رنگ ها دارای معانی خاصی در تبلیغات و یا رپرتاژ آگهی دارند وتاثیرات متفاوت بر احساسات و اعمال مردم می گذارند
رنگ ها اصلی ترین بخش در ساخت یک عکس یک رپرتاژ یک تبلیغ و انتقال یک حس به انسان هستند .
در تئوری رنگ ها قرمز، زرد آبی جزو سه رنگ اصلی هستند تمام رنگ های دیگرمانند نارنجی، سبز، ارغوانی، بنفش، صورتی و … ترکیبی از این سه رنگ هستند که رنگ های فرعی نامیده می شوند .
مغز انسان هر چیزی را که نا مفهوم باشد و قابلیت سازماندهی نداشته باشد پس میزند. وآنچه باعث تحریک و تاثیر گذاری مغز می شود یکپارچگی و پیچیدگی و ترکیب رنگ هاست، خلق یک ایده پر از جذابیت باعث تحریک مغز و واکنش مغز نسبت به آن است. پس هر چه یک رپرتاژ جذاب تری داشته باشید باعث واکنش بیشتر مخاطب می باشد.
خصوصیات رنگ قرمز:
رنگ قرمز حس اعتماد بنفس، راحتی، شوق، عشق، هیجان جنسی و گرما، را به ما انتقال می هد. رنگ قرمر پرشورترین و تند ترین رنگ که جزو سه رنگ اصلی و از خانواده رنگ های گرم است .
اگر می خواهید جلب توجه کنید قرمز رنگ جلب توجه ها ست و رنگ عشق، کادوهای عاشقانه به رنگ قرمزند گل رز به رنگ قرمز است (کادویی که عشاق به هم می دهند )
انتقال حس رنگ قرمز در پزشکی
این رنگ به هضم مواد غذایی کمک می کند باعث افزایش فشار خون وبالابردن تنفس و بالابردن متابولیسم بدن می شود.
افراد علاقمند به رنگ قرمز جزو افرادی هستند که نی توانند در زندگی بی تفاوت باشند افراد شجاع عجول تند و سرکش هستند و احتمال شکست بخصوص در عشق برای آنها فراوان است .
استفاده بیش از حد از رنگ قرمز باعث پرخاشگری می شود .
اگر دقت کرده باشید در نشانه های تجاری زیادی رنگ قرمز را دیده اید مثل باشگاه پرسپولیس، کوکاکولا، تویوتا و یا ردبول این رنگ نماد انرژی و هیجان است و انرژی را انتقال می دهد .
اگر خواستید مشتری را تحریک کنید که سریع تصمیم بگیرد که چیزی بخرد رنگ قرمز !! بهترین گزینه است . چون انرژی را انتقال می دهد .
رنگ قرمز تیره منتقل کننده مفهوم قدرت، تصمیم جدی، خشم، رهبری، دلاوری، اشتیاق، سوء نیت، غضب است ورنگ قرمز کم رنگ به معنای عشق، اشتیاق، حساسیت است .
اگر می خواهید رپرتاژی بسازید که هیجان و انرژی و عشق، قدرت و رهبری را به مخاطبان خود انتقال دهید حتما از رنگ قرمز استفاده کنید رنگ قرمز و مشکی از دو رنگ پر قدرت هستند که با هم ترکیب زیبا و لذت بخشی دارند.