طراحی سایت مذهبی حدیث نت به گونه ای منظم انجام شده، تا در عین حالی که محتوای زیادی در دل خود جای داده است؛ شلوغ نیست و باعث سردرگمی مخاطب نمی شود.
برای سفارش آنلاین طراحی سایت کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی سایت ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
ساده اما دلنشین. طراحی سایت “حدیث نت” از آن نمونههایی است که شاید خیلی حرفهای کار نشده باشد؛ اما مشخص است روی آن فکر و وقت صرف شده و وقتی که باز میشود ناخودآگاه حس خوبی به مخاطب منتقل میکند. طراحی سایت به طور کلی از چیدمان مناسبی بهره میبرد و رنگ بندی قابل قبولی را هم ارائه داده است. اسلایدها اختصاصی طراحی شدهاند و همچنین هنگامی که روی یک آیکون میروید؛ به خوبی و با تفکیکی مناسب میتوانید مطلب مورد نیاز خود را بیابید.
قبل از این که به طور اختصاصی به مولفههای طراحی سایت فوق بپردازیم بد نیست یک نکته را در نظر داشته باشیم و آن این است که در طراحی این سایت سلیقه خرج شده است. بالا سمت چپ سایت یک گزینه وجود دارد به نام دسترسی سریع، وقتی آن را میزنیم تمامی سایت کمی پایین میرود چند دسترسی به صورتی که در اسکرین شات نمایش داده شده است نمایان میشود. شاید نکتهی فوق خیلی مهم جلوه نکند اما نشانه و تاییدی است بر این مدعا که برای طراحی این سایت وقت گذاشته شده است.
ویژگی های طراحی سایت hadith.net
در اولین نگاه سایت بسیار ساده و کم محتوا است. اما وقتی به دنبال محتوایی خاص باشی میتوانی از لایههای بعدی سایت هر آن چه میخواهی را به دست بیاوری و این هنر طراح است. یعنی طراحی سایت به گونه ای منظم انجام شده، تا در عین حالی که محتوای زیادی در دل خود جای داده است؛ شلوغ نیست و باعث سردرگمی مخاطب نمیشود.
یک قسمت جالب دیگر در سایت طراحی شده و آن ایجاد یک کتابخانه ی مجازی مدون و منظم است. کافی است بخواهید در حوزه ی فعالیتی این سایت که حدیث میباشد؛ به دنبال کتاب، نشریه و یا حتی پایان نامه باشید؛ به راحتی و با یک کلیک این امکان برای شما فراهم است و باز دوباره بدون ایجاد سردرگمی و نیاز به جست و جو بین تودهای وسیع از آیکونها و محتوای نامربوط.
نکته ای درباره ی طراحی سایت hadith.net
این سایت علاوه به زبان فارسی در دو بخش عربی و انگلیسی هم طراحی شده است. اگر چه طراحی ها در دو زبان دیگر به طور کلی بر مبنای همان کار فارسی است؛ اما تغییراتی متناسب با حال و هوا و ویژگیهای نوشتاری زبان مقصد ایجاد شده است. به این بیافزایید؛ طراحی دوبارهی اسلاید ها به هر دو زبان عربی و انگلیسی.
ویژگی های یک سایت کامل مانند حدیث نت
اگر کسب و کاری با هر اندازه یا نوع دارید، از قبل می دانید که اگر می خواهید موفق شوید باید یک وب سایت داشته باشید. در این عصر اطلاعات و اینترنت، مردم انتظار دارند کسب و کارهای آنلاین را پیدا کنند. برخی از صاحبان مشاغل فهرستی از دلایلی دارند که چرا فکر نمی کنند به وب سایت نیاز دارند. با این حال، نه تنها داشتن یک وب سایت ضروری است، بلکه راه اندازی برند و وب سایت خود به صورت استراتژیک برای حداکثر تأثیرگذاری نیز مهم است. در اینجا مهمترین مواردی که در وب سایت کسب و کار خود نیاز دارید آمده است:
1. نام دامنه
اولین چیزی که وب سایت شما نیاز دارد یک نام دامنه است. این نشان دهنده شخصیت شما، برند، محصول و خدمات شما است. همیشه بهتر است در صورت امکان، نام دامنه ای را انتخاب کنید که به .com ختم می شود. می توانید در دسترس بودن را بررسی کنید. کمی وقت بگذارید و در مورد نام دامنه خود فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما خیلی طولانی، خط تیره یا املای آن دشوار نباشد. نام دامنه باید کوتاه، معرف وب سایت شما باشد و به راحتی قابل یادآوری باشد.
2. فهرست در بالا
در وب سایت خود، همیشه مطمئن شوید که نوار ناوبری خود را در بالای هر صفحه داشته باشید. وقتی مردم به وب سایت شما می آیند، اولین کاری که باید بتوانند انجام دهند این است که در سایت شما حرکت کنند. تنها در این صورت است که آنها می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و در نتیجه به جای بازدیدکننده، مشتری شوند. همچنین ایده خوبی است که ناوبری خود را در فوتر خود داشته باشید.
3. اطلاعات تماس
بسیار مهم است که اطلاعات تماس مهمی را در وب سایت خود وارد کنید. این شامل موقعیت مکانی شما (همراه با نقشه)، شماره تلفن، آدرس ایمیل و/یا فرم تماس است. این اطلاعات ترجیحاً باید در بالای صفحه اصلی شما قرار گیرد، قسمتی از صفحه که قبل از اسکرول کردن به پایین قابل مشاهده است. همچنین داشتن اطلاعاتی که به طور خاص به کسب و کار شما مربوط می شود، مانند ساعات کاری، صفحات رسانه های اجتماعی و مکان های دیگر، ایده خوبی است.
4. فراخوانی برای اقدام
هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک Call to Action (CTA) خوب در هر صفحه از وب سایت شما شود. یک CTA باید چندین بار در صفحه اصلی شما گنجانده شود، هم قبل از فولد و هم در پایین صفحه اصلی. مهم است که شماره تلفن و پیوندی به صفحه تماس خود وارد کنید. بسیاری از توسعه دهندگان وب سایت کادری را به صفحات وب اضافه می کنند که اطلاعات تماس را برجسته می کند تا بیشتر قابل مشاهده باشد و در نتیجه ممکن است منجر به تبدیل بیشتر شود. از طرف دیگر، شما نمی خواهید سایت شما خیلی شبیه به یک بازار فروش باشد یا ممکن است برخی از افراد را دور کند. شما می توانید با آزمایش و دیدن اینکه کدام یک برای سایت خاص شما بهترین کار را می کند، بهترین تعادل را پیدا کنید.
5. مطالب و تصاویر تازه
بدون محتوا، وب سایت شما هیچ است. بسیاری از صاحبان کسب و کار فکر می کنند که هر محتوایی تا زمانی که صفحات وب آنها را پر کرده و زیبا به نظر برسد مفید است. واقعیت این است که هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد. وب سایت شما باید پر از اطلاعاتی باشد که برای افراد مفید باشد تا به مشتریان شما تبدیل شوند. اگر قصد دارید شخصی محتوای شما را برای شما بنویسد، اطلاعات خاصی در مورد سایت خود و آنچه در صفحات می خواهید به نویسنده خود بدهید. صفحات وب شما باید به راحتی قابل خواندن و درک باشند. هر صفحه باید محتوای تازه و اصلی و بدون سرقت ادبی یا محتوای کپی شده باشد. از برنامه ای مانند Copyscape استفاده کنید تا تمام محتوای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی کپی نشده است. همچنین، بسیار مهم است که مطمئن شوید صفحات وب شما به اندازه کافی طولانی هستند، که حداقل 500-700 کلمه است. گوگل از صفحاتی با محتوای طولانی تر که شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود نشان می دهد، ترجیح می دهد.
تصاویر برای هر وب سایت مهم هستند. ما در دنیای مجازی زندگی می کنیم و مردم دوست دارند تصاویر زیادی را به عنوان بخشی از تجربه آنلاین خود ببینند. مطمئن شوید که تصاویر شما کوچکترین اندازه ممکن را دارند تا زمان بارگذاری سایت خود را به حداقل برسانید. همچنین، اینفوگرافیک ها به طور فزاینده ای محبوب شده اند، زیرا جالب تر از کلمات روی صفحه نمایش هستند. چندین سایت آنلاین وجود دارند که می توانند به شما در ایجاد یک اینفوگرافیک کمک کنند البته اگر حقایق اولیه یا آماری برای به اشتراک گذاشتن در سایت خود دارید.
6. وب سایت واکنش گرا
مردم در رایانه، لپتاپ، تلفنهای هوشمند و تبلتهای خود به وبسایت شما نگاه میکنند. بسیار مهم است که وب سایت شما سازگار با موبایل یا واکنش گرا باشد. دو راه برای انجام این کار وجود دارد. یکی این است که یک وب سایت جداگانه ایجاد کنید که دارای URL مشابه وب سایت شما مانند m.yourwebsite.com باشد. این سایت ها فقط برای دستگاه های تلفن همراه ایجاد شده اند و نیاز به یک وب سایت، URL، میزبان، دامنه و غیره جداگانه دارند. گزینه دوم استفاده از یک پلتفرم توسعه وب است که به طور خودکار وب سایت را با دستگاه تنظیم می کند. اگر در دسترس باشد این گزینه بسیار ارزانتر است. با این حال، مهمترین چیز این است که مطمئن شوید سایت شما موبایل فرندلی است زیرا گوگل اکنون در رتبه بندی سایت هایی که ریسپانسیو هستند اولویت دارد.
7. کد نویسی حرفه ای
درست است که شما می توانید وب سایت خود را ایجاد کنید. در واقع، ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارد که ممکن است به صاحبان شرکت در مراحل اولیه کسب و کار کمک کند. با این حال، مهم است که مطمئن شوید که وب سایت شما به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. این بدان معناست که مطمئن شوید که تصاویر شما در حال بارگذاری تصحیح می شوند، ویدیوهای شما کار می کنند و فرم تماس شما در واقع به سمت شما هدایت می شود. اگر می دانید چگونه این کارها را انجام دهید بسیار خوب است، اما اگر نمی دانید، از یک متخصص کمک بخواهید. ارزش زمان و هزینه شما را دارد که سایت شما بهترین باشد. در غیر این صورت، مردم خطاهایی را در صفحه شما می بینند و بی علاقه می شوند.
8. توصیفات و نظرات
اولین قدم این است که افراد را به وب سایت خود جذب کنید. هنگامی که آنها آنجا هستند، شما و کسب و کارتان را ارزیابی خواهند کرد. چه چیزی می توانید به آنها پیشنهاد دهید؟ چه چیزی شما را بهتر از فرد دیگری در رشته خود می کند؟ چرا باید شما را انتخاب کنند؟ آیا افراد دیگر در کسب و کار شما موفق بوده اند؟ یکی از بهترین راهها برای اینکه مردم شما را بشناسند، خواندن نظرات و توصیههای مشتریانتان است. خواندن تجربیات خوب مشتریان فعلی یا قبلیتان میتواند در متقاعد کردن دیگران برای امتحان کردن محصولات یا خدمات شما کمک زیادی کند.
9. نشان های اعتماد
اگر با نشان های اعتماد آشنا نیستید، وقت آن رسیده که با آنها آشنا شوید. نشانها یا نمادهای اعتماد تصاویری هستند که نشان میدهند شما یک تجارت قانونی هستید. تخمین زده شده است که با استفاده از نمادهای اعتماد 32 درصد افزایش در نرخ تبدیل وجود دارد. دو نوع مهر و موم اعتماد وجود دارد: نشانهای SSL که ارتباط رمزگذاری شده بین سایت شما و مرورگر وب بازدیدکننده را ثابت میکنند و تصاویری که رابطه بین کاربران آن و وبسایت شما را نشان میدهند اما امنیت واقعی ندارند. در حالی که درک دقیق نحوه عملکرد نشان های اعتماد مهم نیست، مهم است که در صورت امکان آنها را به سایت خود اضافه کنید.
10. صفحه وبلاگ
هر وب سایتی باید یک صفحه وبلاگ داشته باشد. در مورد این موضوع بحث و جدل وجود داشته است، اما به طور کلی، این یک ایده خوب برای هر کسب و کاری است. برخی از دلایل اصلی داشتن یک وبلاگ عبارتند از: هدایت ترافیک به سایت شما، تبدیل ترافیک به سرنخ، ایجاد قدرت و ایجاد نتایج بلند مدت. در حالی که شما مطلقاً به یک وبلاگ، که محل پست های وبلاگ شما است، نیاز دارید، مطمئن شوید که آن را مرتباً حداقل یک بار در هفته به روز می کنید. گوگل برای به روز رسانی محتوای خود به طور منظم به شما پاداش می دهد. اطمینان حاصل کنید که یک عنوان جذاب، 2-3 زیرنویس، 2-3 لینک داخلی، یک تصویر مناسب و یک فراخوان با کیفیت را در نظر گرفته اید. داشتن متاتگ های خوب و انتخاب دسته بندی های مناسب نیز می تواند کمک کننده باشد. اگر تمایلی به بررسی مرتب نظرات ندارید، حتماً آن را غیرفعال کنید و در صورت لزوم پاسخ دهید. برای سرمایه گذاری در یک وبلاگ خوب وقت بگذارید و نتایج مثبتی را مشاهده خواهید کرد. اگر زمان یا استعداد لازم برای انجام این کار را ندارید، می توانید فریلنسرهایی را استخدام کنید تا آن را برای شما انجام دهند.
همانطور که می بینید، برخی از عناصر کلیدی برای داشتن یک وب سایت کسب و کار کوچک وجود دارد. متأسفانه، بسیاری از صاحبان مشاغل بسیاری از این عناصر را از وب سایت خود حذف می کنند. زمان و پول خود را صرف سرمایه گذاری در وب سایتی کنید که SEO پسند، واکنش گرا، پر از محتوای غنی و آسان برای پیمایش باشد و به راحتی بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید.