برای ایجاد یک روند بازاریابی محتوا در هر پروژه ای به برنامه ریزی نیاز است و نحوه یافتن مخاطبان هدف می تواند ارتباط مستقیمی با بازاریابی محتوا داشته باشد.
همه افراد بر این باور هستند که بازاریابی محتوا که انجام می دهند قرار است دنیای دیگران را تغییر دهد. واقعیت این است که ما نیز چنین اعتقادی داریم، اما اگر شما محتوای خود را به روشی درست در معرض دید مردم قرار ندهید – که البته این راه دیگر تبلیغات تلویزیونی نیست بلکه بازاریابی پولی در رسانه های اجتماعی است، محتوای شما دیده نخواهد شد. این نکته بسیار ارزشمندی است زیرا ما فکر می کنیم محتوا به خودیِ خود میتواند باعث فروش شود.
این یک درس کلیدی است که برندهای مختلف هر چه در سفر بازاریابی محتوای خود به پیش می روند بیشتر یاد میگیرند. این تأکید بر روی توزیع پولی محتوا در حال حاضر میتواند بزرگترین روند تغییر در بازاریابی محتوا باشد و قطعاً مهم ترین آنها است.
بازاریابی محتوا یکی از داغ ترین روندها در طول دهه اخیر بوده است، روندی که بازاریابان زیادی بر روی آن تکیه کرده اند. تنها کافی است محتوای عالی تولید کنید، آنها شنیده خواهند شد و مخاطبان به سمت شما روانه شده و عاشقتان میشوند.
بدون بازاریابی کردن محتوای خود نمی توانید در بازاریابی محتوا موفق شوید
به طور فزاینده ای بازاریاب ها متوجه می شوند که بازاریابی محتوا الگوی به شدت جدیدی نیست. قوانین قدیمی بازاریابی و تبلیغات همچنان اِعمال می شوند. شما باید یک پیام قدرتمند بر اساس بینش مخاطبان خود تولید نموده و بعد آن پیام را معمولاً از طریق کانال های پولی در معرض دید مردم قرار دهید.
آنچه بازاریابی محتوا ارائه می دهد، شکلی که آن پیام به خود می گیرد و نحوه نمایش آن برای مردم می باشد. اگر نمی خواهید پیامتان نادیده گرفته شود، باید پیام های تبلیغاتی را با مقالات، ویدیوها و اینفوگرافیک های ارزشمند و سرگرم کننده جایگزین کنید. و اگر می خواهید به مخاطبان مورد نظر خود برسید، باید پولهایی که خرج تبلیغات تلویزیونی می کنید را صرف کانال های دیجیتال – به خصوص شبکه های اجتماعی – کنید.
بازاریاب ها باید به این موضوع توجه کنند که بزرگترین روند در حال حاضر توجه رو به رشد به محتوا است و اینکه محتوا یکی از عناصر اساسی بازاریابی است. در واقع محتوا مانند سوختی می ماند که موتور بازاریابی و تبلیغاتی شما بدون آن نمی تواند کار کند.
شما نمی توانید بدون بازاریابی کردن محتوای خود در تلاش های بازاریابی محتوای خود به موفقیت برسید اما اگر این کار را به درستی انجام دهید، تمامی رقبای خود را پشت سر خواهید گذاشت.
ما از تعدادی از کارشناسان این صنعت پرسیدیم که بیشتر از چه موضوعاتی در بازاریابی محتوا هیجان زده هستند – چه چیزی را می خواهند امتحان کنند، انتظار دارند چه چیزی را ببینند و چرا – تا بتوانید از این تاکتیک ها در برنامه ریزی 2021 خود استفاده کنید.
در اینجا شش گرایش بازاریابی محتوا که باید در مورد سال آینده بدانید آورده شده است:
- ایجاد ارتباط بین محتوا
- پخش زنده با ویدئو و وبینار
- بهبود تجربه محتوا
- تمرکز بر محصولات و خدمات
- سئو را دو برابر کنید
- جایگزینی محتوا در کانال ها
1. ایجاد ارتباط بین محتوا
بزرگترین روند بازاریابی محتوا که در سال 2021 امتحان می شود تعجب آور نیست. با ظهور جوامع Slack در سراسر فناوری و تمرکز بر شخصی سازی در بازاریابی در طول همه گیری و ایجاد ارتباط بین محتواها در تمام سال فشای بر تیم های بازاریابی بوده است. اما ایجاد جوامع به طور خاص در زمینه اشتراک گذاری و ایجاد محتوا به تیم های بازاریابی اجازه می دهد تا دسترسی خود را حتی با منابع بیشتر ادامه دهید.
2. پخش زنده با ویدئو و وبینار
با توجه به وقایع امسال، محتوای ویدئویی و وبینار از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است و از بین نمی رود.
شرکت های بزرگ پیش بینی می کنند: “حدس ما این است که بازاریابی ویدئویی از جمله رونق ویدئوهای زنده در سال 2021 رشد خواهد کرد.” اما این فقط به دلیل محدودیت های شخصی نیست ؛ یک دلیل وجود دارد که ویدئوهای زنده قبل از همه گیری همه گیر بودند. ” ویدئو یک رسانه سریع و موثر برای انتقال پیام شما و آموزش مخاطبان است. مصرف کنندگان می خواهند سریع اطلاعات کسب کنند/یاد بگیرند و هیچ راهی بهتر از کمک به بازاریابی ویدیویی برای این کار وجود ندارد. ”
3. بهبود تجربه محتوا
آیا تا به حال بر روی مقاله ای که می خواهید بخوانید کلیک کرده اید تا به صفحه ای پر از پنجره های بازشو و پنل های تبلیغاتی برسید؟ این وحشتناک است و بیشتر اوقات بدون خواندن چیزی صفحه را میبندیم. در همان زمان، من با کلیک کردن روی ابزارهایی مانند I Miss the Office به دلیل جالب بودن آنها کلیک میکنم.
4. تمرکز بر محصولات و خدمات
یکی دیگر از روندهای بازاریابی محتوا که کارشناسان انتظار دارند ادامه یابد تمرکز بیشتر بر محتوای پایین قیف مربوط به پیشنهادات اصلی است.
بخشی از این امر با محدودیت منابع یا برنامه های بازاریابی محافظه کارانه انجام می شود. پاتریک میگوید: “من می بینم که مشاغل سعی می کنند حداقل تا 6-9 ماه آینده تا حد ممکن کوچک بمانند و این در مورد بازاریابی محتوا نیز صدق می کند. بنابراین برای شروع، من فکر می کنم بازاریابان محتوا سعی خواهند کرد تا بر روی شخصیت های اصلی خریداران و موضوعات اصلی خود تمرکز لیزری داشته باشند. این زمان برای کاوش در افق های جدید نیست. ”
5. دو برابر کردن SEO
برخی از گرایش ها هرگز به طور کامل از مد نمی افتند اما در تمرکز و خارج از تمرکز قرار میگیرند. از نظر مد، کوردورو است. برای زیبایی، خط چشم آبی است. برای محتوا، SEO است.
بروکلین نش، سرپرست محتوا Sales Hack، می گوید: “من انتظار دارم که SEO با کیفیت بالا همچنان به عنوان یک بخش مهم در بازاریابی محتوا در سال 2021 باشد. حرکت کنندگان دوم به نحوه تشخیص خود از تایتل های بزرگ SEO ادامه خواهند داد؛ کلمات کلیدی طولانی و بلند را جذب کرده و محتوایی را ایجاد می کنند که جذابتر از همه است.
7. جایگزینی محتوا در کانال ها
در حال حاضر، این ممکن است گرایش بازاریابی محتوا مورد علاقه من باشد. با تأکید بر ایجاد محتوای جذاب با منابع کمتر، منطقی است که امسال تمرکز بیشتری بر روی استفاده مجدد از محتوا در کانال ها خواهد داشت. وقتی زمان و تلاش خود را برای ایجاد محتوای باکیفیت و جذاب صرف می کنید، میخواهید آن را تا آنجا که ممکن است با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده مجدد است.
بروکلین می گوید: “من بسیار هیجان زده هستم که ببینم تیم های محتوا چگونه محتوا را به جای شروع از صفر، از میان شروع می کنند.
مارک ها به رویداد مجازی (کم و بیش) در سال 2020 پی برده اند. در سال 2021، تیم های محتوا شروع به کشف نحوه استفاده موثرتر از محتوا از وبینارها، میزهای گرد، پادکست ها و کنفرانس ها برای دامن زدن به آتش محتوا خواهند کرد. در هر بحث گروهی، حداقل پنج پست در رسانه های اجتماعی ، یک پست وبلاگ و ذکر خبرنامه وجود دارد. ما مجبور نیستیم چرخ را دوباره اختراع کنیم – فقط سریعتر آن را بچرخانید. ”