یک تقویم زمانی منظم می تواند تولید محتوای شما را تاثیر گذارتر و باعث بهینه سازی وب سایت شما شود.
بعد از اینکه زمانی را برای طوفان مغزی ایده ها و بررسی رقبا صرف کردید، وقت آن است تا یک تقویم تولید محتوا درست کنید. در مورد کامل بودن آن نگران نباشید، بعداً میتوانید آن را تغییر دهید. ایده های خود را به دسته های مختلف تقسیم کنید و عنوان هایی را برای تکه محتواهای بالقوه مشخص نمایید. از جمله اینکه هر تکه از محتوا از چه نوعی خواهد بود، مثلاً مقاله، اینفوگرافیک یا ویدیو. پس از آن تاریخ انتشار آنها را تعیین کنید.
اهدافی را برای خود در نظر گرفته و به آنها پایبند باشید
وقتی یک تقویم تولید محتوا در دست دارید، حال میتوانید اهدافی را برای انتشار مطالب خود تعیین کنید. و مشخص کنید که انتظار چه نوع نتایجی را دارید. برای مثال، هر چند وقت یکبار می خواهید مطلب جدید منتشر کنید؟ امیدوارید با اولین تلاش های انتشار مطلب چه مقدار مطالب شما مورد توجه قرار گیرند؟ و اینکه می خواهید با چه سرعتی و تا کجا رشد کنند؟ توقع دارید بعد از شش ماه در چه موقعیتی باشید؟ بعد از یکسال چطور؟
سرانجام، چگونه میخواهید خود را به عنوان یک بازاریاب ارتقاء دهید؟ مجدداً عرض می کنم لازم نیست این اهداف کامل باشند، می توانید بعداً آنها را بازنگری و تنظیم کنید، اما لازم است تا یک چشم انداز برای خود ترسیم نمایید.
اولین پست های خود را به عنوان پست آزمایشی در نظر بگیرید
اکنون وقت آن است که کار انجام دهید. احتمالاً اولین مجموعه از پست های شما چالشی خواهند بود، اما اجازه ندهید این چالش شما را از تکمیل نمودن آنها متوقف نماید. زمانی که پیش نویس مطلب را نوشتید زمانی را برای بازبینی و ویرایش کار خود اختصاص دهید. از بهترین شیوه هایی که تا کنون آموخته اید استفاده کنید. به چند مطلب اول به عنوان مطالب آزمایشی نگاه کنید. نحوه واکنش مردم به مطالب را به دقت پیگیری کنید و به چگونگی بهتر کردن آنها فکر کنید.
منتشر کنید و منتشر کنید و پیگیری کنید
در این مرحله شما به اصول پایه مسلط شده اید و وقت آن است که از قدرت واقعی بازاریابی محتوا استفاده نمایید. از آموخته های خود استفاده نموده و مطالب جدید برای جذب مخاطب هدف منتشر کنید، آنگاه عملکرد هر یک از این مطالب را به دقت اندازه گیری نمایید. بعد از انتشار، مطالب را در کانال های شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنید.
هرگز بهبود عملکرد خود را متوقف نکنید
آخرین کاری که باید انجام دهید مهمترین کار است و آن این است که هرگز متوقف نشوید. علت اینکه بازاریاب های محتوای با تجربه بهتر از کم تجربهها عمل می کنند این است که آنها زمان بیشتری برای یادگیری و آموختن نکات جدید در اختیار دارند. اگر شما به یادگیری و بهبود مستمر عملکرد خود پایبند باشید، محتوای بهتری را تولید نموده و نتایج بهتری را شاهد خواهید بود و هیچ حد بالایی برای آن وجود ندارد.
علت دیگر اهمیت این موضوع آن است که روندها و هنجارهای بازاریابی محتوا به طور متناوب در حال تغییر هستند. بنابراین، سعی کنید هر روز اخبار را مطالعه کنید، تکنیک های جدید را آزمایش کنید و تلاش کنید تا به طور کلی توانایی های خود را افزایش دهید.
خوب است بخوانید: طراحی سایت خبری پرشین وی
همانطور که می بینید هیچ چیز نمی تواند مانع از ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا و ایجاد مهارتهای ضروری برای ورود شما به کسب و کار شود. البته این نیازمند زمان و نظم است، اما هر کسی با داشتن تعهد و یک مسیر معقول به سمت جلو می تواند به آن برسد.
استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا، استراتژی ای است که اهداف تجاری شما را برآورده میکند و سپس از محتوا به عنوان وسیله اصلی برای رسیدن به آن اهداف استفاده می کند.
به عنوان مثال اهداف کسب و کار شما ممکن است شامل افزایش آگاهی از نام تجاری (در نهایت افزایش درآمد بیشتر) باشد – برای رسیدن به این هدف، شما می توانید یک استراتژی محتوا را اجرا کنید که بر SEO تمرکز دارد تا دید وب سایت را در SERP ها افزایش دهد و ترافیک را به محصولات یا خدمات شما هدایت کند.
صاحبان مشاغل جدید ممکن است تصور کنند که یک استراتژی محتوا “خوشایند” است، اما در اوایل کاملاً ضروری نیست. با این حال، تولید محتوای باکیفیت برای پاسخگویی به نیازهای تجاری می تواند به شرکت ها در ایجاد اعتماد با مخاطبان جدید و در نهایت موفقیت در دراز مدت کمک کند.
1. چه کسی مطالب شما را می خواند؟
مخاطبین محتوا برای شما چه کسانی هستند؟ برای چند مخاطب در حال ایجاد محتوا هستید؟ همانطور که کسب و کار شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد استراتژی محتوای شما می تواند بیش از یک نوع خواننده یا بیننده را پوشش دهد.
استفاده از انواع محتواها و کانال ها به شما کمک می کند تا محتوای متفاوتی را به هر نوع مخاطبی که در نظر دارید ارائه دهید و همه افرادی را که شرکت شما با آنها تجارت می کند درگیر کنید.
2. چه مشکلی را برای مخاطبان (مخاطبان) خود حل خواهید کرد؟
در حالت ایده آل، محصول یا خدمات شما مشکلی را حل می کند که می دانید مخاطبان شما با آن روبرو هستند. به همین ترتیب محتوای شما از طریق این مشکل مخاطبان شما را راهنمایی می کند و به آنها آموزش می دهد، زیرا آنها شروع به شناسایی و رسیدگی به آن می کنند.
یک استراتژی محتوای سالم از افرادی در هر دو طرف محصول شما پشتیبانی می کند: کسانی که هنوز نمی دانند چالش های اصلی آنها چیست و کسانی که از محصول شما برای غلبه بر این چالش ها استفاده می کنند. محتوای شما راه حل (های) ارائه شده را تقویت می کند و مشتریان را واجد شرایط تر از محصولات شما می کند.
3. چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟
رقبای شما احتمالاً محصول مشابهی با محصول شما دارند، این بدان معناست که مشتریان بالقوه شما باید بدانند چه چیزی محصول شما را بهتر یا حداقل، متفاوت می کند. اینجاست که محتوا وارد می شود.
برای اثبات اینکه چرا ارزش خرید دارید ، باید ثابت کنید که چرا ارزش گوش دادن را دارید.
4. روی چه قالب های محتوا تمرکز خواهید کرد؟
محتوای شما چه شکلی خواهد بود؟ اینفوگرافیک؟ فیلم های؟ پست های وبلاگ؟ پس از مشخص کردن موضوعاتی که می خواهید در مورد آنها موضع بگیرید ، باید تعیین کنید که کدام قالب را برای بودجه تعیین کنید تا بتوانید بهترین موقعیت را بیان کنید.
5. در چه کانال هایی منتشر خواهید کرد؟
همانطور که می توانید محتوا را در قالب های مختلف ایجاد کنید، کانال های متفاوتی نیز خواهید داشت که می توانید در آنها انتشار دهید. کانالها می توانند شامل املاک متعلق به وب سایت و وبلاگ شما باشند. و ویژگی های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر. ما در راهنمای گام به گام بعداً در این مقاله در مورد استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی بیشتر صحبت خواهیم کرد.
6. نحوه تولید و انتشار محتوا را چگونه مدیریت خواهید کرد؟
پی بردن به نحوه ایجاد و انتشار تمام محتوای خود می تواند یک کار دلهره آور باشد. برای یک استراتژی محتوا مهم است که بداند چه کسی چه چیزی را ایجاد می کند در کجا منتشر می شود و چه زمانی به صورت زنده پخش می شود.