وبسایت بانک آینده را بدون شک باید یکی از بهترین و موفق ترین نمونه های طراحی سایت در بین نمونه های ایرانی دانست. علت این مدعا فارغ از کلی گویی و شرحی که
، بین رقبا الحق باید گفت که بانک آینده گوی سبقت را از تمامی رقبایش ربوده است. در واقع همانند نام بانک، طراحی سایت هم مدرن و دارای معیارها و استانداردهای قابل تکیه است. در نگاه کلی اگر بخواهیم این وبسایت را معرفی کنیم؛ باید بگوییم یک طرح فلت مناسب و زیبا. طراحی این سایت به مانند اکثریت قریب به اتفاق بانکهای دیگر به صورت تک صفحه انجام شده است، اما قرار گرفتن در قالبی فلت و استفاده از یک رنگ بندی محدود واقعا جلوه ای خاص به این پایگاه اینترنتی بخشیده است.
اگر به طراحی سایت علاقه مند هستید؛ بیایید با هم نگاهی به ba24.ir داشته باشیم.
ویژگی های طراحی سایت ba24.ir
اگر بخواهیم ویژگیهای اولیه و مناسب این وبسایت را بر شماریم باید مهم ترین مولفه را سادگی دلپذیر این پایگاه مجازی معرفی کنیم. به طور دقیق تر باید بگوییم در طراحی این وبسایت به خصوص در قسمت اسلایدها سلیقه قابل توجهی خرج شده است. اگر تنها دو اسلاید پایانی را در نظر نگیریم بقیه آنها همگی کاربردی هستند و البته بین طراحی اورجینال و محتوای ارائه شده در اسلاید هماهنگی دیده میشود. ویژگی دیگری که طراحی سایت را در حد و اندازهای بالاتر نگاه میدارد؛ وجود دو نسخه فارسی و انگلیسی است. در قسمت بالا سمت چپ سایت میتوانید تغییر زبان را مشاهده کنید. نوار بالایی سایت هم هوشمندانه و ساده طرح شده است و به ارائه اطلاعات پایه ای درباره بانکداری پرداخته است.
خلاقیت در طراحی
در سایر وبسایتها دیده بودیم که در طراحی خود جایی برای معرفی و جست و جوی سایر شعب قرار داده اند. اما اتفاقی که در این طراحی افتاده است چاشنی خلاقیتی به مراتب بهتر و بالاتر از نمونه های مشابه دارد. استفاده از لوگو یا علامت معروفی که مارا در تلفن های همراهمان یاد مکان یا Location می اندازد یکی از جنبههای هوشمندانه طراحی سایت فوق است.
جمع بندی و معرفی یک ویژگی منحصر به فرد
این وبسایت را بدون شک باید یکی از بهترین و موفق ترین نمونههای طراحی سایت در بین نمونه های ایرانی دانست. علت این مدعا فارغ از کلی گویی و شرحی که تا به این جا رفت یک علت خاص دارد و آن بدون شک ورود شخصی خودِ بانک به طراحی سایت است. این دیدگاه جدی و منحصر به فرد را می توان از یک نشانه ی بزرگ تشخیص داد؛ طراحی انحصاری لوگو ها هماهنگ با کلیت فضای سایت است:
همان طور که ملاحظه می کنید در هدست فوق نماد بانک آینده کار شده است.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: طراحی سایت سازمانی بانک ایران زمین
چنین ویژگی خاصی در کنار بسیاری نشانه های ریز و درشت دیگر طراحی این وبسایت را فوق العاده قدرتمند نشان میدهد.
1. پیوندهای برجسته به صفحات برتر
مردم از وب سایت موسسه خود دیدن نمی کنند زیرا به دنبال مکانی برای گذراندن وقت اضافی خود هستند. آنها می خواهند به سرعت به مسائل برسند ، بنابراین مطمئن شوید که صفحات/پیوندهای برتر شما چیست و آنها را به طور برجسته نشان دهید. برای اکثر موسسات، این حداقل شامل ورود به سیستم بانکداری آنلاین، مکان های شعبه/خودپرداز، تماس و نرخ ها می شود.
2. ناوبری بصری سایت
اکثر مردم به صفحه اصلی یک موسسه می روند، وارد بانکداری آنلاین می شوند و سایت را ترک می کنند. اگرچه این برای آنها کارآمد است اما برای بازاریابان مالی یک کابوس است. ایجاد یک ساختار ناوبری بصری سایت برای کمک به بازدیدکنندگان در کشف سایر صفحات و ویژگی های سایت مهم است. قبل از طراحی مجدد یک سایت باید مجدداً معماری شود تا اطمینان حاصل شود که ساختار ناوبری بصری و مقیاس پذیر است. سایتهای موثر از “منوهای بزرگ” برای هدایت افراد به سطح 2 و 3 از عمق یک کلیک استفاده می کنند. همچنین از سایتها، ناوبری صفحات داخلی و خرده نان برای کمک بیشتر به کاربران استفاده می کنند.
3. طراحی واکنش گرا
وب سایت های ریسپانسیو در حال حاضر برای نهادها قاعده هستند ، نه استثنا. با ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه و سازگار، طراحی ریسپانسیو به یک سایت واحد اجازه می دهد تا در همه دستگاه ها و جهت ها به مخاطبان خدمات ارائه دهد. اگر تجزیه و تحلیل شما نشان می دهد که درصد ترافیک تلفن همراه به سایت شما حداقل 10 and است و به طور پیوسته در حال رشد است ، طراحی پاسخگو برای طراحی مجدد شما ضروری است.
4. سیستم مدیریت محتوا عالی
سایت شما باید بر اساس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند (CMS) ساخته شود که تمام نیازهای موسسه شما را برآورده کند.
برخی از ملاحظات اساسی برای موسسات عبارتند از سهولت استفاده، ویژگی ها، امنیت، ادغام شخص ثالث، سازگاری با SEO، پشتیبانی از طراحی واکنش گرا، ردیابی تجزیه و تحلیل و توانایی شخصی سازی محتوا برای بخش های مخاطب. همچنین مهم است که تصمیم بگیرید کدام نوع CMS برای موسسه شما بهتر کار می کند (CMS اختصاصی، منبع باز یا دارای مجوز). سایتی زیبا که مدیریت آن دشوار است ارزش ناراحتی شما را ندارد.
5. محتوای قدرتمند
محتوا برای یک وب سایت مالی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و به بازدیدکنندگان اطلاعات، ابزار و منابع مفیدی را ارائه می دهد تا با پول خود تصمیمات بهتری بگیرند. پیام رسانی باید ساده و سازگار باشد و در یک قالب قابل اسکن سازماندهی شود تا کاربران بتوانند هضم و اقدام کنند. محتوا همچنین باید با در نظر گرفتن بهترین شیوه های SEO نوشته شود ، به ویژه اگر موسسه شما در این زمینه است بازار محلی تعریف شده علاوه بر این سایتهای عالی محتوا را بر اساس نیازهای بازدیدکنندگان متمرکز می کنند . راه حل ها ، اطلاعات آموزشی و انواع مختلف محتوا (به عنوان مثال فیلم ، اینفوگرافیک) را ارائه می دهند.