بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگرها) در چند سال گذشته بیشتر از دو دهه گذشته پیشرفت کرده است، زیرا کار آفرینان به طور متوسط با آخرین به روز رسانی ها دچار
برای سفارش آنلاین سئوی پایه کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پایه ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
همیشه انجام کارهایی که دارای قوانین خاصی است و رعایت کردن اصولش تاثیر زیادی در رشد و روند صعودی آن خواهد گذاشت، در صورت عدم اجرا نتایج جبران ناپذیری را وارد خواهد نمود. در بهینه و سئو سازی سایت نیز دقیقا چنین شرایطی وجود دارد. تکنیکهای سئو اگر به طور کامل اجرا شوند برای سایت نتایج بسیار عالی را در پی خواهند داشت. در این میان سئو کار باید دقت بالایی داشته باشد تا اشتباهی در پیاده سازی این قوانین رخ ندهد و موجب آسیب رساندن به سایت نشود
عدم توجه به عنوان
برخی افراد فکر میکنند تنها استفاده نمودن از کلمات کلیدی یا همان کلید واژه ها در متن محتوایی که تولید میشود کافی است و نیازی به تولید عنوان برای صفحه مورد نظر نیست. این یک تفکر کاملا اشتباه است. رعایت بکار بردن کلمات کلیدی در متن همیشه تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت اما هیچگاه نمیتواند جایگزینی برای عنوان باشد. در نتیجه باید یک عنوان بسیار قوی انتخاب کرد. بهتر است به این نکته دقت کنید که عنوانی را برای محتوای خود برگزینید که تصور می کنید می تواند توسط کاربران مختلف به میزان بیشتری سرچ شود.
عنوان یک گزینه بسیار قوی برای دیده شدن سایت به شمار میرود که حتما باید مورد اهمیت واقع شود. معمولا سئو کار عنوانهایی را برای متن مناسب میبیند که قصد دارد با استفاده از آن مخاطب را به مطالعه آن دعوت نماید. با این توصیف میتوان گفت عنوان یک چکیده کلیدی از محتوای تولید شده است و با خواندن آن کاربر تصمیم خواهد گرفت که به ادامه مشاهده مطلب برود یا خیر.
بکار بردن کلمات کلیدی تکراری یا نامربوط
یکی از متداولترین اشتباهاتی که در بحث سئو رخ میدهد، انتخاب کلمات کلیدی به طور نامناسب است. اولین موضوعی که باید به آن توجه نمود انتخاب کلمات کلیدی متنوع است. بکار بردن یک کلمه کلیدی تکراری در محتوا سبب عدم بازدید بالای سایت خواهد شد. آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده اید که کلید واژههایی که در رابطه یا یک موضوع خاص به ذهن افراد خطور میکنند بسیار با هم متفاوت هستند؟ دلیلی ندارد اگر ما یک کلمه کلیدی را بر میگزینیم توسط دیگران نیز همان مورد سرچ شود چرا که تعداد آنها مسلما کم نیست.
خوب است بخوانید: با سئو موجب پیشرفت سایت خود شوید
استفاده کردن از کلمات کلیدی نامربوط با متن و موضوع نیز برای سایت آسیب رساننده است. یه راه خوب و موثر برای اینکه با کلید واژه های متنوع و پربازدید آشنا شویم و آنها را بکار ببریم مراجعه به گوگل است. گوگل به راحتی کلمات پیشنهادی و مناسب را در اختیار کاربران قرار میدهد و آن ها را در این زمینه یاری میکند.
کلمات کلیدی اصلی در هر مبحث خاص با جستجو در این موتور جستجوگر مخاطب را راهنمایی خواهد کرد تا در مسیر منتخب خود گام بردارد.بسیاری از بازاریابان و صاحبان مشاغل از تلاش های خود برای بهینه سازی موتورهای جستجو نتیجه نمی گیرند. اغلب به این دلیل است که آنها گرفتار اشتباهات رایج SEO می شوند.
اشتباهات رایج سئو
اشتباه 1: تعیین نکردن اهداف مشخص SEO
نباید تعجب کرد که برای موفقیت در سئو به اهداف مشخصی نیاز دارید.
اما بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریابان کمپین های SEO را بدون داشتن هیچ هدفی اجرا می کنند. آنها معتقدند که انجام سئو باعث افزایش ترافیک آنها می شود و این به نوبه خود فروش آنها را افزایش می دهد. مشکل این است که همه چیز همیشه به این سادگی ها نیست. برای اینکه تلاش های SEO شما به ثمر برسد، باید بدانید که می خواهید به چه چیزی برسید. آیا ترافیک با کیفیت بهتر سرنخ های ارگانیک بیشتر یا فروش بیشتری که می خواهید بدست آورید؟ به عنوان مثال، فرض کنید شما ماهانه 10000 کاربر ارگانیک را به وب سایت خود می آورید اما تنها 1٪ از آنها از شما خرید می کنند. اگر چنین باشد، دو دلیل احتمالی وجود دارد: یا الف) در حال ایجاد ترافیک اشتباه به وب سایت خود هستید یا ب) وب سایت شما در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری کار ضعیفی انجام می دهد. بدون اهداف واضح، شما به یکسری معیارهای بیهوده ای دست می یابید و نه چیزهای دیگر.
نکته ویراستار: برای راهنمایی های بیشتر در مورد تعیین اهداف واضح SEO، این مقاله را بررسی کنید.
اشتباه 2: نادیده گرفتن هدف جستجو
هدف جستجو یک عامل رتبه بندی پنهان است که بر نتایج SERP تأثیر می گذارد. گوگل از سایت هایی که محتوای آنها جستجوی یک جستار مشخص را برآورده می کند، حمایت می کند. منظور از جستجو عبارت است از انگیزه نهایی جستجوی کاربر. شما باید بفهمید که کاربر هنگام جستجوی آن پرس و جو در Google چه چیزی می خواهد دریافت کند. آیا جستجوگر به دنبال خرید چیزی است؟ یا سعی می کنند چیزی یاد بگیرند؟ به عنوان مثال اگر کسی “بازاریابی دیجیتال” را در نوار جستجوی Google وارد کند احتمالاً به این معنی است که کاربر می خواهد بداند بازاریابی دیجیتال چیست. بنابراین کاربر قصد اطلاع رسانی دارد. اما اگر کاربر “خدمات بازاریابی دیجیتال” را جستجو می کرد، این کار را می کرد احتمالاً منظور این است که کاربر می خواهد مشاور یا شرکتی را که خدمات بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد استخدام کند. این یک کلمه کلیدی تجاری است.
برای پاسخ به هدف جستجوی پشت این پرس و جو ، باید جزئیاتی در مورد آژانس بازاریابی خود و خدماتی که ارائه می دهید ارائه دهید. اگر نتوانید قصد جستجوگران را برآورده کنید، نمی توانید برای مدت طولانی رتبه بندی کنید.
اشتباه 3: مشرف بر ترافیک تلفن همراه
اگر وب سایت شما برای موبایل مناسب نیست یا جستجوی تلفن همراه بخشی از استراتژی SEO شما نیست، ممکن است پول را روی میز بگذارید. امروزه بیش از 50 درصد تخفیف برای همه ترافیک از طریق دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود. به همین دلیل است که گوگل تمایل دارد وب سایت های سازگار با تلفن همراه را ترجیح دهد. برای آماده سازی وب سایت خود برای ترافیک ارگانیک از دستگاه های تلفن همراه، باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پاسخگو است و در کمتر از 3 ثانیه بارگیری می شود. دوستی با موبایل و سرعت صفحه از عوامل مهم رتبه بندی هستند.اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید ، بهینه سازی تلفن همراه را نادیده نگیرید