طراحی سایت فیس نما کاملا تحت تاثیر فیسبوک است، حتی رنگ زمینه اصلی سایت مانند فیسبوک آبی است تا باعث جذب بیشتر کاربران شود.
با فیلتر شدن فیسبوک و سایر شبکههای اجتماعی محبوب در خارج از کشور، شبکههای اجتماعی داخلی از جمله فیس نما به سرعت محبوب شده و کاربران زیادی را به خود جذب کردند.
با وجود رشد گسترده پیام رسانهای مختلف از جمله تلگرام همچنان کاربران زیادی از شبکههای اجتماعی مانند فیس نما استفاده میکنند. رتبه الکسا فیس نما در ایران 133 و در جهان 5009 است. اکثر کاربران آن از داخل ایران هستند و تقریباً کاربرانی از خارج ایران ندارد. متوسط زمانی که کاربران در این شبکه اجتماعی سپری میکنند به بیش از 5 دقیقه نمیرسد و برای شبکه اجتماعی این موضوع میتواند بسیار خطرناک و ناامید کننده باشد. در این مقاله به بررسی طراحی سایت فیس نما میپردازیم و ابعاد مختلف طراحی سایت آن را بررسی خواهیم کرد.
ویژگی های طراحی سایت فیس نما
یکی از ویژگیهای استفاده شده در طراحی سایت فیس نما استفاده از زبان برنامه نویسی node.js است. از ویژگیهای این زبان میتوان به کاهش فشار به سرور، افزایش کارایی سرور، عدم ذخیره و بافرینگ دادهها و مقیاس پذیر بودن آن اشاره کرد. همچنین دلیل دیگر استفاده از این زبان در طراحی سایت فیس نما میتواند پشتیبانی و ارائه قابلیت cross platform باشد.
یکی از پلاگینهای جذابی که در طراحی سایت فیس نما استفاده شده است، Socket.io می باشد. این پلاگین ارتباطات دوطرفه را به صورت آنی برقرار می کند.
تحلیل طراحی سایت فیس نما
طراحی سایت فیس نما به طور گستردهای تحت تاثیر فیسبوک است، زیرا این وب سایت به دنبال ارائه محیطی مانند فیسبوک بود تا کاربرانی که پیشتر با فیسبوک کار کرده بودند بتوانند در کار با فیس نما احساس راحتی کنند. حتی رنگ اصلی که در طراحی سایت استفاده شده همانند فیسبوک آبی است تا باعث جذب بیشتر کاربران شود.
صفحه اول سایت همانند فیسبوک دارای فرم ثبت نام و ورود است. اما یکی از نقاط ضعف آن استفاده از تبلیغات متحرک فراوان در قسمت پایین صفحه است.
لوگو سایت به طرز هوشمندانه ای طراحی شده از جذابیت زیبایی برخوردار است.
امکانات مختلف سایت، باعث شده کاربران بتوانند در گروههای مختلف عضو شوند، مطالب مختلف به صورت متن، صوت و ویدئو ارسال کنند و مهمتر از همه کاربران میتوانند به یکدیگر درخواست دوستی داده و روابط دوستی را شکل دهند.
طراحی قسمتهای مختلف سایت کاملاً هماهنگ بوده و در هر قسمت امکان جستجو در سایت و بازگشت به دیگر نقاط وجود دارد.
از زمان ایجاد فیس بوک صنعت رسانه های اجتماعی در حال پیشرفت بوده است. مارک محرک و کاتالیزور مورد نیاز بود که کارآفرینان را به تفکر، ریسک و ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید و تازه ترغیب کرد.آیا تا به حال به ساخت شبکه اجتماعی شخصی خود فکر کرده اید؟ اگر پاسخ مثبت است، این مقاله دارای تمام جزئیات است که به شما در ایجاد یکی از آنها کمک می کند اما چگونه می توان یک شبکه اجتماعی راه اندازی کرد؟ آیا منابع لازم برای ایجاد یک سایت شبکه اجتماعی را دارید؟ در این مقاله، ما همه چیز را برطرف کرده و مراحل صحیح را برای موفقیت به شما ارائه می دهیم.
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید – جامعه خود را بشناسید.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: طراحی سایت خدماتی شاتل
توجه به این مرحله و تمرکز بر تمام کار و انرژی در ابتدا، در نهایت نتیجه خواهد داد. ابتدا باید هسته را تعریف کرده و سپس وب سایت شبکه اجتماعی را بر اساس این پارامترها و مقادیر توسعه دهید. از خود بپرسید به هر حال خدمات شبکه های اجتماعی چیست؟ تعیین مخاطب موردنظر با استفاده از هرچه بیشتر فیلترها ، به شما کمک می کند تا بعداً شبکه رسانه های اجتماعی خود را بر پایه محکمی ایجاد کنید. همانطور که گفتیم این مرحله بسیار مهم است و با انجام صحیح آن میزان خطر شکست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید. چگونه می توان مخاطبان هدف خود را به طور موثر تعریف کرد؟ شما می توانید بین دو رویکرد یکی را انتخاب کنید:
تحقیق آنلاین
اینترنت مکان بسیار خوبی برای اطلاع رسانی است. شما می توانید جمعیت شناسی ، روانشناسی و عادات رفتاری توده های زیادی از مردم را پیدا، جمع آوری و تحلیل کنید. بسیاری از منابع موجود وجود دارد که داده های مناسب را در اختیار شما قرار می دهد. شما فقط باید عمیق تر حفاری کنید. Google باید نقطه شروع شما باشد هر زمان که نیاز داشته باشید برای گرفتن آن اطلاعات ارزشمند، شما را راهنمایی می کند. تحقیقات آنلاین می تواند زمان بر باشد اما قابل اعتماد و ساده است.
تست کنید و یاد بگیرید
با این رویکرد، شما نیاز به نسخه نمایشی تهیه شده از رسانه های اجتماعی خود دارید که می توانید روی افراد واقعی آزمایش کنید و سپس بر اساس رفتار آنها فرضیات را آماده کنید. این رویکرد مستلزم تنظیم افراد آزمون، آماده سازی سوالات مختلف مصاحبه و ارائه تجهیزات آزمایش است. نکته منفی این است که هزینه هایی به آن تعلق می گیرد، خوب این است که 100٪ نتایج قابل اعتماد خواهید داشت. چگونه منابع اجتماعی ایجاد کنیم و از چه روشی استفاده کنیم؟ این بستگی به روند توسعه و داده هایی دارد که واقعاً نیاز دارید. عاقلانه انتخاب کنید.
استراتژی رشد را بر اساس کاربران خود تدوین کنید
چگونه می توان یک شبکه اجتماعی در بازاری پر از رقبا ایجاد کرد؟ برای ساختن آن از ابتدا باید ابتدا استراتژی رشد خود را آماده کنید. مخاطبان هدف شما مشخص شده اند، شما همه داده های مهم را در اختیار دارید اما اکنون باید آنها را از خدمات خود آگاه کنید. به نظر می رسد بسیار ساده است اما این قسمت نیز مشکل است. Fortune مفاهیم جالبی را در مقاله در مورد روش واقعی ایجاد یک شبکه اجتماعی تجزیه و تحلیل می کند که در صورت پیاده سازی در واقعیت می تواند ارزشمند باشد. نیاز به تعریف استراتژی رشد سازگار با مخاطبان هدف از این واقعیت ناشی می شود که سرنوشت موفقیت تجاری شبکه اجتماعی شما به آن بستگی دارد.
دو کار وجود دارد که می توانید انجام دهید
کوچک شروع کنید و به آرامی پایگاه خود را گسترش دهید. به یاد داشته باشید فیس بوک محلی و کوچک را راه اندازی کرد. آنها از اطلاعات موجود در سالنامه دبیرستان خود استفاده کردند. آنها پس از محبوبیت بسیار زیاد شبکه گسترش یافتند. کارآفرینان می دانند چگونه ریسک حساب شده ای را انجام دهند. مارک یک کارآفرین شگفت انگیز و یک فرد آگاه در زمینه تجارت است. تو هم باید یکی باشی شما می توانید شبکه اجتماعی خود را حتی با استفاده از ابزارهای دارای برچسب سفید مانند Ning راه اندازی کنید.
بزرگ بروید – تلاش خود را بر روی جمعیت شناسی بزرگ و بازاریابی خود بر اساس وسیع تری متمرکز کنید شروع کردن توییتر از این استراتژی استفاده کرد و بسیار موفق شد.مگر اینکه راه حل یا ایده منحصر به فردی داشته باشید، همیشه باید از کار کوچک شروع کنید. این یک استراتژی موفقیت کمتر خطرناک است. رویکرد Go Big شبکه اجتماعی شما را در برابر سایر رقبا نیز نشان می دهد، بنابراین رشد سخت تر خواهد بود.