آیا بازاریابی محتوا واقعا برای کسب و کارهای کوچک کار می کند؟ این یک سوال منصفانه است که از بسیاری کسب و کارهای کوچک و بزرگ میشنوم
کسب و کارهای کوچک معمولا برای بکارگیری استراتژی صحیح بازاریابی محتوایی خود با مشکلاتی مواجه هستند. ایدههای بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک به سختی به دست میآیند. برای تولید محتوای بازاریابی مناسب کسب و کارهای کوچک میتوان چند نکته مفید زیر را در نظر گرفت.
-
ساختن تقویم بازاریابی محتوا
داشتن یک تقویم که در آن برنامه تولید محتوا برای یک ماه آینده مشخص شده باشند اولین قدم برای مشخص کردن استراتژی بازاریابی است. با استفاده از تقویم بازاریابی محتوا زمان لازم برای برنامه ریزی، یافتن ایده ها، تولید و انتشار محتوا مشخص خواهد شد.
-
تعیین محتوای تاثیرگذار
پیش از تولید محتوای جدید و ابتکاری با بررسی آمار گوگل آنالیتیکس بازخورد محتواهای قبلی را ارزیابی کنید. مشخص کنید کدام نوع محتوا بیشتر مورد توجه مخاطبین شما قرار گرفته. از صرف وقت و انرژی برای تولید محتواهایی که برای مخاطبین جذاب نبوده پرهیز کنید.
-
رصد موضوعات داغ شبکه های اجتماعی
شبکههای اجتماعی را رصد کنید و موضوعاتی که کاربران در مورد آنها گفتگو میکنند را بیابید. سپس با تولید خبر و محتواهای مختلف مرتبط با آن موضوعات و به اشتراک گذاری آنها با هشتگ و کلمات کلیدی مرتبط حضور خود را در مباحث روز پررنگ کنید.
-
نظرسنجی از کاربران
با تنظیم یک پرسشنامه و نظرسنجی از کاربران در مورد موضوعات مربوط به کسب و کار و صنعت خود میتوانید اطلاعات مفیدی به دست آورید. این اطلاعات علاوه به کمک به شناخت علایق و سلایق مخاطبین منبع خوبی برای تولید محتوای بازاریابی معتبر خواهند بود.
در صورتی که طراحی میدانید بر روی عبارت استخدام گرافیست فرییلنسر کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید تا بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به تیم محتوا نویسان ما افزوده شوید
-
استفاده از محتوای بصری
محتوای بصری و تصاویر برای افراد جذابیت زیادی دارند. ساخت اینفوگرافیهایی که اطلاعات مفیدی را به سادگی در اختیار کابر قرار میدهند فراموش نکنید. استفاده از تصاویر انیمیشن در کنار محتوای متنی نیز جذابیت آن را افزایش میدهد.
اینترنت مکان بزرگی است، بنابراین اینکه وبلاگ شما به سادگی وجود داشته باشد برای برجسته بودن کافی نیست. شما باید هدف خود را برای نوشتن پست ها و مقالاتی ارائه کنید که اطلاعات جدیدی ارائه می دهند، به نوعی به مشتریان بالقوه شما کمک می کنند یا آنها را سرگرم می کنید – و بهترین مطالب هر سه مورد را انجام می دهد.
اگر در تهیه موضوعاتی برای نوشتن مشکل دارید، سعی کنید از مشتریان فعلی خود بپرسید که دوست دارند چه چیزهایی را بدانند.
به عنوان مثال، اگر محصولی را با دستورالعمل های پیچیده می فروشید، یک راهنمای گام به گام همراه با عکس بنویسید. اگر خرده فروش لباس هستید، در مورد روندهای فعلی صنعت مد بنویسید و پیشنهادهایی را برای قرار دادن موارد جدید در کمد لباس خوانندگان خود ارائه دهید. اگر یک رستوران خانوادگی هستید و دارای پس زمینه جالب هستید، آن را با جزئیات توضیح دهید. طرح موضوعات ممکن است دشوار باشد، اما هر مشاغل خارج از کشور چیزی برای ارائه به مشتریان خود دارند.
اینفوگرافیک ها
به آخرین باری که یک پست یا مقاله وبلاگ را با اطلاعات پیچیده زیادی می خوانید، فکر کنید. احتمالاً سخت بود برای درک همه چیز از طرف دیگر، اینفوگرافی ها هضم و به خاطر سپردن آمار را آسان می کنند. آنها همچنین رنگی تر و راحت تر از متن هستند.
اگر مهارت طراحی ندارید، نگران نباشید – اگر می خواهید این کار را صدها الگو اینفوگرافیک قابل تنظیم در اینترنت انجام دهید. شما همچنین می توانید یک طراح استخدام کنید تا آن را برای شما جمع کند. موضوع هرچه باشد، به یاد داشته باشید که منابع موجود در اینفوگرافیک را ذکر کنید و عنوان قابل جستجو را با کلمات کلیدی مرتبط به آن اختصاص دهید.
بیشتر از همه، به یاد داشته باشید که نام تجاری و وب سایت خود را در جایی در اینفوگرافیک قرار دهید. بازاریابی اینترنتی برای مشاغل کوچک نیاز به محتوای مارک تجاری دارد و اینفوگرافیک راهی آسان برای انجام این کار دارد.
لیست ها
مردم همیشه لیست ها را دوست داشته اند ، خواه این لیست ده نفر برتر دیوید لترمن باشد یا آخرین لیست در Buzzfeed در واقع، لیست ها از بیشترین محتوای به اشتراک گذاشته شده در اینترنت هستند که ماهانه 25000 اشتراک ایجاد می کنند. لیست هایی ایجاد کنید که مربوط به مخاطبان هدف شما باشد، و آنها به شما کمک می کنند پیام خود را منتشر کنید.
نکته جالب در مورد اینترنت، ظرفیت ارائه لیست در قالب های مختلف از جمله GIF های متحرک، نمایش اسلایدها و لیست های متنی است. قالبی را که برای شما مناسب است پیدا کنید یا لیست هایی را در قالب های مختلف ایجاد کنید. این عناوین باید نیازهای مصرف کننده را با تجارت شما گره بزند. برای مثال اگر نرم افزار مالیاتی را بفروشید، لیستی از “10 دلیل بهتر بودن نرم افزار مالیاتی از CPA” باعث ایجاد علاقه می شود – البته شاید از CPA نباشد.
محتوای تعاملی
یکی از راه های جذب مشتریان بالقوه این است که از آنها بخواهید کاری انجام دهند. محتوا باید همیشه حاوی یک فراخوان برای اقدام باشد ، اما برخی از محتوا کار میکنند زیرا محتوا خود به اقدام نیاز دارد. مجموعه ای از ابزارهای تعاملی را در وب سایت خود ایجاد کنید تا افراد مدت بیشتری در سایت باقی بمانند و بازده بیشتری برای تجارت خود ایجاد کنید.
بسیاری از مشاغل کوچک به یک فرم تماس در صفحه اصلی متکی هستند. این فرم ها مفید هستند، اما افراد را برای مدت طولانی درگیر نمی کند. در مقابل، یک حسابگر مالیات در یک سایت مالی یا تولید کننده برآورد پروژه در یک سایت پیمانکاری، بازدیدکنندگان را ترغیب می کند تا در مورد آنچه می خواهند و نیاز دارند، اینکه برای بدست آوردن آن چه کاری باید انجام دهند، و اینکه چگونه تجارت شما می تواند به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند، فکر کنند.
پادکست ها و فیلم ها
بازاریابی محتوا زمانی موثر است که محتوای جدید به طور منظم ظاهر شود. با این حال، همچنین باید در هر زمان و جایی که کاربر می خواهد به آن دسترسی پیدا کند، در دسترس باشد. این امر به ویژه در مورد محبوبیت دستگاه های تلفن همراه که به کاربران امکان می دهد در هر کجا که هستند با مشاغل شما درگیر شوند. با این حال، این امر مستلزم تولید محتواهایی است که مانند آنها قابل حمل باشد. پادکست ها و فیلم ها به راحتی متناسب با این لایحه هستند.
پیروان وفادار می توانند با مشترک شدن در پادکست و دریافت فایل های جدید به محض دسترسی به این فایل های صوتی دسترسی پیدا کنند. همچنین می توانید این پرونده ها را در سایتهای درخواستی مانند iTunes که هر کسی می تواند آنها را بارگیری کند، در دسترس قرار دهید. فیلم ها را می توان در مکان های مختلف مانند حساب های اجتماعی و YouTube ارسال کرد. هر دو کانال برای تولید هدایت های جدید عالی هستند، ارائه بینش های خود و حفظ ارتباط با مشتریان خود.
-
راه اندازی ویدئوبلاگ
یکی از راه های آسان جلب توجه مخاطب در بازاریابی محتوا ساخت ویدئوهای با کیفیفت است. ویدئوهای کوتاه را می توان به راحتی با یک دوربین معمولی ضبط کرد. قبل از انتشار ویدئو لازم است زمان کمی را صرف ویرایش آن کنید. طبق نتایج نظرسنجی سایت Animoto محتوای ویدئویی کمک می کند ۷۳ درصد کاربران یک محصول یا خدمات را خریداری کنند.
-
استفاده مجدد از محتوای پیشین
جستجو و تحقیق برای یافتن موضوعات جدید تولید محتوای بازاریابی بسیار وقت گیر است. شما می توانید با استفاده از محتوای قبلی خود بخش هایی را که ارتباط موضوعی دارند در یک پکیج جدید و در قالبی متفاوت مثل یک کتاب الکترونیکی یا یک پست جداگانه منتشر کنید. این به معنای انتشار محتوای تکراری در همان قالب پیشین نیست و باید از انتشار محتوای دقیقاً یکسان خودداری کنید.