اهمیت محتوای بصری و دلیل آن برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال حیاتی است. یک تصویر که به خوبی ساخته شده نه تنها باعث افزایش بازدید کننده می شود بلکه باعث میشو
برای سفارش آنلاین دیجیتال مارکتینگ کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
نگاهی به مقاله ی Kristin Twifor منتشر شده در 4اکتبر2017(قسمت دوم)
در قسمت قبلی مقدمهای از اهمیت و نقش ویژه حضور جلوههای بصری در دیجیتال مارکتینگ ارائه دادیم. در این قسمت در ادامه نکات و توصیههای به کارگیری تصاویر در کنار محتوای تولیدی، چند بند اضافه میکنیم. باید توجه داشت نوشتهها و دستورالعملهایی که در این جا بیان میشوند؛ در واقع محورهایی هستند که میتوانند به طور جدی موفقیت کسب و کار شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ را به ارمغان آورند.
مهر و امضای خود را بسازید
به یاد داشته باشید باید کاری کنید که محتوای شما را بدون نام و نشانی از شما بشناسند. یعنی این که آن قدر خاص و منحصر به فرد محتوا تولید کنید که نتوان شما را با کسی اشتباه گرفت. این امر از مرحله اول تولید محتوای بصری آغاز میشود و تا نحوه ارائه روی سایت ادامه مییابد. در این زمینه Michael Baca که به تازگی مدیر بخش عکاسی و رسانههای دیجیتال پاندورا شده است؛ حرف آخر را بیان کرده: “ما میخواهیم طوری تصویر تولید کنیم؛ که همه فکر کنند تمامی آنها از یک دوربین و توسط یک نفر گرفته شده اند.” به تصویر زیر نگاه کنید و شیوه ی طراحی صفحه و قراردادن تصاویر در دل محتوا را بررسی کنید.
محتوای با ارزش تولید کنید
در سخنرانی تد، Simon Sinek اظهار داشت که کسی اهمیت نمیدهد چه میکنید؛ مهم این است که چرا آن کار را انجام میدهید.
به خاطر داشته باشید که مشتری یا مخاطب سرویس و کالای شما را تنها نمیخواهد؛ مهم ارزشی است که به برند خود افزوده اید. رد بول مثالی فوق العاده از کار در این حوزه و با این دید است. آنها به جای درست کردن محتوا پیرامون نوشیدنیهای انرژی زا، راجعه به خود انرژی محتوا تولیده کردهاند. و این همان چیزی است که برای مخاطبان و مشتریانشان اهمیت دارد؛ آنها به دنبال انرژی هستند نه نوشیدنی، در واقع نوشیدنی ابزاری است که آنها را به هدفشان میرساند.
در صورتی که ترجمه میدانید بر روی عبارت استخدام فریلنسر ترجمه کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید تا بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به تیم محتوا نویسان ما افزوده شوید
کیفیت تصاویر را مد نظر داشته باشید
هنگامی که میخواهید به جنبه ی بصری محتوا ورود پیدا کنید؛ بیش از اینکه یک متخصصِ حوزه دیجیتال مارکتینگ باشید؛ باید شبیه یک طراح ، عکاس یا اصطلاحا Photo Editor عمل کنید. در صورتی که امکانش را دارید؛ یک عکاس حرفه ای استخدام کنید. نمونه موفقی که در اینجا میتوان معرفی کرد تیم طراحی Applegate Natural & Organic Meatsاست. عکسهای و محتوای تولیدی آن قدر زیباست که غیر ممکن است با خود نگویید؛ میخواهم یکی از این وعدههای غذایی را امتحان کنم
تصاویر قدرتمند تأثیر ماندگاری دارند
اگر نمایشی بصری شرکت را مشاهده کرده باشیم، می توانیم اطلاعات مربوط به آن را سریعتر به یاد بیاوریم. به طور طبیعی، محتوای تصویری می تواند خاطرات مهم را شکل دهد و تصویر تجاری قوی تری را در ذهن مشتری ایجاد کند. این یک تأثیر ماندگار است و به شرکت کمک می کند تا از رقابت جدا شود.
محتوای بصری به برقراری ارتباط با برند کمک می کند
منظور من از گفتن “مارک تجاری”، روحیه، سبک، مأموریت، ارزش ها و داستان شرکت است که در یک کوکتل مخلوط شده است که باعث می شود شما بیشتر از درک آن از مارک تجاری احساس کنید. به احتمال زیاد، هیچ چیزی بهتر از گرافیک خلاقانه، ویدئو، تصاویر، تبلیغات و سایر تصاویر بصری نمی تواند احساسات تجاری را برقرار کند.
اصول ارتباط بصری موثر
پس از کار با مارک های مختلف در زمینه استراتژی بازاریابی اینترنتی، چندین اصل ارتباط تصویری را تعریف کرده ام.
مقدار بیش از سرعت
ما قبلاً تعداد زیادی محتوای بصری “به سرعت خلق شده” را دیده ایم که فاقد کیفیت و کیفیت بودند اند. بله، سرعت تولید محتوا و جریان اطلاعات هنوز در دنیای دیجیتال با سرعت بالا بسیار مهم است. با این حال، محتوا نباید ارزش را از دست بدهد تا بتواند تقاضای مدرن مصرف کننده را برآورده کند.
پیام رسان را پاک کنید
اگر هیچ کلمه ای وجود نداشته باشد، به این معنی نیست که هیچ پیامی وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که پیام شما برای همه مخاطبان هدف شما روشن است. هنگام استفاده از استعاره های تصویری در بازاریابی و تبلیغات، به خاطر داشته باشید که مصرف کنندگان شما باید با زمینه آن آشنا باشند، از آن شناخت خوبی داشته باشند. در غیر این صورت، پیام شما به هدف مورد نظر نخواهد رسید و اثر مورد انتظار را ایجاد نمی کند. ممکن است منجر به سوتفاهم بین برند و مخاطب شود. بنابراین، توصیه می شود که فقط مفاهیم، جوک ها یا داستان های شناخته شده را در محتوای تصویری خود بگنجانید.
فضایی برای تخیل
تعادل کامل زمانی حاصل می شود که پیام شما واضح باشد اما خیلی ساده نباشد. فضای کافی برای تخیل مصرف کننده بگذارید. خلاقیت و تفکر خارج از چارچوب را تشویق کنید. به مشتریان اجازه دهید این داستان را مشترکاً خلق کنند.
تجدید اختراع و آزمایش مداوم
مفاهیم، تصاویر و قهرمانان را دوباره اختراع کنید. به عنوان مثال، هنگام استفاده از تصاویر آنها در استراتژی ارتباطات تصویری، می توانید معنای جدیدی به کارتون ها و فیلم ها بدهید. همچنین، می توانید از نمادهای شناخته شده برای تأکید بر ایده برند خود استفاده کنید. با این حال، مراقب باشید که در هنگام انجام این کار منافع اقتصادی و تجاری کسی را نقض نکنید.
خطاب به همه
مخاطبان هدف شما جامعه ای از افراد با علایق، سلایق و ویژگی های خاص هستند. زیبایی تنوع را تأکید کنید، هنگام ارسال پیام به مصرف کنندگان، زیاد تعمیم ندهید. به آنها بگویید که هرکدام از آنها برای برند شما مهم است، شما به همه اهمیت می دهید و می خواهید همه را بشنوید.