شما برای اجرای کامل استراتژی بازاریابی محتوای خود به شبکه های اجتماعی نیاز دارید تا به طور مؤثر و کارآمدی استراتژی خود را پیاده کنید.
بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی محتوا باید در امتداد هم حرکت کنند. وقتی محتوای جدیدی تولید میکنید، شاید بسیاری از خوانندگان متوجه آن نشوند زیرا آنها مرتباً سایت شما را بررسی نمیکنند. اما میتوانید از طریق تبلیغ محتوای خود در کانالهای شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین و غیره به این دسته از خوانندگان نیز دست پیدا کنید.
نمیتوان این موضوع را رد کرد که شما برای اجرای کامل استراتژی بازاریابی محتوای خود به شبکههای اجتماعی نیاز دارید.
مطالب شبکههای اجتماعی معمولاً هنگام به اشتراک گذاری لینک دارای یک تصویر پیش نمایش هستند. اما این برای جلب توجه افراد برای کلیک کردن بر روی آن لینک و مطالعه کل متن نمیتواند کافی باشد.
در عوض میتوانید تصویری را به طور خاص ایجاد نمایید که تعدادی از نکات موجود در مطلب را توضیح میدهد. سپس میتوانید لینک کامل مطلب را در قسمت کَپشن یا توضیحات تصویر قرار دهید. در واقع، یک تصویر واقعی از محتوای مطلب را به مخاطب ارائه میدهید.
بهترین زمان را برای ارسال مطلب در شبکه های اجتماعی
زمانبندی جنبه مهم دیگری است که میتواند بر موفقیت محتوای شما در شبکههای اجتماعی تأثیر بگذارد. مخاطب هدف شما همه روزه و در تمام روز آنلاین نیست. زمانها و روزهایی وجود دارند که مخاطبان شما در فعالترین حالت خود قرار دارند، که این به طور ایده آل میتواند بهترین زمان برای ارسال مطلب باشد.
محتوای خود را بر روی شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید
بنابراین وقتی لینک مطلب جدید خود را توئیت می کنید، یا یک اینفوگرافیک جدید بر روی فیسبوک به اشتراک میگذارید، زمانی از روز را انتخاب کنید که با احتمال بیشتری مخاطبان شما به آن توجه کنند.
بسیاری از تازه کارهای شبکه های اجتماعی اشتباه می کنند که دقیقاً همان مطالب را به هر یک از سیستم عامل های خود ارسال می کنند.
این می تواند وسوسه انگیز باشد زیرا صرفه جویی در وقت را به همراه دارد، اما در واقع به مصلحت بلند مدت کسب و کار شما نیست. حقیقت این است که؛ هر پلت فرم رسانه های اجتماعی دستورالعمل خاص خود را برای موفقیت دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای خود را برای توییتر، فیس بوک و اینستاگرام متنوع کنید.
توییتر از کلمات اکشن استفاده کنید
مطالعات نشان داده است که یک سبک نوشتاری محاوره ای با تعداد زیادی کلمه عملی – مانند افعال و قید – نتایج بسیار بهتری را در این سیستم عامل مشاهده می کند. وقتی نوبت به تبلیغ محتوا در توییتر می رسد، هرگونه اصطلاحات تجاری را کنار بگذارید. در عوض، شما باید هدف خود را برای ایجاد یک لحن حرفه ای و در عین حال آرام. به یاد داشته باشید، کاربران اصولاً برای آگاهی، سرگرمی و الهام گرفتن به توییتر می آیند. اگر محتوایی را تبلیغ می کنید که نمی توانید با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید، آیا پیروان شما احتمالاً همین کار را می کنند؟
به هشتگ بچسبید
مراقب باشید که بیش از حد توییت های خود را با بیش از حد بارگذاری کنید هشتگ ها در حالی که ممکن است توییت شما در موضوعات بیشتری نشان داده شود، اما مردم را از این کار منصرف می کند. این به معنای تعامل کمتر و در نتیجه برداشت کمتر در طولانی مدت است. دو یا هشت هشتگ بهترین تعامل را در این سیستم عامل میبینند، بنابراین هوشمندانه انتخاب کنید.
در صورتی که محتوا نویسی میدانید بر روی عبارت استخدام نویسنده فرییلنسر کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید تا بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به تیم محتوا نویسان ما افزوده شوید.
قبل از استفاده از هشتگ ها حتماً تحقیق کنید تا مطمئن شوید که (الف) مرتبط هستند و (ب) به طور فعال مورد استفاده قرار می گیرند. نکته حرفه ای: اگر به توییت شما مربوط می شود، از برچسب های پرطرفدار، کلمات کلیدی و یا عبارات استفاده کنید.
نویسنده برچسب یا مشاغل ذکر شده
برچسب گذاری یا ذکر حساب های مربوط به توییت شما برای تبلیغ محتوای این سیستم عامل بسیار خوب است.
اگر محتوا بسیار مرتبط باشد، ممکن است حسابی که شما برچسب گذاری کرده اید به روزرسانی مجدد را دوباره انجام دهد. در این فرآیند برداشت ها و اعتبارات بیشتری به شما می رساند. ایده این است که مخاطبان هدف خود را ترغیب کنید تا با مطالب یا پیام شما درگیر شوند.
یک سوال بپرسید
توییتر درباره شروع و درگیر کردن مکالمات است. توییتهای خود را به گونه ای بیان کنید که گفتگو با شما را آغاز کند پیروان. یک راه عالی برای انجام این کار این است که از مخاطبان خود سوالی بپرسید یا آنها را تشویق کنید که به نوعی اقدام مستقیم کنند. به این صورت فکر کنید:
آیا توییت شما پیروان را به فکر، عمل یا حداقل مکث ترغیب می کند؟
به وبلاگ خود پیوند دهید
از آنجایی که توئیت ها دارای ویژگی شخصیت محدود هستند ، کاربران اغلب مشتاق اطلاعات بیشتر هستند.آنها را حلق آویز نکنید. همیشه آنها را به وب سایت یا پست وبلاگ مربوطه خود پیوند دهید. نکته حرفه ای: برای محدود کردن تعداد کاراکترهای پیوند خود، از کوتاه کننده پیوند استفاده کنید.
فیس بوک
همیشه یک تصویر مرتبط و با کیفیت بالا اضافه کنید
برخلاف Twitter، بسیار نادر است که یک پست Facebook فقط متن را در خبرمایه خود مشاهده کنید.این به این دلیل است که پست های فیس بوک وقتی با یک تصویر مرتبط ترکیب می شوند نرخ تعامل بسیار بهتری را مشاهده می کنند. هنگام تبلیغ محتوا در Facebook، اطمینان حاصل کنید که از تصویری با کیفیت بالا استفاده می کنید که برای استفاده مجدد و بسیار مرتبط با پست شما موجود است.
سخن پایانی
این نکات بازاریابی محتوا میتوانند به شما کمک کنند تا به طور مؤثر و کارآمدی استراتژی خود را پیاده کنید. همانطور که می بینید اینها نکات پیچیده و بغرنجی نیستند، لذا هم برای کارآفرینان تازهکار و هم برای با تجربهها مناسب هستند. همه چیز به این نکته بستگی دارد که مخاطبان هدف شما به چه چیزی علاقمند هستند، و بعد توزیع محتوا از طریق کانالهایی که آنها معمولاً استفاده میکنند.
آیا قبلاً هیچ یک از این نکات را بکار گرفتهاید؟ آیا سؤالی درباره اینکه چگونه با استفاده از آنها استراتژی بازاریابی محتوای خود را آغاز نمایید دارید؟ لطفاً این موارد را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. و اگر برای ارتقاء یا تولید محتوای خود نیاز به کمک داشتید، با خیال راحت با ما در رایا مارکتینگ تماس بگیرید.