یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه افراد تأثیرگذار به شما و محتوای شما نام بردن از آنها در متن تولید محتوایی است که انجام می دهید.
اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار کسانی هستند که در یک حوزه یا صنعت خاص برای خود اعتباری را کسب کردهاند. آنها به عنوان کارشناسان موضوعی شناخته شده، و به عنوان منابع معتبر اطلاعاتی در نظر گرفته میشوند. مردم به آنچه آنها میگویند گوش فرا داده و اغلب میتوانند بر روی تصمیمات مردم تأثیر بگذارند.
شما به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود باید حداکثر استفاده را از این تأثیرگذاری آنها برده و آنها را در تولید محتوای خود دخیل کنید. برای انجام این کار چندین انتخاب وجود دارد:
نام این افراد را در محتوای خود ذکر کنید
یکی از بهترین راهها برای جلب توجه افراد تأثیرگذار به شما و محتوای شما نام بردن از آنها در متن تولید محتوایی است که انجام میدهید. برای مثال، شما مطلب یکی از کارشناسان حوزه کاری خود را پیدا میکنید. این مطلب الهام بخش شما برای نوشتن چیزی مرتبط با آن میشود. میتوانید در نوشته خود به آن مطلب لینک دهید و عنوان کنید که چگونه از این مقاله الهام گرفتهاید. یا می توانید مطالعه آن مطلب را به مخاطبین خود توصیه کنید.
پس از آن، مطلب خود را بر روی شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته و آن فرد سرشناس را تگ کنید. همچنین می توانید یک ایمیل به آن فرد ارسال نموده، و با دادن لینک، از اینکه باعث الهام بخشی به شما شده از او تشکر کنید.
در اینجا هدف ما این است تا افراد سرشناس را تشویق کنیم مطلب ما را با دنبال کنندههای خود به اشتراک بگذارند. همچنین لینک دادن به آنها، نمایه لینک شما را تقویت خواهد نمود، که این برای استراتژی بازاریابی محتوای شما مفید است.
مطالب افراد سرشناس را گردآوری کنید
افراد سرشناس از قبل مخاطبان خاص خود را دارند. برای اینکه کاری کنید تا مخاطبین آنها مطالب شما را بخوانند میتوانید محتوایی تولید کنید که بینش ها و دیدگاه های آنها را بیان می کند. یک راه عالی برای انجام این کار از طریق گردآوری مطالب است. موضوعی را انتخاب نمایید و بعد نظرات کارشناسان مختلف در آن حوزه را جمع آوری کنید.
با افراد سرشناس مصاحبه کنید
یک راه بسیار مفید دیگر برای غنی کردن محتوای خود، و دستیابی به مخاطبین افراد سرشناس، انجام مصاحبه با آنها است. این تا حدودی شبیه گردآوری نظرات کارشناسان است، با این تفاوت که شما برای هر فرد تأثیرگذار یک مطلب اختصاص میدهید.
این فرد تأثیرگذار ممکن است مصاحبه را با مخاطبین خود در میان بگذارد و آنها را به سمت سایت شما هدایت کند. همچنین از این طریق با آن فرد رابطه بر قرار میکنید.
بهترین روش ها
اهداف تأثیرگذار خود را مشخص کنید. مشخص کنید چگونه می خواهید از تأثیرگذارها برای کمک و تبلیغ محتوای خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا ابتکارات اطلاع رسانی و جدول زمانی کلی بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید.
هنگام انتخاب مباحث هوشمند باشید. موضوعات محتوایی که انتخاب می کنید همچنین بر روی افرادی که در طول روند تمرکز بر آنها تمرکز می کنید تأثیر خواهد داشت. روی مفاهیمی تمرکز کنید که مرتبط هستند و باعث می شوند تأثیرگذاران شما از مطالب شما مراقبت، تعامل، مشارکت و اشتراک کنند.
نحوه ارائه آن مباحث را مشخص کنید. آیا قصد دارید مجموعه ای از پست های وبلاگ را تنظیم کنید؟ کتاب الکترونیکی؟ تبلیغ تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی؟ مشخص کنید محتوای شما از چه شکلی برخوردار خواهد شد ..
در مورد چشم اندازها کاملا تحقیق کنید. مطمئن شوید که تکالیف خود را بر روی تأثیرگذاران بالقوه انجام می دهید تا مطمئن شوید با اهداف شما همسو هستند. شما می خواهید ببینید که دنباله های اجتماعی آنها چقدر بزرگ است و چند بار با آنها دنبال می شوند و همچنین تلاش های خود برای ایجاد محتوای.
اما، به یاد داشته باشید اندازه مخاطب همه چیز نیست. تأثیرگذارها مجبور نیستند افراد زیادی را برای کمپین خود در نظر بگیرید. به همین دلیل بررسی تعامل بین آنها و مخاطبانشان مهم است. آیا آنها به ذکرهای توییت پاسخ می دهند؟ آیا آنها محتوای دیگران را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند؟ آیا افراد در مورد پست های وبلاگ نظر می دهند؟
قبل از درخواست کمک خواستگاری را شروع کنید. یکی از ارزشهای اصلی بازاریابی تأثیرگذار ایجاد رابطه است. اگر بتوانید در ابتدای کار نوعی رابطه با یک تأثیرگذار ایجاد کنید، بعداً که درخواست کمک کنید، موفقیت بیشتری خواهید داشت. روابط تأثیرگذار یک شبه اتفاق نمی افتد، بنابراین طولانی مدت فکر کنید.
هر زمان ممکن محتوا را مشترکاً ایجاد کنید. فرصت های همکاری فقط توسط تخیل و خلاقیت شما محدود می شود. تأثیرگذارها نیز به احتمال زیاد این نوع محتوا را به اشتراک می گذارند و تبلیغ می کنند.
با سهولت در به اشتراک گذاری مطالب خود، آن را تقویت کنید. تأثیرگذارهایی در توییت ها، کدهای جاسازی شده، تصاویر یا URL های کوتاه از پیش نوشته شده برای اینفلوئنسرها فراهم کنید تا همه چیزهایی را که برای تبلیغ درست در مقابل آنها لازم است داشته باشند.
بهینه سازی برای افراد و جستجوگرها است ارزش اصلی دیگر بازاریابی محتوا. تمام مطالب باید برای افراد و موتورهای جستجو بهینه شود.
موفقیت را بسنجید. بسیار مهم است که تجزیه و تحلیل کنید اگر تلاش شما به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید. از اشتراک و ذکر شبکه های اجتماعی، پیکاپ های وبلاگ، و معیارهای بازدید مستقیم و ارجاع و همچنین تبدیل ها برای دیدن کارآیی محتوای خود استفاده کنید.
مخاطبان خود را فراموش نکنید. تمرکز روی مشتری و نه فقط تأثیرگذار، به مارک ها کمک می کند تا بیشترین موفقیت را کسب کنند. به یاد داشته باشید، اگر پیام با مصرف کنندگان ارتباط برقرار نکند، تأثیر مهم نیست.