بازاریابی محتوا نقش مهمی را در مراحل مختلف قیف تبدیل بازی می کند. شما از طریق بهینه کردن محتوای خود در هر یک از این مراحل قادر خواهید بود…
رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.
بازاریابی محتوا نقشی حیاتی در نرخ تبدیل بازی میکند. محتوا میتواند برای افزایش آگاهی درباره محصول یا خدمت شما استفاده شود. همچنین می تواند افراد را برای خرید از شما قانع کند.
اما مسئله این است که بسیاری از کسب و کارها تلاش می کنند تا محتوایی قانع کننده تولید نمایند که محرک نرخ تبدیل واقعی باشد.
این دقیقاً همان چیزی است که ما در این مطلب میخواهیم با شما مطرح کنیم. همچنین در مورد نحوه ارتقاء نرخ تبدیل از طریق محتوای بهینه خواهید آموخت.
انواع محتوایی که منجر به تبدیل میشوند
بازاریابی محتوا نقش مهمی را در مراحل مختلف قیف تبدیل بازی میکند. شما از طریق بهینه کردن محتوای خود در هر یک از این مراحل قادر خواهید بود تا به نرخ تبدیل های بهتری دست پیدا کنید. به منظور رسیدن به درک بهتری از بهینه سازی نرخ محتوا، اجازه بدهید نگاهی به برخی از انواع مختلف محتوا که می توانند منجر به تبدیل شوند بیاندازیم:
محتوای آگاهی بخش
این نوع از محتوا اولین تماس شما با مشتریان هدف را برقرار میکند. این نحوهی جذب یک مخاطب مرتبط است که در نهایت او را تبدیل به یک مشتری بالفعل میکند. محتوای آگاهی بخش میتواند هر چیزی از مطالب شبکههای اجتماعی تا مقالات و پستهای وبلاگی باشد.
محتوای آموزشی
این نوع محتوا قرار است توجه مخاطب هدف شما را به محصول یا خدمتی ارائه میدهید جلب کند. اما به جای اینکه به طور ساده درباره فواید و ویژگیهای آن محصول یا خدمت بگوید، درباره نفعی که این محصول یا خدمت برای مصرف کننده خواهد داشت صحبت می کند. محتوای آموزشی میتواند اینفوگرافیک، آموزشهای ویدیویی، ویدیوهای دمو، یا پستهای وبلاگی باشد.
حتی اگر برخی از این محتواها منجر به فروش مستقیم نشوند اما نقش مهمی را در هدایت مشتریان از میان مراحل مختلف قیف تبدیل بازی میکنند. لذا اگر میخواهید نرخ تبدیل بیشتری داشته باشید بسیار حیاتی است که آنها را بهینه کنید.
بهینه سازی نرخ تبدیل تنها درباره بهینه کردن عناصر مختلف طراحی بر روی وب سایت شما نیست. بلکه در برگیرنده محتوایی است که تولید میکنید، به طوریکه نرخ تبدیلهای بالاتری را ارائه دهد. در ادامه مطلب کارهایی که میتوانید در مراحل مختلف قیف تبدیل انجام دهید تا محتوای خود را بهینه نمایید ارائه میگردند. ابتدا درباره رسانههای اجتماعی صحبت میکنیم، بعد کمی در مورد صفحه فرود. در ادمه در مورد تولید محتوای مفید و نحوه ارائه آن مباحثی را مطرح خواهیم کرد.
نرخ تبدیل یکی از عناصر اصلی در استراتژی جستجوی پرداخت شده شما است. از این گذشته، اگر واقعاً افراد بیننده را با نرخ بالایی به خریدار تبدیل نمیکنید، چرا تبلیغ میکنید؟ بهینه سازی نرخ تبدیل به شما امکان میدهد با یافتن نقطهای که حداکثر درصد چشم انداز شما را برای شما فراهم میکند، هر درصد از هزینه PPC خود را به حداکثر خواهید رساند.
اما نرخ تبدیل خوب چقدر است؟ اگر قبلاً به نرخهای 3٪ ، 5٪ یا حتی 10٪ تبدیل شده اید، آیا همان قدری است که میخواهید بروید؟ اما نرخ تبدیل خوب چقدر است؟ در سراسر صنایع، میانگین نرخ تبدیل صفحه فرود 2.35٪ بود ، با این وجود 25٪ برتر با نرخ 5.31٪ یا بالاتر در حال تبدیل هستند. در حالت ایده آل، شما میخواهید به 10٪ برتر برسید – این صفحههای مقصد با نرخ تبدیل 11.45٪ یا بالاتر هستند.
ما اخیراً هزاران حساب Google Ads (که قبلاً به آن AdWords میگفتند.) را با مجموع 3 میلیارد دلار هزینه سالانه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و دریافتیم که برخی از تبلیغ کنندگان با نرخ های دو یا سه برابر میانگین در حال تبدیل هستند. آیا شما میخواهید در یک میانگین باشید یا میخواهید حساب شما عملکرد بهتری از دیگران در کسب و کار شما داشته باشد؟
از طریق تجزیه و تحلیل ما از این حجم گسترده از داده ها در صفحات فرود و نرخ تبدیل، توانستیم برخی از صفات مشترک صفحههای مقصد برتر تبدیل را شناسایی کنیم. آنها چه چیزی دارند که شما ندارید؟ باور کنید یا نه، فاصله زیادی بین شما وجود ندارد و نرخ تبدیل دو یا سه برابری از آنچه امروز میبینید وجود دارد. اما راهی که میخواهید بروید کاملاً منطقی با بهینه سازی نرخ تبدیل معمول است. در این پست، شما یک فرایند گام به گام قابل تکرار برای افزایش نرخ تبدیل خود خواهید آموخت، همه با پشتیبانی علمی داده ها از بهترین (و بدترین) تبلیغ کنندگان با عملکرد در بازار تهیه شدهاند. امروز، ما موارد زیر را پوشش خواهیم داد:
- چرا بهینه سازی نرخ تبدیل نامتعارف احمقانه است؟
- نرخ تبدیل خوب چیست؟
- چگونه میتوانید موفقیت صفحه های برتر فرود را تکرار کنید؟
- آیا شما آماده هستید که بفهمید چرا هر آنچه فکر میکردید درباره CRO میدانید اشتباه است؟
بیایید شروع کنیم، اما ابتدا از این ابزار برای بررسی سریع وضعیت نرخ تبدیل فعلی خود استفاده کنید:
آیا نرخ تبدیل شما در صنعت شما بالاتر یا کمتر از متوسط است؟
بهینه سازی نرخ تبدیل
یادگیری اینکه کارشناسانی که در تمام مدت به آنها گوش داده اید نکات اشتباهی را به شما آموختهاند، کمی شبیه این است که برای اولین بار در کودکی یاد بگیرید که افسانهها واقعی نیستند. زیر آن کت و شلوار کرکی فقط یک پسر عرق خورده و اصلاح نشده وجود داشت. هرچی داری در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل آموخته اندکی شبیه به این است: براق و زیبا در سطح، اما به طور جدی فاقد ماده است.
چگونه همه اینقدر اشتباه میکنند؟ در درجه اول، اگر روشی مشابه دیگران دارید، واقعاً هرگز نمیتوانید چیزی بیش از حد متوسط باشید. وقتی همه گروهها همان بهینه سازی های یکسان را تبلیغ میکنند و همه رقبای شما به آنها گوش میدهند، چگونه باید متمایز باشید؟