بازاریابی محتوا بیشتر شبیه ایجاد یک محصول نسبت به اجرای یک کمپین است: ایده ای را به چیزی بنیادی که به عنوان پسوند نام تجاری شما وجود دارد، بسازید
در فرایند بازاریابی محتوا برای جلوگیری از اتلاف وقت و برنامه ریزی صحیح شما باید یک چارچوب مشخص برای تولید محتوای بازاریابی خود داشته باشید. تهیه یک چارچوب برای تولید محتوای بازاریابی اصول و مراحلی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
قبل از اینکه وارد بحث و تبادل نظر در ایجاد محتوا، گردش کسب و کار و غیره بشویم، شما باید انواع مختلفی از محتوای موجود را بدانید. بیایید به هفت قالب محتوای متداول استفاده کنیم که می توانید برای ایجاد تجربیات محتوای عالی استفاده کنید.
1. پست های وبلاگ
بدون شک پست های وبلاگ پرکاربردترین قالب های محتوایی در تجربیات محتوای مدرن هستند. پستهای وبلاگ بسیار مورد استفاده قرار میگیرد زیرا اول از همه به سئو سایت ما کمک میکند. همچنین به اشتراک گذاری آنها آسان است زیرا طول آنها معمولاً بین 500 تا 2000 کلمه است.
پست های وبلاگ یک اصل در استراتژی محتوا است زیرا به سازمان ها کمک می کند تا افراد بیشتری نام آنها بشنود، رهبری فکری را ایجاد کنند و دروازه ای برای تولید نسل هستند.
2.اینفوگرافیک ها
اینفوگرافیک نمایش بصری داده ها و اطلاعات با هدف ساده درک مطلب است. از آنجا که انسان موجودی بصری است، اطلاعات ارائه شده در اینفوگرافیک به راحتی قابل درک و حفظ است و به عنوان اینفوگرافیک شناخته میشود. ازقالب محتوای بصری GIFographics کمتر استفاده میشود. GIFographics همانطور که از نامش پیداست، اینفوگرافیک متحرک است که میتواند اطلاعات زیادی را در یک مکان و زمان محدود منتقل کند.
3. کاغذهای سفید
کاغذهای سفید یکی از متداول ترین روش ها برای ایجاد اقتدار در برندهای B2B است. Whitepapers گزارشی است که موضوعی خاص را به طور عمیق پوشش میدهد و شامل تحقیقات سنگین با هدف ارائه راه حلی برای یک مشکل خاص است. به طور معمول کاربران در درب ورودی که همان پنل عضویت در سایت است، باید اطلاعات خود را (نام، شناسه ایمیل، نام شرکت، تعیین شغل و غیره) برای دسترسی به تصاویر یا مقالات خاص ارسال کنند.
4. کتابهای الکترونیکی
مشابه کتابهای سفید، کتابهای الکترونیکی شکل دیگری از محتوای جذب کننده است اما درک آنها در مقایسه با تصاویر سفید ساده است. همچنین در مقایسه با کاغذهای سفید، تمایل آنها به طولانی تر شدن بیشتر است. ثابت شده است که کتابهای الکترونیکی یک فرم محتوای موثر برای تولید کاربران واقعی است.
سازمانها از کتابهای الکترونیکی برای ایجاد محتوایی مانند راهنماهای استراتژی، مقدمات، مطالعات موردی، کتابهای کار، راهنماهای عمیق، راهنماهای خریداران و غیره استفاده میکنند.
5.فیلم ها
ما در اقتصاد توجه زندگی میکنیم که توجه کاربر کالای کمیاب و با ارزشی است. با کسب محبوبیت سریع بازاریابی ویدئویی، سازمان ها فیلم ها را به بخشی اصلی محتوای خود تبدیل میکنند. سازمان ها با ایجاد انواع توضیحات، نحوه کار، نمایش آزمایشی محصول، تخته سفید، بررسی، توصیفات مشتری و غیره با موفقیت مورد توجه بازار هدف خود قرار میگیرند.
6. پادکست ها
پادکست نوعی فرم صوتی (گاهی اوقات ویدئویی) از محتوای اپیزودیک است که در آن سازمان ها و افراد در مورد موضوعات مختلف صحبت میکنند که مورد توجه مخاطبان هدف خود قرار میگیرند. از آنجایی که پادکست ها شنیداری هستند و در پایان شنوندگان به مشارکت فعال احتیاج ندارند، به طور گسترده ای مورد استقبال قرار میگیرند.
7.وبینارها
وبینار یک استراتژی موثر برای تولید کاربران دائم یا Active User است. وبینارها با انجام جلسات زنده ویدئویی که متخصصان در مورد یک موضوع خاص صحبت میکنند، به برندها کمک میکنند تا رهبری فکری را ایجاد کنند. گرچه وبینارها به برنامه ریزی خوبی احتیاج دارند اما بازده سرمایه گذاری عالی دارند.
مراحل تهیه چارچوب تولید محتوای بازاریابی
ایده پردازی
اولین مرحله در تولید محتوا پیدا کردن ایدههای مناسب برای تولید محتوا است. برای رسیدن به ایدهها میتوانید از روشهای مختلف استفاده کنید. وبلاگهای مرتبط با کار شما، سوالات معمول مشتریان و بسط دادن عناوین جذاب مرتبط با کارتان چند راه برای پیدا کردن ایده های مناسب می باشند.
زمان بندی
پس از تعیین اهداف بلند مدت خود و تعیین زمان رسیدن به آنها، اهداف را به هدفهای کوچکتر تقسیم کنید. برای رسیدن به هر یک زمانی مشخص کنید. در زمان بندی خود موارد پیش بینی نشده و تغییرات احتمالی را نیز در نظر بگیرید.
جریان کاری
اعضای تیم تولید محتوا باید دقیقاً بدانند چه کارهایی را باید انجام داده و زمان تحویل آنها مشخص شده باشد. با مشخص بودن جریان کاری کارها صورت موازی پیش میرود و اعضای تیم با هم هماهنگ خواهند بود.
مرور و اصلاح
پس از تولید اولیه محتوا باید آن را بازبینی کرد و از رعایت اصول سئو و رفع دیگر اشکالات احتمالی مطمئن شد. برای تعداد دفعات بازبینی محدودیتی در نظر نیگیرید. تغییرات اصلاحات صورت گرفته در هر مرحله را ثبت کنید. این کار باعث می شود به مرور زمان اعضای تیم اشکالات خود را برطرف کرده و زمان کمتری صرف اصلاح محتوای بازاریابی شود.
انتشار و پروموت
پس از تولید محتوا باید آن را منتشر و پروموت کنید. انتشار محتوا کار آسانی است ولی پروموت کردن پیچیدگیهایی دارد. شما باید استراتژیهای متفاوتی را برای پروموت محتوای خود به کار گیرید. با توجه به گروه خاص مخاطبین و اهداف خود از کانال های مختلف برای هر محتوا استفاده کنید. ارتباط محتوای تولید شده را با دیگر صفحات وب سایت خود مشخص کنید و از لینک سازی درست استفاده کنید. لحن شما در محتوای مورد نظر نیز با توجه به کانال انتشار و مخاطبین آن باید متفاوت باشد.
تحلیل نتایج
پس از انجام مراحل بالا، در چارچوب تولید محتوای خود باید این مرحله را بگنجانید. با بررسی آمارهای مربوط به محتوای تولید شده میتوانید علاقه مخاطبین، تاثیر در فروش و دیگر پارامترها را بسنجید. این ارزیابی به شما کمک خواهد کرد در برنامه بازاریابی محتوای خود هر روز پیشرفت داشته باشید و محتوای بهتری تولید کنید.