محتوای تولیدی خود را از طریق شبکه های اجتماعی و همچنین به عنوان پست های مهمان به برخی از معتبرترین وب سایت ها در حوزه کاری خود ارسال نمایید.
شما ممکن است درباره محصول جدید خود مقالات جالبی نوشته باشید یا اینفوگرافیکهای جذابی ساخته باشید. اما همه این کارها چه فایده ای دارند اگر مخاطبی وجود نداشته باشد که آنها را ببیند؟
در برخی موارد، اگر از قبل مخاطبان خاص خود را داشته باشید، اشتراک گذاری مطلب بر روی وبلاگ یا شبکههای اجتماعی شما میتواند کافی باشد. اما برای برخی برندها یا کسب و کارها، توزیع محتوا از طریق وب سایت های مرتبط و مشهور می تواند کار عاقلانهتری باشد.
میتوانید با ناشران صنعتی معتبر و وب سایتهای دارای رتبه بالا در ارتباط باشید و برای آنها به عنوان مهمان مطلب گذاشته یا ویژگیهای محصول را بیان نمایید.
دو روش اصلی برای توزیع محتوا به منظور تبلیغ محصول جدید وجود دارد:
پست گذاری مهمان
مقالات مختلفی بنویسید که خیلی تبلیغی نباشند اما برخی نکات شاخص در مورد محصول را به خوانندگان ارائه دهند. این مقالات را به عنوان پستهای مهمان به برخی از معتبرترین وب سایت ها در حوزه کاری خود ارسال نمایید. و از طریق پروفایل نویسنده خود در آن سایت ها به صفحه محصول در سایت خود بک لینک بگیرید.
مطبوعات
بسیاری از نشریات آنلاین علاقه ای به تبلیغ محصولات ندارند. اما ممکن است تبلیغ رونمایی یا روانه شدن یک محصول جدید به بازار را برای شما انجام دهند. با آنها تماس بگیرید و ببینید چه نوع محتوایی را خواهند پذیرفت.
مثال: شرکت Green Flag Digital
برای نمونه، جو رابیسون مؤسس شرکت Green Flag Digital، یک پست مهمان بر روی سایت MOZ درباره مشکلات فنی سئو و چگونگی بر طرف کردن آنها نوشت. او در این مطلب نکات مفیدی را درباره برخی موارد آسیب زننده به سئو و اینکه این موارد چگونه میتوانند به وب سایت آسیب بزنند را با خوانندگان در میان گذاشت. او در واقع تجربه خود را درباره این موضوع با مخاطبان مطرح نمود.
در پایان این مطلب، MOZ بیوگرافی نویسنده را منتشر نموده است و خوانندگان را تشویق میکند تا آخرین کتاب الکترونیکی نویسنده را مطالعه نمایند. مثلاً عنوان می کند که این کتاب حاوی یک چک لیست برای مسائل ضروری سئو است.
محتوای تولیدی خود را از طریق شبکههای اجتماعی و وب سایت های مرتبط توزیع کنید
همانطور که مشاهده میکنیم، محتوا دقیقاً درباره محصول نیست، اما تا حدی مرتبط به آن است. بدین ترتیب، آقای رابیسون در عین حال که اطلاعات مفیدی به خوانندگان میدهد، آنها را به طور غیر مستقیم تشویق می کند تا به وب سایت او سری بزنند و احتمالاً محصول جدید او را بخرند.
شما پست کامل وبلاگ را طراحی کرده اید
بهینهسازی شده، سئو شده، حاوی نسبت کلمات کلیدی ایده آل با لینکهای خروجی و داخلی قابل اعتماد است و حتی دارای یک اینفوگرافیک عالی است که شما ساعتها برای ایجاد آن صرف کرده اید.
تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را در Buffer به اشتراک بگذارید و تماشا کنید تا پرواز کند، درست است؟
مدیران و بازاریابهای شبکه های اجتماعی میدانند که گاهی اوقات حتی حماسی ترین مطالب در هنگام تبلیغ محتوا در رسانه های اجتماعی به عشق و سخت کوشی نیاز دارند.
اما با ترکیب صحیح استراتژی، تلاش و شانس، واقعاً میتوانید محتوای شگفت انگیز خود را در شبکه های اجتماعی موفق کنید.
شما یک پست جذاب وبلاگ نوشته اید. این وبلاگ پیامهای کلیدی سازمان شما را منتقل میکند، با صحبت کردن مخاطب هدف شما را میفهمد و حقایق و ارقام فعلی پشتیبانی میشود. این چیزی است که وجود دارد، مگر اینکه بتوانید به آن وبلاگ توجه نکنید، فایده ای ندارد و تمام تلاش شما برای هیچ کاری نبود.
محتوای جذاب رکن اساسی هر طرح تجاری و بازاریابی مدرن است. از وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی گرفته تا کتاب های الکترونیکی، وبینارها و مقالات رهبران اندیشه، مصرف کنندگان برای محتوایی که نکته مهمی را به آنها آموزش میدهد ارزش قائل هستند.
اگرچه دنیای تجارت ارزش تولید محتوا را تشخیص میدهد، اما هنوز درک درستی از ارتقا محتوا وجود ندارد. در حقیقت، تنها 12٪ از متخصصان بازاریابی فکر میکنند که محتوای آنها مخاطبان مناسب با محتوای مرتبط را هدف قرار می دهد. پاسخ محتوا پاسخ است. تاکتیک ها و ابزارهای مناسب به شما کمک می کند تا هنگام پخش محتوا، شبکه گسترده تری را ایجاد کنید، اما همچنین به شما اطمینان می دهند که با آن محتوا به مخاطب مناسب برسید.
ایجاد پستهای منحصر به فرد برای هر کانال اجتماعی
با داشتن زمان و منابع محدود، ایجاد یک پست منحصر به فرد برای هر کانال رسانه های اجتماعی میتواند یک چالش باشد، اما ارزش تلاش آن را دارد. این به شما کمک خواهد کرد بدون توجه به مکان تماشاگران، به محتوای خود احساس تازه ای بدهید و نشان دهید که برای هر به روزرسانی فکر کرده اید.
مزیت دیگر ایجاد یک پست منحصر به فرد این است که هر کانال رسانه های اجتماعی قوانین خاص خود را دارد و بنابراین آنچه در یک کانال کار میکند ممکن است در کانال دیگر جواب ندهد.
از تجربیات گذشته در شبکه های اجتماعی، ما میدانیم که مخاطبان فیس بوک ما تمایل دارند که در مورد یک پست وبلاگ، کمی بیشتر محتوا را دوست داشته باشند، در حالی که دنبال کنندگان توییتر ما تمایل دارند با توییت هایی جذاب و جالب توجه درگیر شوند. فکر کردن برای تبلیغ محتوا در رسانه های اجتماعی قبل از ایجاد پست نیز مهم است.
توییتر
مخاطبانی که به دنبال اخبار، نکات، بهترین شیوه های توئیتر، نحوه کار، مقالات جالب و موارد پرطرفدار هستند. به روزرسانیهای سریع، شوخ و چشم نواز بهترین دوست مدیر رسانه های اجتماعی هستند.
فیس بوک
مخاطبی که به دنبال سرگرمی و ارزش است. ابتدا فکر کنید ، “به اشتراک بگذارید”. چه چیزی مخاطبان شما را به اشتراک گذاشتن پست شما وا می دارد؟ سعی کنید با زیرنویس ها و عناوین، احساسات و علاقه را برانگیزانید.
اینستاگرام
مخاطبی که به دنبال تصاویر خیره کننده است. کدام قسمت از محتوای شما بیشتر است قطعه دلپذیر بصری (تصویر پست)؟ به اشتراک بگذارید! اگر موردی وجود ندارد، سعی کنید تصویری برای اشتراک گذاری با پابلو یا Canva ایجاد کنید.
مخاطبان حرفه ای. چگونه محتوای شما به زندگی حرفه ای مخاطبان شما ارزش افزوده میدهد؟ آن مزایای حرفه ای را در به روزرسانی های LinkedIn خود امتحان کنید و بیان کنید.
مخاطبان خلاق. به تصاویر زیبا به علاوه نحوه کار فکر کنید. هر چقدر بتوانید به طور واضح در یک مطلب تصویری قرار دهید، بهتر است – اینفوگرافیک ها یک رسانه عالی برای تحقق این امر هستند.