بازاریابی محتوای بصری مانند اینفوگرافیک ها می تواند همزمان هم برای مخاطب جذاب باشد و هم چیزی را به او یاد دهد.
تیزرهای تصویری شما بر روی شبکههای اجتماعی میتوانند یک هیجانی را برای رونمایی از محصول جدید ایجاد نمایند. اما برای اینکه محصول جدید شما موفق باشد، مردم باید واقعاً آن را بخرند.
مسئله این است که به راحتی نمیتوان مردم را ترغیب به خرید چیزی یا خرج کردن پول برای کالایی کرد که قبلاً هرگز چیزی درباره آن نشنیدهاند، یا مطمئن نیستند که این یک سرمایه گذاری خوب خواهد بود. بنابراین شما به محتوایی نیاز دارید که علاوه بر جذاب بودن برای مخاطب، اطلاعات او را نیز افزایش داده و چیزی به او بیاموزد.
برای انجام این کار باید از اینفوگرافیکها یا گیفوگرافیکها (اینفوگرافیکهای متحرک) استفاده کنید. این نوع بازاریابی محتوای بصری میتواند همزمان هم برای مخاطب جذاب باشد و هم چیزی را به او یاد دهد.
از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید
شما مجبور نیستید همهی محتوا را خودتان بسازید؛ از طرفداران خود کمک بگیرید. برای اینکه یک بازاریابی محتوای مؤثر برای تبلیغ محصول جدید خود داشته باشید، مخاطبان خود را درگیر نمایید، و از آنها بخواهید محتوای خاص خود را با هشتگ برند شما تولید کنند. آنها میتوانند به گسترش حرف زدن درباره برند شما در دایره روابط خود کمک کنند.
برای تشویق طرفداران به تولید محتوا برای برند شما، میتوانید یک مسابقه یا تقدیر و تشکر را برگزار کنید. که در آنجا طرفداران بتوانند از طریق مشارکت نمونه هایی از محصول جدید را برنده شوند.
به منظور اینکه محتوای تولیدی کاربر کیفیت بالایی داشته باشد، و افراد بیشتری را تشویق کند تا در مورد رونمایی از محصول جدید صحبت کنند، باید از دو مورد اطمینان حاصل کنید:
پاداشی را برای مشارکت ارائه دهید. همانطور که پیش از این ذکر گردید، میتوانید این تلاشها را با یک کارزار تبلیغاتی همراه کنید یا می توانید شانسی را برای شاخص شدن در محتوای خود عرضه کنید.
یک هشتگ اختصاصی داشته باشید تا به راحتی مکالمهها را ردیابی نمایید. این هشتگ به طور ایده آل باید حاوی نام برند و محصول شما باشد. یا اینکه میتوانید از تعدادی هشتگ با نام برند و محصول و همچنین نام کارزار خود استفاده کنید.
مثال: سریال شرلوک هولمز
یک مثال عالی برای این موضوع، نحوهی تبلیغ شبکه BBC برای قسمتهای جدید شرلوک هولمز بر روی رسانههای اجتماعی است. این شبکه قبل از پخش هر قسمت از این سریال، طرفداران خود را تشویق میکند تا با استفاده از هشتگ #SherlockReacts واکنشهای خود نسبت به این قسمت را به اشتراک بگذارند.
در مقالات علمی گفته شده است که انسان تصاویر را 60000 برابر سریعتر از متن پردازش می کند که این موضوع از اصطلاح قدیمی “یک تصویر به ارزش هزار کلمه است” پشتیبانی میکند، زیرا این عقیده دیرینه ما را در مورد اینفوگرافیک ها بسیار خوب تقویت می کند.
چرا اینفوگرافی را انتخاب می کنیم؟
اینفوگرافیک برای آموزش و اطلاع رسانی ایجاد شده است و از منطق طراحی برای سادهسازی داده های پیچیده و ارائه آن در قالب هضم آسان استفاده می کند. هیچ کس از خیره شدن به ورطه ای بی پایان از آمار لذت نمی برد – خوشبختانه، یک اینفوگرافیک می تواند اطلاعات مربوط به متن را ارائه دهد و ما را از غرق شدن در دریای تعداد و ارقام نجات دهد.
تطبیق پذیری اینفوگرافیک همان چیزی است که باعث جذابیت آنها به عنوان یک راه حل طراحی شده است. چندین روش برای ارائه داده وجود دارد، از جمله:
- جدول زمانی
- نمودارهای جریان
- نقشه ها
- نمودارها
- نمودارها
- ارقام
- مقایسه ساید بای ساید
- لیست های مرتب شده
برای مشاهده برخی از پروژه های خلاقانه ما، به نمونه کارهای اینفوگرافیک ما در رایامارکتینگ نگاهی بیندازید
کلید اینفوگرافیک موثر
اینفوگرافیک ها همیشه به جای نشان دادن، قابل فهم هستند. اگرچه متن همیشه نقشی حیاتی در هر طرحی ایفا می کند، اما جنبه های بصری اینفوگرافیک باید بدون اعتماد بیش از حد به تایپوگرافی ارتباط موثری داشته باشد.
هنگام ایجاد یک اینفوگرافیک، فقط تولید چیزی نیست که خوب به نظر برسد – طراحان باید بسته به موضوع مورد نظر بتوانند بهترین روش تجسم و نمایش داده ها را دریابند. مفهوم اصلی اینفوگرافیک باید در داده های ارائه شده منعکس شود، به همین دلیل یک طراح باید بتواند رابطه بین مجموعه های مختلف اطلاعات را تفسیر کند.
اینفوگرافیک زیبا است
اینفوگرافیک تجاری شما باید برایتان مهم باشد، اینفوگرافیک ها می توانند برای رعایت دستورالعمل های شرکت طراحی شوند. اینفوگرافیک های مارک دار موثر هستند زیرا داستانی مبتنی بر داده را در کنار روایت خود برند شما روایت می کنند، و ابزاری ایده آل برای استفاده از تخصص و اقتدار شرکت شما در امور ارائه می دهند. چه برای مجموعه ای از گزارش های سالانه و چه برای یک پست اینستاگرام طراحی شده باشد، یک اینفوگرافی جذاب و مرتبط باعث می شود تا افراد برای اعتبار برند شما ارزش قائل شوند.
اینفوگرافیک های تأثیرگذار فقط داده ها را نمایش نمی دهند – آنها از نظر احساسی با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند. در نهایت، شما به دنبال عکس العمل مردم هستید، احساسی که – با تداعی ارتباط عناصر بصری مانند آرم، انتخاب رنگ و تایپوگرافی شما – نام تجاری شما را به مردم یادآوری می کند.
ساختن چیزها
امروزه، جلب توجه مخاطبان از شروع کار بسیار دشوار است. تبدیل اینفوگرافیک های ساکن به تصاویر متحرک راه حل بالقوه ای را ارائه می دهد.
اینفوگرافیک های متحرک میتوانند فرایندها را نشان دهند و نحوه وقوع یک داستان را به تصویر بکشند. با نشان دادن انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر میتوانیم همه چیز را خراب کنیم و به بینندگان کمک کنیم تا دقیقاً آنچه را که در حال انتقال است را درک کنند.
همانطور که اشاره کردیم، مخاطبان بیشتر به تصاویری پاسخ میدهند که تحریک عاطفی ایجاد کنند. این کار را با درگیری که گرافیک متحرک به میان می آورد، ترکیب کنید و احتمال به اشتراک گذاری محتوا را افزایش میدهید، در نهایت میزان دسترسی مخاطب خود را گسترش میدهید. این که آیا به اینفوگرافیکهای ساکن قدیمی روح تازه ای می بخشید یا اینکه چیزی کاملاً جدید تولید می کنید بهتر است یا خیر؟ بدون شک استفاده از انیمیشن به شما امکان میدهد مسافت بیشتری را از این مسافت دور کنید.