مهم این است که شما بازاریابی محتوا را خوب بشناسید و بدانید تا بتوانید آینده را پیش بینی کنید. و خود را آماده رسیدن به سود بیشتر در این زمینه
بازاریاب محتوا بودن آسان نیست و در سالهای آینده کار ساده ای نخواهد بود.
اما انجام کار سخت پاداش های زیادی به همراه دارد – تأثیر واقعی بر زندگی برند، تیم، مخاطبان و حتی خود شما. خبر خوب این است: دستیابی به این پاداش های بزرگ نیازی به رویاهای بزرگ و پروژه های برتر ندارد. جوایز ناشی از جنجالی بودن یا بحث برانگیز بودن به دلیل بحث و جدل نیست. آنها از جالبتر، مفیدتر بودن و راستگویی تر ناشی می شوند. هفته گذشته هنگامی که من به سخنرانان برنامه گوش می دادم و با جامعه #CMWorld در سیستم عامل های دیجیتال و اجتماعی خود گپ میزدم، این موضوع در حین دنیای بازاریابی محتوا بلند شد. اگر نگران هستید که بیشتر بودن مستلزم انجام کارهای بیشتری است، خوشحال خواهید شد که بشنوید که چنین نیست. بیشتر بودن با تغییر در ذهنیت شروع می شود و این تغییر اکنون شروع میشود.
در طول چند سال گذشته بازاریابی محتوا راه درازی را پیموده است. عبارت بازاریابی محتوا به مجموعه اصطلاحات بازاریابی در جهان تبدیل شده است. بازاریابی محتوا دیگر به عنوان یک گرایش در نظر گرفته نمیشود بلکه به عنوان فرصت فوق العادهای در جذب کاربران محسوب میشود.
در حقیقت، در سال گذشته کسب و کارها بیش از 118 میلیارد دلار صرف تولید محتوا کردهاند. اما آینده بازاریابی محتوا چیست؟
افزایش پذیرش استراتژیک
با بیش از 85 درصد پذیرش در بین بازاریاب های B2B، بازاریابی محتوا به طور قطع در میان کسب و کارها پذیرفته شده است. با این حال، تنها 35 درصد از بازاریابهای B2B از استراتژی بازاریابی مستند شده استفاده میکنند و 14 درصد نیز هیچ استراتژی ندارند.
کلید اصلی پایداری است
همانطور که استراتژیهای بازاریابی محتوای مستند شده بیشتر توسعه میابند، کسب و کارها در ایجاد، ارتقا و توزیع محتوا هماهنگ تر عمل خواهند کرد.
اگرچه برخی از بازاریابها متوجه هستند که هیچ رویکردی وجود ندارد که برای همه کارآمد باشد، این امر نسبت به قبل در آینده بیشتر مشاهده خواهد شد. مخاطبان در آینده انتظارات بیشتری از برندها خواهند داشت و انتظار جذابیت، مرتبط بودن بیشتری را از محتوا خواهند داشت.
با این حال، حضور پایدار کسب و کارها در تمام شبکهها توهمی بیش نیست. کسب و کارهای بیشتری به این واقعیت پی خواهند برد و برای ایجاد حضور مداوم در شبکههایی که بیشتر به مخاطبین خاص خود مرتبط هستند کار میکنند.
مقیاس پذیری در میان شرکتها
امروزه بسیاری از شرکتها همچنان بازاریابی محتوا را به عنوان یک کمپین در نظر میگیرند. با این حال در نظر گرفتن بازاریابی محتوا به عنوان پروژه ای جانبی میتواند باعث جدایی بخش هایی از شرکتها شود و اغلب منجر به از دست رفتن اهداف و فرصت ها میشود.
رویکرد کمپین ممکن است در موقعیتهای یکنواخت کارآمد باشد، اما در یک شرکت گسترده رویکرد متفاوت به منظور رویکرد نتایج ضروری است. مقیاس پذیری بازاریابی محتوا چالش دشواری است و بسیاری از کسب و کارها همچنان با آن روبه رو نشدهاند.
به منظور دیدن موفقیت در بازاریابی محتوا، باید تغییری در ذهنیت ایجاد شود. به جای تمرکز بر روشهای قطعی، تاکید باید بر کمک به مشتریان و فراهم کردن ارزش واقعی برای آنها از طریق محتوا باشد.
با محتوا همانند محصول رفتار خواهد شد
محتوای شما تنها کلمات یا تصاویر در صفحه وب نیست، بلکه اطلاعاتی است که مخاطبانتان به دنبال آنها هستند. محتوای شما خود یک محصول است. اما بیشتر کسب و کارها به محتوا با این دید نگاه نمیکنند. در سالهای آینده، شرکتهای بیشتری با محتوا همانند محصول رفتار خواهند کرد و برای ایجاد بهترین تجربه برای بازدید کنندگان وب سایت تلاش خواهند کرد.
ابزارها و داده های بیشتر
صنعت بازاریابی اینترنتی در ایجاد ابزارها و داده ها راه درازی را طی کرده است. از Google Analytics و Moz تا کلمات کلیدی و معیارهای رسانههای اجتماعی، پلتفرمهای مختلفی وجود دارند که داده های عالی و بینش جدید نسبت به محتوا و عملکرد وب سایت فراهم می کنند. با پیشرفت نرم افزارها و تکنولوژی، داده نسبت به قبل فراوان تر و راحتتر در دسترس خواهد بود.
دادههای پویا و تعاملی بیشتر
بیشتر محتواهایی که امروزه منتشر میشوند، دارای متن سنگین هستند. در سالهای آینده برندها محتوای کوتاهتر و دقیق تری نسبت به قبل منتشر خواهند کرد. اما همچنان کیفیت بالا و مفید بودن از مهمترین معیارها باقی خواهند ماند. می توان انتظار ویدئوها و محتوای تعاملی بیشتری را در سالهای آینده داشت.
آینده درخشان است
با افزایش استراتژیهای تطبیقی و انتشارات سازگارتر و مقیاس پذیرتر در شرکتها، کسب و کارهای بیشتری ارزش بازاریابی محتوا را درک خواهند کرد. علاوه بر آن، همانطور که شرکت ها بازاریابی محتوا را به عنوان فلسفه قبول میکنند تا کمپین، محتوای بهتر و تعاملی تری نیز تولید خواهد شد و برندها و مخاطبان بیشتر از هر زمان دیگری از محتوای آنلاین بهره مند خواهند شد.
بازاریابی محتوا گام های بلندی را در طی 5 سال گذشته برداشته است و این روند را در سال های آینده نیز ادامه خواهد داد.
آینده بازاریابی محتوا چیست؟
SEO بخش مهمی از بازاریابی محتوا را داشته و خواهد داشت. با گفتن این موارد ، آینده SEO کمتر به سیگنال های فنی و بیشتر به سیگنال های اقتدار و اجتماعی متکی خواهد بود که هر دو نیاز به مارک های تجاری دارند تا محتوای مرتبط ، مفید ، سرگرم کننده و الهام بخشی بیشتری تولید کنند.
آیا بازاریابی محتوا حرفه خوبی است؟
گرچه ناامیدکننده است، اما برای کسانی که می دانند چگونه یک جمله مناسب را بسازند یک فرصت عالی است. اگر این شما هستید و اگر چند نمونه نوشتن خوب (به عنوان مثال مقاله، نسخه تبلیغاتی، بروشور) دارید، یک کار بازاریابی محتوا امکان پذیر است. تمام مهارت های بازاریابی را می توان در محل کار یاد گرفت
آیا بازاریابی آینده ای دارد؟
به تدریج، نقش بازاریابی در زیر آتش کسب درآمد با علاقه کمتری در اندازه گیری سایر نقش های بازاریابی مانند موقعیت و دید نام تجاری است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، این واقعیت در مورد بازاریابی در آینده منجر خواهد شد. از این رو، آینده بازاریابی معیارهای ROI خواهد بود.
آینده نوشتن محتوا چیست؟
طبق گزارش MarketingProfs، روزانه حدود 2 میلیون پست وبلاگ نوشته می شود. انتظار میرود این تعداد در آینده با نمایی رشد کند. این مسئله شکاف زیادی در تقاضا و عرضه نویسندگان محتوای با کیفیت ایجاد کرده است. تقاضا همیشه بیشتر از تعداد نویسندگان موجود در بازار است.
چرا محتوا در بازاریابی مهم است؟
بازاریابی محتوایی از این جهت مهم است که به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد. با بازاریابی محتوا می توانید با مخاطبان خود اعتماد کنید ، تبدیل ها را بهبود ببخشید، با مشتریان ارتباط برقرار کرده و منجر به تولید شوید. … محتوای سازگار، با کیفیت و جذاب بیشتر از هر روش دیگری در تصمیم گیری مخاطبان تأثیر میگذارد.
چگونه بازاریابی محتوا در حال تغییر بازی است؟
انواع مختلفی از محتوای ویدئویی به دلایل مختلف باعث تغییر بازی برای بازاریابان محتوا شده است: مصرف کنندگان بیشتر از محتوای نوشته شده با ویدئو درگیر می شوند. مردم 95٪ پیام را از مشاهده یک فیلم حفظ میکنند، در حالی که هنگام خواندن آن در یک پست وبلاگ، فقط 10٪ پیام است.
چرا محتوا در بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار مهم است؟
محتوا نقش مهمی در دستیابی به اهداف تجارت و رسانه های اجتماعی مانند شناخت برند، رهبری فکر، تعامل مخاطبان و تولید سرب دارد. به شما امکان میدهد موقعیت خود را به عنوان مقصد اصلی برای مشتریان خود تقویت کنید، چه برای سرگرمی، تحصیل و الهام باشد.