در این مقاله به چند نکته برای ارزیابی ایده ها در کمپین تولید محتوا اشاره شده است که شما می توانید با استفاده از این نکات ایده بهتر را انتخاب کنید
قبل از شروع فرآیند تولید محتوا، ضروری است که زمینه ایجاد دلیل یک کمپین را بررسی و آزمایش کنیم و سپس روشها و راهها را فراهم کنید.
هدف اصلی این کمپین بازاریابی محتوا چیست؟
این هدف باید به استراتژی محتوای شما بازگردد و حداقل یکی از اهداف تجاری را که می خواهید از تلاش های بازاریابی محتوای خود به دست آورید، پشتیبانی کند شش هدف کلی از فعالیت های بازاریابی محتوای هدف کسب و کار شش هدف کلی کسب و کار وجود دارد که یک کمپین و استراتژی بازاریابی محتوا میتواند آنها را محقق کند.
سلامت برند
ایجاد آگاهی یا ایجاد نگرش مثبت نسبت به نام تجاری خود. این یک هدف برتر از قیف است و می تواند همراه با فعالیت های روابط عمومی که بخشی از این کمپین است استفاده شود.
مثال ها:
افزایش 20٪ افزایش کاربران جدید به وب سایت
افزایش 10٪ احساسات مثبت برند
بهینه سازی بازاریابی
بهبود اثربخشی برنامه های بازاریابی موجود – مانند استفاده از چندین محتوا برای تعیین عملکرد بهتر با مخاطبان شما. سپس این اطلاعات را می توان به کانال ها و برنامه های بازاریابی دیگر بازگرداند.
مثال ها:
با استفاده از محتوا برای دستیابی به اهداف بازاریابی از طریق کانال های دیگر ، 10٪ از هزینه های کل بازاریابی را کاهش دهید
با شناسایی نیازهای واقعی مخاطب خود از طریق محتوا ، هزینه پرداخت هر کلیک را 10٪ کاهش دهید
درآمدزایی
این معمولا هدف اصلی برای فعالیت های بازاریابی محتوا است. شما در حال تلاش برای درآمدزایی مجدد به سازمان خود از طریق هدایت ، فروش یا نگهداری مشتری هستید.
مثال ها:
افزایش دادن در طی 3 ماه 10٪ منجر می شود
درآمد تجارت الکترونیکی را 5 درصد افزایش دهید
در Q3 10٪ حفظ مشتری را افزایش دهید
کارایی عملیاتی
یک کمپین بازاریابی محتوا می تواند بهره وری عملیاتی را در سایر بخشها مانند مراکز تماس مشتری پشتیبانی کند. داشتن کمپین های محتوایی تولید شده توسط کاربر همچنین می تواند به توسعه محصول کمک کند تا چالش های مخاطبان جدیدی را که در غیر اینصورت از دست می دادند شناسایی کند.
مثال ها:
تماس های پشتیبانی را 10٪ کاهش دهید
5 چالش جدید مخاطب برای توسعه محصول را شناسایی کنید
تجربه ی مشتری
تجربه مشتری با کارایی عملیاتی و سلامت برند کمی همپوشانی دارد. هدف این است که از طریق محتوا، مانند سوالات متداول و آموزشهای آنلاین ، تجربه بهتری به مشتریان خود ارائه دهید.
مثال ها:
تماس های پشتیبانی را 10٪ کاهش دهید
افزایش 5٪ احساسات مثبت در مورد محصولات
نوآوری
محتوا به شما واسطه ای می دهد تا در مورد اثر بخشی موضوعات خاص و چالش هایی که ممکن است مخاطبان شما با آن مواجه شوند، سریع بازخورد بگیرید. باز هم ، کمپین های ایجاد شده توسط کاربر می توانند کشف شوند چالش ها و ترجیحات جدید در مورد مخاطبان خود که هیچ وقت نمی دانستید آنها را دارند.
مثال ها:
چالش جدید مخاطب برای توسعه محصول را شناسایی کنید
نوشیدنی برتر را که مخاطبان ما هنگام خوردن پیتزا شما مصرف می کنند کشف کنید
اهداف خود را مشخص کنید
گاهی شما فکر میکنید ایده ی مناسبی برای بازاریابی محتوای خود پیدا کرده اید. اما وقتی بخواهید بر روی یک کمپین بازاریابی محتوا کار کنید به دفعات این سوال برای شما پیش خواهد آمد: چطور مطمئن شوم که این ایده برای برنامه ی بازاریابی محتوای من مناسب است؟ واقعیت این است که شما هرگز نمیتوانید در مورد این مساله اطمینان صد در صدی داشته باشید. اما با استفاده از یک چارچوب مشخص برای ارزیابی ایدههای بازریابی محتوا میتوانید با ایده های خود را بررسی و استفاده کنید.
در ادامه به طور خلاصه به معرفی چند ویژگی ایده های بازاریابی محتوای خوب و توضیح هر یک میپردازیم. این مباحث از کتاب Made to Stick اثر Chip and Dan Heath برگرفته شده اند.
ایده ی مناسب بازاریابی محتوا چگونه باید باشد؟
1-سادگی
در بازاریابی محتوا یک ایده ی خوب باید به سادگی قابل فهم باشد. یک روش مناسب برای اینکه بفهمیم آیا ایده با ساده است این است که بعد از نوشتن یک تیتر یا عنوان ببینیم آیا میتوانیم ایده خود را تحت آن عنوان به طور کامل بگنجانیم یا خیر. اگر عنوان ما (مثلا یک جمله) ایده ی ما را پوشش نمیدهد میتوان نتیجه گرفت که ایده ی پیچیدهای داریم و باید آن را ساده سازی کرد
۲- غیرمنتظره
نیازی نیست ایدهای که داریم ۱۰۰ درصد دست اول و نو باشد ولی حتما باید چیزی جدید و یا غیرمنتظره در خود داشته باشد.
۳- صراحت
این ویژگی را نباید با ویژگی سادگی یکی در نظر گرفت. صراحت یک ایده در بازاریابی محتوا یعنی اینکه آن ایده برای محتوای بازاریابی نباید مخاطب را دچار سوء برداشت یا ابهام کند. چیزی که شما قصد بیان آن را دارید باید برای همه شفاف و واضح باشد.
۴- اعتبار
اساس یک ایده بازاریابی محتوا باید معتبر و قابل اعتماد باشد. یک ایده ممکن است اعتبار خود را از راه های مختلفی کسب کند، از جمله: اطلاعات و داده های معتبر، مرجع و منابع معتبر، نویسنده یا متخصص معتبر و شناخته شده و یا کمپانی معتبر.
۵- احساس
در بازاریابی محتوا اگر یک ایده احساسات ما را برانگیزد احتمال اینکه در خاطر ما ثبت شود بیشتر خواهد بود. ایده هایی که ویژگی های قبلی را داشته باشند و به ظاهر از نظر منطقی ایدههای مناسبی باشند ولی احساس مخاطب را برانگیخته نکنند ایدههای مناسبی نخواهند بود.
۶- داستان
همه ما داستان های زیادی را از زمان کودکی خود به یاد داریم. این امر به آن علت است که ذهن انسان به قالب داستان عادت کرده است. قالب داستان این ویژگی را دارد که ما با علاقه آن را دنبال کنیم، به خاطر بسپاریم و باورش کنیم. ایده ای که برای بازاریابی محتوای خود در نظر میگیرید یا باید عنصر داستان را در خود داشته باشد یا بخشی از یک داستان دیگر باشد.