این نکات را برای ایجاد محتوای همیشه سبز و همیشگی رعایت کنید. … اطلاعات خوب همیشه با ارزش است، چه نظری، عملی، یا فقط سرگرمی
محتوای همیشه سبز چیست و چگونه میتوانید از آن برای استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟ به زبان ساده، این محتوا است که از اهمیت بالایی برخوردار است، از نظر زمان حساس نیست و مدتها پس از اولین انتشار، ترافیک را ادامه میدهد. در زیر، ما قالب هایی را ذکر کرده ایم که بهترین روش را برای تولید محتوا و اینکه چگونه میتوانید برای کسب و کار خود کار کنید، تکمیل میکنند.
محتوای همیشه سبز چیست؟
محتوای همیشه سبز، محتوای بهینه شده برای جستجو است که به طور مداوم مرتبط است و برای خوانندگان برای مدت زمان طولانی “تازه” باقی می ماند – همانطور که از نام آن پیداست. ممکن است فکر کنید که تمام محتوای آنلاین پایدار است. به هر حال ، یک پست وبلاگ فقط پس از انتشار آن از بین نمی رود. اما محتوای همیشه سبز متفاوت است. این موضوع با گذشت زمان از زمان انتشار خود، همچنان ادامه دارد و از زمان انتشار آن نیز مهم است.
قالب های رایج همیشه سبز
در زیر چند قالب رایج همیشه سبز آورده شده است که می توانید ایجاد کنید:
لیست ها
نکات
نحوه محتوا
بررسی محصولات
(بعضی) فیلم ها
نوشتن در این قالب ها چنین نیست قطعه شما را به طور خودکار همیشه سبز می کنند، اما این نوع مطالب بیشتر از قالب های دیگر به نوشتن همیشه سبز علاقه دارند. فیلم های آموزشی ارائه دهنده اطلاعات مفید، مانند نحوه تعویض لاستیک، طول عمر بیشتری نسبت به یک فیلم کم کاربرد دارند.
اکنون که برخی از قالب های اصلی ایجاد محتوای همیشه سبز را فهمیدید ، در اینجا نحوه استفاده از آنها در اینجا آورده شده است.
راه های تهیه مقاله یا وبلاگ همیشه سبز
به سوالات متداول کاربران / اشخاص خود پاسخ دهید
نکات مربوط به صنعت، توضیحات یا مشاوره “چگونه” را ارائه دهید
مفاهیم رایج صنعت را که ممکن است برای خوانندگان گیج کننده باشد توضیح دهید
همانطور که میدانیم محتوایی که بتواند برای مدتهای طولانی همچنان مورد نیاز عده زیادی از افراد باشد به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته میشود. در این قسمت میخواهیم ایدههایی را با شما مطرح کنیم که با استفاده از آنها میتوانید چنین محتوایی تولید کنید.
درباره محصولات و خدمات خود مطلب بنویسید
به عنوان مثال، اگر محصول یا خدماتی در زمینه تولید و عرضه گیاهان دارویی دارید، محتوایی با موضوع “آشنایی با انواع مزاج ها” یا “احتیاط در مصرف گیاهان دارویی” میتوانند ایده خوبی برای تولید محتوای همیشه سبز باشند. ضمن اینکه با خدمات و محصولات شما نیز مطابقت دارند.
پرسشهای رایج مشتریان
پرسشها و ابهامات مشتریان در مورد محصولات و خدمات را شناسایی و جمع آوری کنید. این میتواند ایده بسیار خوبی برای تولید محتوای سبز باشد. چراکه علاوه بر توضیحات رایج در مورد محصولات و خدمات، موارد پیرامونی آنها نیز ارائه می گردند که احتمالاً برای سایر کاربران و مشتریان بالقوه سودمند هستند.
سایت شما الهام بخش ایده های شما
همه محتواهای قبلی و عملکرد سایت شما، خود میتواند منبع بسیاری از ایدهها باشد. به عنوان نمونه، به بررسی موضوعات جستجو شده توسط کاربران در سایت خود بپردازید. ببینید کدام کلمات کلیدی باعث جذب بازدید بیشتری از موتورهای جستجو مثل گوگل شده است. و کدام مطالب بیشترین بازدید و کامنت را دریافت کرده اند. قطعاً تولید محتوا درباره اینها بسیار مفید خواهد بود.
در صورتی که در گذشته مطالب موفقی داشتهاید از آنها نیز برای ایجاد محتوای جدید ایده بگیرید. محتواهای موفق را شناسایی نموده، در مورد نقاط قوت آنها بیندیشید؛ عناوین، موضوعات، سبک نگارش، شیوه بیان مطلب و غیره.
از شبکههای اجتماعی غافل نشوید
سری به شبکههای اجتماعی بزنید و مطالبی که طی یک دوره زمانی پر بازدید و پرلایک بوده اند را شناسایی کنید. این مطالب می توانند برای تولید محتوای شما الهام بخش باشند.
اطلاعات آماری و نتایج جستجو
گوگل یک ابزاری دارد به نام کنسول جستجو یا search console
که در کنار سایر قابلیت ها به شما نشان میدهد سایت شما بر اساس برخی کلمات یا عبارات کلیدی خاص چه میزان بازدید کننده داشته است. در یک دوره زمانی خاص کدام کلمات بیشترین و پایدارترین جستجو را داشته اند. همچنین به شما می گوید سایت شما از نظر میزان کلیک در این کلمات چه رتبه ای دارد. با در اختیار داشتن این اطلاعات می توانید محتوای همیشه سبز تولید کنید.
محتوای قدیمی خود را بهینه کنید
یکی از بهترین استراتژی ها میتواند این باشد که مطالب قدیمی سایت خود را بررسی نموده و با اضافه کردن نکاتی جدید، آنها را بهینه سازی کنید. این کار میتواند ترافیک بیشتر، لینک های جدید و به اشتراک گذاری های بیشتر را برای سایت شما به ارمغان آورد. از این رو، رتبه صفحات سایت شما در گوگل بالاتر می رود.
علاوه بر تمام اینها، یک راهکار مفید میتواند این باشد که مطالب جدید را بر اساس مقالات قدیمی خود بنوسید. سپس در مطلب جدید به مقاله قدیمی لینک دهید یا برعکس، در مقاله قدیمی به مقاله جدید لینک دهید.
برای دیدن اینکه آیا محتوای شما با گذشت زمان در رتبه بندی جستجو کاهش یافته است و قطعاً باید به روز شود، از ردیاب موقعیت های Ahrefs استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید خلاصه ایمیل هفتگی خود را بررسی کنید تا ببینید اگر می خواهید قطعات شما پیدا شود، کدام یک از صفحات شما به تلاش بیشتری نیاز دارند. به یاد داشته باشید ، محتوای جدیدی دائماً در حال ایجاد است و برخی از آنها برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رقابت می کنند. برای اینکه در سطح بالایی قرار بگیرید ، باید مطالب خود را تازه و جامع نگه دارید.
هنگام به روزرسانی محتوا، عناصر زیر را بخاطر بسپارید:
مفید بودن (آیا کاربران می توانند بلافاصله اقدامی انجام دهند؟)
وضوح (آیا اصطلاحات گیج کننده ای وجود دارد؟ آیا قطعه منطقی جریان دارد؟)
لحن (آیا نوشتن شما دوستانه ، قابل دسترسی و پر از مشاوره تخصصی است؟)
اشتراک پذیری (آیا خوانندگان می توانند به راحتی از طریق اشتراک برنامه ها یا موارد دیگر محتوا را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟)
بیشتر ایده های همیشه سبز
هنوز مغز خود را برای برخی از قالب های همیشه سبز که برای کسب و کار شما مفید است، جمع می کنید؟ در اینجا یک لیست جامع وجود دارد کمک. هنگامی که گیر کردید به این لیست مراجعه کنید. ایجاد محتوای همیشه سبز باید یک هدف مداوم برای کسب و کار شما باشد، بنابراین احتمالاً مدتی از بیشتر قالب ها استفاده خواهید کرد.
1. تحقیقات اصلی
2. مطالعات موردی موفق
3. مطالعات موردی “چه چیزی اشتباه بود”
4. نحوه کار برای مبتدیان
5. نحوه کار برای کاربران پیشرفته
6. چگونگی چک لیست
7. نحوه انتخاب بهترین محصول
8. چگونه می توان کاری را به مرور انجام داد
9. لیست منابع
10. بهترین لیست ابزارهای رایگان و پولی
11. بهترین کتابها برای یک هدف خاص
12. اشتباهات رایج در یک طاقچه / صنعت خاص
13. تاریخچه یک موضوع یا محصول
14. “عالی ترین” دور هم زدن
15. بهترین یا بدترین تمرین برای رسیدن به یک هدف خاص
16. واژه نامه کامل یک موضوع یا طاقچه خاص
17. هر آنچه باید درباره ____ بدانید.
دریابید که چگونه یک دیپلم حرفه ای در بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا یک استراتژی دیجیتالی موفق داشته باشید.