محتوایی که عمر مفید آن کوتاه باشد و بعد از مدتی کاربرد خود را از دست بدهد، تولید محتوای همیشه سبز نیست.
همه ما میدانیم درختانی مانند درخت کاج در تمام روزهای سال سبز هستند. به درختانی مانند کاج؛ درخت همیشه سبز گفته می شود. این مسئله در مورد تولید محتوا نیز صادق است. محتوایی که در گذر زمان و سالهای مختلف ارزش و فایده خود را از دست نداده و و تا مدتها بعد از انتشار همچنان کاربرد داشته باشد را محتوای همیشه سبز می گوییم. در واقع این نوع محتوا تاریخ مصرف ندارد.
محتوای همیشه سبز چیست و چگونه میتوانید از آن برای استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟ به زبان ساده ، این محتوا است که از اهمیت بالایی برخوردار است، از نظر زمان حساس نیست و مدتها پس از اولین انتشار، ترافیک را ادامه می دهد. در زیر، ما قالب هایی را ذکر کرده ایم که بهترین روش را برای تولید محتوا و اینکه چگونه می توانید برای کسب و کار خود کار کنید، تکمیل می کنند.
محتوای همیشه سبز چیست؟
محتوای همیشه سبز، محتوای بهینه شده برای جستجو است که به طور مداوم مرتبط است و برای خوانندگان برای مدت زمان طولانی “تازه” باقی می ماند – همانطور که از نام آن پیداست. ممکن است فکر کنید که تمام محتوای آنلاین پایدار است. به هر حال ، یک پست وبلاگ فقط پس از انتشار آن از بین نمی رود. اما محتوای همیشه سبز متفاوت است. این موضوع با گذشت زمان از زمان انتشار خود، همچنان ادامه دارد و از زمان انتشار آن نیز مهم است.
قالب های رایج همیشه سبز
در زیر چند قالب رایج همیشه سبز آورده شده است که میتوانید ایجاد کنید:
- لیستها
- نکات
- نحوه محتوا
- بررسی محصولات
- (بعضی) فیلمها
نوشتن در این قالبها چنین نیست قطعه شما را به طور خودکار همیشه سبز میکنند، اما این نوع مطالب بیشتر از قالبهای دیگر به نوشتن همیشه سبز علاقه دارند. فیلمهای آموزشی ارائه دهنده اطلاعات مفید، مانند نحوه تعویض لاستیک، طول عمر بیشتری نسبت به یک فیلم کم کاربرد دارند. اکنون که برخی از قالب های اصلی ایجاد محتوای همیشه سبز را فهمیدید، در اینجا نحوه استفاده از آنها در اینجا آورده شده است.
راه های تهیه مقاله یا وبلاگ همیشه سبز
- به سوالات متداول کاربران / اشخاص خود پاسخ دهید
- نکات مربوط به صنعت، توضیحات یا مشاوره “چگونه” را ارائه دهید
- مفاهیم رایج صنعت را که ممکن است برای خوانندگان گیج کننده باشد توضیح دهید
نمونههایی از محتوای همیشه سبز
در اینجا چند نمونه خاص از مواردی که مقاله های همیشه سبز برای صنایع مختلف در نظر گرفته شده است آورده شده است:
راهنمای ضروری برای بازاریابی رسانه های اجتماعی – این می تواند دامنه محدودی داشته باشد و برای کسی که در توسعه و اجرای کمپین ها در رسانه های اجتماعی تازه وارد است بسیار ارزشمند است.
نحوه مراقبت از یک توله سگ جدید – حیوانات و اینترنت ترکیبی کاملاً قدرتمند است اما قطعاتی از این دست برای صاحبان حیوانات خانگی جدید جالب و آموزنده است.
10 راه برای لذت بردن از شکلات داغ – با ورود به ماه های سردتر، وبلاگی مانند این میتواند باعث ایجاد ترافیک شود. پیچ و تاب های مربوط به آثار کلاسیک قدیمی می تواند یک نقطه شروع عالی برای یک مقاله همیشه سبز باشد.
مطمئناً، برخی یا همه این مباحث به کسب و کار شما مرتبط نخواهند بود. شما باید محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان خاص شما ارزش ایجاد کند. قسمت دشوار محتوای همیشه سبز این است که اغلب محبوب ترین موضوعات صنعت قبلاً شاید حتی صدها بار پوشش داده شده است. در این حالت، شما باید مورد خود را اضافه کنید چرخش منحصر به فرد در این موضوع یا جستجوی کلمات کلیدی دنباله دار که دارای میزان مناسبی از ترافیک هستند اما رقابت چندانی ندارند. این باعث می شود محتوای شما از ارزش بیشتری برخوردار شود و احتمال دارد در نتایج موتور جستجو به سمت بالا حرکت کند.
کدام تولید محتوا همیشه سبز است؟
محتوای همیشه سبز چیست و چه ویژگیهایی دارد
اجازه بدهید از این زاویه به موضوع بپردازیم که کدام نوع تولید محتوا همیشه سبز نیست. محتوایی که عمر مفید آن کوتاه باشد و بعد از مدتی کاربرد خود را از دست بدهد. نمونه هایی از این نوع تولید محتوا را در ادامه ذکر کرده ایم:
- اخبار
- مطالبی که به موضوعات داغ و مد روز مربوط می شود
- گزارشهای آماری و عددی که با گذشت زمان تغییر کنند
- مطالب فصلی و مخصوص مناسبت ها
به عنوان مثال، محتوایی با عنوان “تور تابستان 99” محتوای همیشه سبز نیست؛ زیرا بعد از تعطیلات تابستان 99 دیگر به وسیله مردم جستجو نمی شود و برای کسی کاربرد ندارد.
کدام موضوعات همیشه سبز محسوب می شوند؟
همه موضوعاتی که انسان از ابتدای تاریخ تا کنون همیشه به آنها مبتلا بوده بی شک از موضوعات همیشه سبز هستند. به عنوان مثال به موضوعات زیر می توان اشاره کرد:
- غذا، آشپزی و شیرینی پزی
- مشاغل
- عشق و ازدواج
- نگهداری و تربیت فرزند
- مالی و سرمایه گذاری
- لاغری و زیبایی
این فهرست می تواند بسیار طولانیتر از این باشد و همه موضوعاتی که همیشه عده زیادی از افراد در تمام یا مقطع خاصی از زندگی به کسب اطلاعات و راهنمایی در مورد آنها نیاز دارند را شامل شود.
بر روی کلمات کلیدی کوتاه تمرکز کنید
نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که در کلمات کلیدی کوتاه مرتبط با این موضوعات احتمالاً رقابت دشوار است. از این رو، ممکن است منجر به جذب مخاطب هدف نشود. بنابراین پیشنهاد ما این است که هنگام تولید مطالب همیشه سبز تمرکز خود را بر روی عبارات کلیدی چند کلمه ای قرار دهید. به عنوان مثال، در موضوع آشپزی “طرز تهیه کلم پلو شیرازی” و یا مثلاً در موضوع نگهداری از فرزند “گریه نوزاد هنگام شیر خوردن” میتوانند مورد توجه قرار گیرند.
در شبکه جهانی وب سایت هایی هستند که سرشار از مطالب همیشه سبز در زمینه های گوناگون می باشند. به طوریکه به اینها سایت های همیشه سبز گفته می شود. برای نمونه، برخی از سایت های همیشه سبز عباراتند از:
about.com
wikipedia.com
answers.com
imdb.com
ehow.com