مقالات آموزشی

افزایش فروش سایت + راه های جدید افزایش فروش در وبسایت فروشگاهی

مفید بود؟

در دنیای پرسرعت و پرجنب و جوش امروزه، همه ما به دنبال نتایج سریع و آنی هستیم. به دنبال این هستیم که غذامون سریع تر آماده بشه، دوست داریم با افراد فوراً ارتباط برقرار کنیم، و اغلب برای وبسایتی که لود شدن اون بیشتر از 5 ثانیه طول می‌کشه، صبر و تحملی نداریم. این مسأله برای کسانی که به دنبال افزایش فروش سایت خودشون هستن هم صدق می‌کنه. وبمسترها و صاحبان وب تمایل دارن در مدت زمان کوتاهی به نتایج خوب و فروش بالا در وبسایت خودشون برسن. خوشبختانه راه های مختلف زیادی وجود داره که شما می‌تونین وبسایت خودتون رو optimize یا بهینه سازی کنین تا به افزایش فروش سایت سریعاً کمک کنه.

در ادامه همراه ما باشین تا کمک کنیم بیشتر با افزایش فروش سایت آشنا بشین و راه های جدید افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی رو ارائه می‌دیم تا به طرز چشمگیری شاهد این افزایش در وبسایت خودتون باشین.

نکته
افزایش فروش، کلید اصلی هر تجارت موفق است و رشد و افزایش سریع درآمد تنها منفعتی نیست که حاصل میشود.

ساده بودن صفحه اصلی وبسایت

بسیاری از افراد گمان می‌کنن که بهتره تا جایی که امکانش هست تعداد زیادی از تولیدات و محصولات پیشنهادی شما در صفحه اصلی (Home Page) به نمایش گذاشته بشن تا بازدیدکنندگان وبسایت گزینه های بیشتری رو مشاهده کنن، و این مسلما در نهایت به نفع وبسایت شماست. اما اینکار رو نکنین! شاید باورش براتون سخت باشه اما یکی از راهکارهای افزایش فروش سایت، ساده بودن صفحه اصلی وبسایت هست. منظور از ساده بودن صفحه اصلی اینه که شما در home page خودتون محصولات کمتری رو ارائه بدین، اما از متن بیشتری در توصیف هر محصول استفاده کنین و این باعث افزایش فروش کلی میشه. با استفاده از این راهکار شما می‌تونین:

  • تمرکز بیشتری روی یک یا دو تا محصول خاص داشته باشین.
  • به هر سوال احتمالی که ممکنه بازدیدکنندگان داشته باشن، پاسخ بدین.

مثالی که از یه صفحه اصلی ساده اما همچنان تاثیرگذار وجود داره، وبسایت Electronic Arts هست. اگرچه این وبسایت هزاران نوع از بازی های رایانه ای رو ارائه میده، اما اغلب در صفحه اصلیش فقط تعداد کمی از گیم های اخیر رو به نمایش میزاره. همچنین، توجه داشته باشین که این وبسایت در قسمت بالای صفحه تنها از دو تا Call To Action یا CTA (فراخوان به عمل) استفاده کرده.

افزودن ویدئو به صفحات اصلی Conversion

اضافه کردن ویدئو به برخی از صفحات فرود یا Landing Pages، میانگین conversions رو حدود 86 درصد افزایش میده. در حقیقت مغز ما اطلاعات بصری و دیداری رو در حدود 60,000 برابر سریع تر از متن و نوشته پردازش می‌کنه، بنابراین بازدیدکنندگان سایتتون، خیلی بیشتر جذب ویدئوها میشن و بهتر می‌تونن اطلاعات موجود در ویدئوها رو نسبت به خوندن نوشته بفهمن و درک کنن. یادگیری درباره محصول یا خدماتتون از طریق ویدئو بسیار مؤثرتر از متن هست.

یه مثال عالی از اضافه کردن ویدئو به صفحات اصلی conversion به منظور افزایش فروش سایت رو می‌تونین در Ditto Residential پیدا کنین. صفحه اصلی این وبسایت نه تنها خیلی جذابه، بلکه ویدئو بزرگ و با وضوح بالای اونها مطمئنا هر بازدیدکننده ای رو به سمت خودش می‌کشه.

ایجاد کردن راه هایی برای گرفتن آدرس ایمیل مشتریان

بازاریابی از طریق ایمیل یا Email Marketing هنوز هم یه روش بسیار کاربردی در دیجیتال مارکتینگ هست و یکی از برترین ROI ها (Return Of Investment/ بازگشت سرمایه) رو در بین تمام روش های بازاریابی تولید می‌کنه. خب حالا اگه قصد داشته باشین برای افزایش فروش سایت از ایمیل مارکتینگ استفاده کنین، مسلما” بدون آدرس ایمیل مشتریان نمی تونین این کار رو انجام بدین. روش ها و راه هایی رو برای گرفتن آدرس ایمیل بازدیدکننده و مشتری ایجاد کنین. از این طریق فرصتی رو ایجاد می کنین تا اونها رو با استفاده از فعالیت های ایمیل مارکتینگ به وبسایت خودتون دعوت کنین.

یکی از بهترین راه ها برای گرفتن آدرس ایمیل اینه که به مشتریان و بازدیدکنندگان وبسایت یه چیز باارزش، مثل digital download یا دانلود دیجیتال که برای کمپانی شما هزینه ای نخواهد داشت، ارائه بدین. یه نمونه عالی از این مورد رو می تونین در وبسایت Profitworks مشاهده کنین. این وبسایت در ازای دریافت برخی از اطلاعات مثل آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی، یه مرور رایگان وبسایت یا free website review ارائه میده.

جلب کردن اعتماد مشتریان با ارائه گواهی های معتبر

بسیاری از شرکت ها اهمیت تایید اجتماعی (Social Proof) رو درک کردن. تایید اجتماعی به این معنیه که شرکتتون تا چه میزان می‌تونه اعتماد مشتریان رو بدست بیاره و توسط اونها تایید بشه. اگه در حال حاضر در وبسایتتون راهی برای جلب اعتماد مشتری ندارین، متاسفانه سود فراوانی که این اعتماد داره رو از دست می‌دین. مواردی مثل گواهی های معتبر (Testimonials)، تصاویر کارمندان و ارائه مطالعات پژوهشی درباره تولیدات و خدمات شما، می‌تونن بازدیدکننده رو متقاعد کنن که شما رو انتخاب کنه.

باید‌ها
باید بتونین برای کمک به افزایش اعتبار آنلاین خودتون تلاش کنین که تاییدیه رسمی یا Accreditation کسب کنین، مخصوصا اگه ارتباط حضوری و face-to-face شما با مشتریان محدود هست یا اصلا امکان پذیر نیست.

از لینک لیست گواهی های وبسایت Westmount Signs استفاده کنین و بفهمین که چطور باید اونها رو اجرا کنین تا اعتماد بازدیدکنندگان وبسایت رو بدست بیارین و از این طریق به افزایش فروش وبسایت خودتون کمک کنین.

 

ایجاد کردن محتوایی متناسب با بخش های اصلی بازار

ایجاد کردن محتوای باکیفیت، راهی مطمئنه که هم ترافیک وبسایت شما رو افزایش میده و هم conversions وبسایت رو. علاوه بر این، باید مدتی رو صرف هدف گذاری روی بخش های مختلف بازار کنین. نوشتن محتوای خاص برای بخش های مشخصی از بازار بهتون کمک می‌کنه تا مشتریان مختلفی جذب شما بشن و این فرصت رو بهتون میده که تخصص و مهارت خودتون رو در صنعت اونها بیان کنین. این روش یه راهکار برد-برد win-win هستش و به طور موثری باعث افزایش فروش سایت میشه.

برای مثال می تونین سایت IBM رو چک کنین. کاری که این وبسایت انجام میده اینه که برای هر صنعت خاص و مشخص، یه صفحه فرود مجزا در نظر می گیره. اینجوری می‌تونه برای هر صنعت اصلی موجود در بازار یه محتوای خاص و باکیفیت ایجاد کنه و همچنین محصولات و خدمات بیشتری رو در هر بخش ارائه کنه.

استفاده کردن از ترفند Upselling یا بیش فروشی

Upselling یا بیش فروشی در واقع یکی از تکنیک های فروش هست که فروشنده سعی می‌کنه با تحمیل کردن مدل ارتقا یافته یا پیشرفته چیزی که مشتری قصد داره بخره، هزینه بیشتری رو از مشتری دریافت کنه. به این مورد توجه کنین که در یه فروشگاه، فروشنده چقدر تلاش می‌کنه تا یه محصول رو بهتون بیش فروشی یا upsell کنه؟ در صورتی که رئیس فروشنده ازش خواسته باشه که این کار رو انجام بده، مسلما” شما 100 درصد مواقع با این موقعیت مواجه می‌شین. حالا وقتی افراد در تجارت خودشون می‌تونن با استفاده از تکنیک upselling رشد و ترقی پیدا کنن، قطعا شما هم می‌تونین به صورت آنلاین در وبسایت خودتون upselling داشته باشین و این به افزایش فروش سایت می‌تونه کمک زیادی بهتون بکنه.

نکته
Upselling یا بیش فروشی در واقع 20 برابر مؤثرتر از cross-selling یا فروش مکمل ( ارائه محصول یا خدمات مرتبط با تقاضای مشتری) آنلاین هست.

Dollar Shave Club یه کار فوق العاده با استفاده از تکنیک بیش فروشی رو در صفحات تیغ های اصلاح خودش انجام داده. این شرکت با وعده ی این که هر تیغ اصلاح فقط 1 دلار قیمت داره، مشتری رو جذب خودش میکنه و کاری میکنه او وارد وبسایت بشه و از این محصول بازدید کنه، اما وقتی مشتری وارد صفحه میشه تا تیغ 1 دلاری رو ببینه و بخره، گزینه های گرون قیمت و مدل بالا رو هم به اون نشون میده و اینجوری مشتری خواه ناخواه وسوسه میشه که خرید کنه.

توضیح دادن ارزش پیشنهادی خودتون به طور واضح در صفحات فرود

ارزش پیشنهادی یا value proposition در واقع وقتیه که شما با استفاده کردن از یک یا دو تا جمله به سادگی بتونین ارزش و اعتبار محصولات خودتون رو افزایش بدین. در صورتی که قصد دارین از این راهکار برای افزایش فروش سایت استفاده کنین باید بدونین که هر ارزش پیشنهادی خوب باید سه تا ویژگی زیر رو داشته باشه:

  • باید توضیح بده که محصول شما چه جوری می‌تونه مشکلات مشتری رو حل و برطرف کنه.
  • باید شرح بده که چه مزایای ویژه ای رو محصول شما به همراه خواهد داشت.
  • باید توضیح بده که چرا مشتریان باید به جای رقبا از شما خرید کنن.

Trello این راهکار رو برای افزایش فروش وبسایت خودش در پیش گرفته و از این طریق هم تونسته مشتریان زیادی رو جذب خودش کنه و هم تونسته فروش خودش رو افزایش بده.

نصب کردن Live Chat

ابزارهای چت زنده یا Live Chat، راهی فوق العاده برای گسترش و توسعه فروش تجارت الکترونیکی (ecommerce) هستن. این ابزارها همچنین می تونن به منظور رفع سوالاتی که بازدیدکنندگان وبسایت شما ممکنه داشته باشن مورد استفاده قرار بگیرن. علاوه بر این، ابزارهای چت زنده نسبت به تماس تلفنی خیلی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرن، چون پاسخ سریع و فوری ایجاد می‌کنن. تقریباً هر نوع وبسایت تجاری می‌تونه از این ابزار بهره‌مند بشه، حتی اونهایی که از طریق وبسایت خودشون فروش محصول انجام نمیدن. علاوه بر همگی این موارد، شما همچنین می‌تونین از این ابزار Live Chat برای جمع آوری آدرس های ایمیل مشتریان هم استفاده کنین و به افزایش فروش سایت خودتون کمک کنین.

یه مثال موفق در استفاده از Live Chat رو می‌تونین در SnapEngage مشاهده کنین. این شرکت نه تنها یه چت در دسترس رو مستقیما روی صفحه سایت خودشون دارن، بلکه هر زمانی که شما وارد یه صفحه شدین و با خطای 404 روبرو شدین، یه نوتیفیکیشن چت دریافت می‌کنین و از طریق اون به پشتیبانی سایت اطلاع میدین که با این خطا مواجه شدین و اونها به صورت لایو شما رو برای رفع این خطا راهنمایی می‌کنن.

 

رفع کردن ایرادها

یه راه عالی برای بهبود کیفیت وبسایت شما اینه که هر ایراد و هر سوالی رو که ممکن نیست مستقیماً از طریق محتوای قبلی موجود، پاسخ داده بشه، شما خودتون پاسخ بدین و رفع کنین. چیزی که مهمه اینه که شما به جای تمرکز بر همراه بودن و هم گام بودن با رقبای خودتون، تمرکز بر همراه بودن با مشتریان داشته باشین و هیچ وقت توجه شما نسبت به اونها کم نشه تا بتونین اونها رو همیشه برای خودتون داشته باشین و فروش سایت رو افزایش بدین.

برای بررسی و چک کردن سایت خودتون وقت بذارین و بر اساس اطلاعات قبلی موجود، یه لیستی از تمام شک و تردیدهایی که فکر می‌کنین بازدیدکنندگان ممکنه داشته باشن، تهیه کنین. در این مرحله سایت خودتون رو به طور جدی ارزیابی کنین و هرگز فرض نکنین که بازدید کننده می‌تونه خودش جواب سوال هاش رو پیدا کنه. باید اطمینان حاصل کنین که هر چیزی به راحتی برای بازدید کننده سایت در دسترسه. زمانی که این کار رو انجام بدین، یه راه حل برای مشکلاتی که پیدا کردین، ارائه می‎دین. این کارها باعث میشه بتونین conversions سایت خودتون رو افزایش بدین. علاوه بر این سایت شما بیشتر مورد پسند کاربران قرار می گیره.

یکی از بهترین روش های موجود برای انجام این کار اینه که به سوالات متدوال پرسیده شده، پاسخ بدین و یه بخش به نام «سوالات متداول» در سایت خودتون ایجاد کنین.

اجرا کردن تست A/B

با وجود ارائه نکات پیشنهادی ذکر شده در بالا برای افزایش فروش سایت شما، مهم ترین چیز تست A/B روی همه این تغییرات هست. تست A/B که با نام split testing هم شناخته میشه، فرایندی هست که برای مقایسه دو تا ورژن و نسخه یه صفحه وبسایت، ایمیل، یا سایر داشته های بازاریابی استفاده میشه و در نهایت تفاوت عملکرد هر دوی اونها اندازه گرفته میشه. برای انجام این تست شما یه ورژن رو به یه گروه ارائه می‌دین و ورژن دیگه رو به یه گروه دیگه. سپس می‌تونین تغییرات عملکرد هر کدوم رو مشاهده کنین.

هر تجارت برای خودش منحصر به فرد هست. به این معنی که مشتریان اونها منحصر به فرد هستن و موارد مشخصی وجود دارن که برای برخی از مشاغل مفید خواهند بود، در حالی که برای سایر مشاغل مفید نخواهند بود. با استفاده از A/B testing می‌تونین مطمئن بشین که چه مواردی برای سایت شما بهتره. در ادامه چند تا تست وجود داره که می‌تونین همین الان برای کل وبسایت خودتون انجام بدین:

  • تغییر دادن متن Call To Action یا فراخوان به عمل هایی که برای جذب مشتریان استفاده می‌کنین، یه تست قدیمی اما به شدت آسونه. به این صورت که در دو تا از صفحات وبسایت خودتون، از CTA های متفاوت استفاده می‌کنین تا بعد از یه مدت متوجه بشین کدوم تاثیر بیشتری روی مشتری ها داشته. اگه این تغییر ساده منجر به افزایش 2 الی 3 درصدی conversions وبسایت شما شد، تعجب نکنین.
  • عناوین مختلفی رو در صفحات فرود پرترافیک خودتون امتحان کنین. تست کردن عناوین مختلف باعث شده صفحاتی از نرخ تبدیل (conversion rate) 1 درصد به نرخ تبدیل 4/5 درصد رشد پیدا کنن.
  • اگه در کل سایت خودتون فقط از تصاویر عمومی زمینه کاریتون استفاده کردین، سعی کنین این تصاویر رو با عکس های حقیقی از تجارت یا کارمندان خودتون جایگزین کنین.
  • در صفحه ارتباط با مشتریان وبسایت، از فیلدهای کمتری در فرم ارتباط استفاده کنین. این کار به طور کلی نتیجه مثبتی رو ایجاد می‌کنه.

سایت Classic Buildings در دو تا از صفحات وبسایت خودش این کار رو انجام داد تا بتونه تشخیص بده کدوم یکی نتایج بهتری رو به دست میده.

 

 

امیدواریم به خوبی تونسته باشیم شما رو در افزایش فروش سایت خودتون راهنمایی کنیم. ما بدون شک جدیدترین و بهترین راه های افزایش فروش در وبسایت فروشگاهی رو بهتون ارائه دادیم. هر کدوم از این راه ها مسلما به طور موثری می‌تونن شما رو در افزایش فروش سایت خودتون کمک کنن. اگه شما با استفاده از هر راه و روش دیگه ای موفق به افزایش فروش سایت خودتون شدین، خوشحال میشیم با ما به اشتراک بذارین.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.