موضوع جلوگیری از ریزش فالوور اینستا به روند صعودی رشد و پیشرفت اینستاگرام در سراسر جهان مرتبط میشه. همین روند رو به صعود باعث شده تا مردم بیشتری از سراسر جهان به فکر داشتن پیج و ساخت پروفایل خودشون در این شبکه اجتماعی باشن. اما خیلی زود به این نتیجه میرسن که جذب فالوور و بازدید بالا به سادگی فیسبوک و توییتر نیست.
جذب فالوور برای صفحهها در اینستاگرام کار آسونی نیست. و تازه از یه جایی حتی میتونه باعث ناامیدی صاحبان صفحهها بشه. اگه روند جذب فالوور به خوبی پیش نره، سوال خیلی از کسانی که بیزینسی در اینستاگرام دارن این هست که آیا این پلتفرم ارزش سرمایه گذاری داره یا نه.
با ما همراه باشین تا دلایلی که بر پایه شون فالوورهاتون ریزش میکنن رو براتون بگیم:
1. ارتباطی با مخاطبان خود برقرار نمیکنین
در اینستاگرام، همین که شما توجهی به کامنتها و نظراتی که مخاطبان در زیر پستهای شما آپلود میکنن نداشته باشین، کار ارتباط با مردم رو خراب کردین. همونطور که همه میدونیم اینستاگرام یه شبکه اجتماعیه. بنابراین اگه سعی در ارتباط با مخاطبان خود نداشته باشین، اونها خیلی ساده شما رو کنار میذارن و سراغ رقبای شما میرن.
همچنین، وقتی شما از گزینه استوری Story اینستاگرام برای شوآفهای بصری زندگی و کار خودتون استفاده نکنین و تنها به آپلود کردن پستهای متعدد بپردازین، مخاطب هدف خودتون رو از دست میدین.
راه جلوگیری از ریزش فالوور اینستا برای شما در این بخش اومده
جلوگیری از ریزش فالوور اینستا خیلی ساده و به قول معروف مثل آب خوردنه. بنابراین از همین الان شروع کنین. پاسخ نظرات مخاطبان خودتون رو بدین. افراد رو با خودتون و محتوای نوشته شده ارتباط بدین و درگیر کنین. این شکلی، خیلی ساده هم به مخاطبان خودتون و هم به الگوریتم اینستاگرام نشون میدین که فرد فعال و دارای نظرات و محتوای جذاب هستین.
2. پستهای صفحه شما سازگار و پیوسته نیستن
آپلود مکرر پستها، به طور کلی منجر به تعامل و جذب فالوور بیشتر میشه. بدیهی هست که زمان زیادی برای ارسال این پستها لازمه. اما تولید محتوای بیشتر و برنامهریزی اون برای ایجاد سازگاری، ارزش این همه صبوری رو داره.
بعضی از صاحبان حسابهای اینستاگرام که رشد صفحه خودشون رو به حد کافی بالا بردن، به این عقیده میرسن که حالا این امتیاز رو دارن که بتونن پست کمتری ارسال کنن و باز هم همون تعامل و فالوورها رو ببینن.
باید بدونین که این منطق غلطه! در واقع، وقتی که شما به تعداد مشخصی از دنبالکنندگان میرسین، به خصوص در تعداد 5 رقمی تا 6 رقمی فالوورها، لازمه که برای نگهداری از محتوای خودتون سرمایه گذاری بیشتری کنین. و خب البته که گسترش و ارسال مکرر هم در دستور کار خودتون نگه دارین. داشتن پیوستگی و سازگاری بین پستها، اصل مهمیه که این هم به مدیریت ظاهر کلی صفحه شما برمیگرده. بنابراین شما باید از نحوه اتصال هر پست به پست بعدی آگاه باشین.
و اما راهی که برای جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام باید انتخاب بشه
برنامهریزی و ایجاد یه برنامه منظم برای آپلود پستها میتونه باعث جلوگیری از کاهش فالوور اینستا باشه.
در واقع، شما با اختصاص دادن زمانی برای ایجاد یه تقویم محتوا میتونین اون محتوایی رو که ارسال میکنین تنظیم کنین. میتونین زمانی که اون پست رو آپلود میکنین و شکل ظاهری صفحه رو بهتر زیر نظر بگیرین. همچنین باید اطمینان حاصل کنین که محتوای شما دارای یه موضوع تصویری واحد هست و به موضوعات گفته شده در پستهای قبلی هم مرتبطه.
البته این به این معنی نیست که صفحه شما یکنواخت باشه و دیگه برای فالوورها هیجانانگیز نباشین. به عبارتی میشه گفت که اشکالی نداره که در بین این سازگاریها، هر چند وقت یک بار، مخاطبان خودتون رو غافلگیر کنین تا همه چیز رو همچنان جذاب نگه دارین.
3. شما با حسابهای دیگه اینستاگرام در تعامل نیستین
اگه میخواین نام صفحه و برند خودتون رو سر زبونها بندازین، باید با سایر حسابهای اینستاگرام موجود در موقعیت مکانی خودتون در تماس باشین.
همین ایجاد ارتباط با سایر حسابها میتونه باعث تسهیل در همکاری با رقیبها بشه و شما رو قادر به ایجاد روابط تجاری بیشتر و بهتری کنه.
بنابراین، وقتشه که شما هم زندگی در یه حباب و محیط بسته رو متوقف کنین. بهترین راه برای رشد و پیشرفت حساب خودتون، رشد روابطیه که با دیگران دارین.
و اما راه جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام رو برای شما بازگو میکنیم
با اینفلوئنسرهای دیگه و حسابهای رقیب پیوند برقرار کرده و همکاری کنین. همچنین، باید تلاش گستردهای برای گسترش برند و پروفایل خودتون داشته باشین.
شما هر چقدر با افراد بیشتری ارتباط کاری برقرار کنین، به احتمال خیلی بیشتری محتوای تولید شده خودتون رو در معرض گروههای جدیدی از مخاطبان قرار میدین. مخاطبانی که قبلاً اسم شما و خدماتتون با برندتون رو نشنیده بودن. این راه میتونه برای شما در جلوگیری از ریزش فالوور های اینستا کمک بزرگ و کارسازی باشه. از انجام اون دریغ نکنین.
4. شما از استوری و سایر ویژگیهای اینستاگرام حداکثر استفاده رو نمیبرین
عکسها و پستهای صفحات شما قطعاً برای جذب فالوورها عالی هستن. اما اگه از استوری ها، فیلمها و سایر ویژگیهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار میده حداکثر استفاده رو نبرین، فرصتهای زیادی رو برای جذب مخاطب از دست میدین.
گسترش محتوا با استفاده از عناصر دیگه اینستا، باعث جذابیت بیشتر صفحه و پروفایل کاری شما میشه. حتی استفاده از این ویژگیها به بیشتر دیده شدن نام تجاری شما هم کمک میکنه.
راهی که برای جلوگیری از ریزش فالوور اینستا به شما پیشنهاد میشه
به شما پیشنهاد میشه که استوری ها رو با هشتگها و نشانگرهای مکانیابی Location برای افزایش جذب مخاطب در صفحه خودتون آپلود کنین. هشتگ زدن البته به راحتی که فکر میکنین نیست.
با خوندن در مورد نحوه تگ کردن و هشتگ زدن، مشکل خودتون در این زمینه رو یک بار برای هیمشه حل کنین. به همین ترتیب، میتونین از Instagram Live برای به اشتراک گذاشتن رویدادها و به روزرسانیهای جدید صفحه خودتون با مخاطبان استفاده کنین. اگه یه محتوا یا یه فیلم کوتاه برای فالوورهاتون بهتر کار میکنه و دیده میشه، باید دنبال همون روش برین.
شما میتونین برای جلوگیری از کاهش فالوور اینستا GIF، سینماگرافی یا بومرنگ رو هم امتحان کنین. استفاده از قالبهای متنوع تولید محتوا میتونه توجه مخاطبان رو بیشتر جلب کنه و فالوورهاتون رو انگشت به دهان کنه جوری که ضفحه شما رو ترک نکنن.
5. مطالب حساب اینستاگرام شما خستهکننده است
اصل مطلب این مورد اینه که، شما باید به این باور برسین که انتشار مطالب تکراری و خسته کننده تبدیل به یه بیماری شده. در واقع، وقتی ما آدما با یه پلتفرم جدید مثل اینستاگرام به طور کامل آشنا میشیم، تمایل داریم که اون رو یکنواخت و اصطلاحاً امن و بدون ریسک نگه داریم.
اما مسئله اینه که این محتواهای یکنواخت و خسته کننده برای مخاطب اصلاً جالب و جذاب نیستن.
شما میتونین با ایجاد یه محتوای جدید ریسک کنین و شخصیت و تواناییهای خودتون رو بیشتر از پیش به رخ بکشین.
به جای تولید این محتواهای تکراری، کاری که باید انجام بدین به شکل زیر هست
همیشه یه ارزش و اعتباری به پستهای خودتون اضافه کنین. مثلاً یه سلفی ساده و بدون شرح هیچ حمایتی از جانب مخاطب شما رو به دنبال نداره.
همیشه به کیفیت کار فکر کنین و مطمئن بشین که هر چیزی که پست میکنین در خودش ارزش و اعتباری برای ارائه به مخاطب داره.
پس شما باید برای جلوگیری از ریزش فالوور اینستا قبل از انتشار پست یا استوری، از خودتون بپرسین که چه چیزی پست شما رو برای فالوورها قانعکننده میکنه؟ چه چیزی اون رو منحصر به فرد میکنه؟ چگونه پست شما به خودی خود میتونه پیشرو باشه؟
6. صفحه شما بیانگر خود واقعی شما نیست
واقعی و اصیل بودن شخص شما در هر نوعی از پلتفرم رسانههای اجتماعی مهمه. اما این امر به ویژه در اینستاگرام مهمتره. دلیل این اهمیت این هست که مردم خواستار دنبال کردن افراد واقعی هستن.
به بیان دیگه، به همین دلیله که سلبریتیها و اینفلوئنسرها جزء علاقهمندیهای مردم هستن. چون این افراد در نمایش زندگی خصوصی خودشون آزاد هستن و خود واقعی خودشون رو در معرض دید مخاطبان قرار میدن.
چیزی که به شما برای جلوگیری از ریزش فالوور اینستا پیشنهاد میشه
باید اون چیزی رو که به عنوان پست یا هر چیز دیگهای در صفحه خود آپلود میکنین، واقعی باشه و همچنین کپشنهای مربوطه رو هم ارزیابی کنین. از پردازش و ویرایش آشکار عکسها خودداری کنین. همچنین، اطمینان حاصل کنین که کپشنهای نوشته شده توسط شما دارن خود واقعی شما رو نشون میدن و دارای لحن ساده و خودمونی هستن. بنابراین، متن کپشنها نباید خیلی بیرمق یا رباتیک باشه و حتما نباید مثل ارائه یک فروشنده به نظر برسن.
در نتیجه، همیشه سعی کنین واقعی باشین تا مخاطبان شما به شما ایمان بیارن و به شما اعتماد کنن. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از کاهش فالوور اینستا ایجاد محتوای پشت صحنه یا حتی ارسال مطالب فیالبداهه هست.
7. شما بیش از حد در صفحه خود تبلیغ میکنین
دلیل ریزش فالوور اینستا در این بخش میتونه وجود تبلیغات مکرر در صفحه اینستاگرام شما باشه. بنابراین در صورت مشاهده بیش از حد تبلیغات، مخاطب شما حق داره که بخواد محتوای بازاریابی شما رو بلاک و یا از طریق گزینههای پیشرفته اینستاگرام کاهش بده.
ما مانند ویروس از تبلیغات ناخواسته دوری میکنیم. اگه بیش از حد فروش داشته باشین، مخاطبان شما به سادگی مصرف آنچه را ارسال میکنید متوقف می کنن.
راه پیشنهادی ما برای شما این هست
بد نیست که شما هم مثل رقبای خودتون از اینستاگرام به عنوان راهی برای تبلیغات فروش یا بازاریابی استفاده کنین. بالاخره این همون دلیلیه که تبلیغ کنندهها در زندگی ما هستن و روزگار میگذرونن! اما شما باید این میزان تبلیغات و Promote در اینستاگرام رو تعدیل کنین.
فقط برای این که از مردم بخواین محصولات شما رو بخرن، پست و استوری نذارین. مقداری ارزش و اعتبار به محصولات خودتون اضافه کنین که مورد توجه مخاطب هدف شما قرار بگیره.
8. شما پروفایل و صفحه خودتون رو بهینه نکردین
اکثر ما، بعد از این که تنظیمات حسابهای خودمون رو به پایان رسوندیم، تقریباً دیگه اونها رو نادیده میگیریم و تمرکز خودمون رو روی ارسال پست میذاریم. اما این میتونه اولین تأثیر بد رو روی بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وارد پیج شما میشن ایجاد کنه؛ به گونهای که حتی اونها رو از صفحه شما فراری هم بده.
توجه کنین که به طور کلی یه فرد به عنوان مخاطب صفحه شما با نگاهی به نمایه شما، به ویژه فیلد کاری، عکس پروفایل و بیوگرافی، تصمیم میگیره که صفحه شما رو دنبال کنه یا نه. این عناصر در قسمت بالای صفحه شما هستن. اگه بازدیدکنندهای اونها رو دوست نداشته یا این که با چشمش رو نگرفته باشن، به مرور به سمت بقیه پیجها که دارای سر پیج بهتری هستن کشیده میشه.
وظیفه شما برای جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام به شرح زیر است
- اسم کاربری شما باید برای شما منحصر به فرد و شخصی باشه. اما اسم کاربری شما در کنار خاص بودن باید چیزی باشه که دیگران به راحتی دنبالش باشن و در موردش حرف بزنن. این کار با توجه به اسم های کاربری زیادی که در حال حاضر اشغال شده، همیشه آسون نیست. اما هر چقدر بتونین اسمتون رو با ادغام و نمایش بیشتری انتخاب کنین بهتره.
- عکس پروفایل شما باید به وضوح چهره یا آرم برند شما رو نشون بده. پس اطمینان حاصل کنین که به اندازه عکس و نمایش اون هم فکر کردین.
- بیو Bio در پروفایل شما باید واضح و روراست باشه. بنابراین بیو صفحه اینستاگرام خودتون رو به اندازه کافی جذاب و جالب بنویسین. در به عبارتی بیو شما نباید جوری نوشته بشه که خسته کننده و کسالت آور باشه.
9. حساب شما تمرکز مشخصی نداره
داشتن یه هویت واضح و آنلاین مهمه. این به مخاطب شما این احساس رو میده که شما کی هستین و برندتون دقیقاً چیه.
به زبان ساده، مردم شما رو دنبال میکنن چون انتظارات مشخصی از اون چیزی که در فید اینستاگرام خودشون به عنوان پست و استوری دریافت میکنن، دارن. و مهم اینه که شما برای تامین این خواسته فالوورهاتون حسابی تلاش کنین.
حالا باید برای جلوگیری از ریزش فالوور اینستا این کار رو انجام بدین
اطمینان حاصل کنین که در مسیری که برای خودتون تعیین کردین حرکت میکنین. با دید خودتون در مورد حساب اینستاگرام خودتون به دقت فکر کنین.
همینطور، باید مخاطبان هدف خودتون رو شناسایی کنین و تحقیق کنین که چه علایق و سلیقه هایی دارن. شما با این کار میتونین پست های هدفمندی ایجاد کنین که فالوورهای شما از اونها استقبال میکنن. به این ترتیب، شاهد ریزش فالوورهای خود نخواهین بود و هر روز هم به تعدادشون اضافه و اضافهتر میشه.
منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.