اگه محتوا رو پادشاه در نظر بگیریم، محتوای تصویری حکم تاج پادشاه رو داره! آخرین باری که داشتین توی کانال های رسانههای اجتماعی خودتون گشت میزدین و پست ها رو بالا و پایین میکردین، چی متوقفتون کرده؟ احتمال ۹۹ درصد یه محتوای بصری جذاب! درسته؟ من امروز تو این مقاله میخوام به جای این که ماهی رو بدم دستتون، ماهیگیری یادتون بدم. پس با من بیاین تا 27 تا از ابزارهای تولید محتوای بصری خفن رو بهتون معرفی کنم.
محتوای بصری در حوزه بازاریابی حکم طلا رو داره. ببین شما وقتی یه محتوای بصری مثل یه عکس جذاب میبینین، جذب میشین و تمایل پیدا میکنین اطلاعات بیشتری راجع بهش به دست بیارین! حالا هر جا میخواد باشه. اگه تو اینستاگرام باشه، وقتی یه عکس جذاب تو اکسپلور ببینی، سریع روش کلیک میکنین ببینین تو کپشن چی نوشته یا اصلاً کی یا چه برندی این محتوا رو تولید کرده. اگه یه محتوای بصری توی وبسایت ببینین بازم وسوسه میشین برین دنبالش ببینین جریان چیه و اطلاعات بیشتری راجع بهش پیدا کنین. و این داستان تو همه پلتفرمها یکسانه!
ما آدمها موجودات تخیلی و بصری هستیم؛ یه محتوای بصری خوب گاهاً بدون این که کلمه ای درون خودش داشته باشه میتونه با خواننده حرف بزنه و جلب توجه کنه؛ و در نهایت خواننده رو ترغیب کنه تا اون پیام رو به اشتراک بذاره. محتوای بصری که ارزش اشتراک گذاری رو داشته باشه ناخواسته شما رو وارد وادی بازاریابی وایرال viral Marketing میکنه و باعث میشه محتوای شما به صورت ویروسی پخش بشه. و میدونین که همه آرزو دارن محتوایی که تولید میکن به صورت وایرال پخش بشه.
قبل از هرچیزی بیاین باهم تأثیر محتوای بصری رو در رسانههای اجتماعی بررسی کنیم:
- در فیسبوک، اینستاگرام و تامبلر؛ کاربران در هر ثانیه تقریباً ۵۰۰۰ تصویر به اشتراک میذارن (منبع: Forbes)
- در اینستاگرام ۸۰٪ از کاربران یک اکانت بیزینس رو فالو میکنن و ۲۰۰ میلیون کاربر هر روز پروفایل یه کسب و کار رو مشاهده میکنن. (منبع: اینستاگرام)
- ۴۰٪ از بازاریابان گزارش دادن که محتوای بصری به اونا در تحقق اهداف بازاریابی خودشون کمک کرده. (منبع: Venngage)
- در Pinterest هر روز ۲ میلیون نفر، یه محتوای بصری رو پین میکنن. (منبع: Hootsuite)
- HubSpot گزارش داده که وقتی افراد اطلاعاتی رو میشنون، احتمالاً تنها ۱۰٪ از این اطلاعات رو تا ۳ روز آینده به یاد میارن. اما اگه یه تصویر مرتبط به همون اطلاعات ضمیمه بشه، مردم ۶۵٪ از اطلاعات رو میتونن تا سه روز بعد به یاد بیارن. (منبع: Hootspot)
- هر روزه ۱ میلیارد GIF ارسال میشه. (منبع: Forbes)
- ۹۶٪ از مردم میگن که در مورد یه محصول، یه فیلم توضیحی تماشا کردن تا از طریق دیگه اطلاعاتی کسب کرده باشن.
این نشون میده محتوای بصری چقد اهمیت داره و چقدر میتونه برای سایت شما ترافیک بیاره. محتوای بصری با تلاش نسبتاً کمی، میتونه بازدهی فوق العادهای داشته باشه. محتوایی که فقط چند ثانیه طول میکشه تا در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته بشه، جوری پیام برند شما رو به گوش همه میرسونه که هیچ چیز دیگهای نمیتونه!
آماده هستین؟ سعی کنید از این ابزارهای تولید محتوای بصری استفاده کنید تا محتوایی رو تولید کنید که با مشتریان و مخاطبان شما ارتباط برقرار کنه. فهرست ما به ۴ دسته تقسیم میشه:
- منابع طراحی تصویر
- ابزارهای تولید اینفوگرافیک
- ابزارهای تولید فیلم
- ابزارهای تولید GIF
ابزارهای تولید محتوای بصری: منابع طراحی تصویر
با وجود ابزارهای تولید محتوای بصری که در حال حاضر در دسترس ما هست، هر کسی میتونه واسه خودش یه طراح گرافیک باشه. پس دیگه هیچ بهونهای برای نگنجوندن محتوای بصری در بازاریابی دیجیتال Digital Marketing شما وجود نداره. بهتون پیشنهاد میکنم این ابزارهای تولید محتوای بصری رایگان رو امتحان کنین.
1- 1- Canva
Canva به سرعت داره تبدیل میشه به منبعی برای افراد غیرطراح که طراح حرفهای نیستن، تا عکس های فوق العاده و جذاب تولید کنن. در این ابزار قالبهایی متناسب با همه رسانههای اجتماعی و همینطور طرحها و طرح زمینههای رایگان وجود داره.
Canva – Font Combinations
دنبال ترکیب و مچ کردن دوتا فونت با هم هستین؟ ابزار Canva به شما کمک میکنه تا فونت هایی رو انتخاب کنین که در کنار هم خوب به نظر میرسن. میدونین که فونت جذاب میتونه مخاطب رو به وجد بیاره. از ترکیب فونت های خلاقانه با تصاویر استفاده کنین، اونوقت میبنین چقد کاربر به تعداد کاربرهای سایت شما اضافه میشه.
2- Design Wizard
Design Wizard یه ابزار طراحی گرافیکی عالیه؛ و به شما این امکان رو میده تا یه تصویر یا یه فیلم رو در چند ثانیه شخصی سازی کنین. این ابزار بیشتر از ۱ میلیون عکس باکیفیت در کتابخونه خودش داره؛ به همراه دهها هزار قالب فیلم و تصویر. یکی دیگه از ویژگی های برجسته این ابزار اینه که شما میتونین هنگام ایجاد یک طرح، اندازه یک تصویر رو تغییر بدین.
3- Fotor
با Fotor میتونین تصاویر رو ویرایش کنین، کولاژ درست کنین و به راحتی طرح بزنین. این ابزار شامل یک کتابخونه از برچسبها و قالبها برای اضافه کردن pizazz به تصاویر شماست.
4- Photoscape
Photoscape یه نرم افزار دانلود عکس رایگانه که شامل ابزارهای ویرایش عکس با گزینههای پیشرفته و یک ابزار انیمیشن GIF است. از ویژگیهای منحصر به فرد این ابزار تولید محتوای بصری میشه به ابزار تقسیم عکس و ابزاری برای ادغام چند عکس در یکی اشاره کرد.
5- Pictaculous
Pictaculous یک ابزار تولید کننده پالت رنگ است. تصویری رو آپلود میکنین و بعد یک پالت رنگی مطابق متن خود دریافت، و به این صورت یه تصویر جذاب و چشم نواز طراحی میکنین.
6- Pixabay
Pixabay یک ابزار رایگان برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم است. تقریباً هر عکسی که نیاز دارین رو میتونین در pixabay پیدا کنین.
7- Pixlr
آیا به دنبال یه جایگزین برای Photoshop هستین؟ ابزار Pixlr رو امتحان کنین. این ابزار بسیاری از امکانات رو بدون دریافت هزینه، ارائه میده.
8- Place It
با استفاده از Place It میتونین الگوهای گستردهای رو برای ایجاد تصاویر رسانههای اجتماعی انتخاب کنین. این ابزار با ادغام طراحی و فناوری، این امکان رو برای کاربر ایجاد میکنه تا بدون مهارت خاصی بتونه برندسازی و بازاریابی کنه.
9- Ripl
ابزار Ripl امکان اضافه کردن متن متحرک به تصاویر رو، برای جذاب کردن پستهای رسانههای اجتماعی، بسیار آسون میکنه.
10- Snappa
اگه به دنبال یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوای بصری میگردین، یه نگاهی به Snappa بندازین. این ابزار مشابه Canva، کتابخانه تصاویر، قالبها و اندازههای از پیش تنظیم شده رو ارائه میده تا ساخت یک تصویر رو برای شما آسون کنه.
11- Unsplash
Unsplash به شما اجازه استفاده از تصاویر و حق چاپ به صورت رایگان میده. عکس های موجود در این ابزار کیفیت بالایی دارن و شما میتونین از اونها به عنوان بکگراند برای محتوای بصری و عناوین وبلاگ خودتون استفاده کنین.
ابزارهای ساخت محتوا بصری: ابزارهای ایجاد اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها به داده ها اجازه میدن تا داستانی برای گفتن داشته باشن. اینفوگرافیکهای یکی از متداول ترین انواع تصویر در رسانه های اجتماعی هستن. اینفوگرافیکها به خصوص برای مشاغلی که میخوان ایدههای پیچیده رو به روشی بصری و قانع کننده ارائه بدن، مفیده. برای ایجاد آگاهی بیشتر از برند خود، اینفوگرافیکها رو به استراتژی محتوای بصری خودتون اضافه کنین.
اینفوگرافیک رو هیچ وقت فراموش نکنین. به جای این که یه کلی مطلب بنویسین و توش را عدد و رقم به کاربر آمار و اطلاعات بدین، یه اینفوگرافیک جذاب آماده کنین که با نمودار همون کار رو انجام بده. البته نه فقط همون کار! بلکه ترافیک و کلیک هم به سایت شما بیاره. یه اینفوگرافیک جمع و جور تو یه کانال رسانه اجتماعی شما میتونه کرور کرور فالوئر براتون جذب کنه و در ضمن این پتانسل رو داره که به صورت ویروسی یا وایرال پخش بشه و یهو اسم کسب و کار و برند شما مثل بمب همه جا صدا بده.
1- Easelly
Easelly طیف وسیعی از قالبها و نمادها رو فراهم میکنه تا دادههای خسته کننده رو به اینفوگرافیک های جذاب تبدیل کنه. گزینه دانلود رایگان که بدون آرم Easelly است، برای بازاریابها خیلی صرفه اقتصادی داره.
2- Infogram
با Infogram نمودارها و اینفوگرافیکهای تعاملی و جذاب ایجاد کنین. حتی می تونین منابع زنده داده را به اینفوگرافیک ها، نمودارهای Infogram متصل کنید.
3- Piktochart
اینفوگرافیک به ویژه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تجاری ، آمار و داده ها در یک قالب جذاب، مفیده. محتوای خودتون رو با استفاده از Piktochart، به سرعت و به آسونی بسازید.
4- Visme
Visme شامل طیف گسترده ای از قالبها و گرافیکها، برای کمک به افراد تازه کار در طراحی تصویر است.
5- Venngage
دنبال طرحهای الهام بخش میگردین؟ یه سر به Venngage بزنین، که پر از نکته و تصاویر و بکگرانده.
ابزارهای تولید محتوای بصری: ابزارهای ایجاد فیلم
اگه به تازگی بعد از دیدن یه تبلیغ ویدیویی در اینستاگرام یا فیسبوک، اقدام به خرید چیزی کردین دستتون رو ببرین بالا! برای تولید فیلمهای جذاب یا فیلمهای نمایش محصول برای برند تجاری خودتون، نیازی به تیم تولید فیلم ندارین.
فیلمها در افزایش بازدید برند و جذب مشتری خیلی موثر هستن، بنابراین شما باید محتوای ویدیویی رو در استراتژی بازاریابی محتوای خودتون بگنجونین.
فیلم ها میتونن در پستهای وبلاگ قرار بگیرن، در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته بشن، در Pinterest آپلود بشن و به حساب YouTube شما اضافه بشن.
ابزارهای زیر به شرکتها امکان میده فیلم های جذاب و دیدنی، با استفاده از قالبهای متنوع و موسیقی ایجاد کنن. فیلمها رو با استایل برند، قلم و رنگ خودشون شخصی سازی کنن تا یک پیام تجاری منحصر به فرد ایجاد کنن.
1- Animoto
استفاده از Animoto زیاد سخت نیست. این ابزار شامل چندین قالب برای شروع کاره؛ تا حتی تازه کارها برای ساخت اولین فیلم خودشون احساس راحتی کنن. برای شخصی سازی و برندسازی فیلمها میتونین تصاویر، قطعات ویدیویی یا GIF های خودتون رو وارد کنین.
2- Biteable
با استفاده از الگوهای رنگی Biteable و کتابخانه بزرگ تصاویر Shutterstock فیلم های متحرک و سرگرم کننده تولید کنین. شما همچنین میتونین از تصاویر و ویدیو های خودتون هم استفاده کنین.
3- Lumen5
ویژگی منحصر به فرد Lumen5 توانایی اون در استفاده مجدد از مقالات وبلاگ یا هر محتوای متنی در فیلمهاست. با استفاده از هوش مصنوعی ، بر اساس متن، تصاویر و فیلم را به فریم اضافه میکنه. یا از ابتدا فیلم تولید میکنه. Lumen5 با کشیدن و رها کردن به شما امکان می دهد متن را برجسته کرده و اون رو درون فریمهای ویدیو بکشید، سپس تصاویر و فیلم ها را از کتابخانه گسترده Lumen5 اضافه کنین.
4- Magisto
با استفاده از Magisto فیلم های معمولی بگیرین و با عناصر متن جذاب و جلوه های متحرک، اونا رو به یه اثر فوق العاده تبدیل کنین.
5- Powtoon
انیمیشن ها راهی عالی برای توضیح مفاهیم فنی به روشی جذاب و قابل فهم برای مخاطبان در هر سطح هستن. Powtoon با قابلیت کشیدن و رها کردن و استفاده از قالب ها و کاراکترهای تبلیغاتی ، ساختن فیلم های جذاب رو راحت و سرگرمکننده میکنه.
ابزارهای تولید محتوای بصری: ابزارهای ایجاد GIF
کسب و کارها از GIF برای تعامل بیشتر با مشتری خود، استفاده میکنن. چون ساختن GIF بسیار ساده تر از فیلمه و به آسونی انتقال پیدا میکنه؛ حالا اگه یکم چاشنی شوخ طبغی بهش اضافه کنین، مشتری رو درگیر کسب و کارخودتون میکنین و نبض مصرفکنندههای امروزی رو میگیرین دست خودتون.
1- CloudApp
CloudApp ابزارهایی از جمله: ابزار گرفتن عکس از صفحه، ابزار ضبط فیلم از صفحه و ابزار ساخت انیمیشن GIF رو ارائه میده.
2- EZGIF
تصاویر خودتون رو آپلود کنین و بعد EZGIF یک گیف برای شما ایجاد میکنه. حالا ابزارهای ویرایش به شما امکان میده ترتیب و اندازه تصاویر رو تغییر بدین و جلوههای مورد نظر خودتون رو اعمال کنین.
3- Giphy
Giphy محبوب ترین ابزار تولید GIF است. این ابزار به خاطر ویژگیهایی که ارائه میده، مثل: بکگراندها، استیکرها و زیرنویس ها، ساختن گیف رو آسون میکنه. حتی اگه خلاقیت هم نداشته باشین و نخواین خودتون این کار رو انجام بدین، میتونین یکی از قالب های آماده رو انتخاب کنین و گیف خودتون رو مستقیماً در کانالهای اجتماعی خودتون به اشتراک بذارین.
کلام آخر
ابزارهای تولید محتوای بصری برای تولید محتوا ضروری هستن. این ابزارهای تولید محتوای بصری هستن که به کسب و کار شما کمک میکنن تا به چشم کاربر خلاق و به روز بیاین. محتوای بصری نه تنها به متمرکز ساختن متن کمک میکنن، بلکه باعث میشن متن قابل هضمتر، جذابتر و به یاد موندنیتر بشه.
ما میتونیم از ابزارهای تولید محتوای بصری استفاده کنیم تا گاهی بدون حتی یک کلمه، صدا و پیام کسب و کار خودمون رو به مخاطب برسونیم.
اگه برنامه مشابهی رو میشناسین لطفا در قسمت کامنت به من معرفی کنین. ممنون از همراهی ?