مفید بود؟

الگوریتم برت یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

Bert تا حدودی مشابه با الگوریتم رنک برین است.

وظیفه برت که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده، این است که به ربات های گوگل کمک کند تا مفهوم عبارت کلیدی سرچ شده را بهتر درک کنند.

در ادامه مقاله به طور کامل در رابطه با الگوریتم برت صحبت می کنیم.

همراه ما باشید.

فهرست مطالب

  • الگوریتم برت (Bert) چیست؟
  • الگوریتم برت چگونه کار می کند؟
  • چه تفاوتی میان رنک برین و برت وجود دارد؟
  • پردازش زبان طبیعی (NLP) چیست؟
  • چگونه سایت خود را برای الگوریتم Bert بهینه کنیم؟
    • ۱٫ کوئری های Informational
    • 2. استفاده از عبارات کلیدی Long Tail
    • 3. طول محتوا
    • ۴٫ لینک سازی داخلی
  • جمع بندی

الگوریتم برت (Bert) چیست؟

کلمه Bert مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformer است.

به زبان ساده می توان گفت که Bert به گوگل کمک می کند تا کوچکترین موارد مربوط به زبان محاوره ای را بهتر درک کند.

برای مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که نتایج پیشنهادی گوگل به صورت زبان محاوره است.

افرادی که در گوگل جستجو می کنند انسان هستند؛ بنابراین اگر گوگل به جای زبان ماشینی بیشتر به زبان محاوره ای انسان ها توجه کند، نتایج بهتر و دقیق تر می شوند.

در یک کلام الگوریتم برت وظیفه دارد که منظور عبارات و کلمات را بهتر و دقیق تر متوجه شود تا به دنبال آن نتایج بهتری را نیز ارائه کند.

الگوریتم برت چگونه کار می کند؟

کلماتی که انسان ها در صحبت های روزمره خود به کار می برند، گاهی بسیار پیچیده می شود.

اما نه برای خود انسان ها.

افراد در صحبت با یکدیگر به خوبی منظور همدیگر را درک می کنند؛ حتی اگر میان صحبت هایشان جای کلمه ای عوض شود، افعال درست به کار نرود و …

تبلیغ ها و افراد تاثیرگذار اینستاگرام
>>

اما درک این موضوع برای ماشین ها و ربات ها مشکل است.

الگوریتم برت می تواند رابطه میان کلمات و عبارات را به خوبی درک کند و منظور کاربر را از سرچ یک عبارت متوجه شود.

زمانی که برت محتوای یک صفحه را بررسی می کند، به رابطه میان کلمات دقت می کند.

برای مثال کلمه شیر می تواند سه معنی مختلف داشته باشد.

در این زمان است که Bert در متنی که کلمه شیر در آن به کار رفته، به دنبال کلمات مرتبط با آن می گردد تا کاملا متوجه شود که محتوای مورد نظر در رابطه با کدام مفهوم شیر توضیح می دهد.

چه تفاوتی میان رنک برین و برت وجود دارد؟

درست است که این دو الگوریتم شبیه به هم هستند اما با هم تفاوت دارند.

رنک برین بر اساس سابقه جستجوی یک کاربر، مکان جغرافیایی او و مواردی از این دست، مطلبی را در اختیار افراد قرار می دهد که فکر می کند برای آن ها مناسب تر است.

در واقع رنک برین بر اساس تاریخچه جستجو، نتایج را تغییر می دهد.

اما همانطور که اشاره کردیم، برت مربوط به درک زبان محاوره ای است.

پردازش زبان طبیعی (NLP) چیست؟

کلمه NLP مخفف عبارت Natural Language Processing یا همان پردازش زبان طبیعی است.

NLP زیر مجموعه یادگیری ماشینی و زبان شناسی است؛ یعنی همان چیزی که باعث می شود انسان ها و ربات ها بتوانند با هم ارتباط بهتری برقرار کنند.

NLP همان پشتیبان الگوریتم Bert است که باعث می شود این الگوریتم بتواند معانی مختلف کلمات و رابطه میان آن ها بهتر درک کند.

چگونه سایت خود را برای الگوریتم Bert بهینه کنیم؟

همیشه گفته ایم باز هم می گوییم که تولید محتوای با کیفیت مهم ترین مساله است.

گوگل بارها اعلام کرده است که به محتوای با کیفیت و اصولی بیشتر از هر چیزی اهمیت می دهد.

وردپرس چیست ؟ چرا از وردپرس برای ساخت سایت استفاده کنیم ؟
>>

مهم ترین نکته در تولید محتوای سئو شده چیزی است که بارها به آن اشاره کرده ایم؛ آن هم این است که محتوای خود را در درجه اول برای کاربران بهینه کنید نه برای موتورهای جستجو.

اگر کاربران شما از محتوایتان رضایت داشته باشند، گوگل هم راضی می شود.

گفتیم که برت به عبارات کلیدی و کوئری های سرچ شده از سمت کاربران توجه می کند.

بنابراین کلماتی که در محتوای خود به کار می برید، شیوه به کار بردن آن ها و به طور کل نگارش محتوای سایتتان، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

پیش از این در مقاله محتوای سئو شده چیست به طور کامل اصول تولید محتوا را توضیح دادیم که پیشنهاد می شود حتما به آن مراجعه کنید.

۱٫ کوئری های Informational

منظور از کوئری های Informational این است که افراد به سرچ کردن عباراتی مانند مثال های زیر می پردازند.

چجوری مشکل خطای ۴۰۴ سایت رو برطرف کنم؟

بهترین وقتی که می تونم تو اینستاگرام پست بزارم کیه؟

و …

الگوریتم برت بیشترین تاثیر را در این عبارات گذاشته است؛ یعنی عباراتی که سوالی هستند و به دنبال پاسخ می گردند.

بهتر است در محتوای خود از این عبارات استفاده کنید.

این گونه گوگل بهتر متوجه می شود که محتوای شما در رابطه با چیست.

۲٫ استفاده از عبارات کلیدی Long Tail

عبارات Long Tail عباراتی هستند که طولانی اند.

استفاده از این عبارات همیشه اهمیت داشته است؛ اما با توجه به الگوریتم برت اهمیت آن بسیار افزایش یافته است.

یکی از بهترین کارها این است که یک سوال در محتوای خود مطرح کنید و به آن پاسخ دهید.

۳٫ طول محتوا

بعضی از افراد به اشتباه تصور می کنند که هرچه قدر محتوای طولانی تری بنویسند، بهتر است.

نمی توان تعداد کلمه مشخصی برای یک محتوا در نظر گرفت.

به اندازه ای بنویسید که نیاز است.

افراد چگونه جستجو می کنند؛ درک قصد کاربر از جستجو
>>

اگر حس می کنید با ۳۰۰ کلمه می توانید به طور کامل پاسخگوی کاربر باشید، پس بی جهت مقاله را طولانی نکنید.

اگر بخواهید الکی محتوا را طولانی کنید، گوگل متوجه این موضوع خواهد شد و به شما رتبه نمی دهد.

پس در نگارش محتوا دو نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید.

  • محتوایتان را در پاسخ به یک سوال مشخص بنویسید.
  • در پاسخ به سوال کاربر به اندازه ای بنویسید که نیاز است.

به سوالات مشابه با سوال کاربر نیز می توانید پاسخ دهید.

برای مثال اگر محتوایی در رابطه با فروش فرش دارید، می توانید سوالاتی مانند سوالات زیر را در محتوای خود مطرح کنید و به آن ها پاسخ دهید.

  • بهترین فروشگاه فرش کجاست؟
  • مناسب ترین قیمت فرش را از کجا پیدا کنم؟
  • و …

۴٫ لینک سازی داخلی

در مثالی دیگر شما محتوایی در رابطه با سئو چیست می نویسید.

در این مقاله به سوال سئو داخلی چیست نیز پاسخ می دهید.

اما برای سئو داخلی می توان یه مقاله جامع و جداگانه نوشت.

پس یک مقاله جداگانه در رابطه با سئو داخلی چیست بنویسید و از مقاله سئو چیست به آن لینک بدهید.

لینک سازی داخلی به گوگل در درک مفاهیم و ارتباط صفحات به یکدیگر بسیار کمک می کند.

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با مفهوم الگوریتم برت و تاثیر آن بر سئو سایت صحبت کردیم.

به طور کل بهترین روش برای بهینه سازی سایت برای Bert این است که محتوای اصولی و با کیفیت تولید کنید.

اگر سوالی در این زمینه دارید با ما در میان گذارید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.