مفید بود؟

الگوریتم کبوتر گوگل ، این الگوریتم رتبه بندی گوگل یکی از بزرگترین و مهمترین الگوریتم های سئوی محلی (Local SEO) است. الگوریتم کبوتر نتایج جستجوی ارگانیک محلی را برای همیشه دستخوش تغییر کرده است.

یکی از بزرگترین تاثیرات این الگوریتم گوگل را کسب و کارهای محلی (local businesses) تجربه کردند. این دسته از کسب و کارها شاهد افزایش ترافیک جستجوی محلی بودند.

کاربران گوگل نیز مطمئنا شاهد این تغییرات بودند. آنها نتایج بهتری را در زمان جستجوی کسب و کارهای محلی تجربه کردند. همچنین اطلاعات بیشتری را نیز در رابطه با آن بیزینس به دست آوردند.

ایده اصلی این الگوریتم این بود که حتی کسب و کارهای کوچک هم امکان دیده شدن در کنار برندهای بزرگ را داشته باشند. از سوی دیگر کاربران هم بتوانند به راحتی به کسب و کارهای محلی اطراف خود دسترسی داشته باشند و بتوانند اطلاعات مربوط به آنها را پیدا کنند.

 

فهرست مطالب

  • الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟
    • تعریف الگوریتم کبوتر به زبان ساده
  • الگوریتم کبوتر گوگل نتایج جستجو را نیز تغییر داد
  • تمرکز الگوریتم کبوتر
  • سئوی محلی چیست؟
    • مزایای سئوی محلی
    • فاکتورهای مهم در جستجوی محلی
      • ۱٫ سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید
      • ۲٫ نام، آدرس و تلفن خود را در سایت درج کنید
      • ۳٫ سایت خود را در دایرکتوری های محلی ثبت کنید
      • ۴٫ استفاده از نظرات کاربران و پرسش و پاسخ ها
      • ۵٫ استفاده از اسکیما در سایت
  • همه چیز درباره الگوریتم کبوتر
  • جمع بندی کلی

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

الگوریتم کبوتر در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۴ منتشر شد. گوگل اظهار داشت که با این الگوریتم سعی در بهبود پارامترهای رتبه بندی مربوط به فاصله و موقعیت مکانی خود دارد.

تعریف الگوریتم کبوتر به زبان ساده

تا حالا عباراتی مانند “کافی شاپ نزدیک من”، “باشگاه ورزشی سعادت آباد”، رستوران نزدیک پارک ساعی”، “کارواش خیابان بهشتی” و از این دست عبارات را جستجو کرده اید؟

آموزش بخش سفارشی سازی وردپرس (WordPress Customization)
>>

در تمام این عبارات جستجو شما به دنبال پیدا کردن یک کسب و کار محلی بوده اید.

نتایجی که از این طریق برای شما نمایش داده می شود دراکثر مواقع کسب و کارهای دور اطراف شما هستند. اما گوگل این نتایج را از طریقی به دست می آورد.

بله این همان جایی که است الگوریتم کبوتر وارد می شود. در واقع الگوریتم کبوتر گوگل یکی از مهمترین پایه و اساس های سئوی محلی است.

این الگوریتمی است که نتایج را براساس موقعیت های مکانی و محلی برای شما ایجاد می کند.

الگوریتم کبوتر گوگل نتایج جستجو را نیز تغییر داد

قبل از این الگوریتم سئو گوگل، نتایج جستجو در Maps به میزان قابل توجهی متفاوت از نتایج جستجوی سنتی بود. تجربه کاربری (user experience) نیز به همین اندازه متفاوت بود.

اکنون نتایج جستجو و زیبایی آنها در SERP (Search Engine Result Page) هم در Google Search و هم درGoogle Map بسیار بهبود پیدا کرده است. ظاهر این بخش زیباتر و عملکرد یکنواخت تری پیدا کرده است.

علاوه بر بهبود یکپارچگی بین سیگنال های رتبه بندی محلی، گوگل نحوه برخورد خود را دایرکتوری هایی که کاربران محلی دارند مانند Yelp را نیز به روز رسانی کرده است.

بعد از عملیاتی شدن الگوریتم کبوتر گوگل، Yelp و دیگر دایرکتوری هایی که کاربران در آنها به تولید محتوا و ارائه نظر می پردازند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شدند.

تمامی اینها نشان دهنده این است که این الگوریتم رتبه بندی کاملا بر روی سئوی محلی تمرکز است.

تمرکز الگوریتم کبوتر

تا اینجا متوجه شدید که الگوریتم کبوتر تاثیر بسیار زیادی بر روی لوکال سئو (Local SEO) دارد.

با روی کار آمدن این الگوریتم، جستجوگران محلی (Local Searcher) رویه خود را تغییر دادند.

سئوی محلی چیست؟

سئوی محلی یک استراتژی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که به کسب و کار شما کمک می کند تا بیشتر در دید جستجوگران محلی باشد.

تمامی کسب و کارهایی که دارای مکان فیزیکی هستند و یا خدماتی را در یک منطقه جغرافیایی ارائه می دهد می توانند از سئوی محلی بهره مند شوند.

دانلود عکس های شاتر استوک بصورت کاملا رایگان (تصویری)
>>

با این کار در صورتی که کاربری به دنبال خدمات شما باشد در محدود خود باشد، امکان دارد که کسب و کار شما برای او در بخش google map نمایش داده شود.

مزایای سئوی محلی

امکان جذب مشتریان بیشتری که در محدودی شما هستند

نمایش اطلاعات دقیق تر از کسب و کار شما

سئوی محلی، در واقع کسب و کار شما را به افرادی که در همسایگی و نزدیک شما هستند در زمان مناسب نمایش می دهد.

فاکتورهای مهم در جستجوی محلی

  1. سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید
  2. نام، آدرس و تلفن خود را در سایت درج کنید
  3. سایت خود را در دایرکتوری های محلی ثبت کنید
  4. استفاده از نظرات کاربران و پرسش و پاسخ ها
  5. استفاده از اسکیما در سایت

۱٫ سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید

مهمترین گام در انجام سئوی محلی، ثبت سایت در Local Business است. با توجه به تحریم بودن ایران، این امکان برای کسب وکارهای ایران مقدور نیست.

اما به راحتی می توان اقدام به ثبت سایت در گوگل مپ کرد. با ثبت کسب و کار در گوگل مپ در واقع آدرس خود را به گوگل معرفی کرده اید.

توجه ! هزینه ثبت مکان در گوگل مپ کاملا رایگان است.

۲٫ نام، آدرس و تلفن خود را در سایت درج کنید

در سئوی محلی پارامتری وجود دارد به نام NAP. این عبارت مخفف Name, Address, Phone می باشد.

پیشنهاد می کنم NAP را در تمامی صفحات سایت خود درج کنید.

بهترین مکان برای درج این اطلاعات، فوتر سایت می باشد که در تمامی صفحات وجود دارد.

همچنین از بهینه سازی صفحه “تماس با ما” سایت غافل نشوید.

۳٫ سایت خود را در دایرکتوری های محلی ثبت کنید

دایرکتوری ها، سایت هایی هستند که فهرستی از بیزینس های را به تفکیک شهر یا منطقه دارند. الگوریتم کبوتر باعث ایجاد ترافیک زیادی برای دایرکتوری ها شده است.

تگ h چیست؟ نحوه استفاده از تگ های h1 تا h6
>>

زیرا دایرکتوری ها اطلاعات زیادی درباره کسب و کارها مانند مکان فیزیکی و غیره را در اختیار کاربران قرار می دهند. سایتی مانند Fidilio نمونه ای از دایرکتوری ها در زمینه رستوران است.

۴٫ استفاده از نظرات کاربران و پرسش و پاسخ ها

بعد از ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ، امکان درج نظر برای کاربران فراهم می شود.

کاربران می توانند نظراتشان را در مورد کسب و کار و کیفیت خدمات شما در این بخش بیان کنند.

نظرات کاربران یکی از مهمترین پارامترها در سئوی محلی است.

۵٫ استفاده از اسکیما در سایت

با استفاده از Schema شما به زبان خود گوگل با او صحبت می‌کنید. این کار یعنی اینکه الگوریتم کبوتر گوگل هم حرف شما را می‌فهمد و به سایت شما رتبه بهتری می‌دهد.

همه چیز درباره الگوریتم کبوتر

  • این الگوریتم در ۲۴ July 2014 منتشر شد
  • این الگوریتم نتایج جستجو را در Google Maps Search و Google Web Search دستخوش تغییر کرد
  • نتایج جستجوی محلی بسیار از سیگنال های جستجوی وب بهره می برند
  • این الگوریتم نتایج جستجوی دقیقی را براساس عبارات جستجو مکان محور فراهم می کند
  • در این الگوریتم دایرکتوری ها بیشتر به رسمیت شناخته شدند
  • الگوریتم کبوتر بزرگترین به روزرسانی ای بود که گوگل در زمینه جستجوی محلی منتشر کرده است
  • بسیاری از کسب و کارهای محلی شاهد افزایش ترافیک سایت خود شدند
  • تعدادی از کسب و کارها مانند دلالان خانه شاهد کاهش رتبه خود بودند

مقاله مرتبط: تاریخچه الگوریتم های گوگل

جمع بندی کلی

با روی کار آمدن این الگوریتم سایت های بسیار رتبه خود را از دست دادند و در مقابل رتبه سایت های زیادی نیز افزایش پیدا کرد.

پیروی از استانداردهای سئو، شناخت پارامترهای الگوریتم کبوتر و استفاده از سئوی محلی می تواند فرصت بسیار خوبی را برای شما فراهم کند.

با استفاده از این فرصت می توانید با رقبای قدیمی و بزرگ خود به نبرد بپردازید و سهم بازار بیشتری را برای خود کسب کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.