کپشن اینستاگرام را چگونه بنویسیم که فالوئرهایمان را وادار به اقدام کند؟
در اینجا می توانید از فروش لذت ببرید.
پس از اینکه از طریق افراد تاثیر گذار، استفاده از عکس ها و طرح های مناسب، تعداد فالوئرهایتان را بهینه کرده اید، باید تبلیغ نویسی را شروع کنید و کپشن های جذاب بنویسید.
کپشن، متنی ست که زیر تصویر قرار می گیرد.
می توانید در کپشن، پیام های مکتوب خودتان را ارائه دهید که روی تصویر در پست شما قرار می گیرد.
اگر چیزی را تبلیغ می کنید، کپشن این فرصت را به شما میدهد که به فالوئرهای صفحه ای که در آن تبلیغ می کنید (یا صفحه خودتان)، توضیح دهید چه کاری باید انجام دهند.
در کپشن باید به مردم بگویید روی چه چیزی کلیک کنند و انجام این کار چه مزیت هایی برای شان دارد.
این همان جایی ست که به صورت قدرتمند، فراخوان به انجام دادن یک عمل و اقدام می دهید و افراد را برای بازدید از وب سایت یا قیف فروش و خرید کالا یا خدمات نان متقاعد می کنید.
جملات کوتاه و دلنشین یکی از کلید های ساخت کیشن های با تبدیل و نتیجه ی بالا است.
افراد روی واژه more کلیک نمی کنند و بقیه کپشن را نمی خوانند مگر این که آنها را با یکی دو جمله آغازین قوی وسوسه کنید.
یادتان باشد که با مشتریان یک پلتفرم موبایل سر و کار دارید که صدها پست دیگر برای تعامل در اختیارشان است.
بهترین راه برای استفاده بهینه از متن کپشن این است که فقط روی مزیت ها (و نه ویژگی ها) تمرکز کنید.
روی چیزی تمرکز کنید که فالوئرها (یا فالوئرهای افراد تاثیرگذار در اینستاگرام)، بعد از کلیک روی لینک شما به دست خواهند آورد.
سعی کنید به این سوال ها جواب دهید: چه سودی برای آنها دارد؟ اصلا چرا تبلیغ شما ارزش توجه آنها را دارد؟
باید کپشن را مثل یک پیام شخصی بنویسید.
نباید مثل یک بازار گرمی اغراق شده خصمانه به نظر برسد.
کاربران اینستاگرام، همه چیز را آن طور که هست می بینند و شاید تبلیغ تان را جعلی و نامعتبر تلقی کنند.
وقتی روی لحن خودمانی تری تمرکز می کنید، به نظر می رسد یک شخص واقعی که واقعا نگران موفقیت آنهاست.
این موضوع به خصوص وقتی مهم است که در صفحه یکی از افراد بانفوذ اینستاگرام تبلیغ می کنید و فالوئرهای او کپشن را می خوانند.
فالوئرها فرد تاثیر گذار باید احساس کنند خود فرد تاثیر گذار، کپشن را نوشته است و شخصا کالا یا خدمات تان را تایید می کند.
این برای موفقیت تبلیغات شات اوتی، حیاتی است.
وقتی یکی از افراد تاثیر گذار، کالای شما را در صفحه شخصی خودش تبلیغ می کند، باید کاری کنید جوری به نظر برسد که او دارد کالای شما را توصیه می کند، چون خودش دوست دارد این کار را انجام دهد؛ نه به این خاطر که از شما بابت این کار پول می گیرد.
این باید در یکی دو جمله اول تبلیغ یا شات اوت به چشم بیاید و تا جای ممکن، صادقانه به نظر برسد.
هم زمان، باید شخص را برای بازدید از وب سایت یا قیف فروش تان متقاعد کنید.
شما از اول، به همین خاطر تبلیغ کرده اید، درست است؟
رویکرد شخصی شما مردم را به خواندن کپشن واداشته است؛ ولی حالا باید به کپشن تان پایبند باشید؛ و متن بعدی کپشن تا حد زیادی به کالایی که میفروشید بستگی خواهد داشت.
در ادامه، پا را از گلیمم درازتر کرده ام و چند مثال آورده ام که وقتی پای نوشتن کپشن جذاب در میان است، شاهد جواب دادن عالی آنها در اینستاگرام بوده ام.
کالاهای فیزیکی
تخفیف و پیشنهادهایی با محدودیت زمانی، برای خلق حس فوریت در مشتری بالقوه تان، عالی هستند.
در صورت امکان ارسال رایگان هم می تواند انگیزه عالی دیگری باشد.
«ارسال رایگان در سراسر دنیا»، «کد تخفیف ایکس درصد برای مدتی محدود»، مثال های فوق العادهای از کپشن هایی هستند که کاربران اینستاگرام را به عمل و خرید کالای شما فرا می خوانند.
کالاهای دیجیتالی
با فهرست کردن یکی دو مزیت، کالای تان را پیش فروش کنید.
مردم قبل از این که وقتشان را صرف بازدید از وب سایت شما کنند، می خواهند بدانند چه امتیازی می گیرند و چه انتظاری می توانند داشته باشند.
در ضمن، دادن پاداش رایگان، یک استراتژی عالی برای اضافه کردن ارزش و متقاعد کردن افراد برای اقدام کردن و خرید کالای شماست.
اگر قیمت کالا یا خدمات را در کپشن بگذارید، می توانید انتظار ترافیک کمتر، ولی تبدیل های بیشتری را در وب سایت یا قیف فروش تان داشته باشید.
من شخصا دوست دارم مردم بلافاصله قیمت را بدانند؛ چون وقتی روی لینک کلیک می کنند، پیشاپیش می دانند که قرار است پولی را برای چیزی پرداخت کنند.
اگر آیتمی مجانی را تبلیغ می کنید، حتما دست کم یک بار به واژه «رایگان» اشاره کنید.
همه، کالای رایگان را دوست دارند! مردم واژه هایی مثل «جایزه» و «هدیه» را هم دوست دارند.
ترفند ماهرانه!!
اگر می توانی واژه رایگان (Free) را در URL لینکی که کاربر اینستاگرام روی آن کلیک قرار دهید، چون ترافیک وب سایت یا قیف فروش تان را به شکل چشمگیری بیشتر خواهد کرد: YourProduct.com/FREE
یادتان باشد اگر روی صفحه تاثیرگذاران اینستاگرام تبلیغ می کنید، کپشن باید جوری نوشته شود انگار که فرد تاثیرگذار شخصا کالای شما را توصیه می کند.
این کار کمکتان می کند به شکل اثربخشی، قیمت و پیشنهاد رایگان را طرح ریزی کنید.
کپشن هایی را با ذکر قیمت در آن ها امتحان کنید.
این گونه می فهمید بهترین موارد عملی برای شما کدام اند.
به آزمون A/B Testing برای چند کپشن ادامه دهید تا متوجه شوید کدام شان بالاترین تبدیل ها را به همراه خواهد داشت.
بعد از پیام فروش، یک یا دو جمله دیگر اضافه کنید که توصیه فرد تاثیرگذار را تقویت کند.
این کار، شما را از بازار گرمی های خصمانه برای فروش حفظ می کند مردم می گوید که این کالا توصیه خالصانه مستقیم صاحب صفحه است. این کار هم حیاتی ست.
مورد آخر ولی مهم، همان فراخوان به اقدام (Call to Action) معروف است.
در اینجا، فوریت را تلقین می کنید و به فالوئرها دقیقا می گویید در این لحظه، چه کاری باید انجام شود.
باید افراد را به لینک و صفحه اینستاگرام تان هدایت کنید.
((اگر می توانید URL و نام کاربری اینستاگرام تان (InstagramName) را در انتهای فراخوان به اقدام بگذارید.))
این کار، مردم را به لینک شما می کشاند و هم زمان به آنها یاداوری می کند که شما را فالو کنند؟
پول بیش تر و ترافیک بیشتر به صفحه اینستاگرام یعنی یک تیر و دو نشان و به این صورت است که موفقیت کلی شما شتاب می گیرد.
نکات پایانی
پیام شخصی برای جلب توجه مشتریان/ فروش یک یا دو امتیاز برای وابسته نگه داشتن آنها/ توصیه با تایید افراد تاثیر گذار اینستاگرام/ فراخوان به اقدام به موازات درخواست برای فالو کردن شما از طرف فالوئرها اگر روی صفحه شخص دیگری تبلیغ می کنید.
در رابطه با کپشن اینستاگرام یک چارچوب چهار تا پنج جمله ای که به خاطر سپردنش راحت باشد، همیشه جواب می دهد.
از تغییر دائمی پیام تان نترسید، آن قدر تغییرش دهید تا به بهترین نتیجه برسید.
توجه:
یکی از استراتژی های جدیدی که اخیرا امتحان کرده ام، شروع کپشن با یک سوال است.
این کار مثل وقفه در یک الگوی ثابت عمل می کند و خوانندگان را به فکر وا می دارد.
بعد از یادداشت کردن محورهای اصلی، خلق کپشن های جذاب خیلی راحت می شود و تعجب می کنید چرا زودتر به این تاکتیک فکر نکرده اید.
اغلب، این ساده ترین کارها در بازاریایی هستند که باعث بیشتر شدن قابل توجه سود و ترافیک می شوند.
حتی اگر سعی می کنید چیزی را بفروشید، یک کپشن جذاب و گیرا در مورد عکسی که پست می کنید، تعامل شما را به شکل قابل توجهی بیشتر می کند.
متوجه شده ام که کپشن های بلندتر (نه خیلی بلند) در مقایسه با کیشن های چند کلمه ای، افراد بیشتری را ترغیب به تگ کردن دیگران می کنند.
با یک کپشن عالی حتی می توانید ارزش بیشتر و تماس شخصی بیشتری به فالوئرهای تان اضافه کنید.
اعتمادسازی می کنید و رابطه شما با فالوئرهای تان جوری خواهد شد که شما را به عنوان صاحب نظر معتبری خواهند شناخت که همیشه ارزش زیادی به آنها ارائه می دهد؛ چون کپشن های مختصر ولی جالبی در اختیارشان می گذارید.
این کار تضمینی برای دیدن سایت شما است.
جمع بندی
خیلی زود متوجه خواهید شد چگونه کپشن درست بنویسید.
اشتراک گذاری پست، کامنت و لایک برخی از راه های تعامل فالوئرها است.
شما باید افراد را به تعامل طبیعی و بدون زحمت تشویق کنید؛ نباید احساس کنند که دارند کار شاقی را انجام می دهند.
در این مقاله در رابطه با کپشن اینستاگرام صحبت کردیم و روش های کاربردی جهت نوشتن جذاب آن را نام بردیم.
امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.