استراتژی تولید پست اینستاگرام. تصاویری که اسکرول را متوقف می کنند استراتژی های پیشرفته تولید پست برای افزایش تعامل، وفاداری فالوئر و فروش
اینستاگرام کاملا روی محتوای بصری جذاب تکیه دارد.
با این حال، برای پست گذاری عکس هایی که فالوئرها را جذب کند و تعامل را بالا ببرد، به علم و هنر احتیاج دارید.
عکس ها را به شکلی طراحی کنید که باعث دلزدگی مخاطبان نشود.
شاید اوایل، احساس محدود بودن کنید؛ چون منبع اصلی محتوا در اینستاگرام فقط عکس است.
چیزی که شاید متوجه نباشید این است که شما در این رسانه، امکانات بی نهایتی دارید.
روش های زیادی برای نفوذ در قلب مردم و اعتبار و تسلط بر جایگاه خودتان وجود دارد.
فقط یک عکس می خواهد که احساسی را برانگیزد تا فالوئر جدیدی را به سمت شما جذب و او را ترغیب به تعامل کند.
حالا وقت آن است که خارج از چارچوب فکر کنید و قواعد سنتی گذشته را بشکنید.
هر پست شما، مثل فرصت برای ارتباط با جامعه فالوئرهای تان و ترغیب شان به نوعی عمل است:
لایک کردن، نظردادن، تگ یا به اشتراک گذاری
این مقاله با نکاتی در مورد شیوه استفاده از قدرت تصویرگری بصری برای ارائه ارزش بیش تر به فالوئرها و در عین حال، بالابردن موفقیت با تبلیغات و آگهی های شما همراه است.
بیایید شروع کنیم!
- کیفیت بالا
- فروشندگان محصولات دیجیتالی: از فروشندگان محصولات فیزیکی یاد بگیرید
- کاری کنید که شات اوت یا تبلیغ تان بومی به نظر برسد
- کالاهایی که اطلاعات محور نیستند
- خدمات محور
- در مورد رنگ ها سخت گیری نکنید
- قانون دو سوم
- فیلترش کن عزیزم!
- فونتی را انتخاب کنید که به چشم بیاید
- حرفه ای باشید
- برای عکس ها و محتواها بک آپ درست کنید
- کلاژ پست نکنید
- اشتراک گذاری تصاویر در چند شبکه اجتماعی
- از فرصت هایی که عکس ها در اختیارتان می گذارند استفاده کنید
- به پست گذاری مجدد تصاویر دقت کنید
- نتیجه گیری
کیفیت بالا
به لطف پیشرفت های سریع تکنولوژی عکاسی در قرن بیست و یک، حداقل استاندارد لازم برای کیفیت عکس های از همیشه بالاتر است.
همه با این انتظار وارد اینستاگرام می شوند که همه عکس ها شفاف و واضح باشند.
فقط یک تصویر بی کیفیت کافیست تا افراد نیوزفیدشان را اسکرول کنند و بلافاصله پست تان یادشان برود.
درضمن، اگر شات اوتی را با یکی از افراد تاثیر گذار در اینستاگرام انجام می دهید، به نظرتان اگر یکی از عکس های بی کیفیت شما را به اشتراک بگذارند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
به برندتان آسیب می زنید؛ ولی مهم تر این که به برند آنها هم آسیب خواهید زد.
از این بخش، ساده نگذرید. روی یک دوربین با کیفیت سرمایه گذاری کنید، از نرم افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید؛ هر کاری که لازم انجام دهید تا کیفیت تک تک عکس های تان مثل ستاره ها بدرخشد.
فروشندگان محصولات دیجیتالی: از فروشندگان محصولات فیزیکی یاد بگیرید
محصولات فیزیکی چگونه وارد بازار اینستاگرامی می شوند؟
منظورم از محصولات فیزیکی چیزهایی مثل ساعت، ماشین، پیراهن و این جور اقلام فیزیکیست.
خیلی از کسب و کارها و برندهای مهم در اینستاگرام استراتژی های آموزش های رایگان اینستاگرام را به عنوان اهرم و تسهیل گر استفاده می کنند و به سودهای نجومی می رسند.
این چطور برای شما کاربرد دارد؟
خب، فرض کنید یک محصول دیجیتالی برای فروش دارید.
این می تواند یک برنامه، دوره ویدیویی، یک کتاب الکترونیکی یا هرچیز قابل دسترس دیگری روی وسایل الکترونیکی باشد.
((به جای پست یک تصویر دیجیتالی ویرایش شده، یک عکس از محصول در شکل فیزیکی اش بگیرید و از آن به عنوان عکس تبلیغاتی استفاده کنید. ))
مثلا کتاب الکترونیکی را مثل یک کتاب چاپی ارائه دهید.
از جلد کتاب پرینت بگیرید و جلد کتاب الکترونیکی را روی یک کتاب یا مجله بچسبانید.
دوره شنیداری را به شکل سی دی های برچسب دار ارائه دهید یا جلد سی دی را روی صفحه آیفون نشان دهید.
دوره تصویری را به شکل چند قاب دی وی دی یا حتی عکسی از یک آی با جلد طراحی شده روی صفحه نشان دهید.
غیر منطقی به نظر می رسد مگر این که خودتان امتحان کنید.
من متوجه شده ام که بعد از اجرای این استراتژی ترافیک به سرعت به سمت قیف های فروش سرازیر می شود.
در نتیجه، عکس های من به شکل قابل توجهی برتر هستند و تولید شات اوت یا تبلیغ هیچ وقت آسان تر از این به نظر نمی رسیده است.
چه راهی بهتر از این که فرد تاثیرگذار در اینستاگرام، شخصا محصول شما را با داشتن فرم فیزیکی آن، توصیه کند؟
زمان طراحی یک تصویر برای یک فرد تاثیر گذار در اینستاگرام، مطمئن شوید روی کتاب (یا دی وی دی یا سی دی) در تصویر به نحو برجسته ای، تاکید شده باشد.
کالا باید قابل دیدن و مستقیم جلوی چشم مشتری باشد.
کاری کنید که شات اوت یا تبلیغ تان بومی به نظر برسد
عکسی از کتاب الکترونیکی خود بگیرید یادتان باشد از جلد آن پرینت بگیرید و روی یک کتاب واقعی بچسبانید و کتاب های پرفروش دیگری را که الان در جایگاه تان هستند، کنار آن بگذارید.
استراتژی دیگری که برای من جواب داده است، گرفتن عکس از کتاب الکترونیکی در کنار اقلام رایجی مثل لپ تاپ، تلفن، ساعت مچی یا هر چیزیست که فکر کنید اصالت بیشتری به عکس می دهد.
باید انواع مختلف روش ها را امتحان کنید تا بفهمید کدامشان بالاترین ترافیک را به وب سایت با قیف فروش تان جذب خواهد کرد.
به آزمایش کردن و تحلیل نتایج تان ادامه دهید.
درنهایت، ایمیل های زیادی جمع خواهید کرد.
از این استراتژی ماهرانه، سود پیش بینی شده ای نصیب تان می شود.
وقتی پای تبلیغ محصولات دیجیتالی در میان است باید بفهمید چه چیزی عملی ست و مردم واقعا با چه چیزی تعامل می کنند.
شما همیشه باید آگهی های اینستاگرامی تان را تحلیل و اصلاح کنید.
کالاهایی که اطلاعات محور نیستند
اینها کالاهای فیزیکی مثل لباس، ساعت مچی، مکمل های سلامتی و از این قبیل هستند.
در اینجا، عکس های بسیار باکیفیت، کلید کار است و شاید مجبور شوید عکاس حرفه ای برای تولید این عکس ها استخدام کنید.
برای کالاهای پوشیدنی، اضافه کردن عامل انسانی، مچ دستی که دستبند دور آن بسته شده باشد و غیره در مقایسه با عکسی که آیتم را به تنهایی نشان می دهد، تعامل بالاتر و تبدیل های بالاتری به فروش را باعث می شود.
همچنین بهتر است حداقل واژه روی عکس ها قرار بگیرد.
در بعضی مواقع، جمله ها و کلمه ها بیش از اندازه روی عکس گذاشته می شود که آن را برای بیننده اینستاگرام تحمل ناپذیر می کند.
شما در بهترین حالت، یک ثانیه وقت دارید که توجه مخاطبان اینستاگرام جلب کنید.
پس با تبلیغات زرق و برق دار پر شده از متن خسته شان نکنید.
مثلا توجه کرده ام که عبارت های کوتاه ولی موثر ورزشی، تعامل را بیشتر می کنند.
البته، این به جایگاه بستگی دارد؛ چون بعضی جایگاه ها برای این جور عبارت ها مناسب نیستند.
نشان ضخیم فراخوان
بعضی از آگهی های موفقی که در اینستاگرام دیده ام از نشان ضخیم فراخوان به انجام دادن یک اقدام استفاده کرده اند.
عکس ها را با فراخوان به انجام دادن یک اقدام به صورت طراحی ضخیم و فراخوان به انجام دادن یک اقدام به صورت طراحی ظریف امتحان کنید تا بفهمید کدام شان بهترین تبدیل و نتیجه را دارند.
قرار است محیط طبیعی در عکس بسازید؛ ولی نه به قیمت ناتوان شدن فالوئرها در رمزگشایی از پیام تان یا دور کردن توجه از کالایی که می خواهید بفروشید.
شما ترکیب سالم از طبیعی بودن و بازاریابی را در عکس تان می خواهید.
گذاشتن مطالب بیش از حد روی شاتوت با تبلیغ، از نظر لایک شدن، نظر دادن و انجام فروش، به تعامل بی منتهی می شود.
این، خریدار احتمالی را می پراند و شما را از هدف کلی تان (فروش کالا) دور می کند.
نه متن بیش از حد روی عکس بگذارید؛ نه آنقدر ویرایش گرافیکی اش که پیام اصلی در آن مدفون شود.
ترفند ماهرانه !!
محصول را از زوایای مختلف به نمایش بگذارید.
حتی می توانید چند پیام را در یک قاب، ترکیب کنید.
بعضی از موفق ترین عکس ها در جایگاه های مد زیورآلات، این تکنیک را برای تعامل بهتر و تبدیل بیشتر در صفحه فروش شان به کار می برند.
ویژگی تقریبا جدید اینستاگرام که به شما امکان آپلود چند تصویر را روی یک پست میدهد، به خریداران بالقوه گزینه های زیادی میدهد که آنها را به خرید محصول تان ترغیب می کند!
خدمات محور
یادتان می آید که گفتیم نباید از ویرایش بیش از حد عکس های تبلیغاتی در محصولات فیزیکی استفاده کنید؟
این جا می خواهم یک چرخش صد و هشتاد درجه ای انجام بدهم و تشویق تان کنم ویرایش های لازم را انجام دهید تا از کسب و کار خدمات محورتان (و نه محصول محور) حداکثر سودآوری را داشته باشید.
با این حال، باید توازن درستی به وجود آورید: نه عکس ها را بیش از حد شبیه پست های دیگر در اینستاگرام کنید و نه بیش از حد، توی چشم باشید.
از این که بیش از حد توی چشم باشید، بپرهیزید؛ چون خوب نیست که مثل یک شست پا از جوراب پاره بیرون بزنید.
این موضوع در حوزه تخصصی این مقاله نیست، بنابراین به عهده خودتان است که آزمون و خطاهای زیادی را در این حیطه انجام دهید.
سبک های مختلف را امتحان کنید صفحه های تبلیغاتی خدمات محور نگاه کنید و ببینید کدام تبلیغات از همه موفق تر بوده اند. نرخ تعامل فالوئرها هر آنچه را که باید بدانید به شما خواهد گفت.
در مورد رنگ ها سخت گیری نکنید
تبلیغات اینستاگرام تان باید بصری و جذاب باشند.
معنی اش این نیست که در هر عکسی که پست می کنید، رنگین کمانی را باز طراحی کنید.
((استفاده از یک رنگ غالب موجب تعامل بیشتر می شود.))
به علاوه، وقتی آن تک رنگ غالب رنگ «سردی» باشد (سبزآبی، تیتانیومی و…)، نرخ تعامل حتی بالاتر هم می رود.
با رنگها بازی کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.
شاید اگر از رنگهای متداول مثل آبی استفاده کنید، تعداد لایک عکس های تان بالاتر برود.
فقط باید امتحان کنید تا بفهمید.
قانون دو سوم
محصول یا شخصی که آن محصول را نشان میدهد باید بیش از دوسوم کل عکس را اشغال کند.
این موضوع باعث می شود محصول، غالب باشد و فضای کافی در اطرافش به چشم بخورد و شیء درنظر گرفته شده به صورت کامل، مشخص باشد.
این کار به عکس های جذاب تر باسطح تعامل بالاتر می انجامد.
اغلب گوشی های هوشمند یک ویژگی ایجاد شبکه روی عکس دارند که به شما امکان می دهد این کار را خیلی راحت اجرا کنید.
فیلترش کن عزیزم!
فیلترها فقط برای این نیستند که عکس های ضعیف را بهتر کنند.
آن ها به احتمال زیاد، تعامل بالاتری به شکل لایک کردن و نظر دادن دریافت خواهند کرد.
به طور خاص، فیلترهای گرمتر بهترین کارکرد را دارند.
یک استثنا: وقتی محصولات تان را تبلیغ می کنید، از فیلترها استفاده نکنید.
فالوئرها دوست دارند بدانند دقیقا برای چه چیزی پول میدهند.
فونتی را انتخاب کنید که به چشم بیاید
مجبورید فونت های مختلفی را امتحان کنید تا بفهمید کدام شان بهترین تعامل را با فالوئرها به دست می آورند.
این نکته به طور خاص برای کسانی مهم است که صفحه های شان پر است از عبارت، به عنوان بخشی از محتوای شان.
این موارد را در فونت انتخابی تان جستجو کنید:
- خوانا باشد
- از فاصله ی دور قابل دیدن باشد
- جذابیت زیبایی شناختی داشته باشد
- کسل کننده، گیج کننده یا زشت نباشد
وقتی فونت های مناسب انتخاب شوند، متن در عکس ها جذاب و باعث تعامل می شود.
احتمالا متوجه خواهید شد چندتا فونت، بهترین عملکرد را برای مخاطبان شما از نظر تعامل دارند.
آنها را امتحان کنید، بفهمید فالوئرها کدام را بیشتر دوست دارند و به همان ها بچسبید.
حرفه ای باشید
یکی از راه های جذاب تر کردن پست های اینستاگرام، اعمال ریزه کاری های حرفه ای در عکس هاست.
مطمئن شوید که دوربین یا تلفن، کاملا عمودی باشد.
اگر از یک سطح، عکس می گیرید، دوربین باید سه فوت بالاتر از شی، باشد و کاملا با آن سطح به صورت موازی قرار بگیرد.
برای عکس ها و محتواها بک آپ درست کنید
با این که در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم، هنوز گرایش داریم گرفتار خرابی و خرد شدن وسایل شویم.
خجالت آور است که یک لیز خوردن تاسف بار باعث از دست رفتن همه زحمات ما می شود.
به نفعتان است سیستمی راه اندازی کنید که از همه عکس های به اشتراک گذاشته شده روی یک هارد دیسک اضافی یا یکی از برنامه های ذخیره آنلاین مثل دراپ باکس، گوگل درایو یا اورنوت، بک آپ بگیرد.
حتی بهتر است عادت کنید هربار که عکس و کپشن روی صفحه ی اینستاگرام می گذارید، از آنها بکاپ بگیرید.
ترفند ماهرانه !!
می توانید IFTTT.COTT را تنظیم کنید به صورت خودکار، پست ها و کپشن های اینستاگرام را در دراپ باکس یا خیلی از ابزارهای ذخیره آنلاین دیگر آپلود کند. این یک راهکار عالی برای حفاظت از همه زحمات تان است.
کلاژ پست نکنید
بعضی ها سعی می کنند تنوع به وجود آورند و تصاویر نصفه نیمه ای پست کنند که وقتی کنار هم قرار می گیرند، تصویر بزرگتری می سازند.
همه چیز باید کامل باشد و وقتی عکس جدیدی را روی صفحه تان قرار می دهید، کل این تصویر از هم می پاشد.
راهکار ساده این است که کلا از این استراتژی دوری کنید.
اشتراک گذاری تصاویر در چند شبکه اجتماعی
عکس های تان را روی چند پلتفرم شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
این فقط به کسانی مربوط است که برند یا کسب و کارشان به پلتفرم اینستاگرام منحصر نمی شود.
لزومی ندارد محتوای بصری، تعاملی و ارزش افزای تان برای مخاطبان را فقط به یکی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی محدود کنید.
می توانید از برنامه های نرم افزاری مثل IFTTT و Buffer برای توزیع محتوا بین چند پلتفرم شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
شما پیش از این، کار سخت تولید محتوای بصری را انجام داده اید.
پس چرا بهترین بازده ممکن را از سرمایه گذاری تان به دست نیاورید؟
از فرصت هایی که عکس ها در اختیارتان می گذارند استفاده کنید
روش های زیادی برای ارائه محتوای ارزشمند به فالورهایتان، از طریق عکس هایی که پست می کنید، وجود دارد.
شاید احساس کنید گزینه های تان محدود است و این ذهنیت تا وقتی ادامه دارد که بنشینید و درمورد همه آن چیزی که می توانید در صفحه تان پست کنید، آن هم بدون قربانی کردن ارزشی که به جامعه فالوئرهایتان در اینستاگرام می دهید، به صورت اساسی فکر کنید.
در ادامه فهرست کوتاهی از کارهای قابل امتحان، آمده است:
- خودتان یا اعضای تیم تان را درگیر فعالیت نشان دهید، چه به سختی کار کنند، چه به سختی بازی کنند.
- کاری کنید که فالوئرها نگاهی به دفتر کارتان بیندازند؛ یکی از روزهای کاری در زندگی تان را نشان شان دهید
- چند تا از عکس هایی را نمایش دهید که محصولات تان، دیجیتالی یا فیزیکی، را در فاز تولید نشان دهند. این نمایی عالی از «پشت صحنه» است که باعث می شود هواداران تان احساس کنند چیزی دریافت می کنند که شخص دیگری نمی گیرد
- کاری کنید فالوئرها بتوانند پیشاپیش نگاهی یواشکی به محصولات جدید داغی که قرار است در دسترس عموم قرار بگیرند، بیندازند. هر چه ظریف تر عمل کنید، کجکاوی بیشتری در فالوئرها بر خواهید انگیخت. آنها همچنان شما را فالو خواهند کرد؛ به این امید که عالی بعدی را فاش کنید.
- عکسی از کاری که محصول تان می تواند انجام دهد روی صفحه پست کنید.
- اجازه دهید فالوئرها نگاهی به بعضی از رویدادهایی که در آن شرکت می کنید، بیندازند.
این فهرست کوتاهی است برای شروع به کار شما.
بسته به جایگاه خود، احتمالا موارد بیشتری را خواهید دید.
موقع نمایش «پشت صحنه ها» به فالوئرهای خود، حتما از ویژگی استوری اینستاگرام استفاده کنید.
این فرصتی عالیست برای پست گذاری کد تخفیف در استوری اینستاگرام که به فالوئرها بگویید فقط بیست و چهار ساعت قابل استفاده است.
به پست گذاری مجدد تصاویر دقت کنید
بعضی ها منحصرا روی پست گذاری محتوای اینستاگرام دیگران تمرکز می کنند.
فرض اصلی در این جور صفحات این است که به صفحه ای تبدیل شوند که بهترین محتواها را در یک موضوع و جایگاه خاص جمع می کنند و در یک صفحه به صورت خیلی آسان در دسترس فالوئرهایشان قرار می دهند.
نکته اشتباهی در این مورد وجود ندارد؛ ولی موقع استفاده از این استراتژی، لازم است پیش احتیاط هایی را رعایت کنید.
من آنها را در ادامه در کنار نکات کمک کننده به بهینه کردن این تکنیک ارائه داده ام؛ چون خیلی دیده ام خیلی از اعضای اینستاگرام از آن استفاده می کنند:
- اسکرین شات ها خودداری کنید چون کیفیت تصویر را تضعیف می کنید و به افراد فرصت می دهید بلافاصله به شما بگویند محتوای بی کیفیتی ارائه می دهید. برنامه های متعددی وجود دارند که به شما امکان می دهند تصاویر را مستقیم دانلود کنید و در برنامه دیگری روی شان ویرایش انجام دهید. برنامه ای که من برای دانلود تصاویر اینستاگرام استفاده می کنم، اسمش InsSave است.
- سرقت نکنید. شما دارید از محتوای دیگران استفاده می کنید. به شخصی که پست اصلی را تولید کرده یا عکس اصلی را گرفته است، اعتبار دهید. اگر نمی توانید پیدایشان کنید، از تولید کننده اصلی در یک کپشن، بخواهید تا پیام مستقیم یا ایمیل برای شما بفرستد. دادن اعتبار متناسب و اجازه داشتن، شما را از دردسرهای نقض قانون کپی رایت دور نگه می دارد.
- فقط از عکس هایی که بالاترین تعامل را از طرف فالوئرها در اینستاگرام به دست آورده اند، استفاده نکنید. پست گذاری مجدد عکس هایی که نرخ تعامل بالایی دارند، یک روش آمیخته با تنبلی ست که باعث رشد کند صفحه اینستاگرام تان خواهد شد. اگر می خواهید صفحه تان جایی برای جمع آوری عکس های نادر باشد، باید عکس هایی را پیدا کنید که توجهی را که شایسته اش هستند، جلب نکرده اند. این راز غیر منتظره ای برای بالا بردن نرخ تعامل شما با فالوئرها به صفحه ای است که پست های دیگران را بازنشر می دهد.
- با عکاس ها کار کنید. اگر در اینستاگرام بگردید احتمالا می توانید چند عکاس پیدا کنید که می خواهند محتوای شان را انتشار دهند. وقتی فالوئرهای بیشتر بانرخ تعامل بالاتر دارید، این استراتژی، بهتر جواب می دهد؛ چون تاثیرگذاری شما به عکاسان برای کار کردن با شما انگیزه می دهد.
نتیجه گیری
حالا گزینه های بی شماری برای تغییر و سفارشی سازی عکس های تان دارید تا کاری کنید که در اینستاگرام مطرح شوند.
اگر در شروع کار هستید، آزمایش های زیادی هست که می توانید برای شروع انجام دهید.
این کار با آزمون و خطاهای زیادی همراه خواهد شد که با استفاده از تجزیه و تحلیل های SocialBlade.com برای پیدا کردن بهترین الگوها و روندهای عملی برای رشد مخاطبان در اینستاگرام، ترکیب می شود.
همان که قبل تر گفتم، امتحان کردن در اینستاگرام بیشتر از یک روز وقت تان را نمی گیرد (خیلی وقت ها چند ساعت).
می توانید پست ها و شات اوت های مختلف را امتحان کنید و بفهمید کدام شان بیشترین تعامل و فروش را تولید می کنند.
به سرعت استراتژی های خود را تحلیل و اصلاح کنید تا اثر بخش ترین استراتژی برای رسیدن به هدف را نشانه بگیرید.
من یاد گرفته ام وقتی پای موفقیت در اینستاگرام مطرح باشد، به اندازه سرعت آزمایش کردن خود می توانیم خوب عمل کنیم.
پس استراتژی های جدیدی را امتحان کنید.
ببینید چه چیزهایی بهتر جواب می دهند و آنها را اصلاح کنید تا وقتی یه چیزی برسید که بهترین نتایج را برایتان به ارمغان بیاورند.