کار کردن با مشتری امری بسیار پیچیده است. هر مشتری دارای سطح منحصر به فردی از استانداردها می باشد.
کار کردن با مشتری امری بسیار پیچیده است. هر مشتری دارای سطح منحصر به فردی از استانداردها می باشد. همچنین ایده ای از نظر یک مشتری می تواند عالی به نظر برسد از نظر دیگری ممکن است بسیار پیش پا افتاده باشد.
ارائه دادن یک طراحی سایت عالی در اولین تلاش بسیار نادر است. اگرچه می توان در همان تلاش اولیه به یک طراحی دست یافت که مشتری آن را بپسندد و پتانسیلی در آن مشاهده کند. البته یک تعریف ثابت برای طراحی “عالی” وجود ندارد. اما دیدگاهی وجود دارد که در آن یک طراحی پتانسیل “عالی” دارد، صرف نظر از مشتری و پروژه. در ادامه به مواردی اشاره می شود که طراح با استفاده از آن می تواند طراحی بهتری ارائه دهد:
برندی که برای آن طراحی می کنید را بشناسید: پرسیدن سوالاتی در رابطه نوع تجارت و آنچه که مشتری شما ارائه می دهد موجب می شود تا درک عمیق تری از نیازهای او پیدا کنید. پس از آنکه متوجه نیازهای او شدید می توانید به علایق وی تمرکز کنید. با در اختیار داشتن چنین آگاهی شما می توانید طرح بهتری به مشتری خود ارائه کنید.
خلاق باشید: این خوب است که شما و مشتری شما از طراحی های دیگر ایده بگیرید تا به یک جمع بندی کلی دست یابید که مشتری چه چیز را بیشتر می پسندد. مساله اصلی آن است که یک طراحی را کپی نکنید تنها از آن ایده بگیرید. ایده گرفتن به مفهوم کپی کردن یک اثر نیست. شما می توانید با ایده گرفتن یک طراحی کاملاً منحصر به فرد ارائه دهید. در چنین حالتی کاملاً خلاقانه عمل کرده اید.
به جزئیات دقت کنید: مشتری شما به همه چیز توجه خواهد کرد، بنابراین شما نیز باید تا آنجا که ممکن است به جزئیات دقت نمایید. همیشه از دید طراح به پروژه خود نگاه نکنید، خود را جای مشتری قرار دهید و از خود بپرسید” اگر من مشتری بودم این طرح را می خریدم؟”
طراحی خود را توضیح دهید: از طرح خود دفاع نکنید بلکه ایده خود را توضیح دهید در چنین حالتی مشتری ارتباط بهتری با شما پیدا خواهد کرد. همیشه آنچه که مشتری از شما می خواهد را یکبار امتحان کنید.