بهینه سازى موتورهاى جست و جو با کمى تلاش و پشتکار و البته دانش کمى درباره بازار امکان پذیر است. بسیارى از مردم ممکن است تصورشان از سئو یا همان بهینه سازى موتورهاى جست و جو ، یک مشکل بزرگ و یا اتلاف هزینه باشد.
تکنیک هاى مهم سئو
بهینه سازى موتورهاى جست و جو با کمى تلاش و پشتکار و البته دانش کمى درباره بازار امکان پذیر است. بسیارى از مردم ممکن است تصورشان از سئو یا همان بهینه سازى موتورهاى جست و جو ، یک مشکل بزرگ و یا اتلاف هزینه باشد.
اما باید خاطر نشان کرد که بهینه سازى تنها چیزى است که کمک مى کند تا کسب و کار شما و وب سایتتان به مشتریات بالقوه دست یابد.
از این رو داشتن درک کمى از تکنیک هاى مرتبط با بهینه سازى موتورهاى جست و جو حائز اهمیت است. در این مقاله شما بطور خلاصه چند روش مهم در بهینه سازى موتورهاى جست و جو را خواهید خواند.
-ثبت سایت
سعى کنید تا جایى که امکان دارد وب سایتتان را در بسیارى از دایرکتورى ها و موتورهاى جست و جو ثبت کنید. موتورهاى جست و جو محیطى هستند که موجب جذب کاربران مى شوند و توجه خاصى به وب سایت شما در موتورهاى جست و جو خواهند داشت.
اطمینان حاصل کنید که سایت شما به خوبى در موتورهاى جست و جو ایندکس مى شوند.
لازم نیست شما حتماً در ابتداى کار در صفحه اول نتایج موتورهاى جست و جو باشید.آنچه اهمیت دارد این است که روى فاکتورها و عواملى تمرکز کنید که بعدها بتوانیز در صفحات اول جست و جوها حضور داشته باشید.
-متفاوت باشید
خسته کننده نباشید. سئو همان علم شناخت موتورهاى جست و جو و بازدیدکنندگان است. هر دو مورد ، مستلزم خلاقیت و نشاط است.
فرقى نمى کند کدامشان، مشترى بالقوه شما و یا موتورهاى جست و جو ، هر دویشان براى شما هستند و تمایل دارند نسبت به سایر وب سایت ها متفاوت و خاص باشید.
-لینک هاى دو سویه
تنها به ایجاد یک لینک اکتفا نکنید. لینک شما مى بایست در تبادل لینک با سایرین باشد. اطمینان یابید تبادل لینک به درستى انجام پذیرد و لینک شما براى کاربران قابل مشاهده باشد.
-به یک متن مشابه تکیه نکنید
اگر شما در هر صفحه یک متن مشابه قرار بدهید ، موتورهاى جست و جو از شما بعنوان سارق متن نام مى برد. تعجب کردید؟ با قراردادن متن مشایه، شما در لیست اسپم قرار مى گیرید.
از متون متفاوت استفاده کنید و از تکرارى نبودن مطالب اطمینان پیدا کنید.
-از تمامى برچسب ها استفاده کنید
شما براى دستیابى به سودى مطلوب است که از متا تگ ها استفاده مى کنید. مهم ترین کلمات کلیدى تان را در برچسب تگ ، تگ کلمات کلیدى و متا دیسکریپشن به کار بگیرید.
این تگ ها هستند که موجب قضاوت درباره وب سایت شما در موتورهاى جست و جو مى شود. تلاش کنید روى عناوین برچسب ها تمرکز کنید. عناوینى که در موتورهاى جست و جو ایندکس شوند و قابل بازدید باشند.
-از نقشه سایت استفاده کنید
نقشه سایت مهم ترین گام رو به جلو در جهت رسیدن به یک سایت بهینه شده است. نقشه سایت سبب مى شود تا موتورهاى جست و جو درباره وب سایت شما بدانند. بک نقشه سایت ِ خوب کمک مى کنز تا کاربران به راحتى در وب سایت شما به گشت و گذار بپردازند و لذت ببرند.
-روى محتوا کار کنید
حتماً شنیده اید که در سایت ها ، “محتوا” پادشاه است و باید با آن همچون یک پادشاه رفتار کرد.
محتواى وب سایت شما مى بایست مشخص و مناسب باشد.محتواى منحصر به فرد ، شانس شما را براى رسیدن به PR در اکثر موتورهاى جست و جو افزایش مى دهد.