مفید بود؟

حتما برای یک بار هم که شده تجربه این رو داشته اید که پیامک یا تبلیغی برای شما ارسال شده باشد که اصلا به نوع نیاز شما مربوط نمیشود خیلی از کسب وکار ها هزینه خیلی زیادی میکنند برای تبلیغات شان  ، در شبکه های اجتماعی مختلف یا اطلاع رسانی از طریق پیامک ولی در آخرهیچ نتیجه ی سودمندی بدست نمی آورند چرا ؟یکی از مهمترین اصول  موفقیت برای شروع  هر کسب و کاری تهیه لیستی از اطلاعات  مشتری  است منظور از اطلاعات شامل اطلاعاتی است که بارزه  مثلا پدر بودن، متاهل یا مجرد بودن ، نوع شغل، سن ،جنسیت علایق  و…. است. این خیلی مهم است که شما متوجه این موضوع باشید که

شما مخاطب محتوایی که تولید میکنید نیستید و خیلی  ازکسب و کارها و بازاریابان محتوا  در این دام افتادن که محتوا را  بر

اساس میل و سلیقه شخصی  تولید کرده اند که میتونه خیلی مخرب باشه برای اون کسب و کار. نوع نگرش و دید مخاطب شما با شما ممکنه کاملا متفاوت باشد و درک و پذیرش این  موضوع کمک به موفقیت کسب و کار شما میکند.

پرسونای خریدار چیست ؟

تعریف شخصیت خریدار – که به آن شخصیت مشتری ، مخاطب یا شخصیت بازاریابی نیز گفته می شود – به شما کمک می کند تا مشتری ایده آل خود را هدف قرار دهید.

شخصیت خریدار یک پروفایل مبتنی بر تحقیق است که مشتری هدف را نشان می دهد. شخصیت های خریدار توضیح می دهند که مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند ، روزهای آنها چگونه است ، چالش هایی که با آنها روبرو هستند و چگونه تصمیم گیری می کنند.
 

متداول است که چندین شخص خریدار برای یک تجارت داشته باشید – به عنوان مثال ، اگر کاربر نهایی محصول شما قبل از خرید نیاز به تأیید دیگران داشته باشد ، هر فردی که در تصمیم گیری دخیل است یک شخص جداگانه است. آنها معیارهای متفاوتی برای ارزیابی محصول شما دارند و شما برای رفع این نیازها به استراتژی های متفاوتی احتیاج دارید.

. پرسونای خریدار به مشاغل کمک می کند تا مشتریان خود را بشناسند و با آنها همدلی کنند تا بتوانند در دستیابی و خدمت رسانی به آنها کار بهتری انجام دهند.

چرا پرسنل خریدار مهم هستند؟

پرسونای خریدار به شما اطمینان می دهند که تمام فعالیت های مربوط به جلب و ارائه خدمات به مشتریان شما مطابق با نیازهای خریدار مورد نظر است.

اگر واقعاً به نحوه ارائه شرکت ها توجه کنید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها با صحبت در مورد آنچه انجام می دهند – نه ، درباره نیازهای مشتری – شروع می کنند.

جلب اعتماد به عنوان یک کسب و کار مستلزم یک تغییر ظریف ، اما مهم در نحوه ارائه خود است.

پرسونای خریدار چگونه استفاده می شود؟

روند ایجاد شخصیت خریدار به خودی خود روشن می شود.

برای ساختن شخصیت ، ابتدا باید سوالات عمیقی در مورد مشتریان ایده آل خود از خود بپرسید ، و این تمرین به تنهایی به شما کمک می کند تا مواردی را که قبلاً نداشته اید ، متوجه شوید.

سپس می توانید پاسخ های خود را با پاسخ های همکاران خود مقایسه کنید – این امر هر گونه ناسازگاری در دیدگاه های شما را کشف می کند و بحث هایی را برای حل آنها مطرح می کند.

بنابراین ، یکی از مزایای فوری شخصیت خریدار این است که به شما کمک می کند تا بینش مشتری و همسویی بین بخش ها را به دست آورید. این امر باعث می شود که بازاریابی ، فروش ، توسعه محصول و پشتیبانی مشتری همه دیدگاه یکسانی نسبت به مشتری ایده آل شما داشته باشند.

سپس می توانید از شخصیت های خود برای هدایت جهت کار خود استفاده کنید. برای مثال: توسعه محصول می تواند از شخصیت های خریدار در هنگام ایجاد نقشه راه محصولات استفاده کند. پرسونا پرسنل به آنها کمک می کند تا تغییرات ارائه شده شما را بر اساس آنچه مشتریان شما بیشترین نیاز را دارند شناسایی و اولویت بندی کنند.

بازاریابی می تواند از شخصیت های خریدار برای ایجاد استراتژی های موثر استفاده کند. به عنوان مثال ، هنگام ایجاد استراتژی های بازاریابی محتوا ، افراد بسیار مهم هستند.

آنها می توانند در شناسایی و اولویت بندی فعالیتهای تبلیغاتی کمک کنند.

افراد خریدار همچنین می توانند به تیم فروش شما در ایجاد ارتباط با مشتریان احتمالی کمک کنند. با درک آنچه که مشتری با آن سر و کار دارد و آمادگی برای رفع نگرانی های آنها ، تیم فروش شما بسیار مثرتر خواهد بود.

و در نهایت ، تیم های پشتیبانی مشتری می توانند از پرسونا برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان شما استفاده کنند. با آموزش در مورد مشکلاتی که مشتریان سعی می کنند با محصول شما برطرف کنند و سرخوردگی ناشی از آن در شرایطی که کارها پیش نمی رود ، تیم پشتیبانی شما می تواند همدلی بیشتری را نشان دهد. هنگام برخورد با یک مشتری عصبانی ، کمی شفقت

می تواند راهگشا باشد.

چگونه می توانم یک شخص خریدار برای مشاغل خود ایجاد کنم؟

پرسوناهای خریدار باید ترکیبی از تحقیقات داخلی و خارجی را شامل شوند – و همانطور که قبلاً ذکر شد ، برخی از مشاغل باید چندین پرسونا برای نمایندگی از انواع مختلف مشتریان ایجاد کنند. اما ، لازم نیست این کار را یکجا انجام دهید – خوب است که از کارهای کوچک شروع کنید و اجازه دهید شخصیت های شما در طول زمان تکامل پیدا کنند.

یک مشتری هدف را انتخاب کنید و بر اساس آنچه از قبل می شناسید یک شخصیت بسازید ، سپس با تحقیقات بیشتر برنامه ای برای تقویت آن ایجاد کنید.

بهترین مکان برای شروع ، ایجاد لیستی ازسوالات است که می توانید از آنها برای مصاحبه با اعضای تیم خود استفاده کنید.

در حالی که لیستی از سوالات یکپارچه وجود ندارد ، در اینجا برخی از سوالات متداول است که می تواند برای شروع به شما کمک کند. پس از انجام تحقیقات خود ، آماده ایجاد اولین شخصیت خود خواهید بود. باز هم ، تنها یک راه برای نزدیک شدن به این مورد وجود ندارد ، اما حداقل هدف ایجاد یک سند یا اسلاید یک صفحه ای برای هر شخصیت است. به این ترتیب می توانید آن را به راحتی روی صفحه خود بکشید یا چاپ کنید و از آن برای مرجع استفاده کنید.

هنگامی که اولین شخصیت خود را دارید ، می توانید با صحبت با مشتریان و/یا درخواست تکمیل نظرسنجی ها ، آن را تقویت کنید.

شخصیت های خریدار نباید اسناد ثابت باشند ، اما لازم نیست یک تعهد بزرگ باشند.

با کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان ، آنها می توانند تکامل یابند ، بنابراین در این روند صبور باشید و بینش های جدیدی را در این مسیر ادغام کنید.

نتیجه :

پرسونای خریدار پروفایل های مبتنی بر تحقیق هستند که مخاطبان مورد نظر شما را نشان می دهند و می توانند به شما در تطبیق جنبه های کلیدی فروش و پشتیبانی شما برای موفقیت بیشتردر کسب و کار آنلاین  کمک کنند. شفاف سازی افرادی که از راه حل های شما سود می برند و چالش هایی که به آنها در حل آنها کمک می کنید ، برای تلاش شما برای جذب و حفظ مشتریان بسیار مهم است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ پدیده با ارائه بهترین راهکارها در جلسات مشاوره ای و نگارش استراتژی کسب و کار آنلاین , همراه همیشه شما عزیزان می باشد.اعتقاد ما بر این شعار است: آینده از آن کسب و کارهای آنلاین است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.