در عصری به سر میبریم که شبکههای اجتماعی هر روز تغییر میکنند و فقط یک چیز برای باقی ماندن وجود دارد: بازاریابی محتوا
همه ما میدانیم که محتوا ارکان اصلی هر وب سایت است و بدون داشتن یک محتوای با ارزش و باکیفیت در وب سایت خود هرگز موفق نخواهیم بود و از رقبای خود عقب خواهیم ماند. اما مسئله فقط به همین موضوع ختم نمیشود. برای داشتن یک محتوای با ارزش در وب سایت باید، باید اشتباهات رایج در زمینه بازاریابی محتوا را بررسی کنید تا بتوانید در این زمینه موفق باشید. در این مقاله چند اشتباه رایج در بازاریابی محتوا شرح داده شده، که با آگاهی و اطلاع داشتن از این موارد میتوانید در زمینه بازاریابی محتوایی موفق عمل کنید.
1.ایجاد محتوا بدون برنامه ریزی درست
طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 92 درصد از بازاریابان محتوا، محتوا را مهمترین و با ارزشترین دارایی تجاری میدانند. اما طبق این آمار فقط 46 درصد آنها استراتژی محتوا دارند. هرگز بدون برنامه ریزی واضح و مشخص تولید محتوای متنی انجام ندهید. بدون برنامه ریزی شما پستهای مبهم و نامفهوم ایجاد خواهید کرد که هیچ مخاطبی ندارد.
2.ایجاد محتوای نامناسب برای مخاطبان خود
برای موفق شدن در بازاریابی محتوا، باید محتوای با ارزش و با کیفیت برای مخاطبان خود ایجاد کنید. تمام کسب و کارهای موفق بر اساس شناختی که از مخاطب خود به دست میآورند دست به تولید محتوا میزنند. همان طور که در حال تولید محتوا هستید، بر روی استراتژی های خود در مورد نیازها و منافع مخاطبان تمرکز کنید. آنها چه نوع اطلاعاتی را دنبال میکنند؟ محتوای شما تا چه اندازه میتواند نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند؟
کلید اصلی این کار این است که مخاطبان خود و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنیم. شما باید این توانایی را داشته باشید که محتوایی تولید کنید که پاسخگوی نیازهای تمام مخاطبان شما باشد!
3. اضافه نکردن تصاویر مناسب به محتوا
در دنیای امروز، اگر محتوای وب سایت شما دارای تصاویر باشند؛ مردم راحتتر میتوانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و قطعا آن محتوا برای مخاطبان جذابتر و کاربر پسندتر خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که تصاویرتان برای موتور جستجوی گوگل بهینه شده است. این کار با اضافه کردن ویژگی alt در کد html تصویر که در آن کلمه های کلیدی مربوطه قرار گرفته است حاصل می شود.
4. نوشتن عنوانهای نامناسب
نوشتن یک عنوان خوب و جذاب بیشترین تاثیر را روی مخاطبان شما خواهد داشت. اگر عنوان شما جذاب نباشد، مطمئن باشید تعداد کمی از مخاطبان محتوای شما را می خوانند.
طبق اظهار وب سایت معتبر CoSchedule عنوانهایی که به صورت سوالی نوشته شدهاند، عنوانهایی که لیست وار باشند و عنوانهایی که با کلمه ” چگونه ” شروع میشوند، مخاطب را بیشتر به خود جذب می کنند.
به عنوان مثال:
-
- چگونه می توانیم یک طراحی وب سایت زیبا داشته باشیم؟
-
- بهترین شرکت های طراحی سایت در اصفهان کدام ها هستند؟
-
- 6 گام موثر در استراتژی تولید محتوا
5. عدم انتشار محتوا در شبکه اجتماعی مناسب
اگر می خواهید محتوای شما در شبکه های اجتماعی بیشترین مخاطب را داشته باشد، باید استراتژی مناسبی برای چگونگی انتشار داشته باشید و آن را در شبکه اجتماعی مناسبی منتشر کنید. شما باید محتوایی تولید کنید که با انتظارات مخاطبین شما در شبکه های اجتماعی مطابقت داشته باشد.
نکته: باید بدانید مخاطبین شبکه های اجتماعی مختلف چه نوع محتوایی را می پسندند. به عنوان مثال: مخاطبین در اینستاگرام به دیدن تصاویر و ویدئوهای با کیفیت علاقه دارند در حالیکه مطالب تخصصی در لیندکین طرفدار بیشتری دارند.
تولید محتوا بخشی از بازاریابی درونی است که میتواند کسب و کار شما را توسعه ببخشد. لازم است روی کیفیت آن توجه ویژهای داشته باشید و با آگاهی کامل از اشتباهات رایج در این زمینه، اقدام به تولید محتوای باکیفیت کنید.
در پایان به شما عزیزانی که تمایل دارید تولید محتوای متنی در اصفهان را با بالاترین کیفیت و به شکل خصوصی یادبگیرید پیشنهاد می کنیم در کلاس آموزش تولید محتوا در اصفهان که در شرکت پدیده تجارت برگزار می شود شرکت کرده و یادگیری خود را تکمیل نمایید…