همانگونه که می دانید عوامل متعددی می توانند تاثیرگذاری خود را در سئو نشان دهند. در واقع سئو کاران همواره راهکارهای مختلفی برای بهینه سازی مطالب خود به کار می برند. این که بولد کردن کلمات کلیدی نیز یکی از موارد موثر در سئو سایت است، موجب شده که توسط کارشناسان سئو مورد بحث قرار گیرد. ناگفته نماند که برخی از معیارها برای سئو سایت، تأثیر بیشتری خواهند گذاشت. بررسی بولد کردن کلمات کلیدی و اثرگذاری آن بر سئو نشانگر این مورد است که نسبت به سایر معیارها می تواند تاثیر کم رنگ تری داشته باشد. این اثرگذاری به گونه ای است که بخشی از کارشناسان سئو با بررسی های مختلف، آن را کاربردی نمی دانند و در کل بولد کردن کلمات را بی تأثیر تلقی می کنند.
در طرف مقابل برخی از کارشناسان بر این باورند علاوه بر این که بولد کردن متن و کلمات کلیدی بر محتوا اثرگذار است، به گوگل نیز کمک می کند تا بتواند متوجه موضوع اصلی محتوا شود. یکی از مدیران ارشد سئو در گوگل به نام جان مولر بیان کرده که قسمت هایی از متن را می توان بولد کرد و به صورت مستقیم بر روی سئو تاثیر گذاشت.
با این حال اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه با بولد کردن کلمات کلیدی به سئو سایت کمک کنید و یا تاثیر این فاکتور رو بتوانید افزایش دهید، با ما در وبتو همراه باشید تا به شما در این راستا اطلاعات کافی ارائه دهیم.
آیا بولد کردن کلمات کلیدی بر سئو تاثیر دارد؟
بدون تردید اگر در زمینه تولید محتوا و سئو فعالیت می کنید، باید با فاکتورهای موثر بر بهینه سازی و سئو سایت آشنایی داشته باشید. هر کدام از روش هایی که برای سئو سایت مورد استفاده قرار می دهید، می توانند بخشی از نیازهای شما را برطرف کنند. یکی از این موارد بولد کردن کلمات کلیدی است. بیشتر کارشناسان سئو بر این باورند که بولد کردن کلمات کلیدی به میزانی که بتواند پاسخگوی نیازهای سئو کار نباشد، نمی تواند تاثیر خود را نشان دهد. جان مولر در پاسخ به این سوال که آیا با بولد کردن متن و کلمات کلیدی می توان در سئو سایت تاثیر گذاشت، بیان کرد که بخش هایی از محتوا را می توان با بولد کردن برای درک بهتر متن اصلی معین نمود. وی خاطر نشان کرده می توانید بخش هایی از متن را با برجسته کردن به عنوان ارزش اضافی در صفحه قرار دهید. خزنده های گوگل می توانند به صورت کاملا هوشمند بخشی از متنی که توسط نویسنده بولد شده است را بهتر درک کنند و توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
همانگونه که می دانید گوگل به واسطه بکارگیری الگوریتم های هوشمند، به خوبی می تواند فاکتورهای مهم را برای بهینه سازی و سئو سایت بررسی کرده و برای رتبه دهی به مطالب وب سایت ها، فرآیند تخصصی را طی کند.
اگر بتوانید به صورت درست و مناسب کلمات کلیدی را بولد کنید، علاوه بر اینکه بر سئوی سایت اثر مستقیم خواهید گذاشت، می توانید به کاربر و مخاطب کمک کنید تا درک بهتری از متن شما داشته باشند.
از نظر تکنیکی و فنی اگر بخواهیم کد نویسی HTML را بررسی کنیم، به دو روش می توانیم کلمات کلیدی را بولد نماییم. یک روش که به لحاظ ظاهری برای کاربر هیچ گونه تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. این راهکار توسط نویسنده به گونه ای انجام می پذیرد که بخشی از متن را برجسته می کند و با استفاده از دستورات کد نویسی HTML محتوای خود را ارائه می دهد.
در واقع دستورات کد نویسی html که از دو تگ <b> و<strong> پیروی می کنند، از نظر ربات های گوگل، هیچگونه تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. هر دو تگ برای کد نویسی می توانند به منظور تشخیص کلمه کلیدی به یک اندازه تاثیرگذار باشند .
تگ های پرکاربرد زیادی در HTML وجود دارند که می توانند بر کیفیت محتوای تولید شده تاثیرگذار باشند. علاوه بر موارد بیان شده که کلمات را به صورت درشت و برجسته می توانند نشان دهند، از تگ های دیگری نیز برای ایتالیک کردن متن می توان بهره برد.
کلمات کلیدی را بولد کنیم یا نه؟
طبق نظرات کارشناسان هنگامی که قصد بولد کردن کلمات کلیدی را دارید و به دنبال بهبود سئو سایت هستید، باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. سعی کنید با توجه به اینکه متن ارائه شده توسط شما به وسیله ربات های گوگل بررسی می شوند، تمام جوانب را برای تولید محتوا در نظر داشته باشید. اگر به دنبال بولد کردن کلمات کلیدی هستید، سعی کنید ضمن حفظ خوانایی و زیبایی متن، از این تکنیک به صورت اصولی استفاده نمایید.
فراموش نکنید که این تکنیک به عنوان راهکاری برای معرفی کلمه کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد. پس استفاده بیش از حد از بولد کردن کلمات نه تنها تأثیر مثبت برای سئو سایت نخواهد داشت، بلکه می تواند در مواردی بر سئوی کار شما تاثیر منفی نیز داشته باشد. پیشنهاد ما این است در یک محتوا، 3 الی 5 کلمه یا عبارت کلیدی را انتخاب کنید و آن ها را بولد کنید.
فراموش نکنید برخی از کارشناسان، مزایایی برای بولد کردن کلمات و عبارات بیان می کنند. به عنوان مثال به منظور آنالیز آسان تر محتوا توسط کاربر، بولد کردن و استفاده از تکنیک هایی مانند ایتالیک و آندرلاین می تواند اثرگذاری مناسبی داشته باشد.
برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که به کار بردن بیش از حد عنوان و زیر عنوان می تواند بر روی سئو تاثیر منفی بگذارد. به همین علت با ارائه این نظریه که بولد کردن کلمه کلیدی راهکاری مناسب تر است، محتوا نویسان و سئوکاران را ترغیب به استفاده از این روش می نمایند.
با توجه به اینکه بولد کردن کلمات کلیدی می تواند برای کاربر قدرت تاثیرگذاری بیشتری به همراه داشته باشد، توصیه میکنیم با رعایت استانداردهای لازم، کلمات و عبارات کلیدی را بولد کنید.
این نکته را فراموش نکنید که با بولد کردن کلمات کلیدی به گوگل کمک می کنید تا آن ها را شناسایی کنند.
اگر به تکنیک های سئو و اصول کاربردی برای بهینه سازی سایت علاقه مند هستید، باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. مجموعه وبتو به واسطه بهره مندی از متخصصین سئو، برای بالا بردن کیفیت محتواهای خود از به روزترین تکنیک ها استفاده می کند.