ایل های پی دی اف به لحاظ سازگاری و دوام عالی هستند. آن ها تقریبا روی هر دستگاهی اجرا شده و همواره ظاهر دیداری خود را حفظ می کنند. با این حال اگر شما در حال ساخت محتوای جدید برای وب هستید، باید از صفحات وب نسبت به فایل های پی دی اف بیشتر استفاده کنید.
گوگل چگونه با فایل های پی دی اف برخورد می کند؟
فایل های پی دی اف در نتایج جستجوی گوگل با یک تگ pdf نمایش داده می شوند.
فایل های پی دی اف به HTML تبدیل شده و با آن نشان داده می شوند. در فایل های پی دی اف که تصاویر متن وجود دارد، گوگل از فناوری شناسایی بصری کاراکتر (OCR) برای تبدیل تصویر متن به متن استفاده می کند. تصاویر موجود در فایل های پی دی اف نیز در نتایج جستجوی تصویر نشان داده می شوند.
گوگل برای انتخاب صفحات وب نسبت به فایل های پی دی اف اولویت قائل می شود، اگر آن ها مشابه باشند. اگر صفحات و فایل های پی دی اف با محتوای یکسان داشته باشید، گوگل ترجیح می دهد نسخه ی صفحه ای محتوا را به عنوان نسخه ی مقدم این خوشه ی همسان انتخاب کند. این به آن معناست که سیگنال ها با نسخه ی صفحه ای اقدام خواهند شد و این نسخه، نسخه ای است که در لیست نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات در باره سئو تضمینی سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.
چگونه یک فایل پی دی اف را بهینه سازی کنیم؟
چند راهکار برای سئوی فایل های پی دی اف وجود دارد:
- نوشتن محتوای خوب
- افزودن یک عنوان بهینه سازی شده
- افزودن یک شرح بهینه سازی شده
- استفاده از یک نام فایل مرتبط
- شامل کردن صفات تگ alt تصویر
- استفاده از سرصفحه
- شامل کردن لینک ها
1. نوشتن محتوای خوب
ماموریت کمپانی گوگل، سازماندهی اطلاعات جهانی است. محتوای خوب حتی اگر در یک صفحه ی وب نباشد، باز هم محتوای خوب است. محتواهای بسیار عالی در فایل های پی دی اف وجود دارد مثل مستندات فنی، گزارش های موسسات خاص و غیره. برخی از بهترین اطلاعات موجود در وب، در فایل های پی دی اف نهفته هستند.
2. اضافه کردن یک عنوان بهینه سازی شده
همانطور که صفحات وب دارای تگ عنوان هستند، فایل های پی دی اف هم عنوان دارند. توجه داشته باشید که موتورهای جستجوی بسیاری برای شرح اسناد در نتایج جستجوی خود از عنوان استفاده می کنند. اگر یک فایل پی دی اف فاقد عنوان باشد، نام فایل در عوض در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود.
در نرم افزار Adobe Acrobat Pro بدین صورت عنوان فایل پی دی اف ویرایش می شود:
- کلیک بر روی File > Properties
- ویرایش فیلد عنوان (Title)
3. افزودن داده متا
هرچند که این یک عامل رتبه بندی به شمار نمی رود، اما به شما امکان کنترل متنی را می دهد که در نتایج جستجو نمایش داده می شود.
- کلیک بر روی File > Properties
- کلیک بر روی Additional Metadata
- ویرایش شرح
4. استفاده از یک نام فایل مرتبط
نام فایل پی دی اف، بخشی از URL خواهد بود و بر URL نمایش داده شده در نتایج جستجو تاثیر گذار بوده و یک عامل کوچک برای رتبه بندی است.
- کلیک بر روی File > Save as
- ویرایش نام فایل
5. شامل کردن صفات تگ alt تصاویر
برای اینکه موتورهای جستجو بهتر محتوای تصاویرتان را بفهمند، می توانید به فایل پی دی اف تان Alt Text اضافه کنید.
- در نوار سمت چپ بر روی آیکن Tags کلیک کنید.
- در سلسله مراتب سند، تصویری را که می خواهید برای آن متن جایگزین اضافه کنید، بیابید.
- بر روی صفحه کلیک راست کنید.
- بر روی properties کلیک کنید.
- متن جایگزین مناسب را در باکس اضافه کنید.
6. استفاده از سرصفحه
درست مثل تگ های سرصفحه در صفحات وب (H1-H6) می توانید متن مشخصی را در فایل های پی دی اف به عنوان سرصفحه اختصاص دهید.
- در نوار سمت چپ بر روی آیکن Tags کلیک کنید.
- در سلسله مراتب سند، متنی را که می خواهید ویرایش کنید، بیابید.
- بر روی تگ کلیک راست کنید.
- روی properties کلیک کنید.
- از دراپ دان موجود، سرصفحه ی مناسب را انتخاب کنید.
7. شامل کردن لینک ها
درست مانند هر صفحه ی دیگری، لینک های ورودی و خروجی بر روی رتبه بندی تاثیر دارند. با شامل کردن لینک هایی به سمت فایل پی دی اف خود و لینک هایی از فایل پی دی اف تان به صفحات دیگر، به جای ایجاد یک بن بست، به بهبود رتبه ی سایتتان کمک می کنید. بعضی از فایل های پی دی اف، لینک های بی شماری دریافت می کنند.
برای افزودن لینک در فایل پی دی اف:
- در نوار سمت راست بر روی دکمه ی Edit PDF کلیک کنید.
- در منوی Edit روی دراپ دان Link کلیک کنید.
- روی Add/Edit Web or Document Link کلیک کنید.
- دور متنی که می خواهید لینک کنید، یک مستطیل بکشید.
- Link Type را در حالت Invisible Rectangle تنظیم کنید.
- Link Action را Open a web page قرار دهید.
- URL خود را اضافه کنید.