مقالات آموزشی

معرفی فروشگاه های اینترنتی برتر ایران

مفید بود؟

ایران نیز مثل همه ی جهان با پیشرفت های تکنولوژی دست خوش تغییرات عظیمی است. فروشگاه اینترنتی و خرید اینترنتی نیز بین ایرانیان بسیار محبوب است. در این مطلب تصمیم گرفتیم که برخی از بهترین فروشگاه اینترنتی ایران را معرفی کنیم.

فروشگاه اینترنتی به سایت هایی گفته می شود که برای خرید و فروش کالا استفاده می شوند ، در این مطلب فقط فروشگاههای را برری می کنیم که کالای خدماتی دارند و فروشگاههایی که خدمات ارائه می دهند در این مطلب بررسی نمی شود

در این مطلب فروشگاه ها بر اساس خلاقیت، نوآوری، میزان بازدید، تجربه کاربری، تجربه خرید، نحوه بازاریابی و موارد تخصصی دیگر تا حدی که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس رتبه ای که بدست آورده اند منتشر شده اند.

برای مقایسه فروشگاهها معیارهای مختلفی وجود دارد که بر اساس آنها می توان عملیات رتبه بندی را انجام داد .  برای داشتن نگرش بهتر جهت مقایسه فروشگاهها مزایا و معایب هر کدام را بررسی کرده ایم . با ما همراه باشید.

1- دیجی کالا

بزرگترین , بهترین و محبوب ترین فروشگاه اینترنتی از دید عموم مردم فروشگاه اینترنتی دیجیکالا است این روشگاه را می توان یکی از اصولی ترین فروشگاههای اینترنتی دانست و فروشگاهی است که به نسبت در تمام جنبه های یک فروشگاه اینترنتی به خوبی کار کرده است. دیجی کالا دارای سابقه ای 12 ساله است. که در ابتدا یک فروشگاه ساده و کوچک با تنوع محصولی بسیار اندک بود که در سال های اخیر رشد چشمگیری را داشت. از مزیت های دیجی کالا را می توان داشتن بانک اطلاعاتی محصول اشاره کرد . نمی شود شما گوشی بخرید که اطلاعاتی از آن در دیجی کالا نباشد علاوه بر آن این بانک اطلاعاتی  محصولات جامع و شامل است. از مزیت های بعدی دیجی کالا تمرکز روی رضایت مشتری است در طول عمر خود نیز تلاش کرده است تا بتواند بر این اصل پایدار باشد، البته با توسعه و رشد دیجی کالا برخی از خدمات این وب سایت نسبت به سال های ابتدایی افت داشته است. دیجی کالا در ابتدا سعی در معرفی کالاهای دیجیتال و نوشتن اطلاعات جامع برای  کالاهای دیجیتال بود واین امر خود باعث شد که تعداد زیادی از کاربران برای مشاهده اطلاعات جامع به وب سایت دیجی کالا مراجعه کنند که این خود رشد چشمگیری  را برای اسن فروشگاه اینترنتی بزرگ رغم زد، مشکلی که در سالهای ابتدایی دیجی کالا با آن دست و پنجه نرم می کردفرهنگ خرید اینترنتی بود اگر چه تعداد زیادی از مردم برای جمع اوری اطلاعات به وب سایت دیجی کالا مراجعه می کردند اما بعد از انتخاب ، کالای مورد نظر خود را از بازار خرید می کردند. بنابراین دیجی کالا تصمیماتی گرفت تا بتواند فرهنگ خرید اینترنتی را در ایران ترویج دهد. از مهمترین این کارها می توان به اعتماد سازی اشاره کرد. اما با گذر زمان و تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی توسط دولت و شرکت ها مردم کم کم به خرید اینترنتی روی آوردند.

در ابتدا کسی از سود فروشگاه اینترنتی خبر نداشت  اما بعد از مدتی رقبا متوجه سود کلان در فروشگاههای اینترنتی شدند و کم کم فروشگاههای  دیگری نیز به وجود آمدند و  وارد میدان رقابت شدند اما شیوه مدیریت و 100 ها عامل دیگر دست به دست هم می دهد که تا هم اکنون هم دیجی کالا در صدر برترین فروشگاههای اینترنتی ایران باشد

دیجی کالا برای معرفی کالا و خدمات و… خود سطح خلاقیت به نسبت بالایی دارد ورود به بازارهای جدید ، شیئه های متفاوت ارسال ، پیشنهادات ویژه و … تنها برخی از ویژگی هایی است که هنوز هم برای تعداد زیادی از افراد جذاب است. برای مشاهده تعداد بازدید کننده و رتبه این سایت می توانید به وب سایت الکسا مراجعه کنید.در دیجیکالا بهترین تجربه های کاربری و خرید را را می توان تجربه کرد و در پایان نیز اگر صحبت نحوه بازاریابی باشد در امر تبلیغات نیز پیوند دیجی کالا و anetwork بسیار عمیق بود .زیرا دیجی کالا هنوز هم بیشترین تبلیغات را در فضای اینترنتی دارد.

مزیت ای فروشگاه اینترنتی دیجیکالا

  • سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی سریع
  • امکان مطلع شدن از موجود شدن کالاها
  • سیستم ترغیب به خرید مجدد (دیجی بن و ..)
  • ارائه اطلاعات جامع محصول
  • 7 روز گارانتی کالاهای خریداری شده
  • مشخصات فنی دقیق محصولات
  • ثبت نام سریع در هنگام سفارش
  • نرم افزار مناسب گوشی هوشمند
  • نمایش نسخه سه بعدی کالاهای پر مخاطب
  • تجربه کاربری فوق العاده
  • پیشنهادات روزانه جذاب
  • ایمیل مارکتینگ
  • بخش TV و بخش MAG
  • ارایه کلیه کالاها در یک سبد
  • و…

معایب دیجی کالا:

  • کاهش سرعت ارسال سفارشات (در برخی موارد)
  • عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند
  • مشخص نبودن وضعیت سفارش پس از تحویل به پیک در تهران و نداشتن راه ارتباطی با فرد پیک موتوری
  • عدم ارائه کالاهای مرتبط در سیستم فروشگاهی (مطالبی را عنوان مرتبط بر برخی موارد می آورد که ربطی به هم ندارد)
  • نرفتن به سمت بازارچه آنلاین مانند فروشگاه های بزرگ دنیا (Maketplace)
  • عدم تمایل تحویل کالا در داخل ساختمان و نیاز به رفتن به درب ورودی برای تحویل کالا در تهران
  • نداشتن بخش شکایات مشتریان و عدم پیگیری شکایات

با این همه تفاسیر هنوز هم دیجی کالا رتبه یک را در فروشگاههای اینترنتی دارد.

2- بامیلو

فروشگاه اینترنتی بامیلو توسط یک شرکت غیر ایرانی راه اندازی شد و اکنون هم توسط آن شرکت حمایت می شود !!  شرکت راکت اینترنت با سرمایه گذاری در بازار تجارت الکترونیک ایران سعی دارد بخش عمده ای از این بازار را بدست بگیرد. شرکت راکت به این نحو کار می کند که استارت آپ های موفق ر سراسر جهان را بررسی می کند و آنها را در کشورهای دیگر پیاده سازی میکند
مرکز کار این شرکت برزیل است و از آنجا سرمایه گذاری خود در دیگر کشورها را مدیریت می کند، در ایران نیز توسط همکاری شکل گرفته بین راکت اینترنت و MTN تصمیم بر آن شد تا بروی استارت آپ های ایرانی سرمایه گذاری هایی انجام شود.برخی از برخی سرمایه گذاری های این شرکت در ایران می توان به فروشگاه اینترنتی بامیلو و برنامه تاکسی یاب اشاره کرد. البته برنامه تاکسی یاب با مشکلاتی مواجه شد که دیگر ادامه به کار ندادند اما بعده ها مجددا با نام اسنپ راه اندازی شد و الان یکی از بهترین سرویس های حمل و نقل می باشد

فروشگاه اینترنتی موزاندو نیز توسط این شرکت راه اندازی شد، در ابتدا هدف این بود که بامیلو یک فروشگاه اینترتی باقی بماند و موزاندو یک بازارچه آنلاین (Marketpalce) باشد اما بعد از مدتی تصمیم گرفته شد  تمرکز خود را حفظ کند و دو برند موزاندو و بامیلو را با یکدیگر ادغام کرد!
یکی از مهم ترین دلایل این کار را می توان به کاهش هزینه های تبلیغات برای دو پروژه و راحت تر شدن مدیریت یک پروژه نسبت به دو پروژه شبیه اشاره کرد با یکی شدن موزاندو و بامیلو امکان بازارچه به بامیلو اضافه گردید و بعد از آن فروشگاه بامیلو با قدرتی دو برابر قبل کار خود را ادامه داد. زود فود نیز یکی دیگر از سرویس های راکت اینترنت است

مزیت جالبی که سرویس های تحت مدیریت راکت اینترنت دارند این است که اگر شما یکی از سرویس های این شرکت را استفاده کنید با پیشنهادات جذابی شما را به سمت سرویس های دیگر هدایت می کنند.

اگر شما از اسنپ استفاده کنید حتما پیشنهاد یک غذای خوشمزه با زودفود برای شما ارائه شده است. فروشگاه اینترنتی بامیلو در تمام دسته ها فعالیت دارد اما به دلیل نداشتن برخی از مجوز ها در ابتدا درگاه پرداخت نداشت

فروشگاه بامیلو بیشتر شبیه به بازارچه است تا فروشگاه اینترنتی زیرا هنگام سفارش محصولات شما از سوی فروشندگان و تحت مدیریت بامیلو برای شما ارسال می شود.

در بخش رابط کاربری و تجربه کاربری در مورد این سایت نظر مثبتی نداریم و سایت در اولین نگاه بسیار شلوغ به نظر می رسد، بامیلو بسیار سعی در طراحی مدرن و سبک غیر ایرانی دارد و با بنر های بزرگ و شلوغی زیاد کاربر را خسته می کند.

مزایای بامیلو

  • تخفیف های بسیار شگفت انگیز
  • بازگشت 30 روزه کالا به صورت رایگان
  • تغییر عکس کالا با توجه به انتخاب نوع آن
  • امکان سفارش کالا از چند فروشنده به طور هماهنگ
  • ثبت نام سریع در هنگام ثبت سفارش
  • پشتیبانی آنلاین 24 ساعته
  • ارسال رایگان به سراسر کشور برای سفارشات بالای 75 هزار تومان
  • نرم افزار مخصوص موبایل هوشمند و تبلت
  • ایمیل مارکتینگ
  • مشخص بودن دقیق زمان تحویل هر کالا
  • ثبت سفارش آنلاین سریع

معایب بامیلو

  • تجربه کاربری نا مناسب
  • نداشتن نوآوری و خلاقیت متفاوت در فروشگاه های اینترنتی
  • پاک کردن محصولات نا موجود از روی سایت!
  • نبود هیچگونه سیستم تخفیف لحظه ای
  • نداشتن سیستم وفاداری مشتری
  • استفاده از روشهای تبلیغاتی غیر استاندارد (پاپ آپ)
  • شلوغی بیش از حد صفحه اصلی
  • بروز مشکلات زیاد با توجه به فروشندگان زیاد

فروشگاه بامیلو برای رسیدن به رتبه دوم فروشگاه اینترنتی هزینه های به نسبت سنگینی را متحمل شده است اکنون هم هر کسی که خرید آنلاین را تجربه کرده است می توانید اسم بامیلو را نیز در کنار دیجی کالا شنیده باشد! تعداد زیادی از افراد تنها با تخفیف های شگفت انگیز بامیلو بود که برای اولین بار خرید اینترنتی را از بامیلو تجربه کردند.

بامیلو تخفیف های جهانی جمعه سیاه Black Friday را به روش فوق العاده ای در ایران پیاده سازی کرد و تخفیف های بسیار زیادی را در آخرین جمعه سال 2015 در وب سایت خود منتشر کرد. به طوریکه که در سال بعد از آن نیز دیجی کالا برخلاف نظرات قبلی خود این سیستم را برای پایان سال 2016 ارائه کرد

3- شیکسون

شیکسون یک فروشگاه اینترنتی تخصصی است و هدف آن فقط فروش لباس ، کفش و.. است، شما می توانید با انتخاب رنگ و سایز های مختلف در خرید خود تنوع بالایی را تجربه کنید. شیکسون عکاسان و مانکی های مختص به خود را دارد

مزایای شیکسون

  • واسط کاربری بسیار جذاب
  • سرعت بالای سایت
  • انتخاب و تنوع بالا کالاپ
  • ارسال رایگان سفارشات بالای 50 هزار تومان
  • مطابقت کامل محصولات با سایت
  • نمایش عکس لباس ها بر اساس رنگ انتخابی
  • توضیحات دقیق سایز بندی لباس ها
  • ارائه لباس های تک ساز با قیمت های ویژه
  • بلاگ شیکسون
  • امکان مشاهده سفارش و پرو لباس
  • عکاسی و مدلینگ اختصاصی
  • ضمانت تعویض 10 روزه سفارشات

معایب شیکسون

  • عضویت سخت و کسل کننده در هنگام ثبت سفارش
  • واضح نبودن قسمت ورود مشتریان قبلی در هنگام سفارش
  • نداشتن سیستم افزایش خرید در هنگام سفارش
  • عدم قابلیت انتخاب روشهای ارسال

شیکسون یک سایت تخصصی لباس است و در مدت کوتاهی بسیار عالی عمل کرده است و مخاطبین خاص خود را یافته است.
رتبه 3 را در این مقایسه به شیکسون می دهیم برای کیفیت عالی عکاسی و نوآوری در فروش آنلاین و همچنین ایجاد فرهنگ خرید لباس به صورت آنلاین.

4- مدیسه

وب سایت مدیسه هم مانند فروشگاه اینترنتی شیکسون به طور تخصصی با فروش لباس کار خود را آغاز کرد و وب سایت بسیار زیبایی را در این زمینه راه اندازی کرده است.
مدیسه یک فروشگاه تخصصی لباس بود تا زمانی که محصولات بخش کودک و نوجوان را ارائه کرد و پس از آن بخش لوازم خانه و خوراکی و آشامیدنی را به سایت اضافه کرد.

یکی از مزیت های مدیسه استفاده از سیستم کاملا هوشمندی است که پس از عضویت در سایت فعال می شود، طبق گفته یکی از دوستان تحلیل گر سایت ها این سیستم یک API است که توسط گوگل به فروشگاه های اینترنتی ارائه می شود و این امکان را فراهم می کند که با توجه به جستجوهایی که آن کاربر در گوگل انجام داده است سلایق شخصی آن کاربر به فروشگاه های اینترنتی ارائه شود تا بتوانند دقیقا مطابق با سلایق کاربران پیشنهاداتی را به آنها ارائه کنند.

مزایای مدیسه

  • واسط کاربری جذاب و زیبا
  • سرعت بالای سایت
  • ایمیل مارکتینگ
  • تخفیف های روزانه مدت دار
  • سیستم هوشمند تحلیل سلایق
  • جستجوی سریع و جذاب
  • تضمین قیمت کالا
  • ضمانت اصالت محصولات
  • ارسال رایگان بالای 100 هزار تومان
  • ریسپانسیو فوق العاده فروشگاه

معایب مدیسه

  • عضویت پیچیده در هنگام خرید
  • نیاز به ورود به صفحه دیگر برای عضویت در هنگام خرید
  • عدم نمایش جمع کل سفارش در سبد خرید سریع
  • نداشتن مدل برای لباس ها و نبود عکس های جذاب
  • استفاده از سیستم lazy load در آرشیو محصولات
  • نبود بخش عضویت مستقیم در سایت

فروشگاه مدیسه نیز در مدت بسیار کمی توانسته خیلی خوب ظاهر شود و وب سایت خوبی را نیز با تجربه قبلی داشته است راه اندازی کند.
طبق اطلاعاتی که البته منبع معتبری ندارد این وب سایت نیز توسط یک گروه غیر ایرانی راه اندازی شده است و همه تیم آن به جز بخش فروش و پشتیبانی نیز غیر ایرانی هستند.

در نهایت با توجه به خلاقیت بالای این سایت در طراحی یک فروشگاه اینترنتی و کیفیت رعایت شده در سایت رتبه 4 را به این فروشگاه انتساب می دهیم.

5- چاره

همه فروشگاه چاره را با تنوع بالای محصولات اش می شناسند، چاره از ابتدای کار تاکید به ارائه تنوع بالای کالا داشت و همیشه عددی را در صفحه اصلی آن با عنوان تعداد تنوع کالا می توان مشاهده کرد.این عدد قبل از رشد وسیع دیجی کالا شاید یک مزیت جذاب چاره به شمار می آمد اما اکنون دیگر می توان به عنوان یک ضعف به این موضوع نگاه کرد!

چاره یکی از فروشگاه های قدیمی ایرانی است و با ماشین های که روی آنها برند چاره نوشته شده بود بسته ها به مشتری  تحویل می دادند. چاره مدتی سعی کرد خیلی رشد بزرگی داشته باشد و برخی از تامین کنندگان کالا نیز می گفتند برای اینکه قیمت یک کالا را در هنگام خرید بشکنند، خرید های خود را با دیجی کالا به طور هماهنگ از یک فروشنده انجام می دادند(البته منبع این موضوع نیز معتبر نیست)

در نهایت چاره در مرحله ای از رشد متوقف شد و در همان سطح کار خود را ادامه داد، فروشگاه چاره و فروشگاه shop.ir در گذشته از بهترین ها بودند و تجربه خرید از آنها نیز جذاب بود، اما با ورود قدرتمند دیجی کالا این دسته از فروشگاه ها دیگر نتوانستند توقع بالا رفته مخاطبین توسط دیجی کالا را تامین کنند و در نهایت از عرصه رقابت کنار رفتند.

مزایای چاره

  • تنوع بالای محصولات نسبت رقبای هم سطح
  • ارسال و پیگیری سفارشات ثبت شده
  • راه اندازی سوپر مارکت آنلاین
  • ارائه کالاهای کاربردی بسیار زیاد
  • نرم افزار چاره برای گوشی های هوشمند

معایب چاره

  • قیمت بالای محصولات نسبت به رقبا
  • واسط کاربری قدیمی و خسته کننده
  • نداشتن بخش محصولات جدید و پرفروش
  • عضویت کاملا پیچیده در هنگام خرید
  • نبود بخش پیگیری سفارشات
  • نبود تکنولوژی ریسپانسیو در سایت

تا اینجا 5 فروشگاه اول را به طور مفصل معرفی کردیم و سعی کردیم تحلیل دقیق روی این فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم، از اینجای کار 5 فروشگاه دیگر را به طور مختصر معرفی می کنیم.
با توجه به این موضوع که فروشگاه هایی که در ادامه معرفی می شوند صرفا بر اساس میزان بازدید و کیفیت وب سایت های آنها انتخاب شده اند نمی توان به طور دقیق مزایا و معایت آنها را مطرح کرد.
اگر در هنگام مطالعه این مطلب شما تجربه خرید از این فروشگاه ها را دارید حتما تجربه خود را در بخش نظرات سایت مطرح نمایید تا دیگر کاربران نیز از آن مطلع شوند.

6- زنبیل

فروشگاه زنبیل نیز با تنوع بسیار بالای کالا فعالیت خود را آغاز و ادامه داده است، این فروشگاه همیشه بروز و فعال بوده و تقریبا موارد اولیه استاندارد یک فروشگاه اینترنتی را دارا می باشد.
فروشگاه اینترنتی زنبیل تاکید دارد که قیمت های بسیار پایینی را ارائه می دهد و در بخش محصولات در کنار قیمت هر محصول بخش سود شما را نشان می دهد که نشان می دهد اگر شما این محصول را از زنبیل خریداری کنید می توانید سود کنید.

زنبیل هم مانند دیگر فروشگاه ها ضمانت عودت وجه را تا 7 روز دارد، اما چیزی که این فروشگاه را متمایز می کند 5 روز ضمانت قیمت کالا است که به کاربر فرصت می دهد بررسی کند و اگر احساس کند محصول را با قیمت بالا خریداری کرده است آن را به زنبیل عودت دهد.

7- کیمیا آنلاین

فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین با ارائه سخت افزار های کامپیوتر و محصولات دیجیتال فعالیت خود را ادامه می دهد، وب سایت کیمیا آنلاین طراحی جذاب و سبکی دارد و خیلی سریع می توانید یک کالا را در این وب سایت سفارش دهید.

کیمیا آنلاین بخش بیش فروشی را به خوبی در سایت خود پیاده سازی کرده است و شما در هنگام خرید یک محصول پس از اضافه کردن آن به سبد خرید حتما پیشنهاد خرید لوازم جانبی و خدمات ضروری مربوط به آن محصول را مشاهده خواهید کرد.

بخش جذاب دیگری که در فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین دیده می شود قسمت ثبت تیکت پشتیبانی است که در وب سایت های فروشگاهی ایرانی کمتر دیده می شود.

8- تهران کالا

فروشگاه اینترنتی تهران کالا یکی از قدیمی ترین فروشگاه های آنلاین ایرانی است که از ابتدای کاری خود به فروش لوازم خانگی مشغول بوده است.
مرکز فعالیت تهران کالا در چهارراه عباسی تهران ، یکی از بورس های لوازم خانگی قرار دارد و کلیه اجناس بطور مستقیم از شرکت های تولید کننده و وارد کننده انبار می شود و در حال حاضر چندین هزار کالا در انباری با متراژ 500 متر که بصورت قفسه بندی و بسیار مرتب نگهداری می شود وجود دارد و اکنون علاوه بر فروش مصرف کننده به عنوان یکی از تامین کننده ها کالا برای همکاران در این منطقه به حساب می آید.
تهران کالا از ابتدای کار خود عکس های بسیار با کیفیتی از محصولات تهیه می کرد و در وب سایت خود در قسمت توضیحات هر محصول این عکس ها را منتشر می کرد.

از خدمات جدید تهران کالا امکان پرداخت در محل ، علاوه بر تهران  و کرج در شهرهای شیراز ، اصفهان و مشهد می باشد.

متاسفانه سالهاست که وب سایت این فروشگاه تغییری نه از لحاظ ظاهری و نه فنی نداشته است و به محض ورود به سایت احساس قدیمی بودن سایت را کاملا خواهید داشت.
روال ثبت سفارش کاملا عجیب است و شما پس از اضافه کردن کالا به ثبت خرید دیگر دکمه ثبت نهایی سفارش را نمی بینید!
فقط دکمه ای برای ثبت نام ظاهر می شود و شما باید حدس بزنید که حتما ثبت نام نیاز است تا سفارش خود را ثبت کنید.

بخش نشریه تهران کالا  در آدرس mag.tehrankala.com با دید تخصصی و محلی برای کسب آموزش و اطلاع رسانی در زمینه خانه و لوازم خانگی در حال تکمیل است  و البته از اکنون قابل مشاهده می باشد.

تهران کالا حجم بسیاری از محصولات لوازم خانگی را ارائه می دهد اما مشخصات فنی کالا ها به صورت یکپارچه در سایت منتشر نشده است و شما باید در توضیحات محصول به دنبال آنها باشید.

تهران کالا: مشخصات فنی در TAB مشخصات فنی در صفحه محصول وجود دارد و برای مشاهده آن بایستی بر روی کلیک شود، از نظر دقت مدعی هستیم که اطلاعات درج شده بسیار دقیق تر و درست تر از تمامی وب سایت های مشابه می باشد.

“توضیحات این فروشگاه به درخواست مدیر تهران کالا اصلاح گردید و توضیحات تکمیلی و دقیقی به این فروشگاه اضافه شد”

9- فینال

اینطور به نظر می رد که فروشگاه اینترنتی فینال توسط شرکت ریز موج که بزرگترین تولید کننده لوح های فشرده در ایران است راه اندازی شده است.
این شرکت لوح فشرده ای با برند فینال نیز ارائه می دهد و در ابتدا به فروش این محصولات در فروشگاه خود می پرداخت، کم کم بعد از مدتی با اضافه کردن دسته بندی های جدید به سایت و ارائه محصولات جدید توانست به یک فروشگاه بزرگ آنلاین تبدیل شود و مخاطبین زیادی را تحت پوشش قرار دهد.

فینال بارها در تبلیغات پاپ آپ سایت های پربازدید دیده شده است و تبلیغات زرد را در رزومه این فروشگاه دیده ام!
اضافه کردن کالا به سبد خرید کاملا پنهان است و شما باید خودتان بعد از اضافه کردن کالا به سبد خرید به دنبال سبد خریدتان بگردید و ادامه مراحل را پیش ببرید.
ارسال های رایگان فروشگاه فقط محدود به تهران و حومه آن می باشد و این تقاوتی است که فینال بین کاربران خود در نظر گرفته است.

فروشگاه اینترنتی فینال در بازار مواد غذایی نیز وارد شده است و به ارائه انواع موارد غذایی در وب سایت خود می پردازد. طراحی تقریبا خوب سایت فینال و ریسپانسیو این سایت که واقعا عالی کار شده است در کنار تعداد بالای محصولاتی که ارائه می شود، فینال را به یک فروشگاه اینترنتی تقریبا خوب تبدیل کرده است و همین موارد باعث گردید فینال را در لیست 10 سایت برتر معرفی کنیم.

10- البسکو

البسکو از برندهای قدیمی پوشاک است و از سالها قبل در این حوزه فعالیت داشته است، فروشگاه اینترنتی البسکو نتیجه  ورود قدرتمند این شرکت به حوزه تجارت الکترونیک است.
فروشاه اینترنتی البسکو با یکی از بهترین فروشگاه ساز های جهان یعنی مجنتو ساخته شده است که بنابراین اکثر موارد مورد نیاز که یک فروشگاه باید به طور پیش فرض داشته باشد را دارا می باشد.

البسکو 30 روز گارانتی برگشت کالا دارد و ثبت سفارش در آن تقریبا راحت است و برای راحتی بیشتر در ثبت سفارش با موبایل نیز می توانید اپلیکیشن موبایل این فروشگاه را دانلود نمایید.

نتیجه گیری نهایی:

در این مقاله هدف اصلی صرفا معرفی فروشگاه های برتر بر اساس معیار های فنی و کاربردی بود و پس از آن آشنایی کاربران پونه مدیا با مواردی که در یک فروشگاه اینترنتی می تواند مهم تلقی شود و یا به عنوان ضعف آن فروشگاه در نظر گرفته بشود.

چیزی که اهمیت بسیار بالایی دارد این است که شاید در ظاهر این موارد کوچک به نظر برسند اما همین موارد به ظاهر کوچک است که باعث تفاوت های بسیار بزرگ می شود.

نظر شما چیست؟

در نهایت از شما می خواهیم که تجربه خرید خود از این فروشگاه ها و یا فروشکاه های اینترنتی دیگری که در این مقاله در مورد آنها صحبت نشد را در بخش نظرات با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با این کار بتوانیم به یکدیگر در جهت انتخاب صحیح بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید های آنلاین بعدی کمک کنیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.