افزایش بازدید سایت یک هدف کلی است که باید به دقت تلاش کنید به آن برسید. ابتدا ، باید بپذیرید که یک وب سایت به تنهایی ترافیک ایجاد نمی کند. جمله ی”اگر سایت را بسازید ، مشتریها خودشان می آیند” نقشه ی راهی برای موفقیت نیست. برای همین شما به یک استراتژی برای جذب ترافیک نیاز دارید.
همین اول کار بهتر است این نکته را بدانید که یک نسخه یکسان برای جذب ترافیک به همه ی وب سایتها وجود ندارد. شاید قواعد کلی وجود داشته باشد ولی جزییات آن به خلاقیت خودتان بستگی دارد.
بیایید برخی از گزینه های مختلف را بررسی کنیم. هر کدام از این روش ها، مزایا و معایبی دارند. هدف شما باید این باشد که ترکیب مناسبی از این تکنیک ها را برای کسب و کار ، مخاطبان و منابع فعلی تان بیابید.
آیا میدانستید آرتمن وب، علاوه بر طراحی سایت در زمینه ی سئو و دیجیتال مارکتینگ هم فعال است؟برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
شما باید افرادی را پیدا کنید که قرار است مشکلی از آنها را حل کنید.
البته بهتر است این نکته را بدانید: ترافیک یک وبسایت فقط یک سری عدد نیست. مشتریان بالقوه شما همان اعدادی هستند که ترافیک را میسازند. آنها، انسان هایی واقعی هستند و انسان های واقعی مشکلی دارند که باید حل شود. خبر خوب این است که وقتی افراد به دنبال راه حل هستند، معمولاً سعی می کنند برای مشاوره با افراد دیگر یا منابع اطلاعاتی ارتباط برقرار کنند. اینجاست که شما مثل یک فرشته ی نجات ظاهر میشوید.
یک مکان عالی برای جستجو و پیدا کردن راه حلها، فضای آنلاین است.
بسته به ماهیت مشکلی که محصول شما قرار است آن را حل کند، باید از خود بپرسید ” مشتری من چطور شروع به جستجوی راه حل مشکلش در فضای آنلاین می کند؟”
چند راه ممکن است وجود داشته باشد:
- پرسیدن سوال و سرچ کردن و بازدید از وب سایت ها یا مطالعه مقالاتی در این زمینه
- یافتن گروه یا جامعه ای از افرادی که همان مسئله را دارند.
- کمک خواستن از دوستان و خانواده خود در شبکه های اجتماعی
- دیدن فیلم ها و پادکست های مربوط به آن موضوع
اگر مطمئن نیستید بازدیدکنندگان سایتتان هل کجا هستند، از آنها بپرسید. با چند مشتری آخرتان تماس بگیرید و از آنها بپرسید که چطور شما را پیدا کرده اند. اگر مشتریان شما به طور فعال به دنبال محصول یا خدمات شما نیستند، به انواع مشکلاتی که ممکن است داشته باشند فکر کنید. ممکن است راه حل آنها را جستجو کرده و از آنجا شروع کنند.
تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک محصول بفروشید یا فقط ورودی جذب کنید؟
شاید فکر کنید چه دلیلی دارد که یک سایت محصول نفروشد و فقط ورودی جذب کند؟ خب دلیل آن مشخص است: یک سایت هایی هستند که فقط از طریق فروش تبلیغات کسب درآمد میکنند.
در ادامه چند تکنیک را مرور میکنیم که میتوانند به جذب ورودی سایتتان کمک کنند:
- برای موتورهای جستجو: ایجاد یک دارایی باعث ایجاد محتواهایی می شود که دارای رتبه بالایی برای عبارات کلیدی جستجو (SEO) هستند. جلب کردن توجه نسبت به تبلیغات در لیست های جستجو یا مقالاتی که به آنها یوند داده می شود ، خواهد بود.
- برای گروه های آنلاین: می توانید خودتان گروهی بسازید یا مشارکت کننده و عضو فعال چندین گروه موجود باشید.
- در رسانه های اجتماعی، می توانید به طور منظم مطالبی را منتشر کنید تا افراد زیر جمع شوند یا می توانید در پلتفرم های مختلف تبلیغ کنید. برای دانستن ۹ راهکار کاربردی برای تولید محتوای اثر گذار درشبکه های اجتماعی کلیک کنید.
- برای کانال های YouTube و پادکست ها، می توانید برنامه هایی بسازید یا حتی در برنامه های بقیه، مهمان باشید و/یا در چندین برنامه ی فعال در حوزه کاریتان تبلیغ کنید.
تمام این تلاش ها برای این است که مخاطب را قانع کنید، جایی که الان هست را ترک کند و به سایت شما بیاید. مثلا تبلیغتان در لینکداین باید آنقدر جذاب باشد که کاربر روی آدرس سایتتان کلیک کند. خب مسلما در این حالت باید از لینکداین دل بکند…
این شما هستید باید بفهمید که مشتری چه می خواهد. نه محصول یا خدمات شما، بلکه نتیجه ای که آنها از محصول یا خدمات شما دریافت می کنند مهم است. آنها باید باور داشته باشند که چیزی در وب سایت شما وجود دارد که به آنها کمک می کند یک قدم نزدیکتر شوند. آنها باید بدانند که ارزشش را دارد که برایش وقت بگذارند یا نه؟
شما باید بفهمید که پلتفرمی که در آن قرار دارید چطور کسب درآمد میکند. باید بازدید کنندگان را راضی نگه دارید تا بارها و بارها به سایتتان برگردند و از آن استفاده کنند. این بدان معناست که شما باید چیزی ارزشمند ارائه دهید و اگر وعده ای داده اید، به آن عمل کنید. پلتفرم ها بیشتر به راضی نگه داشتن مردم اهمیت می دهند تا بتوانند تبلیغات بیشتری بفروشند.
چینش یک طرح برای جذب ترافیک کار سختی به نظر میرسد، اما کل سیاست کاری شما در چند جمله ی زیر خلاصه میشود.
دریابید که مشتریان شما در کجا وقت می گذرانند. پس از پیدا کردن این نکته، بین جایی که در حال حاضر هستند ، محصولتان و جایی که می خواهند باشند یک ارتباط ایجاد کنید.
اجازه دهید با یک مثال قضیه را باز کنیم: شما یک سایت دارید. از طرف دیگر، متوجه شده اید که اکثر مخاطبانتان در لینکداین حضور دارند. این را هم میدانید که مخاطبانتان دنبال رسیدن به فلان محصول هستند.
خب استراتژی شما به این صورت باید باشد: تبلیغ کردن خود و محصولتان در لینکداین و جذب کاربران به سایتتان با کمک این تبلیغات