اگر شما به تازگی کسب و کار خودتان را راه اندازی کردید و یا قصد دارید فرایند و استراتژی وب سایت خودتان را تغییر دهید و به فروش و سود دهی نزدیک کنید میتوانم به شما این قول را بدهم که با مطالعه و اجرای دستورالعمل زیر به سادگی میتوانید اولین فروش را در وب سایت خود تجربه کنید. پس با من همراه شوید:
۱-سیستم مدیریت محتوا سایت شما چیست؟
اگر شما درحال حاضر وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به یک تیم و یا شرکت برون سپاری کرده اید کار شما کمی سخت میشود و اگر وب سایت شما به صورت اختصاصی برنامه نویسی شده است و شما دانش آن را ندارید که بتوانید وب سایت خود را ویرایش کنید همین الان از شما میخواهم که یک وب سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی کنید تا بتوانید به راحتی و بدون کمک از شخص دیگری فروشگاه خودتان را بنا کنید.
به شما تضمین میدهم که میتوانید با سایت ساز وردپرس بالای ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد به دست بیاورید و هیچ گونه مشکل امنیتی نخواهید داشت (اگر به شیوه درست مدیریت شود)
۲-آیا ظاهر وب سایت شما مناسب است؟
اگر درحال استفاده از سیستم وردپرس هستید حتما تا به آلان با یک یا چند قالب cms آشنا شده اید، ولی هر قالب یا پوسته ای مناسب کار شما نیست پس باید برای خود یک چک لیست آماده کنید که:
- من چه امکاناتی میخواهم
- آیا رنگ یا تم رنگی خاصی مدنظرم است
- آیا وب سایت یا فروشگاه من میتواند در نگاه اول اعتماد سازی کند
- آیا فرایند ساده سازی در سفارش را بررسی کرده ام یا خیر
- و…
شما باید یک ظاهر مناسب برای کسب و کار خود بسازید و برای این کار نیاز به هیچ گونه کمکی از برنامه نویس یا طراح سایتی نیست. در حال حاضر پوسته هایی برای وردپرس طراحی و برنامه نویسی شده است که شما میتوانید به سادگی با کشیدن و رها کردن در صفحه خود سایتی که میخواهید را بنا کنید.
{ظاهر یک کسب و کار باید مانند یک بیزینس من آراسته و زیبا باشد}
۳- محتوا یا معرفی محصول شما باید چگونه باشد؟
برای داشتن یک وب سایتی که آمادگی فروش محصولی را داشته باشد باید محتوای با ارزش و دست اولی تولید کنید و اعتماد سازی قبل از خرید را به کاربران خود منتقل کنید.
تصاویر و مطالب و محصولات شما باید به گونه ای باشد که کاربر با مشاهده تصاویر به موضوع آن مقاله یا محصول پی ببرد و نباید کاربر را در وب سایت سر درگم کنیم.
توضیحات محصولات شما باید به گونه ای باشد که شخص فکر کند یک فروشنده در مقابل او ایستاده و دارد به صورت ساده و مفید در مورد محصول توضیح میدهد. در اصطلاح باید تبلیغ نویسی خوبی برای محصول خود تولید کنید و چه بهتر که یک فایل ویدئویی برای معرفی محصول تولید کنید و در صفحه آن محصول انتشار دهید. (از نظر گوگل و سئو جایگاه ویدئو با ارزش تر از متن است)
۴- سئو یا بهینه سازی وب سایت:
بعد از انجام ۳ مرحله بالایی نوبت به سئو یا بهینه سازی وب سایت میرسد. در مورد سئو در چه حد مطالعه داشته اید؟ آیا میدانستید ۸۰٪ موفقیت در کسب و کار ها بهینه کردن وب سایت در زمینه فعالیت خود است؟
سئو از دید ما شامل ۳ بخش کلی است:
- بهینه سازی قالب و پوسته وب سایت (کاهش زمان بارگذاری، کاهش حجم فایل های اصلی قالب)
- بهینه سازی محتوای وب سایت که شامل (متن، تصویر و صفحات وب سایت شماست)
- بازخورد و فیدبک کاربران از راه های رسیدن به وب سایت شما و تقویت آنها
برای انجام دادن خدمات سئو وب سایت خود میتوانید از خانواده افزونه Yoast استفاده کنید که محبوب ترین افزونه در بین وردپرس کاران برای سئو میباشد.
برای نمایش سرعت و حجم وب سایت خود میتوانید با استفاده از وب سایت gtmetrix.com وب سایت خود را بررسی کنید.
۵- پشتیبانی و پکیجینگ محصول:
یکی از بهترین و جذاب ترین لذت هایی که میتوان برای کاربران خود ایجاد کرد این است که شما آماده شنیدن حرف ها و سوال های آنها هستید. طبق تحقیقاتی که من در مدت ۳ ماه در ایران انجام داده ام کاربران ایرانی عاشق پشتیبانی هستند و این که بدانند وب سایتی که قرار است از آن خریدی انجام دهند راه های مختلف پشتیبانی را دارد.
برای فروشگاه هایی که محصول فیزیکی عرضه میکنند میتواند محصول خود را به گونه ای عرضه کنند که در هنگام تحویل آن به کاربر یک حس خوشایند به او دست دهد. این حس را خودم از اولین خرید هایی که از سایت دیجی کالا و سایت نمایندگی رسمی شیائومی در ایران بود حس کردم. یک بسته شکیل با توضیحات و گیفت های جذاب در پکیج این حس خوب را به من منتقل کرد. میتوان گفت این حس باعث میشود کاربران دیگر به فکر قیمت محصول شما نباشد.