مقالات آموزشی

چند ایده ایمیل مارکتینگ زمانی که ایده ای وجود نداره

مفید بود؟

گاهی واقعا نمی‌دانیم به اعضای سایت چه ایمیلی بفرستیم. می‌دانیم باید ارتباط با اعضا را از طریق ایمیل حفظ کنیم. ولی نه محصول جدیدی به سایت اضافه شده و نه مقاله‌ای در سایت قرار داده‌ایم. در این موارد چه ایمیل‌هایی بفرستیم تا ارتباط حفظ شود و اعضای سایت از ایمیل ما لذت ببرند. در این مقاله چند ایده ایمیل مطرح می‌کنیم که در این شرایط به شما کمک می‌کند.

 

۱٫ بهترین‌های سایت

اعضای سایت شما همیشه دوست دارند بدانند کدام مقالات بیشترین بازدید را داشته است. همچنین همه کنجکاو هستند پرفروش‌ترین محصولات شما را شناسایی کنند. پس به‌راحتی ایمیلی بفرستید که در آن بهترین مقالات یا محصولات معرفی شده‌اند. حتی می‌توانید پیشنهاد خودتان را بگویید. مثلا توصیه کنید مطلب خاصی از سایت را بخوانند. لازم نیست این مطلب جدید باشد.

 

۲٫ گرفتن پیشنهاد برای بهبود سایت

در سایت فرمی درست کنید و ایمیلی بفرستید و از اعضا بخواهید یک پیشنهاد برای بهبود سایت بدهند. درگیر کردن اعضا و درخواست ارسال پیشنهاد می‌تواند افراد زیادی را ترغیب کند به سایت شما مراجعه کنند. طبق ایده‌های بازاریابی عصبی، درخواست کمک از آن‌ها باعث می‌شود حس بهتری نسبت به سایت شما داشته باشند.

چرا در بازاریابی ایمیلی تان نتیجه مطلوبی نمی گیرید؟

۳٫ درخواست نوشتن کامنت

از اعضا بخواهید به مقاله یا محصول خاصی بروند و نظر خودشان را درباره آن بنویسند. گاهی با چنین ایمیلی می‌توانید برای مقاله یا محصول سایتتان تایید اجتماعی زیادی ایجاد کنید و همه ببیند که آن مقاله یا محصول شما هواداران زیادی دارد.

 

۴٫ فروش ویژه یک محصول خاص

گاهی برای ایجاد هیجان و افزایش بازدید سایت خوب است برای یکی از محصولات تخفیف ویژه‌ای درنظر بگیرید و از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی کنید. اگر امکانش را دارید ابتدا از ایمیل‌های خریداران آن محصول خروجی بگیرید و آن‌ها را حذف کنید. برای بقیه اعضا این ایمیل را بفرستید. البته مقاله افزایش ترافیک سایت را هم حتما بخوانید.

 

۵٫ معرفی یکی از کارمندان

اگر شرایط شرکت شما اجازه می‌دهد می‌توانید یکی از کارمندان خود را معرفی کنید تا اعضای سایت بیشتر آشنا شوند. برای اعضای سایت جالب است با کارمندانی که در بخش فروش و پشتیبانی هستند آشنا شوند. آن‌ها می‌خواهند بدانند دقیقا چه کسی به پیام‌ها و سوالات جواب می‌دهد.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

۶٫ پاسخ به یک پرسش متداول

در متن ایمیل توضیح دهید که بسیاری از اعضای سایت سوالی را می‌پرسند که می‌خواهیم پاسخ آن را برای همه توضیح بدهیم. البته می‌توانید پرسش و پاسخ را در سایت بنویسید و در ایمیل لینک آن صفحه را قرار بدهید.

 

۷٫ کمک به اعضا

وقتی از بهترین دوستان خود ایمیل دریافت می‌کنید توقع ندارید در آن لینکی موجود باشد. مثلا دوستتان بگوید: «می‌خواستم مطلب مهمی بگویم. برای خواندن این مطلب لطفا بر لینک زیر کلیک کنید!» گاهی ایمیلی بفرستید که در آن به عضو سایت کمک می‌کنید. مثلا اگر کار شما طراحی سایت است کاربران را از وجود یک باگ امنیتی خاص آگاه کنید. لازم نیست هیچ لینکی به سایت شما وجود داشته باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.