تبلیغات کلیکی گوگل یکی از محبوبترین ابزار های تبلیغاتی در اینترنت است. در این مقاله شما را با مزایای استفاده از سیستم تبلیغات در گوگل (گوگل ادوردز) و تبلیغات کلیکی گوگل آشنا می کنیم.
خیلی از افراد در انتخاب پلن تبلیغاتی و بازاریابی خود مشکل دارند و نمی دانند که چه نوع تبلیغی را برای برندینگ و بازارایابی خود انتخاب کنند، خیلی از افراد نیز با دید اشتباه به سراغ روش های تبلیغاتی می روند که هیج گونه شناختی از آن ندارند و نمی دانند که چگونه باید از این روش های تبلیغات در اینترنتی استفاده کنند. روش تبلیغات در گوگل یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات در اینترنتی می باشد. با ما همراه باشید تا شما را با مزایای روش تبلیغات کلیکی گوگل بیشتر آشنا کنیم.
سیستم تبلیغات در گوگل و گوگل ادوردز چه مزیتی دارد؟
گوگل ادوردز بهترین روش تبلیغاتی در اینترنت و مزایای استفاده از این روش شامل موارد زیر می باشد:
• ارتباط مستقیم کلمات کلیدی دلخواه خود: شما با سیستم تبلیغات گوگل امکان این را خواهید داشت که کلمات کلیدی مناسب با سنف کاری خود را خودتان انتخاب کنید و با مخاطبین اصلی خود در ارتبط باشید.
• ارتباط مستقیم با مشتریان خود: سیستم تبلیغات کلیکی گوگل طوری طراحی شده است که مستقیماً با مخاطبین اصلی سایت در ارتباط است و افراد اگر دنبال چیزی برای خرید بگردند، آن کلیدواژه را در موتور جستجو، جستجو می کنند و با مشتریان اصلی خود در ارتباط خواهند بود و به فروش بسیار خوبی نیز دست پیدا خواهند کرد.
• امکان تنظیم قیمت هر کلیک: با توجه به شدت رقابت هر کلید واژه در وب، امکان تعیین کردن قیمت برای هر کلیک و هر کلیدواژه قابل انجام است، و شما را به بالاترین ورودی ها در سریع ترین زمن ممکن خواهد رساند.
• پرداخت هزینه فقط در ازای کلیک: به ازای نمایش کلمات شما در بالای صفحه گوگل هیچ هزینه ای از شما گرفته نمی شود و شما فقط زمانی هزینه پرداخت خواهید کرد که بر روی کلمه کلیدی تبلیغات در گوگل شما کلیک شود.
• قرار گرفتن کلمه کلیدی و سایت شما در صفحه اول گوگل در کمتر از ۳۰ دقیقه: این سیستم طوری طراحی شده است که شما به ازای پرداخت هزینه به گوگل و پس از تایید، وب سایت شما را در کمتر از ۳۰ دقیقه در بالاترین قسمت صفحه گوگل قرارا می دهد.
• امکان زمانبندی خودکار: گوگل ادوردز این امکان را دارد که میتوان مشخص کرد که تبلیغات کلیکی گوگل چه زمانی نمایش داده شود و در چه روز هایی، یا از چه تاریخی تا زمان مشخص شده نمایش داده شود.
• امکان بودجه بندی روزانه و تایین محدودیت: سیستم تبلیغات کلیکی گوگل این امکان را دارد که بتوانیم کمپین های تبلیغاتی کلیکی ایجاد کنیم و بودجه کل را تاییین کنیم، و مشخص کنیم که سقف بودجه روزانه چقدر باشد برای مقال ما بودجه کلی خود را ۳۰۰ دلار قرارا دادیم و قصد داریم که روزانه ۱۵ دلار حداکثر هزینه کلیک بدهیم، در صورتی که تعداد کلیک ها در روزهای هفته به سقف بودجه روزانه برسد ما میتوانیم با ۳۰۰ دلار ۲۰ روز کمپین تبلیغات گوگل خود را برقرار نگه داریم.
• امکان فعال بودن چندین کمپین تبلیغاتی گوگل به صورت همزمان: این امکان وجود دارد که با سیستم تبلیغات در گوگل بتوانیم چندین کمپین تبلیغاتی گوگل را همزمان اجرا کرده و نمایش بدهیم.
• امکان استفاده از عنوان و توضیحات اختصاصی برای نمایش تبلیغ در گوگل: این امکان وجود دارد که برای هر کمپین تبلیغات کلیکی گوگل بتوانیم یک عنوان و توضیحات اختصاصی تعریف کنیم و نرخ کلیک بر روی بنر های سایت را افزایش بدهیم.
• امکان تعریف چندین کلمه کلیدی برای یک لینک خاص: بر خلاف سئو، در سیستم تبلیغاتی گوگل دیگر نیازی به رعایت اصول On page در سایت نیست و گوگل محدودیتی برای استفاده از کلمات کلیدی در سیستم تبلیغات در گوگل قرارا نداده است.
• امکان نمایش تبلیغ شما به سه روش: سیستم تبلیغات گوگل به نحوی ایجاد شده است که در صورتی که کلمه کلیدی مورد نظر شما به سه روش مختلف جستجو شود در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد این سه روش می باشند
• نمایش عینی کلمه جستجو شده برای مثال(بازاریابی اینترنتی): زمانی که فقط کلمه “بازاریابی اینترنتی” جستجو شود این تبلیغ نمایش داده می شود.
نمایش کلمه کلیدی با پیشوند ها نزدیک آن: اگر کلمه کلیدی ما بازاریابی اینترنتی باشد، با جستجوی کلمه “بازاریابی اینترنتی” و همچنین “خدمات بازاریابی اینترنتی” یا “بازاریابی اینترنتی ارزان” و مشابه آن نیز نمایش داده می شود.
• نمایش کلمه کلیدی در صورت استفاده: در صورتی که کلمه بازاریابی اینترنتی به هر شکلی در هر جمله ای استفاده شده باشد تبلیغات ما نیز نمایش داده می شود.
• امکان تنظیم و نمایش تبلیغ شما در کشور و موقیعت خاص و زبان خاص: با سیستم تبلیغات گوگل شما میتوانید تنظیم کنید که کلید واژه جستجویی شما در کشور خاصی برای مثال کشور هلند فقط نمایش داده شود و یا در مورد جستجو به زمان خاصی برای مثال اسپانیایی و افرادی که به زبان اسپانیایی واژه شما را در هر کجای جهان که باشند جستجو کرده باشند نمایش می دهد.
سیستم تبلیغاتی گوگل به دو شکل متفاوت است، موردی که توضیح دادیم تبلیغات ادوردز می باشد یا همون تبلیغات جستجویی. گوگل نوعی دیگر تبلیغات دارد که به آن تبلیغات نمایشی و یا “ادسنس” گفته می شود که تبلیغات را به صورت بنری و تصویری در سایت هایی که با گوگل قرارداد دارند به صورت هدفمند نمایش می دهد، لطفاً این مورد را با ادوردز اشتباه نگیرید این دو نوع تبلیغ کاملاً باهم متفاوت هستند.