در بخش نخست یادگیری ۱۰ قانون برای فروش بیشتر، ۳ قانون نخست را برای تبدیل شدن به یک فروشنده خوب خواندیم. با ۷ قانون دیگر دربخش دوم یادگیری ۱۰ قانون برای فروش بیشتر آشنا شوید.
قانون ۴: همانند یک دوست با مشتری برخورد کنید
مانند دوستان و خانواده خود با مخاطبان برخورد کنید، گرم و صمیمی و البته مودبانه! صدایتان را کم و زیاد کنید، بالا و پایین کنید، بی هیجان و پرهیجان کنید؛ اما یادتان باشد که با او مثل یک فروشنده صحبت نکنید!
رفتار، حرکتهای بدن، لحن بیان و… شما باید به نوعی به او القا کند که شما دوست او هستید، عضوی از خانواده او هستید؛ نه یک فروشنده که صرفا میخواهد بفروشد.
قانون ۵: چه چیزهایی “نمیگوید”
مراقب رفتارهای مخاطب باشید، مراقب حرفهایی که میخواهد بگوید ولی نمیگوید هم باشید!
اگر حس میکنید نگران است یا احساس خستگی میکند، مؤدبانه از او فرصت دیگری برای صحبت کردن درخواست کنید. فراموش نکنید که در مقابل شما یک “کیف پول سخنگو” نایستاده، بلکه او یک انسان است، با دریایی از دغدغهها و مشکلات…
قانون ۶: از زیادی تعریف کردن پرهیز کنید و سوالات را کوتاه پاسخ گو باشید
پرحرفی نکنید و سعی کنید در کوتاهترین شکل ممکن، پاسخ سوالهایشان را بدهید (این قانون را چه در فروش و چه در هر فعالیت بازاریابیکه دارید به یاد داشته باشید!). مخاطب بر گردن شما حق دارد (!)، حق او را ادا کنید!
قیف بازاریابی و ۳ برابر کردن فروش سایت !
قانون ۷: فرصت بدهید خودش را نشان دهد
بیگدار به آب نزنید؛ صبر کنید تا مخاطب به اندازه کافی از خودش برای شما صحبت کند؛ اولش اجازه دهید خودش را به شما نشان بدهد تا شما بفهمید که با چه کسی طرف هستید و چه باید بکنید.
قانون ۸: بطور خلاصه اطلاعاتی کارآمد در اختیار مشتری قرار دهید
اطلاعات به درد نخور را در مورد محصولتان بگذارید تا در همان کاتالوگها بمانند!
در عوض به مخاطب اطلاعاتی را که به کارش میآیند بدهید. البته… اول صبر کنید تا مخاطبتان کمی به محصولتان رغبت نشان دهد بعد شروع کنید به گفتن مزایای آن.. نه از همان اول!
چگونه از ریتارگتینگ به فروش خود کمک کنید؟
قانون ۹: موانع خرید مخاطب خود را بشناسید
اکنون پس از مدتی صحبت و شناخت مخاطب، وقت آن است که دریابید چطور میتوان این مخاطب را به مشتری تبدیل کرد؟ چه موانعی برای خرید محصول شما در برابر مخاطبتان می باشد؟ چه اتفاق ماوراء الطبیعهای میتواند رخ دهد تا او محصول شما را خریداری کند؟!
قانون ۱۰: به مخاطب پیشنهاد و راهنمایی کنید
شاید او نیازمند اندکی هل دادن یا پیشنهادی ویژه برای خریدکردن باشد، به او این پیشنهادها را معرفی کنید، به تصمیمگیریش کمک کنید! مسیر رسیدن به تصمیم را برایش روان کنید، اما در نهایت اجازه بدهید تا خودش تصمیم نهایی را بگیرد.
شما فروشنده نیستید! شما اکنون دیگر دوست او هستید، یک فرد مورد اعتماد و دلسوز، پس مثل یک فروشنده به او پیشنهاد ندهید؛ پیشنهاد یک فرد دلسوز و یک دوست صمیمی را به او بدهید.