برند سازی مهمترین اصل برای موفقیت در کسب و کار است. همه ی ما میدانیم که برای آنکه بتوانیم در دنیای پر رقابت امروز پیروز باشیم نیازمند یک نام تجاری (برند) هستیم، داشتن برند معتبر میتواند علاوه بر جلب اعتماد کابران و مشتریان باعث شناخته شدن بیش از پیش کسب و کار ما خواهد شد.
توجه داشته باشید که برند شما می تواند احساسات شما را به مشتریانتان انتقال دهد پس باید درباره تاثیر برند خود بر مشتریانتان اطلاعات کامل و کافی داشته باشید.
طراحی سایت یک شرکت میتواند نقش قابل توجهی در اطلاع رسانی، افزایش سطح آگاهی، ایجاد اعتبار برای برند و… نقش اساسی ایفا نماید، به همین خاطر است که امروزه طراحی سایت بخش جدا نشدنی از برند سازی اینترنتی می باشد. همواره به یاد داشته باشید که وب سایت شما میتواند فاصله شما و مشتری هایتان را به حداقل برساند و در مشتری حس اعتماد را ایجاد نماید.
۶ گام عملی برای بهبود مستمر برند شما
مهمترین عوامل موثر بر برند سازی
در امر برند سازی، بازاریابی آنلاین ، بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی نقش حیاتی در موفقیت برند شما خواهند داشت. در این بین برخی عوامل بیشترین تاثیر را در برند سازی وب سایت شما خواهند داشت که به صورت مختصر در زیر آورده شده است:
طراحی سایت
برای طراحی سایت خود باید در نظر داشته باشید که طراحی وب سایت شما طوری طراحی شده باشد که راحت ترین دسترسی را برای کاربران به همراه داشته باشد. طراحی یک سایت مناسب شما را به سمت یک برند سازی عالی سوق میدهد. ساختار سایت و طراحی به روز تاثیر زیادی در جا افتادن برند شما دارد.
انتخاب نام و دامنه مناسب
فرض کنید میخواهیم آرتمن وب را به دیگران معرفی کنیم و آدرس سایتمان را به آنها بدهیم تا بتوانند با ما ارتباط برقرار کنند. به نظر شما کدام آدرس برای معرفی بهتر است؟
chabokfannavaranartman.com یا Artmanweb.com ؟ آدرس اول، طولانی است و حفظ کردن و حتی تایپ کردن آن برای مخاطب سخت است. از طرفی با توجه به طولانی بودن آن، احتمال اشتباه تایپی هم در آن بیشتر میشود. حالا یک سوال: شما کلمه ی فناوران را به چه صورت مینویسید؟ fannavaran یا fanavaran?
خب من به عنوان یک مخاطب عطای چنین آدرس سایتی را به لقایش میبخشم!! در برند سازی، انتخاب نام سایت و دامنه هم مسئله ی بسیار مهمی است.
محتوای وب سایت
محتوای وب سایت شما برگ برنده شما در طراحی سایت می باشد زیرا به وسیله متنی که در وب سایت شما منتشر می شود میتوانید با مشتریان خود ارتباط مستقیم داشته باشید. پس برای اینکه برند پر ابهتی داشته باشید باید بهترین محتوا را برای وب سایت خود ایجاد نمایید. تولید محتوا قواعد خاص خودش را دارد و باید طبق اصولی انجام شود. اگر میخواهید در مورد اصول بازاریابی محتوا، محتوا تولید کنید، هرم بازاریابی محتوایی را از دست ندهید.
مهمترین روش برندسازی، رضایت مشتریان است.
رنگ و فونت
رنگ مورد استفاده در وب سایت شما میتواند احساسات را به مشتری منتقل کند پس باید بر روی انتخاب رنگ وب سایت و فونت های استفاده شده در آن بیشترین دقت را داشته باشید. البته رنگ وبسایت را به تنهایی نباید انتخاب کنید. لوگوی شما، رنگ وب سایت شما و رنگ سازمانی شما همگی باید همخوانی داشته باشند. البته که هر رنگی مناسب رنگ سازمانی شما نیست. در ابتدا یک رنگ یا ترکیب رنگ سازمانی انتخاب کنید( البته با مشورت یک متخصص). سپس این رنگها را به طراح سایتتان ارائه کنید تا بر اساس انها سایت طراحی کند.
برای سفارش طراحی سایت با رابط کاربری زیبا و رنگ بندی متناسب با برندتان، با ما تماس بگیرید.
طراحی لوگو
لوگو تصویر تجاری شماست که در ذهن مخاطب هک میشود و پس از شنیدن نام، برند شما در ضمیر ناخداگاه آنها تشکیل میشود. لوگو میتواند یک طرح ساده باشد و یا طرحی گرافیکی که نشان دهنده حوزه فعالیت شما باشد.
در انتها باید گفت که یک طراحی سایت حرفه ای میتواند هویت برند شما را تشکیل دهد و تاثیر بسیار زیادی بر روند رشد برند شما داشته باشد.