مقالات آموزشی

چگونگی بالا بردن فروش سایت خود پس از فشردن دکمه خرید

مفید بود؟

اگر می شد کاری کرد که پس از فشردن دکمه خرید یک  محصول عملیات فروش تکمیل شود فروش سایت ما ۱۰ برابر میشد.اما این کار امکان‌پذیر نیست زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان برای تفریح، تست دکمه یا موارد دیگر آن را کلیک می‌کنند. ولی می‌توانیم کاری کنیم که درصد بیشتری از کلیک‌کنندگان بر دکمه خرید، فرایند خرید را تکمیل کنند و فروش بیشتر شود.

همانطور که می‌دانید خرید از سایت‌ها اغلب تصمیمی بسیار لحظه‌ای است، یعنی خریدار مردد است که خرید را تکمیل کند یا خیر. اگر همه چیز خوب و راحت پیش برود خرید تکمیل می‌شود. اگر کوچکترین مشکلی پیش بیاید خرید احتمالا ناتمام باقی خواهد ماند.

 

موافقید ۴ راه حل برای تکمیل فرایند خرید و افزایش فروش سایت از لحظه‌ای که بازدیدکننده دکمه خرید را می‌زند بررسی کنیم؟

۱. مرحله‌ بندی کردن فرآیند خرید

خریدار ترغیب خرید می‌شود اگر ببیند لازم است اطلاعات کمی را در هر مرحله وارد کند. تمام سایت‌های موفق دنیا فرایند خرید چند مرحله‌ای دارند، یعنی خریدار ابتدا نام و ایمیل را وارد می‌کند، سپس شاید استان، شهر و آدرس پرسیده می‌شود و در مرحله بعد پرداخت آنلاین انجام می‌شود. پس اگر سایت شما در یک صفحه تمام اطلاعات لازم را از خریدار می‌پرسد لازم است تغییراتی ایجاد شود و ورود اطلاعات در مراحل خرید به چند مرحله تقسیم شود.

 

چگونه در اینترنت خدمات یا محصولی را بفروشیم؟

اگر سایت شما با وردپرس ساخته شده است، پلاگین‌های رایگان و پولی زیادی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند. برای یافتن این پلاگین‌ها عبارت Multistep Checkout را جستجو کنید.

۲. استفاده از تشویق کننده های کوچک

حتما افرادی را دیده اید که می خواهند داخل استخر بپرند ولی جرات پریدن را ندارند. اطرافیان سعی می‌کنند او را تشویق کنند که این کار را انجام بدهد. گاهی این تشویق‌ها باعث شجاعت فرد می‌شود و در یک لحظه تصمیم می‌گیرد در آب بپرد. در فرایند خرید هم دقیقا چنین اتفاقی می‌افتد. بسیاری از کسانی که دکمه خرید را می‌زنند با ترس‌ها و شک‌های زیادی مواجه هستند و لازم است کسی آن‌ها را تشویق کند که کار را ادامه بدهند.

چگونه از ریتارگتینگ به فروش خود کمک کنید؟

در سایت چگونه می‌توان خریدار را تشویق کرد؟ در فرایند خرید می‌توانید از جملات انگیزشی استفاده کنید. یکی از اثرگذارترین جملات آن است که به خریدار بگوییم چیزی تا پایان خرید و رسیدن به محصول یا خدمت دلخواهش باقی نمانده است.

همچنین در مراحل خرید می‌توانیم از لوگوهایی استفاده کنیم که برای خریدار آشنا است و اعتماد ایجاد می‌کند. مثلا لوگوی بانکی که پرداخت از طریق آن انجام می‌شود. اشاره به ضمانت هم در فرایند خرید می‌تواند اثرگذار باشد. حتی بزرگی دکمه پرداخت هم می‌تواند اثر مثبتی بر تعداد خریدها بگذارد. تمام این موارد انگیزاننده‌های کوچکی هستند که خریدار را تشویق به پیش‌ رفتن می‌کنند.

۳. ارائه پیشنهادهای قبل از پرداخت

وقتی خریدار اطلاعات تماس خود را در سایت وارد می‌کند ،می‌توانیم پیشنهاد محصولات دیگری را هنگام ورود به مرحله پرداخت بدهیم که هم با شرایط ویژه و تخفیف، خریداری کند. این پیشنهاد‌ها که هوشمندانه طراحی شده و محصولاتی کاملا مرتبط را پیشنهاد می‌کند می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش فروش سایت بگذارد. نکته مهم آن است که زمان ارائه این پیشنهادها هنگامی است که خریدار مصمم به خرید است و می‌خواهد وارد آخرین مرحله فرایند خرید شود که همان پرداخت آنلاین است.

 

برای پیاده‌سازی این پیشنهادها در وردپرس می‌توانید از پلاگین Smart Offers استفاده کنید.

۴. صفحه قدردانی

صفحه قدردانی  صفحه‌ای است که خریدار پس از پرداخت آنلاین به آن هدایت می‌شود. خریدار پس از انجام خرید در شرایطی قرار دارد که خیلی راحت‌تر پیشنهادهای خرید را می‌پذیرد. شما می‌توانید در صفحه تشکر هدیه‌ای به خریدار بدهید و در همان صفحه پیشنهاد یک خرید دیگر را به او بدهید. عده‌ای از خریداران بلافاصله پس از خریدشان این خرید پیشنهادی شما را هم انجام خواهند داد.

پلاگین‌هایی مثل Custom Thank you Page این امکان را فراهم می‌کنند که هنگام تعریف محصول، مشخص کنید خریدار پس از خرید به چه صفحه‌ای هدایت شود.

یک صفحه تشکر حرفه‌ای می‌تواند فروشتان را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.