مقالات آموزشی

چگونه با پشتیبانی مناسب سایت، بازدید کنندهای سایت را به مشتری تبدیل کنیم؟

مفید بود؟

وجود پشتیبانی مناسب در سایت یکی از روش های بسیار مهم و ضروری برای جلب اعتماد بازدید کننده و تبدیل بازدید کننده به مشتری سایت است.

قرار ندادن حتی یک شماره تماس برای پشتیبانی یک ضعف بزرگ است.

برای من واقعا جای تعجب داره که وقتی وارد بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و سایت هایی که میخوان محصولات و خدمات خودشون رو بفروش برسونند میشم و میبینم که اونها در بخش اطلاعات پشتیبانی حتی یک شماره تماس هم قرار ندادند! و فقط یک ایمیل برای پشتیبانی قرار دادند! من نمیدونم صاحب وب سایت و صاحب اون کسب و کار چه استدلالی داشته و چه هدفی از این کار داشته که فقط ایمیل خودش رو برای پشتیبانی قرار داده!؟ آیا هدف صاحب اون کسب و کار اینترنتی فروش محصولات و خدمات خودش هست یا اینکه میخواد خریدارها مزاحمش نشوند!؟ دقیقا این همونجائیه که خیلی‌ها از جمله خود من دکمه Back مرورگر رو میزنند و از سایت خارج میشن.

 

من هرگز از سایتی که پشتیبانی مناسب و اطلاعات تماس از جمله شماره ای برای تماس نداشته باشه خرید نمیکنم.

دانستن ۶ اشتباه خطرناک بازاریابی

هدف یک وب‌مستر یا مدیر یک کسب و کار اینترنتی که میخواد از سایت خودش کسب درآمد کنه در درجه اول باید جلب اعتماد بازدید کنندگان باشه، اون باید با روش های مختلف حس اعتماد رو در بازدید کننده ایجاد کنه تا در آینده بازدید کننده تبدیل به خریدار و خریدار تبدیل به مشتری دائم اون بشه اما متاسفانه بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها اصلا این مورد رو رعایت نمی‌کنند.

عوامل زیادی در جلب اعتماد بازدیدکنندگان سایت نقش دارند اما در این مقاله به یکی از مهمترین‌های اونها یعنی داشتن یک پشتیبانی مناسب برای سایت اشاره کردم. حالا یه وقتی میشه که برای سایت خودشون فقط یک ایمیل قرار میدن و به ایمیل‌ها در زمان مناسبی پاسخ میدن یعنی از چند ساعت تا نهایتا ۲۴ ساعت اما بعضی از سایت‌ها به ایمیل ها تا ۲ روز هم پاسخ نمیدن و اگر پاسخ هم میدن پاسخ مناسبی نمیدن.

یک بازدید کننده باید در سایت شما احساس راحتی کنه و بتونه به سایت شما اعتماد کنه. چطور وقتی پشتیبانی مناسبی برای سایت ندارید افراد باید به شما و کسب و کار شما اعتماد کنند و محصولات شما رو خریداری کنند؟

چند دقیقه وقت برای ارتقا بازاریابی اینترنتی خود

ویژگی های ضروری پشتیبانی کسب و کار اینترنتی و سایت شما:

 

۱. وجود اطلاعات تماس در صفحه تماس با ما یا در مکان های دیگر سایت از جمله سایدبار، فوتر و … (البته نباید زیاده روی بکنید چون هدف بازدید کننده این نیست که اطلاعات تماس شما رو ببینه! بلکه باید محصولات، خدمات و … رو ببینه و در صورت نیاز با شما تماس بگیره)

۲. روش های مختلف پشتیبانی مثلا شماره تماس مستقیم، پشتیبانی ایمیلی (فرم تماس با ما)، پشتیبانی از طریق برنامه های پیام رسان مثلا تلگرام، واتس اپ و …

۳. پاسخ گویی به نظرات و ایمیل های کاربران در کمتر از ۲۴ ساعت (اگر بتوانید این زمان رو به زیر ۱ ساعت کاهش بدید، بازدید کننندگان خود را خوشحال خواهید کرد و به اونها حس خوبی رو انتقال میدید یعنی اونها احساس میکنند که برای صاحبان اون کسب و کار اهمیت دارند)

۴. پشتیبانی تلفنی یا موبایلی مناسب (شماره پشتیبانی خاموش و خارج از دسترس نباشد و ترجیها در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل هم جوابگو باشید)

۵. در صورت نیاز بسیار بهتر است پشتیبان به مسائل فنی آگاه بوده و مشکلات تماس گیرنده را رفع نماید و به سوالات او پاسخ بدهد و باید با او با حوصله و احترام صحبت نماید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.