آیا بازاریابی محتوا واقعا برای کسبوکارهای کوچک مفید است؟ این سوالی است که دوستانی از من پرسیده بودند و در واقع سوال خوبی است. دوستان عزیزم نکته ای می خواهم در رابطه با اهمیت تولید محتوا و بازاریابی محتوا بگویم. اسمهای بزرگی مثل American Express و یا IBM حجم عظیمی از فوقالعادهترین محتواها را تولید میکنند… اما آنها منابع و پول کافی دارند تا خرج این کار کنند.
پس کسبوکارهای کوچک چه میشود؟ کسبوکارهای کوچکی که به صورت دو تا ده نفر اداره می شوند. آیا بازاریابی محتوا برای آنها سودمند است؟
من اینجا به شما با اطمینان کامل میگویم بله!
اما قبل از آن هشداری هست که باید بدانید (همیشه هشدارهایی وجود دارد درسته؟)
شما مجبورید زمان بیشتری را صرف ارتقای محتوا کنید تا به وجود آوردن آن. یکی از بزرگترین رازهای بازاریابی محتوا این است که “چیزهای خارقالعاده به وجود آورید تا خوانندگان سرازیر شوند“. خب این اشتباه است مگر این که شما محتوا را ارتقا دهید، در غیر این صورت هیچ کس آن را نمیخواند و به اشتراک نمیگذارد تمام.
اگر آمادهاید که خودتان را وقف بازاریابی محتوا کنید و وقت دیگران را تلف نکنید به خواندن ادامه دهید!
در این مقاله قصد دارم مزایای بازاریابی محتوا را توضیح دهم و نکات مهمی را در اختیارتان بگذارم که همین حالا شروع به اجرای آن کنید. چه عالی
مزایای #بازاریابی_محتوا برای کسبوکارهای کوچک
اصلا چرا شما میخواهید در زمینه بازاریابی محتوا اقدام کنید؟
باید منتظر چه چیزهایی باشید؟
خب اگر بگویم چیزهای زیاد چه میگویید؟
ترافیک زیاد
سایت هایی که بر پایه محتوا هستند، ترافیک بسیار بیشتری را نسبت به سایت هایی که به روش های دیگر بازاریابی تکیه دارند، تجربه می کنند.
جایگاه بالاتر در موتورهای جستوجو
بدون محتوا ردهبندی صفحات وب سایت شما در گوگل تقریبا غیرممکن است. محتوا به شما مزایای بیشتری میدهد اما باید صفحات شما بهینه سازی (سئو) شود و در جستوجو ظاهر شود.
در صنعت شما چه کسی قدرت و رهبری دارد؟
شما چه کسی را به عنوان صاحب اختیار و قدرت در زمینه کاریتان در نظر میگیرید؟ دلیل این که این سوال را میپرسم این است که به وضوح پاسخ شما را میدانم شما وجود آنها را در محتوای با کیفیت بالا و مقتدرانه در سرتاسر وب میبینید.
با سرمایهگذاری کم در بازاریابی محتوا مزایای زیادی به دست میآورید
بازاریابی محتوا با این که نسبت به روش های دیگر هزینه کمتری را در بر دارد اما می تواند فروش چند برابری نسبت به روش های دیگر را ایجاد کند.
شما میتوانید با وجود کوچک بودن کسبوکارتان تمام این مزایا بلکه بیشتر از آن را نیز به دست آورید البته اگر به طور کامل به بازاریابی محتوا پایبند باشید.
من به شما دروغ نمیگویم که این فرآیند آسان و یا سریع است. من خودم همیشه گفتم حداقل شش ماه طول میکشد تا نتایجی را در این زمینه بعد از شروع به کار در زمینه بازاریابی محتوا دریافت کنید.
دوستان البته این را هم بگویم که به صورت شخصی من شاهد این بودهام که در طول چند هفته میتوانید نتایجی را مشاهده کنید. این بستگی به میزان زمان و انرژیای دارد که میخواهید در این زمینه صرف کنید.
چگونه بازاریابی محتوا را همین الان شروع کنیم؟
گامهای مورد نیاز برای استراتژی بازاریابی محنوای برندتان چیست؟
این گامها در پنج مرحله خلاصه میشوند:
-
به وجود آوردن محتوا
-
ارتقای محتوا
-
برآرود و ارزیابی نتایج
-
تغییر دیدگاهتان بر مبنای دادهها
-
تغییر و تکرار
قبل از شروع به کار کردن در زمینه محتوا به شما اکیدا توصیه میکنم که برنامهای برای آن طراحی کنید. برای داشتن برنامهای موثر شما باید این نکات را بدانید:
-
مخاطبتان کیست؟ (شخصیت خوانندگان)
-
در چه موردی میخواهید بنویسید؟ (موضوع مهم محتوای شما)
-
هر چند وقت یکبار قرار است محتوا تولید کنید (من حداقل یکبار در هفته را توصیه میکنم با این حال لطفا به کمتر از یک بار در ماه بسنده نکنید)
-
کلمات یا عبارات کلیدی که مشتریان شما به کار میبرند چه هستند (در گوگل و رسانهها اجتماعی جست و جو کنید)
-
هدف شما چیست ( برای مثال معرفی برند، ترافیک سایت، مشترک، تغییر و تبدیل و…)
-
چه معیارهایی را دنبال میکنید (دو تا سه معیار را برگزینید و به آنها پایبند باشید)