ایمیل مارکتینگ چیست؟
یکی از اشکال بازاریابی الکترونیکی بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ است . ارسال یک ایمیل به چندین میلیون نفر در سرتاسر کشوری جهت معرفی محصولات و یا خدمات شرکت و یا معرفی وب سابت خود وتشویق مشتری جهت بازدید از آن مانند ارسال یک نامه فروش ، یک روزنامه ، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال قسمتی از بازاریابی با ایمیل می باشد ، ارتباط با مشتری از طریق ایمیل یکی از روشهای معرفی محصول و یا خدمات به مردم است .
بازاربابی با ایمیل یک ابزار فروش کارآمد
در این روش بازاریابی الکترونیکی فروشنده به جای اینکه منتظر بماند تا مشتری محصول و خدمات شرکت را به صورت آنلاین جستجو نماید یک پیغام معرفی خدمات را برای آنها ارسال میکند در واقع خود زمان و محتوای پیغام را تعیین میکند . همچنین ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing)است و درنتیجه سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش را افزایش میدهد. . به عنوان مثال می توانید در یک فاصله زمانی کم با ارسال یک ایمیل ، ایمیل ارسال شده را بعد پیگیری کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.
معرفی محصولات وخدمات بتنهایی با ارسال یک ایمیل به میلیونها نفر در سطح کشور روشی هدفمند و از لحاظ اقتصادی مناسب ترین روش تبلیغات در سطح شبکه جهانی اینترنت است . همچنین میتوان با توجه به نوع محصولات و یا خدمات ، گروهی ازکاربران را جهت معرفی محصول انتخاب کرد .
مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی
-
سرعت ، تبلیغات آنلاین سریع بدست هدف مورد نظر می رسد .
-
اطمینان ، تبلیغات آنلاین کاملاً تحت کنترل بوده و میتوان از سیدن تبلیغ بدست هدف مطمئن بود ولی در روش سنتی ارسال تبلیغات همواره با شک و تردید همراه خواهد بود .
-
کارائی بالاتر ، تبلیغات و بازاریابی الکترونیکی به دلیل جذابیت و تازگی نسبت به نوع سنتی آن مانند پست مستقیم و یا تبلیغات عمومی در روزنامه و یا مجله بیشتر سبب جذب بیشتر مشتری می شود .
-
ارتباط دو طرفه ، در تبلیغات آنلاین یک تعامل دو طرفه میان تولید کننده و مشتری وجو دارد .
-
ارزانتر بودن ، این نوع تبلیغات با کمک تکنولوژی نیازی به استفاده از مواد فیزیکی مانند کاغذ و جوهر و سیستمهای حمل و نقل مانند پست ندارد بنابراین ارزانتر و به صرفه تر از تبلیغات سنتی است .
-
گروه مخاطبان ، گروه مخاطبان در این نوع تبلیغ همواره از طبقه متوسط و مرفه جامعه از جمله قشر تحصیل کرده و گروه مدیران و راهبران با قدرت خرید بالاتر می باشند .
از دیگر مزایای بازاریابی با ایمیل میتوان به این موارد اشاره کرد : طراحی ایمیل با طرحی زیبا متناسب با محصول و سلیقه شما با زمینه رنگی گرافیک مناسب و قیمت فوق العاده پایین نسبت به دیگر روشهای تبلیغات این امکان را به شما میدهد تا تعداد افرادی را که ایمیل دریافتی را باز کرده اند و خوانده اند را مشاهده نمایید و در صورت داشتن سایت اینترنتی و معرفی آن در ایمیل آمار تعداد کسانی که از طریق ایمیل به سایت اینترنتی شما مراجعه کرده اند را داشته باشید.