مقالات آموزشی

بررسی تعریف ساده (معنی تولید محتوا ) در عین حال کلیدی

مفید بود؟

منظور از تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرایند شناسایی یک موضوع جدید و سپس پرداختن به آن است. در این فرایند، شما می توانید شکل محتوای نهایی را انتخاب کنید. آیا دوست دارید در خصوص این موضوع متنی بنویسید؟ فیلم کوتاهی درست کنید؟ تبلیغ بسازید؟ اینفوگراف شکل دهید؟ انتخاب شکل نهایی محتوا بر عهده تولید کننده محتوا است، اما این امر باید با توجه به ویژگی ها و نیازهای جامعه مخاطب مشخص شود. پس از انتخاب موضوع و قالب ایده آل، محتوای مد نظر تولید می شود. تفاوت این محتوا با سایر دست نوشته ها، فیلم ها، گرافیک ها و تصاویر معمولی، در پیاده سازی استاندارد ها و اصولی است که محتوا را به یک ابزار ایده ال برای بازاریابی تبدیل می کند. اصول سئو یکی از شناخته شده ترین و کاربردی ترین مواردی است که در این میان می توانیم به آن اشاره کنیم.

 

معنی تولید محتوا چیست؟

فرایند تولید محتوا در بخش پیش توضیح داده شد، اما این فرایند چیستی محتوا را به خوبی نشان نمی دهد. برای درک بهتر معنی تولید محتوا، می توان آن را به یک قطعه گم شده از پازل تشبیه کرد که شما در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار می دهید. کسب و کار شما حول ارائه خدمات و یا کالاهای خاصی شکل گرفته است. منطق حکم می کند که کسب و کار شما، کالا و خدماتی را تامین کند که مورد نیاز حداقل بخشی از افراد جامعه باشد. چرا که در غیر این صورت، خطر ورشکستگی، قریب الوقوع خواهد بود. شما نیاز جامعه مخاطب خود را شناسایی کرده اید و در صدد بر آمده اید تا بهترین خدمات و کالاها را برای جبران این نیاز تامین کنید. برای آنکه برند خود را به جامعه معرفی کنید، باید به این نیاز پرداخته و کالا یا خدمات خود را در جواب این نیاز معرفی کنید.

نیاز و یا پرسش جامعه مخاطب، موضوع اصلی برای تولید محتوا محسوب می شود. تولید کننده محتوا با توجه به خلاقیت و میزان تسلط خود بر موضوع، می تواند در فرایند تولید محتوا ذهن مخاطب را به گونه ای هدایت کند تا خدمات و کالای شما، به عنوان پاسخی برای پرسش و یا نیاز در ذهن وی ثبت شود. بنابراین، ارائه کالا یا خدماتی خاص، به عنوان راه حل برتر برای یک سوال یا دغدغه جامعه مخاطب، معنی تولید محتوا است. به بیان دیگر، دغدغه ها و پرسش های جامعه مخاطب، پازلی ناتمام هستند و شما با ارائه محتوای خود، در واقع آخرین قطعه گم شده این پازل را در اختیار آنها قرار می دهید تا تصویری شفاف و قابل درک در ذهنشان شکل بگیرد.

 

چرا محتوا اهمیت دارد؟

محتوا مهم ترین ابزاری است که برندها در اختیار دارند و به کمک آن می توانند خود را از میان هزاران رقیب، متمایز جلوه دهند. فرایند تولید محتوا هزینه بر است و به نیروی کار متخصص نیاز دارد اما نتیجه این سرمایه گذاری، غیر قابل انکار می باشد. تولید محتوا برای یک برند اهمیت زیادی دارد، چرا که:

• سبب اعتمادسازی برای برند می شود: معنی تولید محتوا، خلق ارزش برای جامعه مخاطب است. این ارزش می تواند به بهبود رابطه میان مخاطبان و برند کمک کند و مانند هر رابطه موفقی، این فرایند برای طرفین پرسود خواهد بود. شما می توانید محتوایی سرگرم کننده برای مخاطبان ایجاد کنید و یا صرفا بر روی آموزش آن ها متمرکز شوید؛ در هر صورت مخاطبان زمانی که صرف پرداختن به محتوای شما کرده اند را از دست رفته نمی دانند. حفظ سطح استاندارد خدمات و کالاها و همچنین ارائه محتوای با کیفیت، می تواند اعتماد جامعه مخاطب را نسبت به برند شما افزایش دهد. این رابطه قوی با مشتریان بالقوه، برایتان پرسود خواهد بود.

• شناخت برند: همانقدر که شما برای بهتر دیده شدن تلاش می کنید، رقیبانتان نیز در تلاش هستند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. محتوای با کیفیت به شما کمک می کند تا در میان اقیانوسی از خدمات و کالاهای مشابه، بهتر دیده شوید و صدایتان به گوش تعداد بیشتری از افراد برسد. این امر سبب بهتر شناخته شدن شما می شود.

پیشرو و یکه تاز بر بال محتوا

حتما ضرب المثل “از کوزه همان تراود که در اوست” را شنیده اید. این اصل در خصوص تولید محتوا نیز صادق است. کسب و کاری که از دانش و تخصص کافی در حوزه فعالیت خود برخوردار باشد، محتوایی غنی تولید می کند. حتی در صورت برونسپاری این فرایند نیز، دانش و تخصص به برند کمک می کند تا نظارت بهتری بر مراحل تولید محتوا داشته باشد. ارائه چنین محتوای غنی شما را به عنوان یکی از نام های پیشرو در صنعت معرفی می کند و نام شما برای همیشه در ذهن مخاطب به نیکی حک می شود. محتوای خوب، شما را می تواند به اوج برساند و تصویری حرفه ای و قابل اعتماد از شما ارائه کند. شاید بتوان این کارکرد مطلوب را به عنوان اصلی ترین معنی تولید محتوا، در نظر گرفت.

 

معنی تولید محتوا در کنار رایا مارکتینگ

محتوای با کیفیت و غنی یک سرمایه گذاری بسیار پرسود برای کسب و کار شما محسوب می شود و بهتر است این امر حساس را بر عهده افراد خبره و حرفه ای بگذارید. شما می توانید کارشناسان تولید محتوای خبره را به صورت خاص برای برند خود استخدام کنید و یا از خدمات مجموعه هایی مانند رایا مارکتینگ بهره مند شوید. برون سپاری فرایند تولید محتوا به شرکت ها و کارشناسان، به شرط حفظ ارتباط و نظارت کامل بر فرایند تولید، هزینه کمتر و ارزش بیشتری را در بر دارد. این شکل از فرایند تولید محتوا، بیشتر مطلوب کسب و کارهای محلی، استارتاپ ها و برند کوچک است. در این فرایند باید مطمئن شوید کارشناس تولید محتوا، به حوزه فعالیت شما به خوبی واقف است و ماهیت کسب و کار شما را به خوبی درک کرده است.

رایا مارکتینگ مجموعه ای فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. هزاران کارشناس تولید محتوا در رایا مارکتینگ آماده هستند تا در حوزه های مختلف، شکل های متفاوتی از محتوا را در اختیار شما قرار دهند. رایا مارکتینگ همچنین در زمینه آموزش تکنیک های سئو و اصول تولید محتوا سئو شده، دوره های آموزشی برگزار می کند. در صورتی که معنی تولید محتوا را به خوبی درک کرده اید و در این زمینه، علاقه یا تجربه دارید، می توانید با گذراندن آزمون ورودی، عضوی از خانواده بزرگ رایا شوید و از طریق این پلتفرم، در خانه، کسب درآمد کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.