مقالات آموزشی

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی

مفید بود؟

نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی؛ یا اینماد بی ستاره، ابزاری است برای اعتباربخشی به فعالیت کسب وکارهای نوپا و نوظهور اینترنتی. اعتبار و موفقیت کسب و کارهای اینترنتی بیش از هر چیز وابسته به اعتماد کاربران و مشتریان است. نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) به نوعی مهمترین نشان معتبر و مجاز بودن فعالیت های اینترنتی است. کاربران با ورود به هر سایتی بی درنگ به دنبال این نماد می گردند.

دریافت این نشان شرایط نسبتا دشواری داشت که احراز آن از توان و امکانات صاحبان کسب و کارهای نوپای اینترنتی خارج بود. اما نظم بخشیدن به کسب و کارهای خرد و نوپا دغدغه ی مهم کاربران و مسئولین امر بود. بر همین اساس  نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی به عنوان نشان اعتبار  و احراز هویت  کسب و کارهای مجازی خرد و نوپا اعلام شد. در ادامه به تشریح مزایا و روش دریافت این نشان خواهیم پرداخت.

دریافت  نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی چه فایده ای دارد ؟

نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی در واقع مجوز حضور فروشگاههای اینترنتی تازه تاسیس در فضای کسب و کار اینترنتی

 است. این مجوز  توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایت های تجاری  (فروشگاهی- خدماتی ) اعطا می شود. در سال های اخیر دریافت اینماد اهمیت ویژه ای یافته است. دریافت این نشان به معنای  اعتبار بخشی و اعطای مجوز دوساله برای فعالیت سایت های فروشگاهی است.

در ضمن بانک ها  درگاه مستقیم پرداخت خودرا فقط در اختیار سایت هایی می گذارند که این نشان را دریافت کرده باشند.اما از طرفی پرداخت مالیات های مختلف برای کسب و کارهای خرد و نوپا بسیار دشوار و حتی غیرممکن است. به منظور تسهیل فعالیت کسب و کارهای تازه تاسیس اینترنتی مسئولین امر اقدام به  اعطای نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی نموده اند.

نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی به چه کسب و کارهایی تعلق می گیرد ؟

نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی مختص کسب و کارهای خرد و نوپای اینترنتی است. طبق قانون این نشان به کسب و کارهایی تعلق می گیرد که ماهانه کمتر از 50 مورد تراکنش داشته باشند . همچنین مجموع درآمد آنها از این تراکنش ها باید کمتر از 50 میلیون تومان  باشد. چنانچه  پس از دریافت نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی تعداد یا مجموع تراکنش کسب و کاری از  حد مذکور بیشتر باشد صاحب کسب و کار موظف است ظرف ده روز مراحل لازم جهت ای نماد ستاره دار را طی نموده و آن را اخذ نماید.

برای دریافت اینماد بی ستاره (نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی) چه اقدامی لازم است؟

 دریافت نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی چندان پیچیده نیست. کافیست هویت صاحب سایت و البته فعالیت سایت و دامنه ی آن احراز شود تا این نشان صادر شود. به طور کلی هدف از اعطای اینماد بدین شکل تسهیل حداکثری دریافت مجوز کسب و کار است. البته نظم بخشی و تعیین چارچوب و حمایت از اعتماد و سرمایه  کاربران در فضای مجازی هم دیگر هدفی  است که دنبال می شود.

  برای دریافت این نشان چه شرایطی باید لحاظ شود ؟

 نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی با ساده ترین شرایط در اختیار متقاضیان قرار می گیرد . مهمترین موضوع در اعطا و دریافت این نشان احراز هویت واقعی صاحب سایت و دامنه ی خود سایت است. اما با این همه دریافت این نماد نیز مانند تمام مجوزها یک سری شرایط عمومی دارد که آگاهی از آن خالی از لطف نیست. به عنوان نمونه شرایط سنی متقاضی مهم است. صاحب  کسب و کار اینترنتی مورد نظر  باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.

نکته مهمتر اینکه دامنه سایت باید به نام شخص متقاضی باشد. تمام اطلاعات مرتبط با رسیدگی به شکایات احتمالی باید به وضوح در سایت درج شود. اطلاعات لازم در زمینه نوع فعالیت سایت، شماره های تماس و راههای ثبت و پیگیری شکایات باید در بخش های «تماس با ما» و یا «درباره ما » سایت موجود باشد.

نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی به سایت هایی تعلق می گیرد که کلیه ویژگی‌های فنی و ظاهری کالا و خدماتی که ارائه می دهند در سایت خود درج نموده باشند. ضمن اینکه قیمت کالا و تعرفه خدمات  به صورت آنلاین و شرایط و نحوه مرجوعی کالا باید به وضوح در سایت درج شده باشد.از دیگر الزامات مهم دریافت این نشان  این است که قوانین و ضوابط حفظ حریم خصوصی مشتریان باید در سایت درج شود. و بالاخره اینکه ساخت ایمیل info نیز الزامی است.

آیا  نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی به اشخاص حقوقی هم تعلق می گیرد ؟

نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی به کلیه متقاضیانی که شرایط کسب و کار خرد و نوپا در مورد فعالیت شان صدق کند (تعداد تراکنش ماهانه کمتر از 50 تراکنش و مجموع درآمد ماهیانه کمتر از 50 میلیون تومان ) تعلق می گیرد. از این جهت تفاوتی بین اشخاص حقیقی و حقوقی نیست.تنها تفاوت بین اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه این است که در مورد اشخاص حقوقی دامنه سایت باید به نام یکی از اعضای هیات مدیره باشد.متقاضی هم باید مدیر عامل باشد.

 برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی چه مدارکی باید ارائه داد؟

 نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی در واقع موید هویت و معتبر بودن فعالیت سایت است. همچنین نشان می دهد سایت تحت نظارت مراجع ذیصلاح بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل امکان پیگیری قانونی و احقاق حق وجود دارد.

بنابراین مهمترین مدارک جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی همان مدارک هویتی اعم از  تصویر شناسنامه و کارت ملی ، شماره همراه معتبر صاحب سایت و آدرس سایت و دامنه ی آن است. طبعا در مورد اشخاص حقوقی ارائه مدارک شناسایی (تصویر شناسنامه – کارت ملی) و شماره تماس  اعضای هیات مدیره و مدیرعامل ضروری است.

دریافت این نشان چقدر هزینه دارد ؟

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی بدون کد مالیاتی هزینه چندانی ندارد .طبق آنچه رسما اعلام شده هزینه دریافت این نشان تنها 50 هزار تومان در سال می باشد. با وجود اینکه این نشان بدون کد مالیاتی اعطا می شود اما در صورت نیاز می توانید کد رهگیری مالیاتی را به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری دریافت کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.