یکی از مهمترین امکاناتی که در صفحات مجازی وجود دارد هشتگ می باشد. اگر با آموزش هشتگ نویسی آشنایی داشته باشید می توانید از این قابلیت برای بازدید بیشتر صفحه خود استفاده کنید. از هشتگ گذاری در صفحه اینستاگرام برای شناسایی کلماتی که کلیدی هستند استفاده می شود. زمانی که این علامت در ابتدای واژه قرار بگیرد آن واژه به متا تبدیل خواهد شد. کلیک کردن روی آن موجب می گردد که مخاطب به سمت محتوا و صفحه ای که با موضوع مرتبط است هدایت شود.
زمانی که شما از هشتگ در پست های خود استفاده می کنید آن پست در قسمت شبکه اجتماعی و در کنار دیگر هشتگ هایی که مشابه هستند قرار خواهد گرفت. هر فردی که هشتگ مورد نظر را جستجو کند قادر خواهد بود که پست شما را مشاهده نماید. آموزش هشتگ نویسی در واقع یکی از آموزش های اصولی برای موفقیت پیج اینستاگرام می باشد.
اگر شما بخواهید یک تعریف دقیق از هشتگ ارائه دهید می توانید بگویید که هشتگ یک کتابخانه می باشد. این کتابخانه دارای قفسه های متفاوتی برای فهرست بندی است. زمانی که شما روی آن کلیک نمایید به صفحه هدایت خواهید شد. در آن صفحه هر یک از پست ها که شامل هشتگ می باشند مشاهده می گردند. به همین دلیل دسترسی پیدا کردن به مطالب مد نظر زمانی که شما به محتوای خاص نیاز دارید آسانتر خواهد خواهد شد.
آموزش هشتگ نویسی و دسته بندی هشتگ ها
به طور کلی در مورد آموزش هشتگ نویسی باید بدانید که هشتگ ها در اینستاگرام به دو دسته تقسیم بندی می شوند. هشتگ ها عبارتند از :
1. Branded Hashtags
یکی از آنها هشتگ Branded Hashtags است. هشتگ هایی که در اینستاگرام وجود دارد مربوط به این نوع هشتگ می باشد. این نمونه هشتگ گذاری شامل تبلیغ، نام فرد، محصول و غیره است. مزیت زیادی که این نمونه هشتگ ها دارند بیشتر از مدل بعدی می باشد. نمایش آمار صحیح به هر یک از مخاطبان به عنوان مزیت فوق العاده هشتگ شناخته می شود. شما می توانید وضعیت تبلیغ و محصولتان را با هشتگی که به آن مرتبط است سرچ نمایید.
یا همچنین می توانید برای تحلیل نمودن محبوبیت محصولتان آن را با استفاده کردن از ابزارهای تحلیل هشتگ گذاری بررسی نمایید. در این صورت شما قادر خواهید بود از مخاطبان و مشتریان تان درخواست کنید از محصول و فیلم تان تبلیغ تهیه کنند و آن را با هشتگ مورد نظر به اشتراک بگذارند. در این شرایط شما قادر خواهید بود که بهترین فیلم ها و عکس ها را انتخاب نموده و در صفحه تان به اشتراک بگذارید.
2. Community Hashtags
یکی دیگر از دسته بندی های هشتگ نویسی این نمونه می باشد. هشتگ هایی را که در این دسته قرار می دهند به عنوان هشتگ عمومی می شناسند. در واقع هدف اصلی این هشتگ ها بازاریابی برند و تبلیغات خدمات نیست. تمامی افراد قادر می باشند که از هشتگ های متفاوت در استوری و پست اینستاگرام استفاده کنند. در واقع آن دسته از هشتگ هایی که افراد متفاوت برای دریافت فالوور مورد استفاده قرار می دهند، هشتگ های عمومی می باشند. هدف این افراد معرفی کردن خدمات خاص و برند نیست. آنها تنها می خواهند برای پیج خود مخاطب جذب کنند.
تکنیک های آموزش هشتگ نویسی
تکنیک هایی که مربوط به آموزش هشتگ نویسی می باشد متفاوت است. هشتگ گذاری در اینستاگرام مانند بسیاری از دیگر شبکه های اجتماعی دارای قواعد خاصی می باشد. اگر به این قواعد توجه نکنید هشتگ گذاری شما نتیجه مطلوبی به دست نمی آورد. چندین تکنیک برای هشتگ گذاری در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد که آنها عبارتند از :
1. استفاده کردن از کلمات خاص
استفاده کردن از کلمات خاص در هشتگ گذاری یکی از مهمترین تکنیک ها به شمار می رود. هر چه که هشتگ های شما جذاب تر و خاص تر باشد می توانید مخاطبان بیشتری را به دست بیاورید. بسیاری از کسب و کارها جهت استفاده کردن از هشتگ ها با توجه به خدمات و موضوع محصول از یک یا دو هشتگ استفاده می کنند. به همین دلیل اگر شما می خواهید پست های مربوط با کسب و کارتان را به اشتراک بگذارید بهتر است از یک یا چندین هشتگ استفاده نمایید.
2. عدم استفاده از هشتگ های نامربوط
عدم استفاده کردن از هشتگ های نامربوط یکی دیگر از نکات آموزش هشتگ نویسی می باشد. در صفحه اینستاگرام تان از هشتگ های غیر تخصصی نباید استفاده کنید. در برخی از موارد مشاهده شده که برندها برای دریافت مشتری و مخاطب هشتگ های معروف را مورد استفاده قرار می دهند. اگر هشتگ ها مرتبط با زمینه فعالیت پیج اینستاگرام شما نباشند استفاده کردن از آنها ایراد زیادی دارد. اما اگر هشتگ های مرتبط را برای پیج اینستاگرام خود مورد استفاده قرار دهید جذب بازدیدکننده شما در بالاترین سطح خواهد بود.
3. عدم زیاده روی کردن در هشتگ گذاری
عدم زیاده روی در هشتگ گذاری یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن اهمیت دهید. هشتگ نویسی بیش از اندازه مشکلات زیادی به وجود می آورد. این عمل موجب می شود مخاطبان تان روز به روز کاهش پیدا کنند. همچنین موجب می گردد اینستاگرام پیج شما را به عنوان اسپم معرفی کند. در واقع باید بدانید زیاده روی کردن در مورد استفاده از هشتگ مانند زیاده روی کردن در مورد استفاده از تگ است.
4. هشتگ گذاری مفهومی
استفاده از هشتگ های مفهومی به عنوان یکی دیگر از تکنیک های آموزش هشتگ نویسی شناخته می شود. یکی از مهمترین کاربرد هایی که هشتگ ها دارند این است که محوریت پست شما را به خوبی تشخیص می دهند. هشتگ گذاری موجب می گردد افرادی که هشتگ خاصی را جستجو می کنند با پست شما مواجه شوند.
در این صورت صفحه شما بیشتر و بهتر دیده خواهد شد. اما در این رابطه شما باید از هشتگ های معنی دار و مفهومی استفاده نمایید. اگرچه برخی از موارد هشتگ های غیر عمومی مورد توجه افراد قرار می گیرند. مخاطبان هدف خاصی را دنبال می کنند، به همین دلیل استفاده کردن از هشتگ های مفهومی موجب دیده شدن پیج اینستاگرام شما خواهد شد.
5. استفاده از هشتگ در نام کاربری
هشتگ گذاری در نام کاربری یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه نمایید. اگر شما در صفحه اینستاگرام خود نام کاربری تان را با علامت هشتگ نشان دهید مشخص می کنید که مخاطبان تان چه افرادی هستند. با جستجوی نام کاربری تصاویری که در قسمت کپشن با نام خودتان هشتگ نموده اید نمایان خواهند شد. در نتیجه شما می توانید در قسمت کپشن اینستاگرام هشتگ نام کاربری تان را بگذارید.
6. هشتگ گذاری با موضوع عکس
هشتگ گذاری برای موضوع عکس یکی دیگر از نکاتی است که باید زمان آموزش هشتگ نویسی به آن اهمیت دهید. شما قادر خواهید بود که برای هریک از تصاویر اینستاگرام موضوع و اسم انتخاب کنید. بعد از آن تصاویر را با هشتگ جستجو نمایید. در این صورت کاربرانی که می خواهند تصاویر را مشاهده کنند به پست های شما دسترسی پیدا خواهند کرد.
به همین دلیل میزان بازدید کنندگان و همچنین میزان فالوور های پیج شما روز به روز افزایش می یابد. در این مورد توجه نمایید که حتما نیازی نیست جهت هشتگ گذاری تمامی جمله و کپشن تصویر را بگذارید. تنها نیاز است که برخی واژه های پربازدید را انتخاب کنید. پس از آن واژه ها را در قسمت کپشن تصویر قرار دهید و با علامت هشتگ آنها را هشتگ گذاری نمایید.