مقالات آموزشی

نمونه‌های تولید محتوا و ایجاد یک طرح برای تولید آن

مفید بود؟

تولید محتوای اختصاصی بخش مهمی از فرآیند تولید محتوا برای کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهد. با استفاده از این فرایند شما می‌توانید بر اساس تخصص کاری خود محتوا تولید کرده و بازدیدکننده و کاربر بیشتری جذب کنید.

محتوا به شما کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه را جذب، درگیر و خوشحال کنید، بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خود بیاورید و درنهایت برای شرکت خود درآمد ایجاد کنید؛ به عبارت دیگر، اگر محتوا تولید نمی‌کنید، پس از کسب‌وکار نوین عقب مانده‌اید. آیا تا به حال برای کسب‌وکار خود تولید محتوای اختصاصی انجام داده‌اید؟ آیا تخصصی در مورد موضوعی خاص صحبت کرده‌اید؟ کدام بخش‌های کاری شما تخصصی‌ بوده و نیاز به محتوای بیشتری دارد؟

فهرست:

• فرآیند تولید محتوا چیست؟

• نمونه‌های تولید محتوا

• تولید محتوای اختصاصی چیست؟

• ویژگی‌های تولید محتوای اختصاصی

• برنامه‌ریزی و استراتژی تولید محتوای اختصاصی

• ایجاد یک طرح برای تولید محتوا

 

فرآیند تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند تولید ایده‌هایی است که برای خریدار شما جذاب است. شما محتوای نوشتاری یا بصری پیرامون آن ایده‌ها ایجاد می‌کنید و آن اطلاعات را به عنوان وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا قالب‌های دیگر برای مخاطبان در دسترس قرار می دهید.

توصیه میکنیم مقاله تولید محتوا سئو چیست و بررسی تاثیر آن روی کسب و کار را مطالعه نمایید.

نمونه‌های تولید محتوا

• وبلاگ: یکی از انواع تولید محتوا (نوعی که در حال حاضر مصرف می‌کنید) پست‌های وبلاگ است. پست های ارسال شده در سایت ها، در مجله های خبری، معرفی کالا ها و خدمات  و موارد مشابه ، همگی در این گروه قرار می گیرند.

• پادکست‌ها: یکی از انواع محتوای موردعلاقه برای کاربران پادکست‌ها هستند. پادکست مانند گوش دادن به رادیو هستند. پادکست ها یکی از مدل های محتوایی هستند که درسال های اخیر به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته اند.

• ویدئو: یکی از مهمترین بخش های تولید محتوا، ویدئو ها هستند. ویدئو ها با گذشت سال ها به عنوان محبوب ترین نوع محتوا شناخته می شوند. ویدئو ها می توانند شامل انواع جلوه های ویژه، افکت های صوتی و تصویری و انواع مختلف محتوای نوشتاری، تصویری و صوتی باشند.

• محتوای گرافیکی: شامل انواع اینفوگرافیک، Gif، انیمیشن و دیگر مدل های گرافیکی محتوا است. محتوای بنرها، بیلبوردهای تبلیغاتی و موارد مشابه در این گروه قرار می گیرند.

تولید محتوای اختصاصی چیست؟

تولید محتوای اختصاصی، نوعی بازاریابی نوین است. هنگامی که محتوای اختصاصی ایجاد می‌کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را برای مخاطبان اصلی خود ارائه می‌دهید. همچنین با ارائه اطلاعات تخصصی درست و مفید مشتریان بالقوه را به وب‌سایت خود جذب می‌کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ می‌کنید.

 

ویژگی‌های تولید محتوای اختصاصی:

• تولید محتوای اختصاصی 3 برابر بیشتر از بازاریابی سنتی تأثیر دارد و 62 درصد هزینه کمتری دارد.

• در واقع SMB هایی که از تولید محتوای اختصاصی استفاده می‌کنند، 126 درصد بیشتر از آن‌هایی که از بازاریابی محتوا استفاده نمی‌کنند، تأثیر مثبت دریافت می‌کنند.

• در حدود 61 درصد از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم مطالعه یک محتوای تخصصی توسط مشتری است.

• شرکت‌هایی که بیش از 16 پست اختصاصی وبلاگ در ماه منتشر می‌کنند، 3.5 برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکت‌هایی که چهار پست یا کمتر در ماه ارسال می‌کنند، دریافت می‌کنند.

• تولید محتوای اختصاصی برابر با رشد کسب‌وکار است؛ بنابراین، با محتوایی که تولید و منتشر می‌کنید کسب‌وکار خود را رشد داده و برند خود را گسترش می‌دهید.

برنامه‌ریزی و استراتژی تولید محتوای اختصاصی

شما نمی‌توانید فرآیند ساخت و ایجاد یک خانه را بدون نقشه، یک مجسمه را بدون طرح، یا شرکتی را بدون هدف شروع کنید؛ بنابراین، تولید محتوای اختصاصی نیز باید با برنامه و بر اساس استراتژی مفید انجام شود. در غیر این صورت، خطر منحرف شدن از هدف خود را خواهید داشت.

یک استراتژی تولید محتوای اختصاصی شامل همه‌چیز است، از برند و لحن گرفته تا فرآیند انتشار محتوا همه باید بر اساس یک برنامه مشخص باشد. اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ می‌کنید و درنهایت آن را تغییر کاربری می‌دهید هم جزء استراتژی شما باید باشد. بیایید گام‌به‌گام نحوه ایجاد استراتژی یک محتوای اختصاصی خود را مرور کنیم.

• اهداف محتوای خود را تعیین کنید؛ مانند یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی تولید محتوای اختصاصی شما باید بر روی اهداف بازاریابی شما متمرکز باشد (این اهداف بازاریابی به نوبه خود باید از اهداف شرکت شما مشتق شود). اهداف شما می‌تواند از جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما تا ایجاد تأثیر مفید روی مشتریان فعلی یا موارد دیگر باشد.

 

• یک پرسونا بر اساس کاربر یا خریدار ایجاد کنید. ساختن یک استراتژی تولید محتوای اختصاصی فراتر از در نظر گرفتن نوع محتوایی است که می‌خواهید ایجاد کنید. ابتدا باید مشخص کنید که مخاطب شما چه نوع افراد و کاربرانی هستند. در واقع باید مشخص کنید که با چه کسی صحبت می‌کنید، چگونه می‌خواهید با آن‌ها صحبت کنید و کجا آن‌ها را پیدا کنید. کلید تولید محتوای اختصاصی موفق این است که هر خواننده احساس کند مستقیماً با آن‌ها صحبت می‌کنید. تنها راه برای انجام این کار این است که با بازدیدکنندگان، نحوه تأثیرگذاری روی آن‌ها و رفتار مشتریان خود به‌خوبی آشنا شوید. در واقع شما باید آن‌ها را مانند یک دوست قدیمی بشناسید.

• یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. شخصیت خریدار شما، شخصی است که می‌خواهید با تولید محتوای اختصاصی خود به او دسترسی پیدا کنید. نتیجه نهایی، یک تصویر واضح از شخصی است که می‌خواهید برای او بازاریابی کنید و کسی که با خوشحالی محتوای شما را استفاده می‌کند.

• یک مسیر مشخص برای تولید محتوا ایجاد کنید. هر بخش از فرآیند تولید محتوای اختصاصی می‌تواند از ممیزی محتوا بهره‌مند شود. در واقع شما باید از ابتدا بر اساس استراتژی خود مسیر تولید محتوا را مشخص کنید؛ اما این به این معنی نیست که محتواهای قبلی خود را به صورت کامل دور بریزید. می‌توانید برای آن‌ها یک ممیزی ایجاد کنید. ممیزی محتوا صرفاً فهرستی از کارهایی است که قبلاً انجام داده‌اید، سپس آن را سازماندهی می‌کنید تا با برنامه محتوای جدید شما مطابقت داشته باشند.

 

• انتخاب تیم حرفه‌ای تولید محتوا. برای تولید محتوای اختصاصی شما نیاز به تیم حرفه‌ای دارید. در این مرحله، شما آماده تولید محتوا هستید، اما ابتدا باید تیمی از تولیدکنندگان محتوا ایجاد کنید. برای شروع، نوع محتوایی را که می‌خواهید ایجاد کنید و نوع تولیدکننده محتوا که برای تولید آن محتوا نیاز است را دسته‌بندی کنید.

در زیر یک لیست نمونه آورده شده است:

• وبلاگ‌ها: نویسنده‌های متخصص

• پست‌های رسانه‌های اجتماعی: مدیر شبکه‌های اجتماعی

• پادکست: گوینده میزبان/تهیه‌کننده پادکست

• گرافیک: طراح گرافیک حرفه‌ای

• ویدیوها: فیلم‌بردار/ویرایشگر متخصص

 

ایجاد یک طرح برای تولید محتوا

محتوا در همه‌جا وجود دارد، اما موفقیت آن بستگی به توانایی شما در تطبیق آن با رسانه‌ های مختلف دارد. این رسانه ها محلی هستند که محتوا در آن قرار می گیرد. در واقع محتوای رسانه‌های اجتماعی با محتوای وبلاگ متفاوت است. محتوای یک فروشگاه با محتوای وب‌سایت شرکتی متفاوت است؛ بنابراین، شما باید بدانید که چگونه آثار خود را طراحی کنید تا به مخاطبان خود در جایی که هستند دسترسی پیدا کنید.

تولید محتوای اختصاصی برای وب‌سایت باید بر سه چیز تمرکز کند: شخصیت شما، کلمات کلیدی هدف و راه‌حل شما. برخلاف محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، محتوای وب‌سایت باید بر اساس اصول و استانداردهای خاصی تولید شود. برای آشنایی با محتوای سئو شده می توانید به مقاله تولید محتوا سئو چیست مراجعه کنید. صرفاً تولید یک محتوای کپی شده نمی‌تواند برای سایت شما مفید باشد. شما برای تولید محتوای مناسب اینستاگرام می توانید از کتاب تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید.

در واقع هدف اصلی تمام فرایندهای تولید محتوا جذب مشتری به سایت است. هنگامی که یک مشتری بالقوه را جذب کردید، باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا آن‌ها را در سایت خودتان نگه‌دارید و این هدف کلیدی محتوای وب‌سایت شما است. شما می‌توانید با تولید محتوای اختصاصی به‌راحتی مخاطبان و مشتریان خود را در سایت نگه‌دارید و کاری کنید که آن‌ها مدام برای خواندن مطالب تخصصی جدیدتر به سایت شما مراجعه کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.