پروژه تولید محتوا بر اساس نوع محتوا، زمان انتشار و محل انتشار تعیین میشود. در فرایند تولید محتوا باید استراتژی تولید از قبل مشخص شده باشد. در غیر این صورت شما شاهد تأخیر در فرایند تولید خواهید بود.
یک فرآیند تولید محتوای فکر شده و قوی برای ایجاد هر محتوا، صرف نظر از مقیاس و دامنه، ضروری است. اگر فرآیندی برای تکیه ندارید، پروژه تولید محتوای شما با تأخیر مواجه خواهد شد. همچنین، برنامه انتشار شما ممکن است موقتی بوده و در نتیجه خود محتوا ناهماهنگ و ضعیف اجرا شود. در نهایت این پروژه ضعیف به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک نمیکند.
اگر یک تیم کوچک (یکنفره) هستید، ممکن است به نظر برسد که اصلاً به فرآیندی برای پروژه تولید محتوا نیاز ندارید؛ اما مشکل اینجاست: بدون فرآیند، این احتمال وجود دارد که محتوای شما به هدف خود نرسد و پروژه با شکست روبرو شود.
پیشنهاد میکنیم مقاله جدول تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه نمایید.
فواید استفاده از فرآیند تولید محتوا در یک پروژه تولید محتوا
ایجاد فرآیند تولید محتوا، تضمین میکند که هر فرد از تیم شما دقیقاً چه مواردی را باید انجام دهد. برخی از این موارد عبارتاند از:
• اهدافی که برای رسیدن به آن تلاش میکنید.
• وظایفی که اعضای تیم باید انجام دهند.
• زمانی که برای آنها در نظر گرفتهشده است.
• هر سررسید در پروژه کاری.
• سایر اعضای تیم که به آنها وابسته هستید.
• جایی که هر قطعه از محتوا زندگی میکند.
شش عامل دخیل در ایجاد یک فرایند اصولی برای سادهسازی تولید محتوا
برای مقیاس بندی و سادهسازی در پروژه تولید محتوا باید یک فرآیند محکم ایجاد کنید. این فرآیند نیاز به مقاومت در برابر چالشهایی دارد که تیم و کسبوکار شما با آن روبرو خواهند شد. تیم محتوای خود را گرد هم بیاورید و راهی برای مستندسازی فرآیند خود ایجاد کنید. شما میتوانید مستندات را در یک تخته سفید، یک دیوار خالی، یک فایل اکسل و غیره قرار دهید.
در نهایت شما فرآیند تولید محتوای خود را با تعریف هر یک از شش عامل دخیل ایجاد خواهید کرد:
عامل اول – مشخص شدن هدف محتوای شما
در پروژه تولید محتوا اگر محتوای شما مطابق با اهداف کسبوکار شما و نیازهای مخاطبان نباشد، هیچ فرآیندی نمیتواند به شما کمک کند تا کسبوکار خود را به سمتی که میخواهید سوق دهید. زمانی که هر قسمت از محتوای شما هدف مشخصی دارد، شما این قدرت را دارید که عملکرد آن را اندازه بگیرید و تلاشهای آینده خود را بهینه کنید. دانستن اینکه هدف محتوای شما افزایش رتبه جستجو، آگاهی از برند، تولید سرنخ یا هر چیز دیگری که برای کسبوکار شما مهم است یا خیر، به شما کمک میکند تا تفاوت واقعی با این محتوا ایجاد کنید.
عامل دوم – مشخص شدن وظایف در پروژه تولید محتوا
ندانستن وظایفی که در فرآیند تولید محتوای شما دخیل است میتواند به راحتی یک پروژه تولید محتوا را به تأخیر بیاندازد و از مسیر خارج کند. هر اقدامی را که باید انجام شود تا یک محتوا از حالت خلاصه به تائید و منتشر شود، فهرست کنید. ساده به نظر میرسد (و واضح است)، اما فراموش کردن برخی از مراحل و به ویژه مراحل فرعی آسان است. پیش بروید و همه چیزهایی که در طول فرآیند تولید محتوای شما اتفاق میافتد را فهرست کنید؛ و منظور من همه موارد است! یک رویکرد خوب در اینجا این است که تا حد امکان جزئیات را ارائه کنید و هنوز وظایف خود را ادغام نکنید.
عامل سوم – بررسی نقشها در پروژه تولید محتوا
یکی از اصول مهم در پروژه تولید محتوا این است که هر یک از وظایف را به فردی که مسئول انجام آن است محول کنید. نمادها و نامهای نقشهای مختلف مانند ذینفع، توسعهدهنده، خلاق، استراتژیست، مشتری و غیره را مشخص کنید تا بدانید نقش هر یک از افراد در پروژه شما چیست. به مرحله قبل و لیست وظایف خود بروید و در کنار هر کار یک نام اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که همه افراد درگیر در یک صفحه هستند و هر یک از اعضای تیم در مورد محدوده مسئولیت خود توافق دارند. اگر متوجه شدید که بیش از یک نفر مسئول یک کار واحد هستند، آن را بیشتر بررسی کنید و ببینید آیا چندین کار فرعی وجود دارد که بتوانید آن کار را به آنها تقسیم کنید. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که هیچ سردرگمی در مورد اینکه چه کسی مسئول کدام بخش خاص از آن کار است وجود ندارد و احتمال سردرگمی را کاهش میدهید.
عامل چهارم – ترتیب را در پروژه تولید محتوا مشخص کنید.
یکی دیگر از بخشهای مهم در پروژه تولید محتوا این است که ترتیب وظایف در فرآیند تولید محتوای شما به هم نخورد. افرادی را خواهید داشت که منتظر یکدیگر هستند تا کارها را به پایان برسانند. در عوض، آنها باید زمان خود را به حداکثر برسانند و به طور همزمان کار کنند تا فرآیند تولید را کوتاه کنند. یک جریان کاری معمولی ایجاد محتوا عبارت است از:
خلاصه، تحقیق، نوشتن، تست کاربر، بررسی، بازبینی، آپلود در CMS، بررسی در HTML، انتشار و حاکمیت.
عامل پنجم – ایجاد جدول زمانی و سررسید در پروژه تولید محتوا
مهمترین بخش پروژه تولید محتوا ایجاد یک جدول زمانی مناسب است. این بخش نهایی برای موفقیت یک فرآیند تولید محتوا بسیار مؤثر است. این همان چیزی است که تمام قطعاتی را که ذکر کردیم به یک فرآیند تکرارپذیر تبدیل میکند. در این فرایند تاریخها و نقاط عطف تعریفشده است.
دو بخش در این مرحله وجود دارد که من دوست دارم آنها را مؤلفههای «زمان تکمیل» و «روزهای قبل» بنامم. هر یک از وظایف شما اکنون صاحب خود را دارد و بهدرستی در موقعیت قرارگرفته است. با هر یک از اعضای تیم صحبت کنید تا زمان تخمینی را که برای تکمیل یک کار خاص طول میکشد اضافه کنید. اگر این اولین باری است که فرآیند تولید خود را ترسیم میکنید، مطمئن شوید که این زمانها به صورت صحیح و تقریبی محاسبه میکنید. برای مثال، اگر شما و عضو تیم فکر میکنید که انجام یک کار 45 دقیقه طول میکشد، آن را تا یک ساعت جمع کنید. همچنین این بهترین زمان برای بررسی ادغام وظایف و زمان لازم برای تکمیل آنها است.
عامل ششم – دستهبندی موجودی محتوا
یکی دیگر از بخشهای پروژه تولید محتوا دستهبندی موجودی محتوا است. شما باید بر اساس نیازهای خود موجودی محتوایی خود را در فرایند تولید محتوا دستهبندی کنید. افراد مسئول در فرایند دستهبندی موجودی محتوا باید مشخص شوند تا هرگز یک قطعه از محتوا را در محل نادرست قرار ندهید.
بهعنوانمثال شخصی که محتوای تولید شده را بررسی میکند، تغییراتی در همان فایل ایجاد میکند. شخصی که منابع تصاویر شما را تهیه میکند آن را با فردی که مسئول ویرایش آن تصویر است به اشتراک میگذارد. سپس آن شخص باید گرافیک جدیدی را که ایجاد میکند ذخیره کند. شخصی که آنها را در CMS آپلود میکند باید به آنها دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، هیچکس هرگز تعجب نخواهد کرد که چرا در صورت نیاز فایلی در دسترس نیست.
اهمیت استفاده از فرآیند تعریفشده در پروژه تولید محتوا
در پروژه تولید محتوا این فرآیند تعریفشده، شما را در مسیر ایجاد محتوای باکیفیت بدون تأخیر، بدون پسزدگی و با درصد موفقیت بالا قرار میدهد. بهترین مکان برای شروع این فرایند است که به جدیدترین محتوای خود نگاه کنید و اقدامات خود را که منجر به آن شده است بررسی کنید. با استفاده از این فرایندها در پروژه تولید محتوا میتوانید به راحتی مواردی که باعث تأخیر و ضرر در یک پروژه میشوند را شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام نمایید.
در نتیجه فهرستی که با توجه به این فرایند در دسترس شما قرار میگیرد مجموعه نقاط ضعف شما است. با دانستن این مجموعه نقاط ضعف میتوانید تا تخصیص چندین ساعت به تیم و صحبت با آنها و در نظر گرفتن 6 مرحله بالا به راحتی آنها را برطرف سازید.
استفاده از خدمات رایا مارکتینگ
برخی از شرکتها نسبت به انجام پروژه محتوایی دچار تردید هستند. شما بهعنوان مسئول کسبوکار میتوانید از خدمات مشاورهای و پروژهای رایا مارکتینگ در زمینه تولید محتوا سئو شده استفاده نمایید. این مجموعه با داشتن برترین مشاوران و کارشناسان میتواند در مدتزمان کوتاهی پروژههای شما را بررسی کرده و یک فرایند تولید محتوای استاندارد برای شما ایجاد کند.
همچنین رایا مارکتینگ با داشتن بیش از 7000 نویسنده حرفهای از سراسر کشور میتواند به راحتی تمام نیازهای شما در زمینه تولید محتوا را برطرف کند. شما میتوانید برای ثبت سفارش به سایت این مجموعه به آدرس https://rayamarketing.com مراجعه نمایید.