مقالات آموزشی

بررسی دسته‌بندی نرم‌افزارهای تولید محتوا

مفید بود؟

نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی، فرایند تولید انواع محتواها را به آسانی فراهم کرده‌اند. عمده محتواهایی که از این طریق تولید می‌شود، برای شبکه‌های اجتماعی مناسب‌تر است. در حقیقت باید گفت که تولید برخی از محتواهای گرافیکی و ویدئویی اصلاً نیازی به سخت‌افزارهای پیچیده و دستگاه‌های خاص ندارد؛

محتواهای با کیفیت

به عبارت دیگر، با کمک یک گوشی هوشمند نیز می‌توان محتواهای با کیفیتی را تولید کرد؛ برای این کار کافی است نسبت به دانلود برنامه تولید محتوا در تلفن همراه خود اقدام کنید؛ اما باید این نکته را نیز یادآوری نمود که تولید محتوای باکیفیت نیاز به تمرین و تجربه زیاد و همچنین نرم‌افزارهای کمکی خاصی دارد.

 

به طور مثال، در صورتی که قصد دارید محتوایی ویدئویی برای کانال یوتیوب خود تولید کنید، به جای صرف هزینه‌های گزاف برای خرید دوربین فیلم‌برداری، می‌توانید از طریق گوشی هوشمند خود این محتوا را تولید کنید؛ اما قطعاً باید برخی نکات و ترفندهای کاربردی را فرا بگیرید تا محتوایی که تولید می‌شود، از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد و رضایت بازدیدکننده و تماشاگران را به خود جلب کند.

تولید محتوا با گوشی

در کنار تجربه و مهارت تولید محتوا، نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی نیز عنصر مهم دیگری هستند که در کیفیت محتواهای تولیدی از این طریق، تأثیر زیادی دارند. در این مطلب قصد داریم، تعدادی از نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی را معرفی کنیم. در عین حال باید این نکته را مجدداً یادآوری کنیم که تولید محتوایی که بتواند در بازاریابی و برند سازی مؤثر باشد، نیاز به صبر و حوصله زیاد و سناریو و بیان قوی دارد.

چه نوع محتوایی را می‌توان با کمک گوشی تولید کرد؟

اغلب محتواهایی که از طریق نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی تهیه می‌شود، بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب منتشر می‌شوند. تولید انواع محتوا مانند موشن گرافی، اینفوگرافیک‌های ساده، تولید محتوای متنی برای صفحات اینستاگرام و … به راحتی از طریق گوشی امکان‌پذیر است. از جمله دیگر مزایا و ویژگی‌های گوشی و موبایل برای تولید محتوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 امکان تولید محتوا در هر مکان و زمان:

یکی از ویژگی‌ها و مزایای تولید محتوا از طریق گوشی، امکان تولید محتوا در هر لحظه است. حتی در هنگام مسافرت و بدون نیاز به رایانه شخصی و … نیز می‌توان از طریق گوشی به تولید محتوا پرداخت.

امکان تولید محتوا به صورت آفلاین:

تولید و انتشار سریع محتوا از طریق نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی و انتشار آن از طریق اینترنت تلفن همراه، یکی از قابلیت‌های خوب این دستگاه است؛ اما گاهی اوقات ممکن است امکان انتشار محتوا به دلیل عدم دسترسی به اینترنت مقدور نباشد. در این حال می‌توان نسبت به تولید محتوا به صورت آفلاین اقدام کرد و در زمان مناسبی نسبت به انتشار آن اقدام نمود.

 

 تولید محتوا در سریع‌ترین زمان ممکن:

گوشی تلفن همراه نسبت به سایر سخت‌افزارها و رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها، ابزاری دم دستی است. لذا در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان نسبت به تولید انواع محتوا از طریق گوشی اقدام کرد.

ویژگی‌های نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی

نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی تنوع زیادی دارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که خود تلفن‌های همراه، برخی نرم‌افزارها را به صورت پیش‌فرض دارند؛ مانند ضبط صدا، فیلم‌برداری، نرم‌افزارهای ساده ویرایش تصویر و ویدئو. با این حال این نرم‌افزارها امکانات ساده‌ای دارند و محتوایی که از طریق آن‌ها تولید می‌شود، از لحاظ جذابیت ظاهری ممکن است چندان جالب توجه نباشد. لذا باید از نرم‌افزارهای کمکی خاصی استفاده کرد.

سناریونویسی

نکته مهم دیگر این است که علی‌رغم سهولت تولید محتوا از طریق گوشی، مهارت اندوزی و کسب تجربه در زمینه تولید محتوا امری ضروری است. بهره‌گیری از تکنیک‌های فیلم‌برداری، صداگذاری، افکت گذاری، سناریونویسی و پرداخت موضوعی مناسب کمک می‌کند که محتواها از لحاظ کیفی مناسب باشند.

دسته‌بندی نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی به شرح زیر هستند:

• نرم‌افزارهای فیلم‌برداری و ویرایش فیلم:

مناسب برای تولید انواع محتوا در اینستاگرام، یوتیوب، ساخت استوری و …؛

• نرم‌افزارهای عکس‌برداری و ویرایش عکس:

مناسب برای تولید انواع محتواهای مناسب برای اینستاگرام، تهیه استوری و …؛

• نرم‌افزارهای ضبط صدا و ویرایش صدا:

مناسب برای تولید پادکست یا کتاب صوتی.

قابلیت‌های اینستاگرام

همچنین باید اشاره کرد که خود اینستاگرام، قابلیت‌ها و امکاناتی برای ویرایش و افکت گذاری بر روی عکس و فایل‌های ویدئویی دارد. لذا توصیه می‌شود در صورتی که قصد دارید در اینستاگرام به تولید محتوا بپردازید، ابتدا با قابلیت‌ها و امکانات این نرم‌افزار به خوبی آشنا شوید. آشنایی با قابلیت‌های اینستاگرام تا حد زیادی شما را از سایر نرم‌افزارهای جانبی و … بی‌نیاز می‌کند.

نرم‌افزار پیکس آرت Picsart

نرم‌افزار Picsart از جمله نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی به منظور ویرایش عکس و تولید محتوای گرافیکی جذاب از طریق گوشی محسوب می‌شود. این نرم‌افزار همچنین امکانات متنوعی برای ویرایش فایل‌های ویدئویی دارد. فایل‌هایی که توسط این نرم‌افزار تولید می‌شود بسیار با کیفیت بوده و در شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک، اینستاگرام و یوتیوب منتشر می‌شود. از جمله ویژگی‌های نرم‌افزار Picsart می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  امکان ویرایش عکس‌های سلفی و پرتره از طریق ابزار Sketch؛
  •  استفاده از استیکرهای حرفه‌ای؛
  •  بهره‌گیری از فیلترهای مجهز؛
  •  ویرایش پس زمینه تصاویر؛
  •  امکان استفاده از تصاویر پیش فرض؛
  •  استفاده از فونت‌های متنوع و جذاب؛
  •  امکان روتوش تصاویر و بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر؛
  •  امکان استفاده از فایل‌های موسیقی پیش فرض موجود در نرم‌افزار؛
  •  قابلیت Story Maker برای تهیه استوری برای اینستاگرام و واتساپ؛
  •  امکانات متنوع استیکر ساز و استیکر رایگان.

 

نرم‌افزار InShot

اگر به دنبال بهترین نرم‌افزار تولید محتوا اینستاگرام هستید، نرم‌افزار InShot را توصیه می‌کنیم. این نرم‌افزار از جمله نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی محسوب می‌شود که محبوبیت زیادی دارد. این نرم‌افزار امکانات متنوعی برای ویرایش، فیلترگذاری و افکت گذاری بر روی فیلم دارد. نرم‌افزار InShot برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، واتساپ، تیک‌تاک، اینستاگرام و یوتیوب بسیار مناسب است. از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  اضافه کردن موسیقی پس زمینه به فیلم، جلوه‌های صوتی، تهیه خروجی صوتی از فیلم، صداگذاری و
  •  اضافه کردن متن، شکلک و به فیلم‌ها؛
  •  ویرایش عکس، تصاویر سلفی و تهیه استوری و نمایش اسلاید؛
  •  ویرایش فیلم اعم از برش یا ادغام فیلم، تنظیم سرعت، تهیه اسلوموشن، امکان تصویر در تصویر؛
  •  اضافه کردن جلوه‌های ویژه، فیلترها و افکت‌های مختلف، تنظیم روشنایی، کنتراست و…؛
  •  تهیه خروجی‌های سازگار با شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب؛
  •  امکان اشتراک‌گذاری سریع در تمامی شبکه‌های اجتماعی مطرح.

نرم‌افزار کاین مستر (KineMaster)

نرم‌افزار KineMaster یکی از حرفه‌ای‌ترین نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی به شمار می‌رود. ویدئوهایی که با این نرم‌افزار تولید می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردار است. از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به مواردی مانند زیر اشاره کرد:

  •  بهره‌گیری از جلوه‌های بصری و صوتی پیشرفته؛
  •  تهیه خروجی پادکست از فایل‌های صوتی؛
  • امکان استفاده از فونت‌های سفارشی و ویژه؛
  •  اضافه کردن موسیقی، صدا، جلوه‌های صوتی و تغییر صدا؛
  •  مجهز به ابزار keyframing برای تولید موشن گرافیک؛
  •  تهیه نسخه ویدئویی با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه.

نرم‌افزارهای مناسب برای تایپ صوتی

تولید محتوا از طریق گوشی بسیار لذت‌بخش است و البته این مسئله مدیون تعداد بی‌شماری نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی است که کار تولید محتوا در تلفن همراه را آسان کرده‌اند. نمونه این نرم‌افزارها، تایپ از طریق گفتار و صوت است. تایپ دوانگشتی یا یک انگشتی در تلفن همراه از نظر برخی از کاربران، کار سخت و طاقت‌فرسایی است؛ اما به یمن فناوری‌های جدید، نرم‌افزارهایی نیز برای تایپ صوتی تهیه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 نرم‌افزار Gboard گوگل:

این نرم‌افزار با بهره‌گیری از فناوری تشخیص صدای گوگل، امکان تایپ با استفاده از گفتار را فراهم می‌کند.

 نرم‌افزار DepMine:

این نرم‌افزار تولید محتوای فارسی در داخل کشور طراحی شده و به طور کامل از دستورات زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. به کمک این نرم‌افزار، تایپ از طریق صوت بسیار لذت‌بخش خواهد شد.

نرم‌افزارهای تولید محتوا با گوشی بسیار متنوع هستند و تقریباً برای هر نوع محتوایی، ده‌ها نرم‌افزار مناسب تلفن همراه وجود دارد. اگر قصد دارید نسبت به تولید محتوای باکیفیت برای خود اقدام کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا با کارشناسان رایا مارکتینگ مشورت کنید. رایا مارکتینگ با بهره‌گیری از شبکه کارشناسان و تولیدکنندگان محتوای خود، آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم در خصوص تولید انواع محتوا با روش‌های مختلف را در اختیار قرار خواهد داد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.