سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی با افزایش سرعت و امنیت اینترنت و افزایش مشارکت کاربران فعال به یک ابزار برای موفقیت و رشد در فضای آنلاین تبدیل شده اند. ویدئوهای جذاب با محتوای غنی میتوانند به راحتی تأمین کننده محتوای مورد نیاز ما باشند. با رشد واقعیت افزوده و مجازی، احتمالاً در آینده تقاضا برای ویدئوها افزایش می یابد. با توجه به اینکه امروزه افراد بیشتر به دنبال ویدئوها برای یافتن پاسخ سؤالات خود در اینترنت هستند، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله فهرستی از بهترین سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی را که جز محبوبترین پلتفرمها در سال 2022 هستند، تهیه کنیم. شما در این سایتها میتوانید انواع ویدئوها را در فرمت دلخواه خود منتشر کنید و در حوزه کاری خود به موفقیت برسید.
آیا نام سایت های B2B به گوش شما خورده است؟
پیشنهاد میکنیم در این ارتباط مقاله سایت B2B چیست؟ تفاوت بین وبسایتهای B2B و C2C و B2C را مطالعه نمایید.
برترین سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی در سال 2022
ما در این بخش از مقاله 3 مورد از سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی را که در کشور ما هم محبوب و شناخته شده هستند، به شما معرفی میکنیم. همچنین امکانات قابلیتهای آنها را مورد بررسی قرار میدهیم. این اطلاعات هم برای سازندگان ویدئو و هم برای سایر افرادی که از ویدئوهای این سایتها استفاده میکنند، مفید هستند.
یوتیوب: برترین سایت اشتراک گذاری ویدئو خارجی
یوتیوب (YouTube) که متعلق به شرکت مادر آلفابت گوگل است، از فناوری یادگیری ماشینی برای فهرست کردن و جمع آوری پیشنهادها برای کاربران، به بهترین شکل استفاده میکند. این پلتفرم از بهترین سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی است که از محتوا با کیفیت HDR و حداکثر 8K پشتیبانی میکند. شما در این پلتفرم میتوانید ویدیوهای خود را در هر یک از فرمتهای دلخواه خود آپلود کرد. در واقع یوتیوب امکانات زیادی دارد که به سازندگان محتوای ویدئویی اجازه میدهد تا از طریق این سایت کسب درآمد کنند.
سازندگان ویدئو برای اینکه از طریق تبلیغات پولی قبل از پخش و وسط ویدئو درامد کسب کنند باید حداقل 1000 مشترک داشته باشند (البته این کار با AdSense امکانپذیر است). همچنین ویدئوهای آنها باید در طی یک سال حداقل 4000 ساعت بازدید داشته باشند. اجرای این قوانین از سال 2018 شروع شد. علاوه بر این، اگر سازندگان ویدئو حداقل 50000 مشترک داشته باشند، میتوانند بابت ارائه محتوای خاص و معرفی کالای سایر شرکتها به بازدیدکنندگان، مبلغی به عنوان حق اشتراک ماهانه 4.99 دلار را از آنها دریافت کنند.
مزایای به اشتراک گذاری ویدئو در یوتیوب
در این سایت اشتراک گذاری ویدئو خارجی کانالهایی که دارای حداقل 10000 مشترک هستند میتوانند کالاهای اصلی خود را از طریق، بخش کالا بفروشند. این بخش به صورت نواری است که محصولات پشتیبانی شده کاملاً رسمی را در زیر ویدیوها نمایش میدهد. سازندگان ویدئو در بخش داشبورد استودیوی یوتیوب یا با کمک از اپلیکیشنهای خاص، میتوانند آمارهای مختلفی چون تعداد کل مشترکین، تعداد کل بازدیدکنندگان و نظرات را برای هر یک از ویدیوهای خود مشاهده کنند. علاوه بر این آنها میتوانند دادههایی مثل منبع ترافیک، سن و جنسیت بازدیدکنندگان و دستگاههایی را که آنها استفاده کرده اند، بررسی کنند. درنهایت این اطلاعات به آنها کمک میکند تا یک شناخت کلی نسبت به بازدیدکنندگان یک ویدئو داشته باشند. اگر به بهعنوان سازنده ویدئو میخواهید از یوتیوپ استفاده کنید، در طول پیشرفت کار خود میتوانید از نسخه دسکتاپ این وبسایت یا اپلیکیشن آن برای آپلود ویدیو، ساخت ویدیو یا اضافه کردن Shorts (استورهای مشابه اینستاگرام) استفاده کنید.
درنهایت باید گفت سایت یوتیوب یکی از پیشرفتهترین سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی است. زیرا با کارگاههای آموزشی، فراهم کردن زیرساختهای پشتیبان از طریق استودیوهای «YouTube Space» و شناسایی افراد مشهور YouTube از طریق فعالیتهایی مانند YouTube FanFest، YouTube Rewind، از انواع سازندگان ویدئو پشتیبانی میکند.
یوتیوب جز بهترین سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی است که محدودیتهای خاص خود را برای آپلود ویدئوها دارد. این محدودیتها عبارتند از:
• 20 گیگابایت 15 دقیقه (بدون تأیید اکانت)
• 128 گیگابایت یا 12 ساعت (پس از تأیید اکانت)
این پلتفرم محبوب به اشتراک گذاری ویدئو خارجی، از اکثر فرمتهای ویدئو پشتیبانی میکند. سازندگان ویدئو میتوانند 55 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت کنند. نمایش این تبلیغات از طریق Google Adsense امکانپذیر است. هم کاربران Android و هم کاربران iOS میتوانند اپلیکیشن یوتیوب را روی دستگاههای خود نصب کنند.
تیک تاک (TikTok): بهترین سایت اشتراک گذاری ویدئو خارجی
با اینکه احتمالاً سایت TikTok در هند در دسترس نیست. اما به عنوان یکی از سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی در سراسر جهان بسیار محبوبیت شده است. این سایت اشتراکگذاری ویدیو خارجی در بین افرادی که عاشق تماشای انواع ویدیوهای کوتاه مثل ویدئوهای بازی، DIY، ورزشی، کمدی هستند، مورد استقبال قرار گرفته است. از ویدیوهای سرگرم کننده گرفته تا کلیپهای چشم نواز، همه آنها در TikTok وجود دارند.
یکی از مهمترین ابعاد سایت TikTok، رشد سریع جامعه سازندگان ویدئوهای جذاب است که احتمالاً شما هرگز از تماشای کلیپهای آنها خسته نمیشوید. این پلتفرم بزرگ با امکان دسترسی به انواع موسیقی و فایلهای صوتی رایگان به شما در ساخت کلیپهای دلخواه آزادی عمل میدهد. علاوه بر این شما میتوانید با کمک این سایت اشتراک گذاری ویدئو خارجی، فیلترهای جذاب، افکتهای خاص و طیف وسیعی از اشکال واقعیت افزوده را به فیلمهای خود اضافه کنید. بنابراین شما نمیتوانید TikTok را به عنوان یکی از سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی نادیده بگیرید.
در این سایت مانند یوتیوب برای آپلود ویدئو محدودیتهایی وجود دارد. این محدودیتها عبارتند از:
• حداکثر حجم ویدئوها 287.6 مگابایت برای iOS و 72 مگابایت در اندروید.
• حداکثر زمان ویدئو: 15 ثانیه.
• حداکثر شصت ثانیه برای ویدیوهای استوری ترکیبی.
اپلیکیشن TikTok هم برای کاربران اندروید و هم برای کاربران iOS در دسترس است.
فیسبوک واچ (Facebook Watch): بهترین سایت اشتراک گذاری ویدئو خارجی
فیسبوک جز بزرگترین رسانه های اجتماعی جهان است که برای کاربران، برندها و سازندگان ویدئو یک بستر به نام Facebook Watch را برای نمایش متنوعترین محتواهای ویدیویی فراهم کرده است. این پلتفرم که جز بهترین سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی است در جهت رقابت با یوتیوب، چندین ویژگی متمایز دارد، از جمله قابلیت تماشای ویدیوها با دوستان. در فیسبوک واچ شما میتوانید جدیدترین ویدیوهای منتشر شده سازندگان و صفحات فیسبوک مورد علاقه خود را با فید بسیار شخصی سازی شده و در فرمتی قابل پیمایش جستجو کنید.
سازندگان ویدئو به یک پلتفرم اختصاصی به نام facebook creator studio دسترسی دارند که به آنها کمک میکند تا علاوه بر مدیریت به اشتراک گذاری فایلها، محتوای اصلی را به صورت ویدیو منتشر و نظارت کنند. همچنین آنها میتوانند تبلیغات پیش از پخش و وسط فیلم را در ویدیوها بگنجانند. با اینکه احتمال دارد نمایش محتوای موردعلاقه شما در کشورهای خاصی محدود شده باشد. اما باز هم آنها در چند کشور در دسترس هستند. یکی از ویژگیهای متمایز این پلتفرم این است که اپلیکیشن آن از ویدیوهای 360 درجه پشتیبانی میکند.
امکانات فیسبوک واچ
این سایت اشتراک گذاری ویدئو خارجی برای رقابت با یوتیوب، امکانات زیادی را برای سازندگان فراهم کرده است. در واقع سازندگان ویدیو با کمک صفحه Creator Studio و اپلیکیشنهای خاص، میتوانند وضعیت نمایش ویدیوهای خود را پیگیری کنند. محتوای خود را مدیریت و بهینهسازی کنند. برای صفحات فیسبوک خود استوری بسازند و محتوای مناسب را به اکانتهای اینستاگرام و توییتر مرتبط خود ارسال کنند. علاوه بر این، این ابزارها به سازندگان ویدئوها برای کسب درآمد از ویدئوها کمک میکنند. همچنین فیسبوک به سازندگان ویدئو و برندها امکان میدهد تا با ایجاد توقف از طریق تبلیغات در ویدئوهای لایو خود، درآمد کسب کنند. علاوه بر این آنها میتوانند تبلیغات وسط فیلم را در هر بخش از ویدیوها قرار دهند.
سازندگان ویدئو برای کسب درآمد از ویدیوهای خود در این سایت اشتراک گذاری ویدئو خارجی باید حداقل 10000 فالوور و در مجموع حداقل 30000 بازدید (هر بازدید باید حداقل یک دقیقه باشد) داشته باشند. در فیسبوک نیز مانند یوتیوب، سازندگان ویدئو میتوانند حداکثر 55 درصد درآمد حاصل از تبلیغات را به حساب خود واریز کنند. اگر صاحب یک اپلیکیشن هستید، میتوانید با استفاده از API ویدیوی فیسبوک تبلیغات فیسبوک را نمایش دهید و از پایگاه کاربران اپلیکیشن خود درآمد کسب کنید.
در پایان همانطور که توضیح داده شد بهترین سایتهای اشتراک گذاری ویدئو خارجی با درآمدزایی به رشد و موفقیت برندها، کسب و کارها و افراد کمک زیادی میکنند. شما میتوانید در یکی از سایتهای مورد علاقه خود یک اکانت بسازید و از مزایای آن برای کسب درآمد و موفقیت استفاده کنید.